Viasatin Ruotsin sivujen mukaan ensi vkl menisi sillä tavalla, että suorana lähetettäisiin vain tuo Patriots-Chargers + MNF-peli Eagles-Redskins. Jälkilähetyksenä maanantai-iltana näytettäisiin sitten vielä Miami-Dallas.
Ei kauhean kehuttavaa toimintaa siis, mutta toisaalta ensi viikonloppuna ei mitään ihan huikeita pelejä olekaan tarjolla, NE-SD lisäksi siis. Kunhan tämä ei nyt tavaksi muodostu, niin olen kyllä valmis katsomaan yhden tällaisen lipsahduksen läpi sormien - toki palautetta voisi silti laittaa. Toinen kerta olisi kuitenkin jo liikaa, koska eihän tuossa touhussa pidemmällä aikavälillä olisi yhtään mitään järkeä. Kyllä on kanavassa jotain todella isosti vialla, jos ei voi näyttää mahdollisimman kattavasti NFL:n kaltaista sarjaa, jossa kuitenkin runkosarja kestää vain sen 17 viikkoa ja pelejäkin on vain (tavallisesti) kahtena iltana/yönä viikossa. Tämä siis olettaen, että oikeudet mahdollistavat edelleen pelien laajan näyttämisen. Moni - esimerkiksi minä - kuitenkin ottaa tuon koko kanavapaketin oikeastaan vain NFL:n takia, joten vituttaahan se melko isosti, jos homma ryssitään tällä tavoin.
Laittakaa muuten peleistä myös ennakointia ja analyyseja kehiin, jos sille päälle satutte. Itse en juuri nyt ehdi kirjoitella enempää, mutta illalla olen kuitenkin ehdottomasti tv:n äärellä ja yritän jotain pientä alustustakin kirjoitella vielä ennen tuota iltakahdeksaa.
EDIT: Ilmeisesti siis ensi sunnuntaina Viasat 1:n puolella ongelmia aiheuttaa koripallon EM-kisat, joita ei ilmeisesti kuollakseenkaan voida olla NFL:n ajan näyttämättä. Osaako kukaan sanoa kuinka kauan nuo karkelot kestävät? Ja osaako kukaan sanoa miksi ketään EM-kisat tuossa lajissa edes kiinnostaisivat? Itselläni ainakin lyö tyhjää ja vähintäänkin olen valmis arvaamaan, että kukaan ei Viasatia ole noiden höntsäkisojen takia vartavasten tilannut.
EDIT2: Ahaa, näköjään kyseessä on korisfinaali. No se ehkä selittää tuota tilannetta edes vähän. :) Eiköhän homma siis normalisoidu taas heti seuraavaan viikonloppuun mennessä.
EDIT3: Älkää kukaan viitsikö tuohon ekaan edittiin puuttua. Se oli lähinnä katkeroitunutta purkautumista.