Nyt kyllä vuorostaan sinä nostat itseäsi ja omaa mielipidettäsi jalustalle. Espoo Blues on ollut seuran nimenä vuodesta 1998 lähtien, eli 18 vuotta! Tuona aikana on ehtinyt syntyä aika monta kiekkoperheen lapsukaista Espooseen, jotka eivät tiedä yhtään mitään Kiekko-Espoosta. Tässä tietty oma syynsä on sillä, että seuran historiaa on tuotu aika heikosti esiin vuosien saatossa, mutta pointti on kuitenkin se, että jo 18 vuoden ajan Espoossa jääkiekon lippulaivana on ollut Espoo Blues. Se, että sinä, minä ja monet muut olemme eläneet ja seuranneet jengiä jo Kiekko-Espoon aikana, ei tarkoita sitä, että kaikki seurasta tänä päivänä välittävät olisivat. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen, eikä ketään ole tarvetta sanoa räkänokaksi sen takia, että kokee Bluesin nimen säilymisen tärkeänä itselleen. Kyllä minä pystyn hyväksymään sen, että joku haluaa seuran nimeksi Kiekko-Espoon tai jopa Unitedin. Itse en moista kuitenkaan toivo. Varmasti myös tiedät, että Bluesin nimen säilymistä toivoo "hiukan" useampi, kuin vain muutama kymmenen ihminen..Se mikä koko keskustelussa on itseni yllättänyt on tämä Bluesia jonain aitona ja oikeana espoolaisena seurana pitävät. Espoo Blues ei ole mikään "täysin oma seura ja oma kulttuurinsa", pikemminkin päinvastoin. Kiekko-Espoo on se aito espoolainen seura, joka _vain vaihtoi nimeään_ markkinahenkisesti Bluesiksi - juuri kuten Pavlovin Koira tuossa kirjoitti. Jos Mestiksen aloittava seura kantaa nimeä Kiekko-Espoo, sillä on sama vanha junioriorganisaatio, sama halli ja osittain sama henkilökuntakin taustalla, on kyseessä 100 % sama seura. Itse lähinnä kohautan olkapäitäni huvittuneesti jollekin parikybäselle räkänokalle joka saa itkupotkuraivarit siitä, että seura palaisi alkuperäiseen, oikeaan nimeensä.
Siitä olen samaa mieltä, että jos seuran nimi ei ole Blues tai Kiekko-Espoo, joutuu tilannetta tarkastelemaan uudelleen. Siltikin se olisi olennaisilta osiltaan niin suora jatkaja toiminnalle kuin voi olla, kiitos tuhansien junioreiden edustusjoukkueena toimimisen. Toivotaan silti, että nimi olisi joko aito ja alkuperäinen tai muovinen, mutta muutamalle kymmennelle, itsensä muita tärkeämpänä pitävälle ihmiselle niin kovin rakas Blegsuliini.