NFL season 2002–2003

  • 8 381
  • 82

Cube

Jäsen
Noniin, tarkoituksenani on ollut jo pidemman aikaa avata Jatkoaikaan NFL:aa kasitteleva ketju, joten ei muuta kuin toteuttamaan. Ja milloinkas olisikaan parempi aika kuin nyt, kun kauden 2002-03 pre-season on lauantaina pyorahtamassa pelienkin osalta kayntiin, kun toinen suosikeistani, Washington Redskins, kohtaa San Fransisco 49ersin Japanissa. Training campithan ovat olleet joukkueesta riippuen jo muutaman viikon kaynnissa ja rosteritkin alkavat pikku hiljaa paasta lopullisiin muotoihinsa, kun joukkueet signaavat viimeisia vapaita agentteja ja hierovat varaamiensa tulokkaiden kanssa diilit kuntoon..

Mutta ennen kuin alan jauhaa alkavan kauden asetelmista taman enempaa, haluan varmistaa, etta ketjulle loytyy edes jonkun verran kiinnostusta. Olisi aika noyraa kirjottaa joku 1000-sanainen analyysi ennakko- ja omista suosikeista ja jaada taysin ilman vastauksia (kylla, olen turhamainen).
Eli heittakaa jotain infoa kehiin kaikki jatkoaikalaiset, joilta loytyy kiinnostusta kyseista sarjaa ja tata ketjua kohtaan, niin nahdaan onko amer. jalkapallolla jonkinlaista jalansijaa JA:ssa. Toivottavasti saadaan edes jonkinnakoista keskustelua koko kauden ajaksi pystyyn, eika vain Super Bowlin lahestyessa..
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Mukana ollaan!!!
 

Aksu

Jäsen
Mistä te seuraatte NFL:n pelejä ja sarjaa? Siis muuten kuin netin ja painotuotteiden kautta. Super Bowl tuli katsottua aina kun se vielä näkyi, mutta muutenhan Suomessa tarjonta on nolla. Elikäs taivaskanavat??
 

Rocco

Jäsen
...siinäpä se, netistä niitä pitää seurata, taitaa joku saksalainen kanava tarjota otteluita (1/vko + koosteet) mutta siitä ei ole varmuutta. Oli muuten kyynistä viime keväänä kun kaikki Euroopan Canal+ maat Andorraa ja Liechensteinia myöten näytti ottelun, Suomessa peliä vaan ei näkynyt. Taisi Suomi olla melkein ainoa maa josta sitä ei saanut näkyviin oman maan tarjonnan kautta. Onneksi lautasen kautta sai tilattua kyseisen saksalaisen kanavan jolla ottelu näkyi. Kaikki ex-Neuvostoliiton perähikiätkin Uzbekistania ja Armeniaa myöten näytti ottelun...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Toki kiinnostusta lyötyy

Vaikkakin täytyy tunnustaa että en ole sen jälkeen kun tuon näyttäminen suomen kanavilta lopetettiin ollut selvillä tuon taivaallista ko sarjasta.

Eli mielenkiintoa löytyy mutta asiantuntemus rajoittuu tällä hetkellä vain ja ainoastaan Madden NFL 2002 pelaamiseen.
 

Rocco

Jäsen
Re: Toki kiinnostusta lyötyy

Viestin lähetti flintstone
Eli mielenkiintoa löytyy mutta asiantuntemus rajoittuu tällä hetkellä vain ja ainoastaan Madden NFL 2002 pelaamiseen.

Millä tulee pelattua? PS2? PC? Oletkos muuten käynyt jo tsekkaamassa netissä madden2003:n uusia videoklippejä? Näyttäisi olevan aika mahtava peli. Voi itse muokata pelikirjat alusta loppuun asti yms. Mä olen laittanut nimeni jo ostoslistalle, koitan saada myös jenkeistä NCAA2003:n.

Tuolta löytyy keskivaiheilta "Video of the Week" josta löytyy jo neljä eri aihetta ja kaikissa on muutama eri videoklippi. Tässä on linkki.
 
Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Wehey!

Toki löytyy kiinnostusta. Vaahteraliigaa olen seurannut vuosikausia ja lisäksi NFL:ää sen verran kuin sitä nyt Suomessa yleensäkään voi seurata. Broncos on ollut jo useamman vuoden suosikkini lähinnä siksi, koska se tulee Denverin alueelta. Avalanche-postituslistoilla törmäsi paikallisiin, joilta sai aina hyvää tietoa myös Rockiesin ja Broncosin touhuista.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Toki kiinnostusta lyötyy

Viestin lähetti Rocco
Millä tulee pelattua? PS2? PC? Oletkos muuten käynyt jo tsekkaamassa netissä madden2003:n uusia videoklippejä? Näyttäisi olevan aika mahtava peli. Voi itse muokata pelikirjat alusta loppuun asti yms. Mä olen laittanut nimeni jo ostoslistalle, koitan saada myös jenkeistä NCAA2003:n.

Suosittelen sydämellisesti myös SEGA:n NFL 2K-sarjaa. Mielestäni vielä Maddeniakin paremmat, 2K1:stä tuli tahkottua ihan huumassa ja 2K2 pitäisi saapua lähipäivinä.
 

Rocco

Jäsen
EA Sports tosiaan satsaa tuohon NFL sarjaansa. Sen näkee kaikessa, kaikki pikkuasiatkin ovat loistavasti hoidettuja. Segan versiota en ole päässyt testaamaan, niinkuin en muitakaan muita kuin PS2:n Madden 2001 & 2002 -sarjaa. Ei monellakaan tutulla ole konsoleita.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
PS2:llahan tuota tulee tahkottua

Eli molemmat 2001 ja 2002 on tulleet tutuksi, tosin 2002:ssa on menossa vasta ensimmäinen kausi pudotuspelien ollessa juuri aluillaan ja St Lois Rams on tuo pitkäaikainen suosikkini kyseisessä pelissä ja sitä myöten tuo nykyinen suosikkini oikeassa elämässäkin.
 

Rocco

Jäsen
Itse olen pelannut jo varmaankin toistakymmentä kautta läpi, pari kautta meni sekä Philadelphia Eaglesin ja Tennesee Titansien riveissä. Sitten pelasin yhden kolmen kaudenmittaisen kfranchisen simuloimalla ekan kauden läpi, sitten tein oman laajennusjoukkueen Houston Texansien tilalle ja läpikävin laajennusdraftit yms ja aloitin pelaamisen. Nyt on menossa toinen vastaava laajennusdrafti-franchise ja siinä kuudes kausi. Ja hauskaa on edelleen.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
On tullut pelattua lajia jo 7 kautta kentällä (Lätkää sitten talvisin). Nfl:ää seurataan ja joskus ihan viedeolta, kun kaverit euroopasta nauhoittaa ja lähettää. SB tulee ainakatottua jossain. Tiivisti mukana esim Yahoo fantasy footballissa jne. Eli jenkki futis addikti. Ja oma suosikki Green Bay ( no niitä pari muutakin ).
 

Cube

Jäsen
Re: Re: Toki kiinnostusta lyötyy

Viestin lähetti Rocco


Millä tulee pelattua? PS2? PC? Oletkos muuten käynyt jo tsekkaamassa netissä madden2003:n uusia videoklippejä? Näyttäisi olevan aika mahtava peli. Voi itse muokata pelikirjat alusta loppuun asti yms. Mä olen laittanut nimeni jo ostoslistalle, koitan saada myös jenkeistä NCAA2003:n.

NCAA:ta olen makin harkinnut.. olisi ihan kiva paasta Maddenin drafteissa varaamaan Dorseyta, Simmsia ja kumppaneita, eika mitaan helvetin keksittyja pelaajia. Vaikka onhan toi draftipuoli ihan hyvin hoidettu. Useimmiten tulokkailla on vaan aivan liian korkeat arvot. Ja tietysti valilla kone heittaa kehiin nimia tyyliin Keyshawn Mulitalo..

PS2:lla pelaan ja 2003:sta odotan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tietämätön kyseleepi vähän teiltä. Sitä vain, että tuleeko NFL'n paljon vuosittain uusia sääntöjä? Siis ihan itse peliin, vai tapahtuuko sääntömuutoksia paljon koskaan? Jos tulee muutoksia, niin ovatko merkittäviä, vai ihan pieniä, tyyliin 2sekunnin muutoksi aikalisiin, tms.?
 

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mukana ollaan Ja Packers on joukkueeni. Tietoa pitaisi olla ainakin sita on helposti saatavilla, silla tama osavaltio elaa Packerssista.

Tosin tulen poijes kun kausi alkaa.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
SF 49ers

Legendaarinen Joe Montana jätti pysyvät jäljet.
Sen perään on vaikea kannattaa muuta kuin Friscoa.

Loistava laji muutenkin. Tulee maaliin noin maratonin verran ennen baseballia.
 

Rocco

Jäsen
Re: Re: Re: Toki kiinnostusta lyötyy

Viestin lähetti Cube


NCAA:ta olen makin harkinnut.. olisi ihan kiva paasta Maddenin drafteissa varaamaan Dorseyta, Simmsia ja kumppaneita, eika mitaan helvetin keksittyja pelaajia. Vaikka onhan toi draftipuoli ihan hyvin hoidettu. Useimmiten tulokkailla on vaan aivan liian korkeat arvot. Ja tietysti valilla kone heittaa kehiin nimia tyyliin Keyshawn Mulitalo..

PS2:lla pelaan ja 2003:sta odotan.

Noi nimet on useinmiten yhdistelmiä nimistä joita koneelta jo löytyy. Noi drafti- ja vapaa agentti hommat on Maddenissa todella hyvin hoidettuja. Ihan kaiholla ajattelen miten hauska olisi pelata NHL:ää jos siinä olisi samat ominaisuudet. Oletko muuten huomannut yhden asian, aina kun draftista tulee ulos pelaaja jonka nimi on Madden, se on aina QB?

Tiedätkö muuten jos tilaa jenkeistä ton NCAA:n niin toimiiko se ihan normaalisti PS2:ssa? Ei taida toimia, aluekoodit taitavat sen estää joten pitää hommata jutut millä sen voi ohittaa. Siinä NCAA:ssa vaan on se huono puoli että siinä ei ole pelaajilla nimiä selässä vaan ne pitää itse sinne lisätä. Ja kun joukkueita on tolkuttomasti ja pelaajia myös niin siinähän menee aikaa...

Seppo, #62, Nebraskan DT on muuten seurakaveri Suomesta... se pitää sitten aina draftata itselle, ihan vaikka muodon vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

redruM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki lahtelaiset
Viestin lähetti eagle
Tietämätön kyseleepi vähän teiltä. Sitä vain, että tuleeko NFL'n paljon vuosittain uusia sääntöjä? Siis ihan itse peliin, vai tapahtuuko sääntömuutoksia paljon koskaan? Jos tulee muutoksia, niin ovatko merkittäviä, vai ihan pieniä, tyyliin 2sekunnin muutoksi aikalisiin, tms.?

Peliin vaikuttavia sääntömuutoksia ei ole paljoa tehty, mutta videotarkastussysteemi on viime aikoin herättänyt paljon keskustelua, ja videotarkastu palautetiinkin NFL:ään pari vuotta sitten uudistettuna. Eli nyt kummallakin koutsilla on 3 mahdollisuutta per peli "haastaa" joku tuomarin päätös, eli sillon tarkastellaan homma uudestaan videolta. Jos videolta selviää että tuomari on ollut oikeassa, sitten "haastaneelta" joukkueelta sakotetaan yksi aikalisä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kiitoksia infosta. Itse kun suhteellisen vähän seuraan lajia. Kuitenkin ihan mukavaa viihdettä, kun kehissä ovat parhaat. Valitettavasti tosin Suomessa ei pysty tätäkään lajia kauheasti seuraamaan. Sama kuin NBA nykyisin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikoinaan tuli seurattua aina telkkarista, kun Kolmonen niitä pelejä näytti. Super Bowlinkin katsoin aina suorana, mutta nyt kiinnostus on jo jonkin verran hiipunut. Seuraan lajia lähinnä lehtien ja internetin välityksellä. Mitään suosikkijoukkuetta minulla ei ole, kuten ei myöskään suosikkipelaajaa. Itse rankkaisin tämän lajin kiinnostavuudessa myös baseballin edelle, sekä myös koripallon.
 

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jalkapallokausi pyorahti sitten kayntiin lauantaina kun American Bowlissa ottivat yhteen Redskins ja 49ers. Joukkueet tuliva hiukan erilaisilla asetelmilla matsiin, silla 49ersia pidetaan NFC:n yhtena vahvimmista joukkueista. Parin vuoden takainen palkkakatto kurimukseen joutuminen ja joukkueen nuorennusleikkaus on tuottanut hedelmaa ja joukkueen uskotaan menestyvan talla kaudella.

Redskins taas lahti otteluun ilman tietoa kuka aloittaa pelinrakentajana tulevalla kaudella. Joukkueen uuden paavalmentajan Steve Spurrierin johdolla joukkue tarvitsee kovan pelinrakentajan pystyakseen pelaamaan valmentajan haluamalla tavalla. Spurrier on keltanokkavalmentaja jolle menestys ei todellakaan ole mitaan uutta, silla han on johtanut yhta maan parhaista yliopistoista, floridaa jo pitkaan.

Kamppailu lahti kayntiin Washingtonin kannalta heikosti kun joukkue joutui punttaamaan muutaman ensimmaisen yrityksensa, San Francisco taasen jyrasi, mutta ei saanut juuri mitaan aikaan, naytti silta, etta Redskinssien heittopeli ei kulje alkuunkaan ja Frisco vie ottelun.
Toisella puoliajalla Redskins sai hyokkayksensa kulkemaan ja varsinkin pelinrakentaja Danny Wuerffelin pitkat syotot loysivat kohteensa. Nopeasti oli Redskins jarkumatkalla jota ei otettu enaa kiinni.

Ottelu oli yllattavankin hyvatasoinen kauden ensimmaiseksi, Kaikkia miehia kaytettiin ja se nakyi selvasti. Spurrierin valmentajantaidoista tama peli antoi toivottavasti osviittaa, silla on jo aikakin, etta yliopistosta nousee huippuvalmentaja isoon liigaan.
 

Cube

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Toki kiinnostusta lyötyy

Viestin lähetti Rocco

Noi nimet on useinmiten yhdistelmiä nimistä joita koneelta jo löytyy. Noi drafti- ja vapaa agentti hommat on Maddenissa todella hyvin hoidettuja. Ihan kaiholla ajattelen miten hauska olisi pelata NHL:ää jos siinä olisi samat ominaisuudet. Oletko muuten huomannut yhden asian, aina kun draftista tulee ulos pelaaja jonka nimi on Madden, se on aina QB?

Joo, onhan toi draft toki hoidettu aivan loistavaan tyyliin, vaikka nimet valilla vahan huvitusta herattavatkin.. ja saahan ne vaihdettuakin, jos halua on.
Itse asiassa en ollutkaan huomannut tota Madden-juttua. Olisikohan pelissa joku sellanen ominaisuus, etta varattavan pelaajan nimi arvotaan saman pelipaikan aijien "nimialtaasta"? En ole ainakaan ennen pannut tollasta merkille..

Viestin lähetti Rocco

Tiedätkö muuten jos tilaa jenkeistä ton NCAA:n niin toimiiko se ihan normaalisti PS2:ssa? Ei taida toimia, aluekoodit taitavat sen estää joten pitää hommata jutut millä sen voi ohittaa. Siinä NCAA:ssa vaan on se huono puoli että siinä ei ole pelaajilla nimiä selässä vaan ne pitää itse sinne lisätä. Ja kun joukkueita on tolkuttomasti ja pelaajia myös niin siinähän menee aikaa...

Seppo, #62, Nebraskan DT on muuten seurakaveri Suomesta... se pitää sitten aina draftata itselle, ihan vaikka muodon vuoksi.

Valitettavasti ei taida tosiaan toimia. PS1:lle oli ainakin joku moduuli(?) saatavilla, milla homman sai toimimaan. Kaipa PS2:lle joku tollanen myos loytyy..

Nimien naputtelu Pleikkaan kuulostaa kieltamatta aikamoisen vittumaiselta puuhalta, mutta onhan tuollaisia vastaavanlaisia missioita tullut suoritettua mm. ISS-sarjan pelien kanssa.. ja aikaa Maddenin parissa tulee muutenkin vietettya ihan hyvin :)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tottahan toki kiinnostaa, valitettavasti Suomessa vain ei mistään voi kyseistä liigaa seurata. Itsekin noin 10 vuotta pelanneena, nyttemmin eläkkeelle siirtyneenä peli on lähellä sydäntä. Joku makasiiniohjelma kun saataisiin Suomen telkkariin, Super Bowlista puhumattakaan, niin hyvä olisi.
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti erpe
Jalkapallokausi pyorahti sitten kayntiin lauantaina kun American Bowlissa ottivat yhteen Redskins ja 49ers.

Perhana ehdit ensin! :)

Just olin itsekin aikeissa laittaa pari rivia kehiin kauden avauksesta.

Redskins murskasi siis San Fransiscon 38-7.. vaikka pre-seasonin perusteella ei kannatakaan kovin suuria johtopaatoksia alkaa vetelemaan, oli 'Skinsin voitto aika tyylikas. Washingtonin pelinrakentajat (Sage Rosenfels ja Danny Wuerffel pelasivat siis pelin puoliksi) heittivat yhteensa 441 jaardia ja viisi touchdownia. Ja QB-vahvuudesta loytyy viela Shane Matthews ja ykkoskierroksen varaus Patrick Ramsey, jolla ei tosin viela ole sopimusta. Vaikka olinkin aikasemmin hiukan epaluuloinen ensi kauden QB-tilanteen suhteen, olen nyt aika vakuuttunut siita, etta ensi kaudeksi loytyy tasta nelikosta hyva aloittaja. Mutta pre-seasoniahan tama vasta oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös