Nettiradioselostukset

  • 131 807
  • 268

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Eikö tuota prkleen suomi+:aa kuulu edes netistä?
YLE:n lätkäkierroskin on joku RealPlayer -paketti...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kukaan muu huomannut, että näitä nettiradioselostuksia, lähinnä radio-Suomen kiekkokierrosta kuunnellessa, mikki jää usein auki lähetyksen jälkeen. Kävin tuossa tämän iltaisten kolmen päättyneen kolmen matsia jälkeen hakemassa pullon punkkua ja jätin koneen auki. Kun sitten palasin, sieltä kuului jotakin joka ei takuulla ollut tarkoitus mennä ulos. Tähän tyyliin; voi vitun vittuu... tää on saatana aina tätä. vitun provinssin miehen kun aina tekee tän saman,voi vittu. okei joo, mä soitan sulle kohta. voi vittu. oikein joo moi ja tänks...

Mä luulen ettei noiden ollut tarkoitus tulla netin kautta ulos. Onko niillä radiogubeilla perkele joku kytkin, joka kertoo että nyt ei olla enää "on air" ja sitten eri kytkin nettiradiolle. Eivät taida aina muistaa sulkea sitä nettikytkintä, tämä ei todellakaan ollut eka kerta. Toivottavasti ei myöskään vika.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Palaute SBS:ltä siihen kun valitin 957:lle nettiradion toimimattomuudesta, ja varsinkin siitä kun ensimmäiseen kontaktiin ei vastattu:

"Hei!

Palautteita tulee niin valtavasti, että valitettavasti emme ehdi kaikkiin vastaamaan, vaikka ne luemmekin päivittäin.

957:n nettiselostuksia on vaivannut tällä kaudella loppukesästä hajonnus kone, joka välittää selostukset nettiin. Varakoneen automatiikka ei näköjään toimi yhtä varmasti kuin vanhan koneen, joten selostukset jää valitettavan usein väliin/kesken.

Koitamme piakkoin nipistää aikaa tähän projektiin ja saada homman toimimaan. "

Elikkä SBS:n toiminta on resurssien rajoissa ok, ja onhan se mukava kuulla ottelut netissä, jos ei pääse itse paikalle.

Huvittava olikin sitten 957:n kaverin otsake palautteeseeni:

" Re: viittiks vastata täälle asiallisesti "
 
Viimeksi muokattu:
Radio Jkl stream ja SM-liigan sivut

SM- liigan omien sivujen toimimattomuudesta on kirjoiteltu Jatkoajassakin ja itsellä tuo Radio Jyväskylän stream katkeaa aina kun lataa SM- liigan sivut. Käyttämäni Zinf valittaa, että muka puskuri ei riitä vaikka hyvin pelaa kun surffaa millä tahaansa muulla verkkosivuilla..

Muutenkin ihmetyttää miten liigan virallisille sivuille onkaan onnistuttu laittamaan täysin toimimaton navigaatio- heitän haasteen kaikille: pyrkikää nopeasti löytämään edellispäivän otteluiden tulokset etusivulta linkittämättömien otteluiden osalta. Niinkin voi kuluttaa aikaansa.
 

MacTavish

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ManU
Kuuluuko edes nää Jokereiden, hifkn ja bluesin kotiottelut radiossa? Oon yrittänyt löytää, mutta en löydä mitään... entä nettiradioselostus..? löytyyks joku sivu?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viestin lähetti -danzku-
Kuuluuko edes nää Jokereiden, hifkn ja bluesin kotiottelut radiossa? Oon yrittänyt löytää, mutta en löydä mitään... entä nettiradioselostus..? löytyyks joku sivu?

HIFK kotiottelut selostaa Suomi+.

- Tinke-80
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Toimiiko muuten tuo Iskelmän nettiradio, että vois sieltä kuunnella SaiPan pelit? En viittiny sitä ees kokeilla tänä iltana vaan pelasin varman päälle ja Auran Aallot laulamaan.
 

Suonvieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Jone29
Toimiiko muuten tuo Iskelmän nettiradio, että vois sieltä kuunnella SaiPan pelit? En viittiny sitä ees kokeilla tänä iltana vaan pelasin varman päälle ja Auran Aallot laulamaan.

Toimiihan tuo, mutta tuolloin on kestettävä Eero Taurua. :)

Ja muutenkin itse nautin enemmän matsien kuuntelemisesta vihollisen radioaseman kautta. Ja varsinkin silloin kun SaiPa voittaa. Vastapuolen kitinää on aina kiva kuunnella. :)
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis mikä ihmeen tyyppi tämä Lukon pelien selostaja Radio Ramonassa on? Tottakai omien pelejä pitää hehkuttaa, mutta tää äijä huutaa kuin viimeistä päivää. Tämän päivän Tappara - Lukko matsin luulisi olevan ratkaisevan finaalin jatkoaika, sellaista menoa on.. Täyttä tuskaa kuunnella tuollaista karjumista.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä näitä muiden joukkueiden selostuksia JYPin peleistä tässä parin kauden aikana on nyt muutamia tullut kuunneltua - nyt ensimmäistä kertaa Iskelmä Jannen HPK-selostusta ensimmäisen erän verran - niin täytyy kyllä sanoa, että meidän oma Kari Tynimme tuntuisi olevan aika omaa luokkaansa tällä alalla. Toki läheskään kaikkien joukkueiden selostajia en ole edes kuullut, mutta esimerkiksi nyt Iskelmä Jannen suoritus oli surkea. Sen lisäksi, että selostaja ei tiedä pelaajia, vaan JYPissä pelaavat mm. Antti Virolainen ja Markus Korhonen, tuntuu tälläkin radiolla olevan suuria ongelmia sen tiedon kanssa, että selostus tapahtuu radioon eikä televisioon. Yhtäkkiä aletaan kommentoida jotain taklausta, ilman että on ensin edes kerrottu, kuka on taklannut ja ketä on taklannut. "Kyllä tuostakin tilanteesta olisi jäähy pitänyt antaa", kommentoidaan, vaikka itse tilannetta ei ole kerrottu millään tavalla.

Pakko kai tässä on siirtää Tynille toiseen erään, niin kaameaa kamaa taas sai kuunnella. Ja sitten jos jollain toisella radiolla osattaisiinkin selostaa, ollaan käsittämättömän puolueellisia.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Viestin lähetti Ramses
Ei toimi ainakaan minulla tulee vain ilmoitus Error syncing to mpeg onko muilla samaa ongelmaa ja voiko sille jotain tehdä?

Ekan eräin pystyin kuuntelemaan ja toisen erän alusta noin sekunnin. Liekö kyseessä ylikuormitus?
 

WakaWanha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Ottawa Senators
Taas tökkii

Eopä toimi taaskaan Radio Porin nettilähetys. Ensimmäinen erä kuului HIFK-matsissa, mutta aikamoisella viiveellä. Sitten kun toinen erä alkoi, ei yhteyttä taas saanutkaan. Tuolla Ässien puolella on esitetty monia syitä siitä, miksei yhteydet toimi, mutta ei se paljon lohduta, kun taaskin kuuntelee lähetystä teksti-tv:stä...

Muutenkin ihmetyttää, miksi lähetys pitää katkaista erätaukojen ajaksi. Eikös niitä mainoksia voisi pyörittää koko Suomen iloksi? Vai Teosto-maksuistako on kysymys?
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Pee
Mitä näitä muiden joukkueiden selostuksia JYPin peleistä tässä parin kauden aikana on nyt muutamia tullut kuunneltua - nyt ensimmäistä kertaa Iskelmä Jannen HPK-selostusta ensimmäisen erän verran - niin täytyy kyllä sanoa, että meidän oma Kari Tynimme tuntuisi olevan aika omaa luokkaansa tällä alalla. Toki läheskään kaikkien joukkueiden selostajia en ole edes kuullut, mutta esimerkiksi nyt Iskelmä Jannen suoritus oli surkea. Sen lisäksi, että selostaja ei tiedä pelaajia, vaan JYPissä pelaavat mm. Antti Virolainen ja Markus Korhonen, tuntuu tälläkin radiolla olevan suuria ongelmia sen tiedon kanssa, että selostus tapahtuu radioon eikä televisioon. Yhtäkkiä aletaan kommentoida jotain taklausta, ilman että on ensin edes kerrottu, kuka on taklannut ja ketä on taklannut. "Kyllä tuostakin tilanteesta olisi jäähy pitänyt antaa", kommentoidaan, vaikka itse tilannetta ei ole kerrottu millään tavalla.

Ja kolmannessa erässä täydellinen amatöörimäisyys jatkui. Selostaja totesi Eerikki Koivun ollessa kiekossa, että "enpä kyllä tällaisesta jätkästä ole ikinä kuullutkaan". Eikö selostajan pitäisi ennen peliä tutustua kokoonpanoihin ja jopa vierasjoukkueenkin pelaajiin, jos ei niitä jo etukäteen tiedä?

On kyllä täysin uskomatonta, jos ei Hämeenlinnasta löydy yhtään pätevämpää selostusmiestä kuin tällaista pelleä. Kyllä taas tällaisenkin illan jälkeen osaa todella arvostaa, että meillä on Kari Tyni! Hulluksihan se tulisi, jos Radio Jannen tasoista paskaa joutuisi joka pelissä kuuntelemaan. Jotenkin se vaan tuntuu - ainakin välillä - mielenkiintoisemmalta kuunnella vastustajan radioselostusta. Etenkin kun se tulee netissä pari minuuttia reaaliaikaa myöhemmin, jolloin mm. JYPin tehtyjen maalien "hehkutusta" voi kuunnella pikauusintana. :)
 

tiikeri

Jäsen
En ole kyllä ihan samaa mieltä Peen kanssa tuosta Radio Jannen selostuksesta. Mielestäni ihan hauskaa kuunneltavaa ja osataan siellä antaa vastustajallekin tunnustusta. Tämän viimeisimmänkin pelin jälkeen kaverit kehuivat JYPin ansainneen voittonsa hyvällä pelillä jne. Eihän tuo mitään hirmuista tykitystä ole, mutta omalla tavallaan ihan hauskaa kuunneltavaa. Turha siellä jokaiseen yksityiskohtaan on takertua, mokia sattuu itsekullekin kun suorassa lähetyksessä ollaan. Näillä kavereilla on kieltämättä hyvin omalaatuinen tyyli selostaa, mutta ei se nyt noin huonoa/vastenmielistä kuitenkaan ole. No makuasioita, mitäs näistä vääntämään. Jos ei miellytä, niin mitäs sitä sitten kuuntelemaan.

Niin ja kuten jo sanoitkin, Tyni on näistä selostajista aivan omassa kastissaan, joten turhaa on mielestäni ketään häneen yrittää verrata.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti tiikeri
Mielestäni ihan hauskaa kuunneltavaa ja osataan siellä antaa vastustajallekin tunnustusta. Tämän viimeisimmänkin pelin jälkeen kaverit kehuivat JYPin ansainneen voittonsa hyvällä pelillä jne. Eihän tuo mitään hirmuista tykitystä ole, mutta omalla tavallaan ihan hauskaa kuunneltavaa.

Pointtini ei ollutkaan näissä asioissa. Ehkä televisioon selostettaessa Radio Jannen miehet olisivatkin ihan ok, mutta ainakin minulla oli hyvin vaikea pysyä perässä siitä mitä kentällä tapahtuu. Esim. Hauhtosen maalin jälkeen todettiin vain, että "olipa ihme liru" ja "taisi laukaus itse asiassa epäonnistua" tjsp. Maalintekijää tai maaliin johtanutta tilannetta ei kerrottu lainkaan!

Mielestäni radioon selostattaessa tärkein tehtävä on kuitenkin pyrkiä selittämään, mitä siellä kentällä oikein tapahtuu. Radio Jannen selostajilla tuntuu olevan se käsitys, että kuulijat näkevät tapahtumat ja näin ollen tyytyvät pelkästään kommentoimaan tapahtuneita asioita.
 

MacTavish

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ManU
Niin.. Se radiopori ei näyttäis ihan toimivan niin kuin sen pitäis.
Onneksi meillä on se suomi+ jolla edes kuullaan osia otteluista.
Toi merisää on vaan pitkä ja ärsyttävä..
 

Suonvieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti tiikeri
Niin ja kuten jo sanoitkin, Tyni on näistä selostajista aivan omassa kastissaan, joten turhaa on mielestäni ketään häneen yrittää verrata.

Vertaisin kuitenkin.

Itse pidän selostajista, jotka pystyvät kertomaan suht reaaliajassa missä kohtaa kenttää kiekko on ja mitä parhaillaan tapahtuu. Hyviä tässä mielessä ovat tosiaan Tyni, mutta samaa kastia on Stenius (radio mega). Lisäksi olen aina pitänyt radio 957:n tyypistä, nimeä en muista.

Ja juuri tämä reaaliaikaisuuden puute on syy miksen pysty kuuntelemaan esim. Taurua. On todella ärsyttävää, kun taustalla kuuluu yleisön huokaus tai tuomarin pilli ja Eero kertoo n. 5-10 sekunnin viiveellä mitä juuri tapahtui. Maalin syntymistä Eero ei pysty alustamaan millään lailla vaan keskeyttää selostuksensa huudahtamalla, että nyt tuli maali. Esim. Stenius seuraa kiekkoa ja pystyy melko tarkasti kuvailemaan tilanteen sillä hetkellä kun maali syntyy.

Ja toki selostajilla verrataan vaikka Tynia ja Taurua on eroa ihan verbaalimielessä. Toinen on selkeästi sujuvampi ja antaa ammattimaisemman kuvan itsestään. Puhun siis Tynistä. Tauru luo taas tyylillään kuvan hepusta, joka on SaiPa-lippis päässä tullut kadulta tekemään radio-ohjelmaa. ;)
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten on tuon "Saipa-radion" kanssa, kuuluuko esim. meneillään oleva Hifk-Saipa ottelu netin kautta jostakin ? Itse en ainakaan kyennyt sellaista löytämään ja näin ulkosuomalaisena olisi kiva pitää omat linkit kunnossa.
 

Suonvieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti bozik
Miten on tuon "Saipa-radion" kanssa, kuuluuko esim. meneillään oleva Hifk-Saipa ottelu netin kautta jostakin ? Itse en ainakaan kyennyt sellaista löytämään ja näin ulkosuomalaisena olisi kiva pitää omat linkit kunnossa.

Eilen ei toiminut ainakaan minulla.

Täältä löytyy useampiakin linkkejä:
http://stream.sbs.fi/

Toinen paikka on Ilveksen kotisivu.
http://www.ilves.com/nettiradio.php
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös