NFL season 2002–2003

  • 8 384
  • 82

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä joko asiasta on Jatkoajassa keskusteltu, mutta joka tapauksessa kaksi suomalaista on saanut kaudeksi 2005-06 NFL-sopimuksen. Eli Klaus Alinen sekä Michael Quarshie ovat kyseessä.

Kuten Porin oma poika Alinen lehdessä perjantaina puheli, niin tämä on huomattavasti kovempi juttu kuin suomalaisen jääkiekkoilijan NHL-sopimus. Ja kaksi miestä ylsi siihen samalla kertaa. Tämä on ainakin minun mielestäni vuoden 2005 kovin urheiluteko tähän saakka.

Aiemminhan yrittämässä on ollut ainakin Matti Lindholm Minnesota Vikingsiin 80-luvun lopulla, joten ei tämä ihan uutta ja outoa ole, mutta loppujen lopuksi Lindholm ei sitten Minnesotaan sopimusta saanutkaan.

Se asia, miksi tämän ketjun nostin ylös, ja aiheesta avaudun on se, että minua kummastuttaa tässä uutisoinnissa se, että kummankaan pelaajan seura ei ole vielä tiedossa. Ei sen enempää Alisen kuin Quarshienkaan.

Alisen jutusta perjantaisessa SK:ssa sain sen käsityksen ettei hän itsekään tiedä vielä seuraansa, ja uutisoinnissakin on mainittu vaan että "pelaajien seurat selviävät viikonloppuna".

Miksi näin? Tähän asiaan kaipaisin nyt nopeasti vastausta alan asiantuntijoilta.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Kuten Porin oma poika Alinen lehdessä perjantaina puheli, niin tämä on huomattavasti kovempi juttu kuin suomalaisen jääkiekkoilijan NHL-sopimus. Ja kaksi miestä ylsi siihen samalla kertaa. Tämä on ainakin minun mielestäni vuoden 2005 kovin urheiluteko tähän saakka.

He tekivät ns, "practice squad" sopimukset joka tarkoittaa sitä että pelaavat jonkun joukkueen harjoitus joukkueessa. Varsinaisessa NFL joukkueessa eivät tule pelaamaan tällä kaudella, mutta hyvillä suorituksilla voivat sitten ensi kaudelle saada varsinaisen sopimuksen.

Ailinen tietenkin haluaa korostaa omia saavutuksiaan mutta en nyt itse tuota minään niin ihme suorituksena pidä. Itse ainakin ottaisin NHL sopimuksen käteen huomattavasti mielummin, palkkakin jotain ihan toista luokkaa. NHL sopimuksiin nyt on suomessa totuttu mutta en nyt sanoisi että suorituksena NFL harjoitusjoukkueessa oleminen on mitenkään kovempi juttu kuin NHL joukkueessa pelaaminen. Mikään vuoden suomalainen urheiluteko se nyt ei ainakaan ole.


Miksi näin? Tähän asiaan kaipaisin nyt nopeasti vastausta alan asiantuntijoilta.

Itse käsitin homman niin että he ovat jonkun tason kansainvälisellä kiintiöllä hommassa mukana (ei välttämättä tarkoita että olisivat millään armopalalla ). Eli ilmeisesti tekivät sopimukset jollain tasolla liigan kanssa ja heidät sijoitetaan joukkueisiin myöhemmin. En tosin tästä kuviosta ole täysin varma.
 

Tuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Super Bowl XL

Onko kenelläkään tietoa mitenkä Super Bowl näkyisi Suomessa. Eli mitkä kanavat näyttävät matsin sunnuntaina 5.2.2006?
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Tuke kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa mitenkä Super Bowl näkyisi Suomessa. Eli mitkä kanavat näyttävät matsin sunnuntaina 5.2.2006?

MTV3 tulee suorana.
00:50 Super Bowl
Suora lähetys amerikkalaisen jalkapallosarjan NFL:n loppuottelusta, Pittsburgh-Seattle. Maailmankuulussa puoliaikashow'ssa pääesiintyjänä Rolling Stones. Selostajana Oskari Saari ja kommentaattorina Tuomas Heikkinen.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tuke kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa mitenkä Super Bowl näkyisi Suomessa. Eli mitkä kanavat näyttävät matsin sunnuntaina 5.2.2006?

Todellakin MTV3 näyttää matsin suomenkielisellä selostuksella ja jos digiboksi löytyy, niin MTV3+ -puolelta saa alkuperäisen englanninkielisen selostuksen.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Bast kirjoitti:
Todellakin MTV3 näyttää matsin suomenkielisellä selostuksella ja jos digiboksi löytyy, niin MTV3+ -puolelta saa alkuperäisen englanninkielisen selostuksen.

Minä jaksan kyllä edelleen epäillä sen alkuperäisen selostuksen alkuperäisyyttä. Se on kuitenkin taas se "jefua aloittelijoille" -selostus.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Troy kirjoitti:
Minä jaksan kyllä edelleen epäillä sen alkuperäisen selostuksen alkuperäisyyttä. Se on kuitenkin taas se "jefua aloittelijoille" -selostus.

Onhan se alkuperäis selostus kansainväliseen levitykseen tarjottavaan peliin, mutta tuskin toki sama mikä Yhdysvalloissa tulee, mutta kansainväliseen lähetykseen kuitenkin yhtä alkuperäinen.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
steepler kirjoitti:
Onhan se alkuperäis selostus kansainväliseen levitykseen tarjottavaan peliin, mutta tuskin toki sama mikä Yhdysvalloissa tulee, mutta kansainväliseen lähetykseen kuitenkin yhtä alkuperäinen.

No jokainen taustaa vähänkin tunteva varmaan tajusi mitä tarkoitin ja taustoja tuntemattomalle asialla ei varmaan ole mitään väliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös