Pelaajahuhuissa tuttu Dembele. Uusina Hazard tammikuussa ja Sule ensi kesänä.
Siinä on Hazard ihmeissään ensi kaudella, kun Championshipissä pelailee ;)
Pelaajahuhuissa tuttu Dembele. Uusina Hazard tammikuussa ja Sule ensi kesänä.
Kuus voittoa viimeiseen reiluun kolmeenkymmeneen peliin ja nolla voittoa tälle kaudelle. Bruce lähti koska on paska valmentaja.
Päivän varma on tällä kertaa tietysti Eddie Howe, joka oli vakuuttanut uudet omistajat yksityiskohtaisilla suunnitelmillaan seuran ja pelaajiston tulevaisuudesta.
Ja Eddie Howella on helppo asetelma ryhtyä manageroimaan, kun kaikki tietävät, että hänellä on täysi tuki ja seuran omistajat halusivat vain ja ainoastaan hänet siihen tehtävään. Tai siis, ainakin, jos ei saada Fonsecaa, Favrea, Emeryä...
Howella tulee olemaan seuran ja omistajien täysi tuki takanaan, muuten hänelle ei tarjottaisi sopimusta.
Nuno Espirito Santolta voi kysyä, kuinka helppoa on astua puikkoihin, kun "kaikki tietää", että kyseessä ei ollut se ykkösvaihtoehto. No, se ei tietenkään haittaa niin kauan kuin kaikki menee hyvin. Sitten jos ei mene, häviää auktoriteetti vielä nopeammin, kun tämä ei ollut se kaveri joka oikeasti haluttiin.
Howe ei ole mikään hätävara. Tärkein tehtävä tälle kaudelle on säilyä.
Jos tärkein tehtävä on säilyä, niin onko Howe oikea mies siihen? Ja ennen kaikkea: onko nyt oikea hetki Howelle Newcastlessa?
Siis pidän Howea ihan mielenkiintoisena managerina, mutta en näe häntä varmana korttina pitämään Newcastlea liigassa. Jos Howe tulisi kesällä, pitäisin valintaa hyvänä. Tässä vaiheessa pitäisi palkata joko todella kova valmentaja, joka pitää seuran ylhäällä niin varmasti kuin nyt ylipäänsä mahdollista ja jatkaa sitten, tai se projektivalmentaja pitämään seuran ylhäällä, ja luovuttamaan sitten paikkansa kesällä Howelle, Emerylle, Fonsecalle tai kenelle tahansa.
Kuitenkin Howe ainakin minun nähdäkseni on juuri sen tyyppinen valmentaja, joka tarvitsisi aikaa sen oman systeeminsä ajamiseen. Ja aikaa ei Newcastlella ole. Howe voisi hyvin tulla kesällä, vaikka joukkue olisi Championshipissä, ja rakentaa sitä kautta oman Newcastlensa. Hänen statuksensa ei ole liian kova siihen. Mutta jos hän vie Newcastlen sinne, niin en näe jatkonmahdollisuuksia.
Eli jos Newcastle haluaa, että Howe on se tulevaisuuden manageri, niin ainakaan minä en toisi häntä tässä tilanteessa (ulospäin näyttäytyen kakkos-/kolmos-/ännäsvaihtoehtona) enkä tällä hetkellä. Mutta eipä se multa ole pois, jos tuovat.
Meinas tulla kahvit nenästä.yhtä maailman mielenkiintoisimmista projekteista jalkapallossa
Meinas tulla kahvit nenästä.
On on. Silti niin pitkään kun Shelvey antaa puolen kentän vaparit, niin pitäisin vielä toisen jalan (edes varpaat) vielä maanpinnalla.
Paras mahdollinen valmentaja on paras ratkaisu säilymiseen.
Uusilla omistajilla on paljon rahaa, mutta toistaiseksi mikään Newcastlessa ei osoita, että heillä on kykyä käyttää sitä. Siksi en henkilökohtaisesti pane hirveästi painoa heidän mielipiteelleen.Howe on omistajien mielestä parhaita vaihtoehtoja.
Howe piti divaritasoista Bournemouthia viisi kautta Valioliigassa sen jälkeen kun oli nostanut joukkueen kakkosliigasta ja miinuspisteiltä pääsarjaan. Kuka projektivalmentaja olisi tähän kohtaan parempi valinta?
Minä en, mutta aika näyttää tai sitten ei.Jos Howe tulee ja joukkue silti tippuu divariin, uskon myös Howen jatkavan silti.
Olen eri mieltä varauksin. Paras ratkaisu säilymiseen on valmentaja, joka pystyy ajamaan pelisysteeminsä mahdollisimman nopeasti sisään. Jos valmentajalta menee nyt vuosi pelisysteemin ajamiseen, on liian myöhäistä.
Mutta voi olla, että olen väärässä Howen suhteen, ja hän saa joukkueen pelin raiteilleen heti.
Uusilla omistajilla on paljon rahaa, mutta toistaiseksi mikään Newcastlessa ei osoita, että heillä on kykyä käyttää sitä. Siksi en henkilökohtaisesti pane hirveästi painoa heidän mielipiteelleen.
Se on ihan validi kysymys. Itse pidin aiemmin ketjussa heittämästäsi suunnitelmasta, että tuleva Sports Director vetäisi kauden loppuun. Silloin tämä henkilö oli Rangnick, en tiedä kuka se nyt on. Silloin SD tuntisi pelaajiston hyvin kesän tullessa, ja vaikka seura putoaisi, ketään manageria ei olisi poltettu. Muuten olen heitellyt Big Samia, enkä edes pelkästään vittuillakseni. Varmasti on parempiakin vaihtoehtoja, joita minä en osaa mainita.
Minä en, mutta aika näyttää tai sitten ei.
Meinas tulla kahvit nenästä.
@mikko600 kun on tunnetusti suuri projektien ystävä.Miksi näin?
@mikko600 kun on tunnetusti suuri projektien ystävä.
Viimeisen neljän viikon aikana olisivat voineet hallinnoida paremmin tiedotusta, ettei jostain vuoda koko ajan neuvottelut uuden varman valmentajan kanssa. Emeryn kanssahan se meni kaikkein eniten puihin. Ennen sitä olisivat voineet jättää monivuotisen sodan Jemenissä väliin, jättää puuttumatta Syyrian kriisiin, pohtia onko muita tapoja vaimentaa Kashoggin kritiikkiä, jne. jne.Mitä omistajien olisi pitänyt tehdä tämän neljän viikon aikana?
Ja juuri tästä olen eri mieltä, että kuinka mielekästä se on. Minä hakisin sitä, joka luotsaa projektin siihen pisteeseen, josta voidaan aloittaa. Juurikin siksi, että seura on luurankona Ashleyn jäljiltä. Mutta eihän se haittaa, että ollaan eri mieltä tästä.Big Sam on kaikkineen ihan turha vaihtoehto edes ehdottaa. Nyt haetaan projektin aloittajaa.
ManUssa ei tosiaan laiteta millään vastuussa olevien päitä pölkylle mutta Newcastlen uusille omistajille tämä tuskin on ongelma.Toisissa selitetään menestymättömyyttä ja valmentajan kyvyttömyyttä projektilla joka ei oikeasti ole johtanut yhtään mihinkään.