Niin, siis Bironhan ei hypännyt kahta kertaa kesken pelin maalille, vaan San Jose-pelissä tuli maalille ja suoritti heikohkoja otteita rökäletappiossa, jossa toki pakkienkin otteet olivat luokkaa kamala. Saint Louis-pelissä mies ihan itse aloitti pelin, mutta vaihdettiin maalilta kolmanteen erään (13-17, 76,5). Myös Anaheim-pelissä mies olisi ollut oikeutettu tulemaan tolpille, mutta ilmeisesti AV ei luottanut mieheen edellisen SJ-pelin esityksillä ja jatkoi Lundqvistilla 0-6 tappioon.
Bironilta tosiaan jäi kaksi ekaa päivää Training Campilta väliin ja paikkaajaksi hommattiin Hedberg (varmasti koska mies asuu alueella ja oli ilman hommia). Syitä ei ole tarkemmin kerrottu, mutta en oikein jaksa uskoa että motivaatiosta olisi ollut tuossa vaiheessa pulaa. Mies tosiaan matkusti käymään välipäivinään Buffalossa - jossa ilmeisesti on yhä se oikea koti + vaimo ja neljä lasta -, joten tuokaan ei oikein kuulosta pelkältä motivaationhaulta - tai ainakin se sitten löytyi nopeasti. Ja palattuaan mies esitti kyllä loistavia otteita harjoituspeleissä, eli mikään ei ollut pelillisesti vielä muuttunut ja mies otti ns. suvereenisti itselleen tuon hänelle kaavaillunkin kakkosveskan paikan. Luulisi että jos Bironilla olisi jotain motivaatio-ongelmia tms. ollut joukkueen suuntaan, niin kun mies palasi, olisi Hedbergiä peluutettu ns. kirittämässä varalla campilla. Mutta Hedbergistä luovuttiin melkoisen pian heti Bironin palattua.
Harmi, että miehen ura loppui tällätavalla "väärin". Mieshän oli loistava kakkosveska. Ok-hintainen, mutta silti erittäin luotettava ja Lundqvistin kanssa parina parhaimpia mitä itse olen ikinä Rangersissa nähnyt. Mieheen pystyi oikeasti luottamaan tolppien välissä. Outo laskukiito oli kauden alussa tosiaan, mutta minä olisin miehen pitänyt kuitenkin. Otetaan huomioon, että Lundqvistikin on ollut kohtalaisen huono tässä alkukaudella, joten ei siellä kaikki vielä ihan kunnossa ole valmentajanvaihdoksen aiheuttaman pelityylimuutoksen jälkeen.
Biron on ollut ilmeisesti kohtalaisen sanavalmis ja puhelias kaveri median kanssa peliurallaan, joten nyt miestä onkin about punamatolla jo toivotettu kiekkokommentaattorin rooliin, joten eiköhän siis mies sillä alalla jatka elämäänsä.
- - -
Nyt on siis Rangersin kakkosvahdin rooli auki. Cam Talbot on siihen ainakin muodollisesti pätevä, mutta riittääkö se valmennukselle. Ja onko miehestä NHL:ään. Mitään "bryzgaloveja" siihen on täysin turha ostaa, ellei sillä Biron-millillä tule. Lundqvist on nyt jättänyt harjoituksia väliin (day-to-day), joten tuleeko Talbotille kenties ensimmäinen NHL-peli jo Philadelphiassa. Jos L. on kunnossa pelipäivänä, Talbotin ensimmäinen peli siirtynee ensi viikon puolelle, sen verran väljää on nyt ja lopulta se kotiavauskin koittaa (maanantaina).
Mennyt Devils-pelihän oli taas sellainen mahalasku joukkueelta, että ei siitä kannatakaan mitään kirjoittaa. Porukkaa on pois kärkiosaamisesta, mutta ajatellaan nyt positiivisesti, että saa nähdä noita Rangers-prospecteja nyt isommissa rooleissa. Jotakuinkin allaolevilla muodostelmilla on harjoiteltu. Jännä että yli piste per peli pelaavaa Danny Kristoa ei kutsuttu, mutta ehkä syynä on, että mies oli selvästi vielä raakilein training campilla, joten ehkä AHL on oikea paikka vielä toistaiseksi. Pakko vielä se sanoa, että itse haluaisin nähdä Brassardin ja Zuccarellon jälleen yhdessä. Jotenkin tuntui heillä kemiat kohtaavan erityisen hyvin.
Chris Kreider-Derek Stepan-Brad Richards
J.T. Miller-Derick Brassard-Benoit Pouliot
Taylor Pyatt-Brian Boyle-Mats Zuccarello
Brandon Mashinter-Dominic Moore-Derek Dorsett
1.sama
Derek Dorsett-Derick Brassard-Benoit Pouliot
3.sama
J.T. Miller-Dominic Moore-Jesper Fast