NFL offseason 2011

  • 36 076
  • 284

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Tämä nyt hieman osui silmään, koska ainakin mitä olen itse noita mockeja katsellut, niin yleisesti uskotaan että Bears hakisi ennemmin miestä O-lineen ja juuri Fawkesin sorsima Solder ja Derek Sherrod ovat nimiä jotka ovat Bearsin mockeissa pyörineet.
Toki D-linekin saa jossain kannatusta, mutta toiselle linjalle taitaa ääniä mennä enemmän.
Oikeassa olet, Bearsin suurin tarve on nimenomaan hyökkäyksen linja. Ja Nate Solder ja Derek Sherrod voivat hyvinkin tulla kysymykseen. Itselleni tuo Sherrod on jäänyt aika vieraaksi kaveriksi, joten ehkä siksi vierastan hänen listaamistaan ykköskierrokselle. Solder on tutumpi, mutta niin monesta paikkaa olen lukenut, että hänen fyysisyyttään on kyseenalaistettu, että jotenkin ei tunnu Bearsin tyyliseltä pelaajalta. Kolmas O-lineheppu joka voisi tulla kyseeseen on Baylorin ex-palomies Danny Watkins. Alunperin mulla olikin tarkoitus laittaa Watkins Bearseihin, mutta kun Liuget oli tuossa vaiheessa vielä vapaana, niin ajattelin, että Liuget on selvästi BPA tuossa vaiheessa. Jos Chicago varaa puhtaasti tarpeitten mukaan, niin sitten he ottavat kyllä hyökkäyksen linjamiehen.

Eilen illalla tsekkasin tuon Mayockin paljon hehkutetun mock draftin, ja aika paljon samoja pickejä siellä oli kun mullakin. Jos jotain sieltä haluaisin kopioida itselleni, niin ehkä toi Solder tosiaan on pakko sisällyttää 1.kierrokselle. Ja Colts voisi olla sopiva joukkue hänelle, koska Indyn linjamieheltä ei vaadita ihan älytöntä fyysisyyttä, vaan enemmän juuri hyvää tekniikkaa. KC:lle annoin tuossa mockissani Gabe Carimin, mutta se Danny Watkins saattaa olla vielä parempi fit siihen mitä Chiefs pelaajiltaan hakee.

Delete kyseli, että mistä draftin näkee ja Troy ehtikin siihen jo vastata. Itse mietin juuri samaa, NFL.comista on aina välillä nähnyt ilmaisella streamilla jotain NFL Networkin lähetyksiä. Esim. combinea pystyi seuraamaan ilmaiseksi NFL.comista. Mutta taitaa olla tosiaan niin, että draft on sen verran isompi tapahtuma, että siitä rahastetaan, ja pitäisi hankkia Offseason GamePass jos haluaa NFL Networkin kautta seurata. Toki jotkut halpisstreamit ovat myös yksi vaihtoehto, mutta itse en ainakaan sille linjalle lähde. Pitääkin käydä tutkailemassa, että paljon GamePass maksaisi. Aika kalliiksi se kyllä ainakin suhteessa sisältöön tulee, koska draftin jälkeen NFL Networkilla ei tänä vuonna paljoa mitään tee, kun ei liigassa tapahdu mitään. Ellei sitten free agency alkaisi nopealla aikataululla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pitääkin käydä tutkailemassa, että paljon GamePass maksaisi. Aika kalliiksi se kyllä ainakin suhteessa sisältöön tulee, koska draftin jälkeen NFL Networkilla ei tänä vuonna paljoa mitään tee, kun ei liigassa tapahdu mitään. Ellei sitten free agency alkaisi nopealla aikataululla.

Itse ostin tuon kuukauden katseluoikeuden viime viikolla kun halusin katsella samalla tuon parin tunnin shown kun ensi kauden ohjelma julkistettiin.
25 dollaria taisi olla hinta.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
17. New England, Cameron Heyward, DE
Vähän samanlainen tapaus kuin Jordan, eli NFL-pelaajan poika. DE on Patsien suurimpia tarpeita, joten sikälikin Heyward sopii. Mark Ingram ja Mike Pouncey olleet paljon huhuissa, mielestäni liian aikaista kummallekin.


28. New England, Mikel Leshoure, RB
Ingram olisi varmaan se toive tässä, mutta annetaan Patseille "next best thing" eli Leshoure. Ymmärtääkseni aika paljon Rashard Mendenhallin tyyppinen power back. Ellei Pats sitten treidaa tätä vuoroa, mikä lienee aika todennäköistä sekin.

Pitää kommentoida näitä Patriotsien valintoja. Tuo ensimmäinen on aika selkeä valinta. Tosin sopivasti Fawkes on laittanut kaksi vaihtoehtoa ennen 17.pickiä jota on myös tarjottu paljon Patriotseille eli Ryan Kerrigan ja Cameron Jordan. Eli näen todennäköisenä pickinä ihan minkä tahansa noista kolmesta. BB on sellainen velho ettei häneen kohdistuvat mockit osu millään. En ihmettelisi yhtään jos BB treidaa alaspäin jos joku kyseisistä pelaajista on vapaana.

28.pick puolestaan ei sovi mitenkään BB:n suunnitelmiin. En jaksa uskoa että he ottavat RB:n ensimmäisellä kierroksella varsinkin kun rosterissa on kaksi nuorta ja erityylistä RB:tä sekä Kevin Faulk on takaisin loukkaantumisen jälkeen. Tähän laittaisin enemmänkin joko Akeem Ayersin tai esimerksi Danny Watkins. Mitä tässä on lueskellut noita "eksperttejä" niin aika moni yrittää syöttää RB Mark Ingramia tähän mitä en tosiaankaan jaksa uskoa.

Suurimmat tarpeet Patriotseille ovat DE ja OL ja veikkaanpa että 3/4 ensimmäistä pickiä osuvat näille osa-alueille.


En sinänsä tiedä niinkään paljon pelaajista mutta tiedän mihin tiimeillä on kipeimmät tarpeet joten olen aika lailla samaa mieltä Fawkesin kanssa ainakin top10 listalla. Alempaa en usko siihen että Colts valitsee Pounceyn.

EDIT: Eikös tuo ole aina ollut ilmainen NFL.com sivujen kautta? Itse ainakin luulen niin että sen pystyy katsomaan ilman gamepass:ia.
 
Viimeksi muokattu:

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
28.pick puolestaan ei sovi mitenkään BB:n suunnitelmiin. En jaksa uskoa että he ottavat RB:n ensimmäisellä kierroksella varsinkin kun rosterissa on kaksi nuorta ja erityylistä RB:tä sekä Kevin Faulk on takaisin loukkaantumisen jälkeen. Tähän laittaisin enemmänkin joko Akeem Ayersin tai esimerksi Danny Watkins. Mitä tässä on lueskellut noita "eksperttejä" niin aika moni yrittää syöttää RB Mark Ingramia tähän mitä en tosiaankaan jaksa uskoa.

EDIT: Eikös tuo ole aina ollut ilmainen NFL.com sivujen kautta? Itse ainakin luulen niin että sen pystyy katsomaan ilman gamepass:ia.
Leshoure perustui ihan puhtaasti siihen, että BB haluaisi Ingramin, mutta joutuu tyytymään Leshoureen. Eli sikäli tämä voi mennä ihan metsään, koska Belichick on kenties paras draftaaja siinä ettei hän "kurkottele" pelaajia pelkän joukkueen tarpeen perusteella. Ja Lapsterin mukaan Patseilla ei edes ole tarvetta RB:lle. Mielestäni kyllä Ingramin tai Leshouren tasoinen voimakas RB toisi Patsien hyökkäykseen vielä yhden uuden ulottuvuuden, joka sieltä tällä hetkellä puuttuu. Mutta täytyy myöntää, että tämän Ingram-ajatuksen olen saanut nimenomaan noista "eksperttien" puheista.

En muista onko draft aikaisempina vuosina ollut ilmainen NFL.comin kautta, mutta ainakin tällainen mainos tuolta sivuilta löytyy. Joten toivottavasti näkyy ilmaisena. Mutta ei tuo Köpin mainitsema 25 euroa sekään kovin paljoa ole kuukauden GamePassista. Sitä kautta voisi laittaa NFL Networkin päälle jo vähän ennen kello kolmea ja kuunnella alkupohjustuksia. Eikä tarvitse pelätä, että NFL.comin streami pätkii. Vaikka hyvinhän se yleensä on toiminut. No vaihtoehtoja riittää, pitää illemmalla katsoa, että mihin lopulta päätyy.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
EDIT: Eikös tuo ole aina ollut ilmainen NFL.com sivujen kautta? Itse ainakin luulen niin että sen pystyy katsomaan ilman gamepass:ia.

"Be sure to watch 2011 NFL Draft. Only on NFL Network".

En nyt ihan 100 % varma ole, mutta minusta tuo tarkoittaa ettei ilmaiseksi näkyisi.

EDIT: Taitaa olla parempi odottaa siihen aamuyöhön, ennenkuin totuus tiedetään. Ota näistä nyt selvää..

EDIT2: Fawkes, 25 dollaria jos nussitaan pilkkua ;) NFL Networkista alkaa vissiin puskea ennakko-ohjelmaa jo illalla Suomen aikaan, kuulin etäisesti eilen Mayockin mock draftia kuunnellessa kellonajan 1pm ET.
 
Viimeksi muokattu:

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
. Ja Lapsterin mukaan Patseilla ei edes ole tarvetta RB:lle. Mielestäni kyllä Ingramin tai Leshouren tasoinen voimakas RB toisi Patsien hyökkäykseen vielä yhden uuden ulottuvuuden, joka sieltä tällä hetkellä puuttuu. Mutta täytyy myöntää, että tämän Ingram-ajatuksen olen saanut nimenomaan noista "eksperttien" puheista.

Joo, ehkä kirjoitin hieman harhaanjohtavasti. Tarkoitin lähinnä sitä että Patriots ei mielestäni tule käyttämään kullanarvoisia 1.kierroksen varauksia RB:hen koska historia on osoittanut että myöhemmillä kierroksilla varatut RB:t pystyvät samaan mitä ison hypen RB:t mutta huomattavasti pienemällä liksalla, tähän voisi juurikin luetella Law Firm, Woodhead, Jamal Charles, KC, CJ Titans jne. Tarvetta on sille 3rd down backille joka tarvittaessa vetää sen tarvittavan jaardin. Iso RB puuttuu nyt rosterista joka samalla voisi vetää hieman FB roolia. Aivan kuten Sammy Morris on tehnyt pari viime vuotta. Perinteiselle bull rush RB:lle ei ehkä sinänsä ole niin isoa tarvetta koska BB pitää pelaajista jotka sopeutuvat systeemiin ja pystyvät tekemään paljon variaatioita. (tällainenhan ei ollut Lawrence Maroney). Mutta kuten Fawkeskin jo kirjoitti niin BB voi tehdä ihan mitä vaan ja toisaalta en olisi ihmeissäni jos esim Ingram tulisi New Englandiin, tosin uskon hänen menevän Miamiin koska sekä Brown että Williams taitaa olla historiaa.

EDIT: Katsoin juuri Bill Belichick 1on1 haastattelun NFL.com:sta ja täytyy kyllä sanoa että mies osaa kyllä vastata noihin kysymyksiin niin ympäripyöreästi kuin mahdollista. Mutta loppuun tuli hyvä kysymys missä häneltä kysyttiin tämän draftin vahvuuksista ja erityisesti DL sai paljon ruusuja.
 
Viimeksi muokattu:

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Tässä yksi näkemys draftin ensimmäisen kierroksen kulusta:
Vuorot 1-16: http://2minuutinvaroitus.com/?p=12396.
Vuorot 17-32: http://2minuutinvaroitus.com/?p=12400.

Olisi melkoinen pommi, jos Carolina ei varaisi Newtonia. Oikeastaan jopa toivon, että ei varaisi, koska silloin pakka menisi ihan sekaisin ja kaikki mockit voitaisiin unohtaa. Niin kuin joku GM oli Peter Kingille todennut, jos Newton ei ole first overall pick, "all hell will break loose".
 

Fakap

Jäsen
Eikös tuo ole aina ollut ilmainen NFL.com sivujen kautta? Itse ainakin luulen niin että sen pystyy katsomaan ilman gamepass:ia.

Myp2p -sivustolla ainakin sanottiin, että NFL Networkin stream draftistä on ilmainen.

edit. Nyt näkyy olevan linkkikin tuolla muiden streamien joukossa, eli ilmainen on.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Top 10:

1.Newton (Panthers)
2.Miller (Broncos)
3.Dareus (Bills)
4.Green (Bengals)
5.Peterson (Cardinals)
6.Jones (Falcons, vuoro treidattu Brownsilta)
7.A.Smith (49ers)
8.Locker (Titans)
9.T.Smith (Cowboys)
10. Gabbert (Jaguars, vuoro treidattu Redskinsiltä)

Kärkiviisikko aikalailla odotettu, Dareus ja Miller vaihtoivat vaan paikkaa yleisistä veikkailuista.
Browns - Falcons treidista liikkui huhuja pitkin päivää, joten yllätyksenä ei tullut.
Lockerin valinta oli täydellinen pommi, kaikki odottivat Fairleyta Titansiin.
Gabbert valui ehkä hieman alemmas kuin odotettiin ja Jaguarsin ei varmaankaan odotettu pelinrakentajaa varaavan.

EDIT: Neljän QB:n varaaminen ei nyt varmaan ollut mikään jättiyllätys, mutta se että heidät kaikki varattiin 12 ekan pickin aikana ja yksi heistä oli Christian Ponder, niin sitä voinee pitää jonkunsortin yllätyksenä.

Da'Quan Bowers joka jossain vaiheessa oli ihan top5-picki, valui lopulta kakkoskierroksella, samoin sinne putosi myös Akeem Ayers.

Packersin varaus oli Derek Sherrod hyökkäyksen linjaan, aika odotettu picki. Bowersia ehkä hieman toivoin, mutta ilmeisesti Packerskaan ei halunnut ottaa riskia, kun polven kunnosta ei taida olla täyttä varmuutta.
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Christian Ponder vuorolla 12. Kuvittelisin että olisi kannattanut mennä FA-reittiä ensi kauden QB:n osalta kun näytti olevan ylikysyntää draftissa kuuppaosastolla. Sinänsä voisi kyllä todeta että vaihtelua QB-tyyliin Minnesotassa, kun ei varattu taas yhtä atleettista raakiletta "kehittymään" (vrt. Tarvaris Jackson ja Joe Webb).
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Kärkiviisikko aikalailla odotettu, Dareus ja Miller vaihtoivat vaan paikkaa yleisistä veikkailuista.
Browns - Falcons treidista liikkui huhuja pitkin päivää, joten yllätyksenä ei tullut.
Lockerin valinta oli täydellinen pommi, kaikki odottivat Fairleyta Titansiin.
Gabbert valui ehkä hieman alemmas kuin odotettiin ja Jaguarsin ei varmaankaan odotettu pelinrakentajaa varaavan.
Oikeastaan Köpi tiivisti aika tarkkaan ottaen omat ajatuksenikin ekasta rundista. Neljä quuppaa 12 ekan joukossa on minullekin kyllä melkoinen yllätys. Cowboys otti sen mitä aavistelinkin. Hyvä pick ja eiköhän Smith mene suoraan startteriksi. Saako sitten väistyä Colombo vai Free? Toiselle kierroksella Dallasilla on varsin hyvät asemat. Varausvuoro on nro 8 ja luulisi että silloin on vielä vapaana FS Rahim Moore tai CB Ryan Williams. Jos näin on, niin eiköhän jompi kumpi päädy Dallasiin.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Jees. Tärkeimmät alkuun eli Steelersiin DE Cam Heyward Ohio Statesta. Todella hyvä varaus, jossa talentti ja tarve kohtasivat. Tuossa 20. pickin paremmalla puolella alkoi näyttää siltä, että Steelers saa joka tapauksessa hyvän pelaajan omalla vuorollaan. Homma sitten lutviutuikin jopa paremmin kuin osattiin odottaa. Ainakin tuolla foorumeilla suurin osa hehkutti Heywardia jo ennen draftia ja tuntuvat olevan todella tyytyväisiä valintaan. Myös asiantuntijoilta tullut kiitosta mitä nyt ehtinyt katselemaan.

Spekulointia varmasti aiheuttaa se, että listalla olisi ollut mm. OT Sherrod, muutamakin hyvä korneri ja myös ihan päteviä sisempiä hyökkäyksen linjamiehiä. Hyökkäyksen linjaan toivoisi vahvistusta varsinkin sisäpuolelle, mutta sitä tuntuisi olevan tarjolla myöhemmilläkin kierroksilla. Samoin kornereita on varattu aika säästeliäästi eli silläkin osastolla on pelivaraa vielä. Heyward oli Steelersille tyypillinen BPA-ratkaisu ja ihan hyvä niin. Mielenkiintoista nähdä miten kierrokset 2 ja 3 menevät.

Voisi kuvitella, että CB ja OG ovat kovassa huudossa, mutta toisaalta varaamalla esim. DT Kenrick Ellisin puolustuksen linja olisi kondiksessa vuosiksi eteenpäin. Se osa-alue näyttää jokatapauksessa jo nyt huomattavasti paremmalta kuin pari vuotta sitten. Toivottavasti nyt saavat varattua ainakin jonkin kovemman luokan CB:n. Sitä tarvitaan vaikka Taylor joukkueessa pysyisikin.

Noin niinkuin muuten eka kierros meni suhteellisen odotetusti mielestäni. Jake Locker ja Christian Ponder olivat yllätyksiä ainakin minulle ja sitten Seahawksin varaama OT James Carpenter, joka tuli täysin puskista ainakin minulle. Muuten ei mielestäni suuria yllätyksiä nähty, mutta joitakin pickkejä en kyllä olisi osannut arvata.

Patriots on kyllä kova treidailemaan ja mikäs siinä kun onnistuu. Jos pysyin perässä niin varasivat siis Solderin ekalla ja kakkoskierroksella on kaksi vuoroa sekä ensi vuoden ykkösellä kaksi vuoroa. Ei paha lähtökohta. Patriotsin kannalta olisi varmaan hyvä saada uuteen CBA:han se rookie-pelaajien palkkakatto kohdalleen.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Voi pojat mikä Kardinaalimunaus tuli tehtä New Finland Patriotsien toimistolla. Olin koko ajan ajatellut että drafti alkaa vasta tänä iltana ja olin jo varannut pe-illan tälle mutta näköjään ei ainakaan tarvitse enää ykköskierrosta jännittää. Noh, nyt on aika sitten toisen kierroksen jännitykselle.

Nopea oma ensivaikutus 1.kierroksesta:

Ensimmäisenä hyppäsi silmiin Julio Jones ja Atlanta Falcons. Wow mikä mahtava ja aggressiivinen siirto Atlantalta. Heti tuli mieleen että heidän hyökkäys tulee olemaan uskomattoman kova; White, Gonzalez, Julio Jones, Turner jne. Mutta hinta on aivan uskomattoman kova. Pitää sanoa että Dimitroff todella todella halusi JJ:n.

Sitten hyppäsi silmille kuuppien määrä ensimmäisen 12 vuoron aikana. Newtonin ymmärrän ja osittain Gabbertin mutta se yllätti että Jags hyppäsi ja haki hänet. Kertoo hieman luottamuksesta Gerrardiin. Sitten taas Ponder on minun mielestä aika "reach" mutta ei aleta vielä tuomitsemaan.

Mark Ingram Saintsiin, loistava valinta minun mielestä Saintseilta. Ei syötetä miestä suoraan susille vaan annetaan kehittyä miehen rauhassa parin kokeneemman RB:n takana.

Ja sitten Patriotsien valintaan, hajuna oli että toinen pickeistä treidataan pois ja niin kävi. Solderia en osannut arvata enkä pistää edes sille 28.paikalle. Minun valinta OL:n ois ollut Watkins mutta BB tietää paremmin. Lueskelin hieman analyysejä ja ilmeisesti hieman olivat huolissaan että Solder katoaa ennen heidän toista valintaa. Trade Saintsin kanssa oli juuri sitä mitä ajattelinkin. Patriotseilla kolme valintaa toisella kierroksella ja tämä tarkoittaa varmasti 1-2 treidiä. Uskoisin että ainakin 33.pick menee kaupaksi ja hyvällä hinnalla. BB:n trade-juna puksuttaa vakuuttavasti eteenpäin.

Sitten hieman niistä joita ei vielä valittu. Mallett tippui toiselle kierrokselle jsotain kumman syystä, ilmeisti niistä off-field asioista joista nykyään ollaan tosi tarkkoja ja red flagit lentää ilmaan saman tien kun tällaisia ilmaantuu. Melkein voisin luvata että Mallett tulee pelaamaan paremmin kuin esim. Locker tai Ponder. Newtonista on vaikea sanoa koska hän on sellainen vick-tyylinen pelaaja. Näissä tapauksissa on joko boom tai bust, ei siltä väliltä.
 

st.lemiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Ravens, #52, #20, BSHU
EISS... oli ensimmäinen fiilis kun kello baltimoren kohdalla loppuun kului. Bearsin Angelo on ottanut hommasta täyden syyn niskoilleen, mutta ei tuo paljoa lohduta, jos B-moren listalla olisi J.Baldwin ollut no:1. Tuskin näin kumminkaan oli, joten suurta vahinkoa ei käynyt kun yhtä sijaa alempaa varaus tapahtui, toki nyt jäi tavallaan saamatta 4.kierroksen varaus, jota olisi voinut käyttää esim. 2.kierroksella ylöstreidaamiseen. Ekalla kierroksella varaus oli siis Jimmy Smith ja viime vuoden tavoin myös nyt eka pick on vähän risk/reward tyyppinen. Jimmy Smith on Kindlen tavoin potentiaalinen kaveri ja muistuttaa hiukan (ainakin koon ja hiukan asenteenkin takia) takavuosien Ravens CB:tä Chris MacAllisteriia. Hyvä pick, mielestäni ei kumminkaan ihan ykkös tarve ollut, mutta Ravens varaa selkeästi BPA-tekniikalla, joten varmasti sieltä näillä tiedoilla ihan oikea kaveri tuli. Enemmän kumminkin olisin katsellut passrushiin kaveria ja ehkä OL:n Garimi olisi oikealle puolelle istunut hyvin. Silloin olisi vahva Yanda saanut olla normipaikallaan guardina (2007 linjan keskusta grubbs-brown-yanda oli tärkein tekijä sille että rb:t keräsivät niinkin kovat luvut kuin keräsivät). Nooh, kyllä sielä OL:n löytyy miehiä varmasti myöhemmilläkin kierroksilla, Birkillekin tarvitsisi jo seuraajaa käydä miettimään...

2.kierroksella on kovia kavereita tarjolla ja jos joku seuraavista: LB ayers, reed, shread WR young, hankerson, cobb, acho, SS moore, OL ilajana, hudson DT austin.. Jos joku näistä on tulee, niin valintaan voi olla vain tyytyväinen. Joskin OL ja Passrush on selkeästi alueita johon Ravens parannusta kaipaisi.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
mutta Ravens varaa selkeästi BPA-tekniikalla, joten varmasti sieltä näillä tiedoilla ihan oikea kaveri tuli.

Ravensin front officehan on ollut viime vuodet yksi parhaimpia scouttaamaan/draftaamaan ainakin minun mielestä. Ozzie Newsome osaa asiansa loistavasti.

Mutta nyt en oikein ymmärtänyt tuota sinun "loppui aika" kommenttia? Siis Ravens ei tullut ajoissa lavalle vai mitä tapahtui?
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Vanden Bosch, Suh ja nyt Fairley. Rautaa rajalle, Lions. Ilmeisen vahva jässikkä tämä Fairley. En tule tuota collegefudista katottua niin ei hirveesti tietoa jannusta.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Tärkeimmät alkuun eli Steelersiin DE Cam Heyward Ohio Statesta. Todella hyvä varaus, jossa talentti ja tarve kohtasivat. Tuossa 20. pickin paremmalla puolella alkoi näyttää siltä, että Steelers saa joka tapauksessa hyvän pelaajan omalla vuorollaan. Homma sitten lutviutuikin jopa paremmin kuin osattiin odottaa. Ainakin tuolla foorumeilla suurin osa hehkutti Heywardia jo ennen draftia ja tuntuvat olevan todella tyytyväisiä valintaan. Myös asiantuntijoilta tullut kiitosta mitä nyt ehtinyt katselemaan.
Heywardin valintaan täytyy tosiaan olla tyytyväinen, tulee sopimaan Steelersiin erinomaisesti. Colbert & Co ei juurikaan aikaillut kun heidän vuoronsa valita tuli ja Heyward oli vielä vapaana. Steelers käytti sallitusta kymmenestä minuutista ehkä 30 sekuntia ennen kuin teki valintansa. Ohio Staten pelaajia on ennenkin varattu Pittsburghiin ja lähtökohtaisesti ison koulun pelaaja on aina parempi kuin pienen koulun pelaaja, sillä Buckeysin tapaisesta "powerhousesta" on ainakin teoriassa mahdollisimman pieni harppaus NFL:ään.

Corneria moni odotti Steelersiin, mutta joukkueen draft-toimintaa neljä-viisi vuotta seuranneena voi todeta, että ei ole ensimmäinen kerta, kun Steelers ei käytä ensimmäistä pickiään sille pelipaikalle, jossa suurin tarve on. Steelers on niitä joukkueita, jotka ihan rehellisesti varaavat parhaan vapaana olevan pelaajan ensimäisellä vuorollaan. Eikä olisi kovin suuri yllätys vaikkei sitä corneria tulisi kahdella seuraavalla vuorollakaan, sillä cornereiden taso tässä draftissa on todella huono, eikä Colbert halua käyttää kakkoskierroksen vuoroa vitoskierroksen tasoiseen pelaajaan.

Mitä tulee 1.kierrokseen muilta osin, niin hyvää viihdettä oli. Atlantan all in-tyyppinen treidi Julio Jonesiin oli ensimmäinen wow-hetki. Twitterin mukaan Falcons melkein sai jopa A.J. Greenin, mutta Bengals päätti lopulta kuitenkin pitää 4.vuoron ja ottaa Moss Juniorin itse. Seuraava pommi oli Titansin Locker-veto. Sinänsähän Lockerin ja Ponderin meneminen ensimmäisellä kierroksella ei ollut mikään ihme, eikä tarkemmin ajateltuna edes se, että he menivät noin korkealla (jos pelaajasta pitää, täytyy hänet ottaa silläkin riskillä, että sitä pidettäisiin reachina), mutta tuskin kukaan olisi silti uskaltanut povata molempia samanaikaisesti top 12:sta.

Suurin slideri oli Da'Quan Bowers. Kun Tampa Bay jätti hänet ottamatta, kävi aika selväksi, että Bowers ei tule ekalla rundillla menemään. Saa nähdä meneekö toisellakaan. Luulisi, että toisen kierroksen lopulla viimeistään joku playoff-tason joukkue uskaltaisi ottaa riskin Bowersin kohdalla, mutta saa nähdä. Muita jäljellä olevia ykköskierroksen tasoisia talenteja ovat ainakin jo täälläkin mainitut LB Akeem Ayers, DT Marvin Austin, TE Kyle Rudolph ja QB Ryan Mallett. QB Andy Dalton tulee olemaan kysytty nimi heti 2.kierroksen alussa, siitä olen varma. Ihmettelisin, jos ei viimeistään Cincinnati ottaisi häntä 35.vuorolla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mutta nyt en oikein ymmärtänyt tuota sinun "loppui aika" kommenttia? Siis Ravens ei tullut ajoissa lavalle vai mitä tapahtui?

Siitä kun edellinen seura ilmoittaa että varaus on tehty alkaa 10 minuutin aika juoksemaan seuraavan pickin omaavan seuran kohdalla jonka aikana tämän seuran on sitten ilmoitettava kenet varaa vai treidaako vuoronsa.
Tämän nyt varmaan tiesitkin.

Pari minuuttia ennenkuin Ravensin aika loppui, Rich Eisen sanoi lähetyksessä että Ravens on treidannut vuoronsa. Tällä hetkellä olisi ilmeisesti pitänyt alkaa kulumaan tämän vuoron hankkineen joukkueen kohdalla se 10 minuuttia.
Ravensin aika kuitenkin kului nollille ja ainakin asiantuntijat olettivat, että tämä vuoron hankkinut joukkue ei olisi ehtinyt ajoissa ilmoittaa pääkallonpaikalle että he varaavat nyt Ravensin vuorolla, jolloin tämä 26th pick olisi vaan jäänyt käyttämättä.

EDIT: Ai se oli Bears, joka tuossa kämmäili. Mulla meni se ohitse, oletin että sitä treidiä järkkäiltiin Chiefsin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

st.lemiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Ravens, #52, #20, BSHU
Mutta nyt en oikein ymmärtänyt tuota sinun "loppui aika" kommenttia? Siis Ravens ei tullut ajoissa lavalle vai mitä tapahtui?

2 minuuttia ennen pickin sanomista b-more sopi dealin bearssejen kanssa jossa 1 kierroksen varaukset vaihtavat paikkaa ja b-more saa lisäksi 4.kierroksen varauksen. Ravens vahvisti diilin NFL:lle ja oli siinä ajatuksessa että diili oli tehty. Bearssit eivät kumminkaan vahvistaneet diiliä NFL:lle -> diili ei ole voimassa. B-more ei siinä häslingissä kerennyt tehdä pickiä, vaan vuoro siirtyi KC:lle.

Bears Take Blame For Expired Pick Baltimore Ravens Blogs
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Corneria moni odotti Steelersiin, mutta joukkueen draft-toimintaa neljä-viisi vuotta seuranneena voi todeta, että ei ole ensimmäinen kerta, kun Steelers ei käytä ensimmäistä pickiään sille pelipaikalle, jossa suurin tarve on. Steelers on niitä joukkueita, jotka ihan rehellisesti varaavat parhaan vapaana olevan pelaajan ensimäisellä vuorollaan. Eikä olisi kovin suuri yllätys vaikkei sitä corneria tulisi kahdella seuraavalla vuorollakaan, sillä cornereiden taso tässä draftissa on todella huono, eikä Colbert halua käyttää kakkoskierroksen vuoroa vitoskierroksen tasoiseen pelaajaan.

Tuo on kyllä täysin totta, mutta uskon Steelersin varaavan jonkun kolmikosta Williams, Dowling, Harris jos nämä ovat vain vapaina. En ihmettelisi vaikka treidaisivat vähän ylös heidän vuokseen. Toisaalta sieltä täältä on kuulunut raportteja, että Steelers olisi hakemassa nimenomaan noita alemman kierroksen ukkoja kuten Burton. Tiedä sitten onko noissa mitään muuta perää kuin jonkun omat ajatukset ja mielipiteet. Se nyt pitäisi olla selvää, että jostain Steelersin on repäistävä ainakin yksi korneri kun sekä Taylor että Gay ovat vapaita agentteja.

Kun tuossa katseli vielä vapaina olevia pelaajia niin hyviä ukkoja on vapaana ainakin kakkoskierroksen lopulla takuuvarmasti. Eli jos BPA-meininki jatkuu niin ei ihan kauheasti pitäisi mennä metsään. Edelleen toki soisi noita paria ongelma-aluetta vahvistettavan, mutta kyllä tuonne joukkueeseen olisi tilausta ainakin ILB, NT, S, WR, TE ja RB paikoillakin jos vaan sopiva ukko osuu kohdalle.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Siitä kun edellinen seura ilmoittaa että varaus on tehty alkaa 10 minuutin aika juoksemaan seuraavan pickin omaavan seuran kohdalla jonka aikana tämän seuran on sitten ilmoitettava kenet varaa vai treidaako vuoronsa.
Tämän nyt varmaan tiesitkin.

Joo tämä oli tiedossa. Tuota vaan en ole koskaan minun uskomattoman pitkällä draft-kokemuksella kokenut joten en tiennyt miten sääntöpykälä menee. Sitten yksinkertaisena ihmisenä vielä varmistan toiseen kertaan että jos esim Patriots ei ehdi varaamaan 33:lla niin vuoro siirtyy seuraavalle ja Patriots saa taas varata 34.vuoron? eli siis tavallaan vaan vaihtuu paikat?

EDIT: monelta tänään alkaa live-lähetys?
 
Viimeksi muokattu:

linjamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Patriots
EDIT: monelta tänään alkaa live-lähetys?

6 PM elikkäs yhden aikaan yöllä täällä.

Saas nähdä millasta treidausta BB suorittaa toisella kierroksella. Kolme pickiä ja vielä todella arvokas 33. picki, josta joku joukkue voisi tarjotakin jälleen ihan hyvän hinnan vaihdossa. Puolustus ja pass rush niitä vahvistuksia edelleen tarvitsee, kun ensimmäisellä kierroksella hankittiin OT vahvistamaan linjaa. Itse ajattelin, että ensimmäinen pickki käytetään puolustukseen, mutta uskoisin BB:n tietävän kuitenkin paremmin mikä Patseille on parhaaksi.

Todella odottava tunne jälleen. Pieni toive sen suhteen, että itse käytettäisiin #33 picki ja draftattaisiin lisää sitä first round talenttia, sillä kaksi muuta ovat #56 ja #60.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Kommentoidaanpas kakkospäivää Steelersin kannalta. Kakkoskierroksella mukaan tarttui OT/OG Marcus Gilbert Floridasta. Tämä valinta aiheutti monissa faneissa lievän mitä v****a efektin, joten ei ihan odotetuin haku vaikka tuleekin täysin tarpeeseen. Hyvän kokoinen tackle, joka suojeli yliopistossa Tebowin selkäpuolta eli pelasi oikealla. Käsitin, että olisi pelannut vähän myös guardina, mutta tackle on selkeästi hänen pelipaikkansa. Pounceyn paras kamu ja hyvä tyyppi muutenkin kuulemma. Ilmeisesti vahvin osa-alue heittosuojaus ja vaikka on iso kaveri niin vähän pehmeähkö juoksublokkaamisessa. Varsinkin jalkatekniikassa parantamisen varaa, mutta sitä vartenhan tuolla on liuta valmentajia. Steelers tuntui olevan varsin mielissään tästä valinnasta ja Gilbert pääsee opettelemaan vuoden Flozell Adamsin takana, joten tilanne on hyvä. Jos pystyy kehittymään startteriksi niin hyvä varaus. Pieni epäilys kuitenkin kalvaa.

Kolmoskierroksella tuli sitten se odotettu CB eli Texasin Curtis Brown. Tästä pickistä puolestaan suurin osa faneista tuntuivat olevan iloisia samoin kuin seurajohto. Carnell Lake sanoi lehdistötilaisuudessa Brownin olleen ainakin heidän mielestään taidoiltaan paras Texasin kornereista. Mainitsi, että pitivät Williamsia enemmän safetyna kuin kornerina. Brown on ihan hyvän kokoinen ja ehdottomasti riittävän nopea sekä ketterä pelaamaan NFL:ssä startterina. Valmis pelaaja ei hänkään ole, mutta varmaan tulee saamaan peliaikaa nickel tai dime puolustuksissa jo ensi kaudella.

Kolmella ensimmäisellä kierroksella tuli siis kuitenkin hommattua pelaajia kaikille niille osa-alueille minne heitä eniten tarvittiin. Hyökkäyksen linjassa tosin olisi tarvittu enemmän guardia kuin tacklea, mutta ei paha ratkaisu tuokaan ainakaan teoriassa. Kolmantena päivänä mennään varmaan aika tiukasti BPA-periaatteella, kun enimmät aukot on nyt tilkitty. Jos pelipaikkoja mietitään niin listalla ovat OG, ILB, S, NT, TE, RB ja jopa WR eli tarpeet eivät kauheasti pidättele. Ehkä nuo linjapaikat ovat sellaisia mitä ensimmäisenä täytetään jos sopiva pelaaja sattuu kohdalle. Myöskään toinen korneri ei olisi mitenkään ihmeellinen haku. Niin ja tietysti sitten on vielä se potkaisija eli Alex Henery, jota on veikkailtu aika monissa yhteyksissä Steelersiin. Saa nähdä varataanko yhtään potkaisijaa nykysäännöillä.

Eli kun tuota tajunnanvirtaa vetää yhteen niin edelleenkin on aika vaikea arvata Steelersin liikkeitä jatkossa. Nyt itseasiassa vielä vaikeampi kun ekat kierrokset menivät miten menivät. Tähän asti olen tyytyväinen draftiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös