Henkka kirjoitti:
Millä tavalla Matvichuk on ollut pettymys? En ole Devilsin pelejä oikeastaan seurannut, joten sinänsä minun on tähän paha sanoa mitään, mutta tilastojen puolesta Rikulla on mennyt kuitenkin kohtullisesti. Alivoimassa on tullut luottoa, mies on pelannut sitä Colin Whiten jälkeen toiseksi eniten ja plusmiinuskin on kolme pykälää plussan puolella. Kaikki muut avainpakit ovatkin sitten miinuksella.
Sen, mitä minä olen NJ:n otteita seurannut, niin Riku on ollut vaikeuksissa nopeiden hyökkääjien kanssa. Usein pakkipari tai hyökkääjä on joutunut ottamaan jäähyn, kun RM on jäänyt jälkeen. Mutta tämä perustuu vain niihin muutamaan peliin, jotka olen tällä kaudella seurannut, eli voin hyvinkin olla hukassa kokonaiskuvan kanssa.
Varsinkin alkukausi oli synkeä, kuten koko joukkueella. Noissa tilastojen kohentumisessa näkyy mielestäni lähinnä se, että koko joukkue on petrannut pitkin talvea.
Mielestäni Matvichuk on saanut enemmän peliaikaa kuin hänelle olisi esitysten puolesta kuulunut. Jotain Devilsin pakiston käymistilasta kertonee se, että Tommy Albelinkin kuuluu pelaavaan kokoonpanoon. Kaikki juontaa siihen, kun Loun hienossa hankintahistoriassa sattui viime kesänä kaksi pahaa mokaa. Malakhov ja McGillis jättivät mustapekan käteen.
Sitäkin voi miettiä, että olisiko Don Lou ostanut kahta puolustavaa pakkia, jos Matvichuk (tai McGillis) olisi pelannut odotetun hyvin? Kolmospariin oli kuitenkin tyrkyllä Hale, Brown, Albelin, Ference ja Redlihs. McGillis olisi pelannut vain loukkaantumissuman sattuessa.
Ja lopuksi: Devilsin pakiston pitäisi mielestäni uudistua kauden jälkeen voimakkaasti. Tällä hetkellä ylhäällä on vain kaksi prospectiä. Ensi kaudella minuutteja pitäisi antaa etunenässä Krisjanis Redlihsille, joka on esiintynyt lupaavasti Albanyssa.
PS. Ja jottei homma menisi ihan liian selkeäksi veskariosastollakaan: Superlupaus Chris Terreri on näköjään pelannut kaksi erää Hersheytä vastaan joulukuun lopussa. Terreri päästi neljä maalia ja torjui 27 laukausta. Tästä kaverista kuullaan vielä varmasti. Viimeistään pudotuspeleissä ;)