Oma kokemukseni tapahtumasta on lähes kokonaan positiivinen, oikeastaan ainoa miinus tulee juurikin tuosta ulko-oven häröpallo"jonosta" ennen peliä. Käsittämätöntä, ettei paikalla ollut minkäänlaista järjestyksenvalvontaa siltä osin, että jonotus olisi edes jotenkin tapahtunut järjestelmällisesti. Saati, että porukkaa olisi ohjattu useista eri sisäänkäynneistä sisään. Itse onneksi kerkesin pahimman alta pois ja näin jopa alkulämmöt. Kuvittelisin, että useat saattoivat missata jopa koko tapahtuman alun pahimmillaan, vaikka olisi jonossa reilusti ajoissa ollutkin. Jonossa seisomista piristi, kun joku huuteli parvelta LET'S GO DEVILS!!!-chanttia, johon Oilersin kannattajat tietenkin vastasivat. Hetki tästä joku huusi kuitenkin parhaimman chantin tuohon hetkeen: LET'S GO INSIDE!!!
Pelin avauskiekon kävi pudottamassa itse MB30. Tässä vaiheessa itseltä kuvitteellinen hattu päästä ja standing ovationit. On se vaan itselle niin suurmies. Harmitti myöhemmin suuresti, kun en tajunnut että mies seisoskeli kentän laidalla ihan muutaman kävelyaskeleen päässä ennen avauskiekon pudotusta, joku muu kannattaja näkyi selfien hänen kanssaan saavan juuri siinä ennenkö mies kiekkoa lähti pudottamaan. Taululla näytettiin myös jossain kohtaa Eliaksen uran kohokohtia ja tämän jälkeen miestä myös yleisön seasta kuvattiin, suuret aplodit herkeni yleisöltä myös sinne suunnalle. Suurmies toki hänkin, joten aivan ansaittua.
Pelin aikana tunnelma oli pääosin hyvä, tosin varsinkin ensimmäisessä erässä yleisöllä meni hieman pelin seuraamiseksi, eikä kukaan "muistanut" kannustaa. Todella hiljaista oli useaan otteeseen hallissa. Onneksi molempien joukkueiden maskotit olivat paikalla (Devilin kanssa tuli otettua jopa kuvia, vaikken yleensä kuvissa tykkääkään esiintyä) ja he hoitivat tunnelman nostatuksen tuttuun ammattimaiseen tapaan hyvässä yhteishengessä, vaikkakin Devil taisi yhden kerran Hunterin tyrmätäkin, herrasmiehenä tosin elvytti tämän heti.
Itse en osaa oikein peliä analysoida, vaikka ihan hyvillä paikoilla istuttiinkiin. Jotenkin se vain livenä menee tuo kokonaisuus ihan ohi, tulee keskityttyä niin eri asioihin, kuin ruudulta katsottuna. Pääosin jäi kuitenkin ihan hyvä maku Devilsin pelistä, vaikka tietenkin hieman näkyikin se, että kyseessä oli kauden avauspeli eikä tosipelejä ollut vielä alla. Brattin loukkaantuminen harmitti itseä kun tykkään pelityylistä kovasti. Parin ruotsalaisen kanssa kun tuli juteltua, niin siellä harmitus oli ymmärrettävästi vielä suurempi. Onneksi kuitenkin tuosta loukista tosiaan selvittäneen muutaman viikon levolla ja saadaan poika askiin pikapuoliin.
Olin itse sillä mielellä, että ostan vihdoin Schneiderin pelipaidan, mutta eihän tuolla myyty kuin blankkoja paitoja (Paitsi t-paitoja oli painatuksilla). Devilsin kaulahuivi sitten tarttui matkaan, kun ei tohtinut tyhjin käsin lähteä pitkän jonotuksen jälkeen. Noita aiemmissa kirjoituksissa mainittuja helppoheikkejä näkyi jo aiemmin päivällä keskustassa myymässä event-kaulureita, mutta eipä tuommosille viitsi rahojaan antaa, hinnasta huolimatta. Samat jepet sitten pelin aikana hallilla pyörivät, onneksi näytti sille, että isot kasat jäi myymättä.
Paljon tuli tarinaa, vaikka pienesti piti vain omaa kokemusta avata, toivottavasti tästä jollekin jotain tarttuu. Kaikenkaikkiaan upea tapahtuma ja oman "urani" ajalta hienoin kaudenavaus, tästä on hyvä jatkaa kautta etiäpäin ja lähteä raapimaan playoff-paikka taas haltuun!