Nettiradioselostukset

  • 131 807
  • 268

kurre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ruotsin torpedokiekkoilijat
Kaksi edellistä SaiPa-ottelua on jäänyt kuulematta, vaikka kaikkia noita osotteita olen kokeilut. Toivottavasti tännään on eri ääni kellossa.
 

kurre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ruotsin torpedokiekkoilijat
Viestin lähetti kurre
Kaksi edellistä SaiPa-ottelua on jäänyt kuulematta, vaikka kaikkia noita osotteita olen kokeilut. Toivottavasti tännään on eri ääni kellossa.

Tauru is back! Eli nettiradio on jälleen toiminnassa.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä... Meidän Tauru se tosiaan on taas netissä kuultavana. Ei tuota koko peliä pysty kuuntelemaan, mutta hetkittäin ihan hauskaa tekstiä.

"Ja taustamikrofonista varmaan kuuluu vastaanottimiinne melkoista mölinää. Kyseessä on edelleen sama henkilö, jonka lääkitystä ei tunnuta saatavan kohdalleen. Pitäisiköhän hänet ohjata erääseen kaakkoiseen keskussairaalaan, surkeatahan tuo on katsoa kun nuorella miehellä on hermot riekaleina mokoman pelin takia. Laitetaanpa taustamikrofonia hieman pienemmälle."

Ja koko tarina asiallisen tasaisilla äänenpainoilla. Eero on kuningas, mutta mieluummin kuuntelisin häntä jossain ihan muussa tilanteessa. Jääkiekkopelistä olisi mukava saada edes jonkinmoista tolkkua.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HALOO, ONKO YLE ???

Ihan pienen pieni vinkki. Näin ulkosuomalaisena olen paljon kuunnellut lähetyksiänne. Niin myös kiekkokierrosta ja jotenkin ymmärrän senkin, että lähetys aina katkaistaan ennen merisäätä ja mitä lieneekin. Mutta tarkkana kannattaisi olla. Nyt olen melkein joka kierroksella saanut netin kautta kuunnella sellaista, joka ei ehkä ole tarkoitus kaikkien korviin. Eli toimittajat juttelee keskenään, tänään mm. Pelikaani-valmentajan haastattelu, joka toimittajien mielestä oli "itkemistä". Pasi Peltonen kuulemaa on isäntä ja puhuu kuin juntti. Avatkaapa huviksenne nyt Radio Suomen nettilähetys, siellä puhutaan Turun lumitilanteesta !!
 
Viimeksi muokattu:

kurre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ruotsin torpedokiekkoilijat
Viestin lähetti Andrej
"Ja taustamikrofonista varmaan kuuluu vastaanottimiinne melkoista mölinää. Kyseessä on edelleen sama henkilö, jonka lääkitystä ei tunnuta saatavan kohdalleen. Pitäisiköhän hänet ohjata erääseen kaakkoiseen keskussairaalaan, surkeatahan tuo on katsoa kun nuorella miehellä on hermot riekaleina mokoman pelin takia. Laitetaanpa taustamikrofonia hieman pienemmälle."

Tuo oli hyvä kommentti Eerolta. Yksi havoista tilanteista, jossa olin hänen kanssaan täysin samaa mieltä. Kuuluttaja vetää yhtä kirjainta 30 sekuntia. Oopperassa sellainen toimii, jääkiekossa ei. Pois tuollaiset kuuluttajat, eihän niitä kestä Erkk... Eerokaan.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
kurre:
Kuuluttajastako se Eero puhui? Minä luulin että tarkoitettiin jotain katsomossa ollutta, äänekästä kaveria. "Ee-en minä kyllä tuosta kuulutuksesta saanut mitään selvää" -lausahduksen kohde sen sijaan oli aika selvä.

Mutta typerältähän tuo jodlaaminen kieltämättä kuulosti.
 

kurre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ruotsin torpedokiekkoilijat
Niinkös se menikin. Muistelin, että Eero sanoi tuon kommentin jonkun Ässien maalin jälkeen. Katsomomölinää en kuullut, sillä volyymini oli suhteellisen pienellä kuunnellessani otelua oheistoimintana. Samapa tuo, turpaan tuli kuuluttajasta ja yleisöstä huolimatta.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Itselläni ei oikein suostu tuo lähetys Auran Aaltojen nettisivujen kautta aukeavan. Muilla samanlaisia ongelmia?
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Pärde
Itselläni ei oikein suostu tuo lähetys Auran Aaltojen nettisivujen kautta aukeavan. Muilla samanlaisia ongelmia?

Hyvin ainankin mulla toimii, suora osoite siis mms://194.157.163.117/onair . Kokeile media playerin päivittämistä.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Pärde
Itselläni ei oikein suostu tuo lähetys Auran Aaltojen nettisivujen kautta aukeavan. Muilla samanlaisia ongelmia?

Onnistui toisella yrittämällä. Täytyy tosin sanoa, että selostajat ovat ala-arvoisia. Tyni ja Hinkkanen ovat noihin nilkkeihin verrattuna erinomaisia. Aaltobissen radion selostajat osaavat vain valittaa.
 

tigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös SuomiPlus (FM 88.6) selosta petolauman
kaikki matsit....

"SuomiPLUS tarjoaa SM-liigakaudella 04/05 kuultavaksesi HIFK:n kotiotteluiden selostukset, ja niiden jälkeiset lehdistötilaisuudet alkaen 16. syyskuuta, jolloin HIFK kohtaa Jokerit"
(www.suomiplus.fi)

Ei vaan kuulu Vaasassa...
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Onko Pelicans kotiotteluselostuksia nettiradiossa. Vai tartteeko tyytyä Radio suomen kiekkokierrokseen??
 

SjV

Jäsen
Viestin lähetti Kannelmäki Big Reds
Onko Pelicans kotiotteluselostuksia nettiradiossa. Vai tartteeko tyytyä Radio suomen kiekkokierrokseen??

Radio 99 ei allekirjoittaneen tiedon mukaan kuulu netin kautta, joten jos et ole Lahdessa niin Radio Suomen kiekkokierrokseen on tyytyminen

Joukkue Pelicans
Kaupunki Lahti
Kotisivu http://www.pelicanshockey.fi
Radio Radio 99
Kotisivu http://www.radio99.fi/
On-Air 103,0MHz @Lahti

Radio Suomi
http://ra.yle.fi/ramgen/live/radiourheilu.rm
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jälleen kerran on sitten vaikeuksia näiden nettiradioiden kanssa. Perkele kun tuli lähdettyä töistä hieman aikaisemmin, että ehtisin kuuntelemaan Jokerit-Ässät pelin ja vitut. Joko minä olen täysi tampio tai sitten noiden nettiradioiden kanssa on ongelmia enemmän kuin laki sallii.

Modeilta pyydän kärsivällisyyttä, jos matsiketjuissa joku antaa vinkkejä nettiradion suhteen. Tämä keskustelu varmasti laantuu kunhan yhteydet saadaan toimimaan.

EDIT. Lisäänpä vielä senkin, että nyt sain sentään radion kuulumaan ja ihmettelen enää sitä, kuinka pitkällä viivellä lähetykset netin kautta tulevat ? Toimivat (!) sm-liigan nettisivut nimittäin kertovat mm. maalit paljon ennen selostusta.

No, ehkä mun pitäisi siirtyä vitutusketjuun avautumaan.
 
Viimeksi muokattu:

SjV

Jäsen
Viestin lähetti bozik
Jälleen kerran on sitten vaikeuksia näiden nettiradioiden kanssa. Perkele kun tuli lähdettyä töistä hieman aikaisemmin, että ehtisin kuuntelemaan Jokerit-Ässät pelin ja vitut. Joko minä olen täysi tampio tai sitten noiden nettiradioiden kanssa on ongelmia enemmän kuin laki sallii.

1) Oman nettiyhteyden kuormitus sen verta suurta, että nettiradion palvelimelta ei saada tarpeeksi dataa omalle koneelle. -> Käytetyn kuuntelu ohjelman mahdollista bufferia kannattaa kasvattaa, näin mahdollisten yhteyshäiriöiden vaikutukset pienenevät

2) Käytössä olevat palomuurit estävät liikennöinnin nettiradiopalvelimelle. Tarkista/tarkistuta salliiko palomuurisi yhteyden nettiradion käyttämään porttiin.

3) Radion nettiradio palvelimella on huomattavan paljon käyttäjiä näin ollen radion internetkaista menee tukkoon. -> Aina kun on mahdollisuus kuunnella omasta radiosta niin kannattaa käyttää sitä niin samalla jättää radion kuuluvuus alueen ulkopuolisille mahdollisuuden kuunnella nettiradiota.

Viestin lähetti bozik
EDIT. Lisäänpä vielä senkin, että nyt sain sentään radion kuulumaan ja ihmettelen enää sitä, kuinka pitkällä viivellä lähetykset netin kautta tulevat ? Toimivat (!) sm-liigan nettisivut nimittäin kertovat mm. maalit paljon ennen selostusta.

Viipeeseen vaikuttaa ensin yhteys jäähallilta radiolle, yleensä puhelinverkon yli.
Radiolla äänen pakkaus nettiradiolla käytettävään muotoon.
Kuuntelijan ja nettiradiopalvelimen välinen yhteys.
Kuuntelijan "mediasoittimen" bufferointi. Esim WinMediaPlayeri tuntuu oletuksena bufferoivan noin 15 sek. verran.

Suurin viipeen muodostaja on selostuksen pakkaaminen käytettävään muotoon. Samoin selostuksen jakaminen kuuntelijolle tulee jotenkin "jonotusjärjestyksessä". Kahdella vierekkäisellä koneella yhtäaikaa avatut nettiradioyhteydet saavat selostuksesta kiinni hieman eri kohdasta.
 

Krypton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ongelmia yhteyden kanssa

Nyt on sellainen tilanne, etten saa kuunneltua Lukko-Pelicans ottelua. Kaikki muut SBS Radioiden lähetykset kuuluvat. Mitä siis pitäisi tehdä? Ennen Ramonan lähetykset ovat kuuluneet, mutta muutamassa viime pelissä on ollut sama ongelma. Edellisessä viestissä sanottiin, että käytetyn kuuntelu ohjelman mahdollista bufferia kannattaa kasvattaa..eli?

EDIT: No nyt alkoi kuulua, puolituntia ottelun alusta. Miksiköhän näin..
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myöhästynyt kiitos SjV. Hassu homma, että tässä Jokerit-Hpk pelissä vaikuttaisi siltä, että viivettä ei ole. Eli siis sm-liiga.fi sivuilta ei voi etukäteen nähdä esim. kuinka ylivoimassa kävi.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hups, tuli vahingossa lähetettyä tähän ketjuun aivan väärä viesti. Toivottavasti korjaantuu nyt.

Joka tapauksessa, Tyni on aivan loistavan yksisilmäinen selostaja. Sama Jypin ottelulähetyksissä kuin Mertaranta maajoukkueen peleissä. Tällaisia pitäisi kaikkien paikallisradioselostajien olla.

Ylelle vihje: Kokeilkaa Tyniä joskus maajoukkuepeleissä Mertarannan sijaisena, olisi aivan varmasti parempi kuin esim. Hoopi Hänninen ( joka ei onneksi juuri kiekkoa selostakaan ).
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuunnelkaapa taas radio Suomea netin kautta. Voi jeesus että ovat pihalla. Siellä selviteltiin Maddenin lähtöä ja toimittaja päivitteli kun koutsi ohjaa toiminnanjohtajan luokse ja päinvastoin. Ei kuulemma MENSA kokoonnu silloin kuin kiekkojengejä haastatellaan. Miten tää voi olla mahdollista, nytkin mulla oli ihan oikeasti jäänyt radio Suomi vahingossa päälle ja homma jatkuu. Kunnon kohellusta.
 

SjV

Jäsen
Lennätinlaitoksen poppoo toivottaa Jatkoajan lukijoille hyvää joulutaukoa.

Syyskaudena aikaan harrastepohjalta kasattu linkkisivusto keräsi yli 5000 kävijää ja yli 18 000 sivun latausta.

Suosituimmat alasivu oli:
1) Tappara 1476 latauskertaa
2) JYP 1087
3) HIFK 1057

Suosituimmat sisääntulo tavat:
1) Suoraan 1736
2) jatkoaika.com kautta 1348
3) tappara.vip.fi kautta 536

Suosituimmat päivät:
1) 28.9 878 latausta
2) 25.11 695
3) 16.9 569
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Radio ramona ei ota toimiakseen, ja vielä näin paikallispelipäivänä. Oh the humanity..

No, radio suomea sitten siihen asti kunnes Ripan suloääni palaa eetteriin kertomaan totuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös