Sellainen drafti tällä kertaa. 30 sekunnin varausvuorot olivat kyllä melkoinen kokemus, ei juuri ollut aikaa arpoa "on the clock" vaan piti käytännössä etukäteen olla jo joku nimi mielessä. Tavallaan ihan hauska kokemus, mutta ehkä ensi vuonna palataan kuitenkin tuohon minuutin varausvuoroon. Tai kenties 45 sekuntia olisi hyvä välimuoto.
Miami Sharks 2016 Edition
QB: Matthew Stafford
RB: Jamaal Charles, Rashad Jennings, Derrick Henry, Spencer Ware
WR: DeAndre Hopkins, Randall Cobb, Tyler Lockett, Marvin Jones, Tajae Sharpe
TE: Greg Olsen
K: Stephen Gostkowski
DEF: Washington Redskins
Onnistuin pelaajavalinnoissa mielestäni ihan hyvin. Pelinrakentajan valinnassa odottelin kenties turhan pitkään ja käteen jäi lopulta melkoinen jokerikortti, joskin Stafford on yleensä ollut melko perusvarma fantasy-QB. Jokerikortin tuosta tekee se, että Megatron ei ole enää apuna ja Lions on vaihtanut koko hyökkäyssysteeminsä uusiksi, ja ainakin preseasonilla Stafford ja muu hyökkäys ovat vielä hakeneet itseään. Toivottavasti Stafford ei ole ihan floppi, sillä kovin laadukkaita vaihtoehtoja ei waiver wirelle näyttänyt jääneen. No, eiköhän tuo pakka QB-osastollakin sekoitu kauden mittaan, joten pitää vaan luottaa siihen, että pystyn reagoimaan kauden aikana kehittyviin tilanteisiin.
Hopkinsin olin haarukoinut jo etukäteen todennäköiseksi ykkösvaraukseksi, joten tähän valintaan olen tyytyväinen. Jamaal Charles oli omissa papereissani rankattu ykköskierroksen kaveriksi niin ikään, joten vähän yllättyneenä otin hänet vastaan kakkospickillä. Tosin en ehkä tuolla varaushetkellä ollut täysin tietoinen Charlesin terveystilanteesta, mutta tätä paikkaamaan sitten varasin Spencer Waren myöhemmällä kierroksella. Kakkospickillä olisi ollut valittavissa myös Le'Veon Bell, mutta näin Steelers-fanina olen oppinut, että Bellin varaan ei voi liikaa laskea, joten inhorealistisesti jätin hänet ottamatta. Charles on kyllä Bellin kanssa samassa veneessä mitä tulee loukkaantumishistoriaan, joten eipä tuo nytkään välttämättä sen paremmin mennyt.
Randall Cobbin valintaan kolmoskierroksella olen tyytyväinen. Greg Olsen neloskierroksella oli ehkä liian aikaista, en tosiaankaan ollut etukäteen ajatellut ottavani TE:tä tuossa vaiheessa, mutta Olsen oli selvästi korkeimmalle rankattu pelaaja tuolla pickilla ja kun aikaa oli vaan se 30sek, niin oli pakko luottaa omaan listaan. Jos Olsen pysyy terveenä, niin hänen pitäisi olla kohtuu varma top 3 fantasy-TE. Derrick Henry vitoskierroksella saattoi sekin olla reach, mutta olen hypännyt täysillä mukaan tuohon Henryn hype trainiin, joka on koko preseasonin vaan kerännyt entistä enemmän vauhtia. Mitään takuita hänen breikkaamiselle ei ole ja esimerkiksi liialliset rähmäykset voivat heittää hänet helpostikin Mulerkeyn koirankoppiin, mutta upside on hänen kohdallaan todella korkea. Keeper -liigassa mulla on puolestaan DeMarco Murray rosterissa, joten vähän sekopäinen tilanne tuo omalta osaltani on. Toivottavasti nyt edes toinen heistä osoittautuisi luotettavaksi sotaratsuksi. Pahin, ja melko todennäköinen, vaihtoehto on se, että Titans jakaa touchit 50-50 heidän välillään, eikä kumpikaan nouse fantasy -asteikolla isoksi tekijäksi. Flex -roolissa Henry on kuitenkin ihan kokeilemisen arvoinen kaveri. Neljäs RB kenet otin on Rashad Jennings, joka on lähtökohtaisesti Giantsin selkeä ykkösjuoksija, joten hän on hyvässä tilanteessa fantasyn näkökulmasta. Jennings tulee olemaan meikäläisen RB2 ainakin alkukaudesta.
Loppua kohden sitten yritin valita laitahyökkääjiä, joilla on korkea upside. Lockett ja Jones sopivat molemmat tähän kuvaukseen, vaikka heidän pistemääränsä tulevatkin todennäköisesti vaihtelemaan jonkin verran viikosta toiseen. Tajae Sharpe 12.kierroksella oli puhdas flyer pick, ja hän voi lähteä kiertoon nopeastikin, jos ei tulosta synny. Gostkowski on ollut viimeiset viisi vuotta paras fantasy kicker maailmassa, joten vähän ihmettelin, kun häntä ennen valittiin useampikin potkaisija. Ehkä Bradyn poissaolon lasketaan heikentävän merkittävästi Gostkowskin pistemääriä? Oli miten oli, niin pakko olla tyytyväinen Gostkowskin valintaan. Taisi olla muuten ensimmäinen kerta elämässäni, kun otin kickerin jollain muulla kuin viimeisellä kierroksella.
EDIT. Draft clientin bugi, joka heitti väkisin autopickin päälle samalla hetkellä kun varausvuoro tuli omalle kohdalle, oli todella ärsyttävä. Omalla kohdallani tuo ei hirveästi sotkenut, sillä onnekseni olin laittanut jonoon valmiiksi haluamiani pelaajia. Ainakin neljä viimeistä pickiä taisi mennä tuolla samalla autopick -kaavalla, mutta varsinaisesti yhtään täyshutia ei itselleni tullut. Koskaan aiemmin ei ole tuollaista bugia vastaan tullut ja kuitenkin NFL.comin kautta ollaan pelattu jo monta vuotta.