Moro!
Olen ollut jo muutaman kuukauden jatkoajan keskustelupalstalla pyörimässä, mutta löysin vasta nyt tämän NFL-osion, joten päätin nyt esittäytyä uutena kirjoittajana tähän ketjuun.
Olen siis nyt seurannut NFL:ää aktiivisesti reilu puolitoista kautta ja sitä ennen muutaman vuoden satunnaisesti. Ehdoton suosikkijoukkueeni on Tampa Bay Buccaneers, ja suosikkipelaajiini kuuluvat RB:t Ray Rice, Arian Foster ja LeGarrette Blount, joista jälkimmäisen pelipaitakin löytyy seinältä roikkumasta. Lajituntemukseni on vielä vähän lapsen kengissä, mutta Fantasy Footballin pelaaminen on lisännyt sitä huomattavasti, kun on ollut käytännössä pakko seurata eri joukkueita ja pelaajia. Toivon mukaan se lisääntyy entisestään tässä ketjussa, kun saa kauden mittaa lukea asiantuntevien kirjoittajien tekstejä.
Ettei menisi liian off-topiciksi, niin voisin hieman kertoa kauden odotuksista.
Viime kausi meni Buccaneersilta todella surkeasti, vaikka kauden ensimmäiset pelit antoivat lupauksia huippukaudesta (4voittoa, 2tappiota). Sitten tapahtui jotain, mitä en ole vielä itsekkään tajunnut ja kausi päätettiin tyylikkäästi 10 perättäiseen tappioon, ja divisioonan jumbopaikkaan. Tällä kaudella odotukset ovat jälleen korkealla, sillä Bucs sai elintärkeän vahvistuksen hyökkäykseen kun Vincent Jackson (WR) saatiin haalittua 5 vuoden ja 55,55 miljoonan dollarin sopimuksella. Toivon mukaan Jackson ja Freeman löytävät yhteisen sävelen samantien, niin odotettavissa on toivon mukaan reilusti yli 1000 receiving yardia ja noin 7 touchdownia.
Myöskin yliopistosta saapunut Doug Martin (RB) on hyvin mielenkiintoinen nimi ensi kautta ajatellen. Martin keräsi viimeisenä yliopistokautenaan mukavat 1299 rushing yardia ja yhteensä 19 TD:a. Rookie voi kuitenkin aina olla pieni kysymysmerkki, joten Bucs tarvitsee nyt Blountilta sen lähes 1000 yardia, toisin kuin viime kaudella (vain 781), että play-off paikkaa voidaan pitää realistisena. Toivon mukaan pre-season ottelut antavat jo jotain kuvaa tulevasta kaudesta (mielellään positiivisia), että viime vuoden pettymys saataisiin pyyhittyä pois mielistä.
PS. Esitin jo NFL Fantasy Football-ketjussa mielenkiintoni osallistua ensi kaudella jatkoajan Fantasy liigaan, mutta ilmoitan sen nyt vielä kertaalleen myös tässä ketjussa. Eli jos vain paikkoja löytyy niin olen ehdottomasti mukana.