Netflix Suomi

  • 1 092 730
  • 3 646

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Netflixistä aloitin ranskalaisen Lupin rikosdraaman katsomisen. Parin jakso perusteella varsin erinomainen sarja. On myös Netflixin Suomen katsotuimpien listalla kolmantena.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Netflixistä aloitin ranskalaisen Lupin rikosdraaman katsomisen. Parin jakso perusteella varsin erinomainen sarja. On myös Netflixin Suomen katsotuimpien listalla kolmantena.
Parin jakson perusteella vaikuttaa omaan makuun vähän kliseiseltä, mutta kyllä toi varmaan paremman puutteessa loppuun asti tulee kateltua. Tällä hetkellä antaisin 7,5/10, mutta katsellaan miten etenee loppua kohti...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Cobra Kain kolmoskausi ei kyllä enää putoa kahden ekan kauden tavalla. Tämä on jo ihan täynnä teinisarjojen kliseitä. Parilla ekalla kaudella ne eivät juuri häirinneet ja meni lähinnä huumorista. Nyt sarjan tapahtumat lähinnä ärsyttävät.
Joo ihan sama. Tai oikeestaan itelle toi kakkoskausi oli jo aika iso pudotus ensimmäiseen kauteen verrattuna. Jännän itseironinen / tragikoominen draama muuttui suit sait sukkelaa perus jenkkiteini draamaksi. Tuosta näki jo mitä tuleman pitää ja kolmatta tuotantokautta en ole edes alkanut katsomaan... ja tuskin koskaan katsonkaan.

Luulen vähän, että ensimmäinen kausi oli vahingossa niin hyvä kuin se oli. Tuskimpa tekijät tiesivät mitä tekivät. Muuten tuo sarja ei olisi kokenut nyt nähdyn kaltaista muodonmuutosta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sarja on parhaimmilaan, kun se keskittyy Johnnyyn ja Danieliin, mutta vastaavasti huonoimillaan, kun semihuonot nuoret näyttelijät päästetään valloilleen vetämään ihan överiksi vedettyä rivalry -tarinalankaa.

Tässä varmaan 3 kaudella näkyy se että tuo on Netflixin omaa tuotantoa, 1 kausi on tehty enemmän varmasti karate kidin elokuvat nähneille ja sitten taas sen jälkeen yhä enemmän siirytty siihen kohderyhmään joka ei taas ole noita leffoja ehkä nuorena nähnyt (kun ovat olleet niin nuoria tai ei vielä syntyneet).
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Liitteet

  • gucca.dk.PNG
    gucca.dk.PNG
    5,3 KB · kertaa luettu: 81

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Täytyi kaivella hyllyjä. Löysin itseltäni kaudet 4- 6. Mielestäni pitäisi olla myös nuo ekat. Vai katsoinko ne Netfixistä kun sarja siellä oli. Tuosta seiskakaudesta en ole varma. Olenko edes nähnyt sitä.

Minulla nuo kaudet 4-6 on suomiteksteillä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Täytyi kaivella hyllyjä. Löysin itseltäni kaudet 4- 6. Mielestäni pitäisi olla myös nuo ekat. Vai katsoinko ne Netfixistä kun sarja siellä oli. Tuosta seiskakaudesta en ole varma. Olenko edes nähnyt sitä.

Minulla nuo kaudet 4-6 on suomiteksteillä.
Laitoin muutaman tunnin aikaa joulun pyhinä kaivella nettikauppoja ja tulin siihen tulokseen että kaudet 1-3, sekä 4-6, on aikoinaan julkaistu pohjoismaisena versiona missä DK/NO/SE/FI-tekstitykset, mutta ollut jo pitkään loppuunmyytynä kaikissa paikoissa (mitä itse löysin). Tämä boksi, joka sisältää kaikki seitsemän kautta, löytyi enää muutamasta paikasta ja gucca.dk oli selvästi halvin. Olen ymmärtänyt niin että tästä boksista löytyy yksi ainoa versio ja siinä on nimenomaan pelkkä enkkutekstitys kuudelle ensimmäiselle kaudelle.

Olen aloittamassa katselua tämän viikon loppupuolella kun olisi vähän ylimääräistä aikaa.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Laitoin muutaman tunnin aikaa joulun pyhinä kaivella nettikauppoja ja tulin siihen tulokseen että kaudet 1-3, sekä 4-6, on aikoinaan julkaistu pohjoismaisena versiona missä DK/NO/SE/FI-tekstitykset, mutta ollut jo pitkään loppuunmyytynä kaikissa paikoissa (mitä itse löysin). Tämä boksi, joka sisältää kaikki seitsemän kautta, löytyi enää muutamasta paikasta ja gucca.dk oli selvästi halvin. Olen ymmärtänyt niin että tästä boksista löytyy yksi ainoa versio ja siinä on nimenomaan pelkkä enkkutekstitys kuudelle ensimmäiselle kaudelle.

Olen aloittamassa katselua tämän viikon loppupuolella kun olisi vähän ylimääräistä aikaa.

Tein myös hakuja ja päädyin sinun kanssasi samaan lopputulokseen. Meneehän se enkkuteksteilläkin.
Nautinnollista elokuvailtaa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta näki jo mitä tuleman pitää ja kolmatta tuotantokautta en ole edes alkanut katsomaan... ja tuskin koskaan katsonkaan.

Luulen vähän, että ensimmäinen kausi oli vahingossa niin hyvä kuin se oli. Tuskimpa tekijät tiesivät mitä tekivät. Muuten tuo sarja ei olisi kokenut nyt nähdyn kaltaista muodonmuutosta.
Pelkästään Elisabeth Shuen ihanuuden vuoksi kannattaa katsoa, ainakin viimeinen jakso. Onhan tämä koko sarja ollut aikamoinen nostalgiapläjäys, mä tykkään vaikka onkin "teinihömppää" aika ajoin.
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Joskus vuonna kivi ja kilpi kun Netflix lanseerattiin Suomeen, ei ollut vielä konseptia "profiili". Joka kieltämättä tuotti aika mielenkiintoisia suosituksia, kun itse katsoo Human Centipeden ja tytär Pipsa Possua. Noh, menneen talven lumia, ei kai tuo voi enää vaikuttaa.

...paitsi että nyt juuri sain notifikaation: "Fate: The Winxs Saga on nyt Netflixissä". Kai tuo sitten pitää kattoa kerta on niin mun listalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
DARK on mielenkiintoinen. Sopivan eurooppalainen.
Eikä ole ensimmäinen kerta kun Netflix ja HBO yllättää positiivisesti kun lähtee seulomaan eurooppalaisia sarjoja. Välillä tekee hyvää jättää ne jenkkisarjat kuukausiksi, siloteltua paskaa, monesti. Eurooppatuotannoissa mukavasti realistisempi tatsi, jopa scifissä kuten DARK:in mystiikassa.

Lupin oli myös hyvä, vaikkakin sarjan alku toimi paremmin kuin loppuosa joka spoilaamatta liikaa jää kesken. Tämä on monen sarjan synti, väärä mitta. Moni toimisi paremmin lyhyempänä ja toiset missä hyvät henkilögalleriat ja taustatarinat voisi tarjota katsottavaa pidempäänkin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lupin oli huikea, mutta kauden loppuminen pahasti kesken oli ikävä yllätys. Olisikohan korona sotkenut tuotantoa ja nyt oli sitten vaan päädytty lykkäämään ulos ne jaksot, mitkä oli saatu valmiiksi?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lupin oli huikea, mutta kauden loppuminen pahasti kesken oli ikävä yllätys. Olisikohan korona sotkenut tuotantoa ja nyt oli sitten vaan päädytty lykkäämään ulos ne jaksot, mitkä oli saatu valmiiksi?

Ainakin avauskausi on 7 osainen että varmaan jostain tuommoisesta kyse kun kaksi jaksoa puuttuu. Vähän hämmentävä oli kyllä kun jäi odottaa seuraavaa jaksoa ja siihen loppui.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko kukaan löytänyt edullista ja luotettavaa VPN'ää, jolla Netflix ja Amazon kierrettäisiin esim USA'n puolelle? Ihan mitään 7-10€/kk en haluaisi maksaa pelkästä VPN'stä päälle.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Onko kukaan löytänyt edullista ja luotettavaa VPN'ää, jolla Netflix ja Amazon kierrettäisiin esim USA'n puolelle? Ihan mitään 7-10€/kk en haluaisi maksaa pelkästä VPN'stä päälle.
Nordvpn toimii. Olisiko tuo ollut 50€ vuodeksi maksu. Ainakin netflixin kanssa pelaa. Amazonin palvelusta en osaa sanoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko kukaan löytänyt edullista ja luotettavaa VPN'ää, jolla Netflix ja Amazon kierrettäisiin esim USA'n puolelle? Ihan mitään 7-10€/kk en haluaisi maksaa pelkästä VPN'stä päälle.
Nordvpn toimii. Olisiko tuo ollut 50€ vuodeksi maksu. Ainakin netflixin kanssa pelaa. Amazonin palvelusta en osaa sanoa.
1clickVPN on ilmainen. US, CAN, FRA, GER, NED, ITA, SPA, POL, UK.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Death to 2020

Ihan loistavaa satiiria ja mustaa huumoria menneestä vuodesta. Tämä pitäisi säästää tuleville sukupolville, jota voivat sitten joskus vuosikymmenien päästä katsoa ja selvittää, että mitä tänä aikana tapahtui.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Death to 2020

Ihan loistavaa satiiria ja mustaa huumoria menneestä vuodesta. Tämä pitäisi säästää tuleville sukupolville, jota voivat sitten joskus vuosikymmenien päästä katsoa ja selvittää, että mitä tänä aikana tapahtui.

Minusta tuo jäi vähän vaisuksi ja olihan koko homma aika Amerikka-keskeistä. Tuntuu, että Black Mirrorin tekijöiden paras terä on viime vuosina tylsistynyt. Ehkä oli vähän vaikea vielä nauraakkaan, kun on vuosi 2021 ja samat ongelmat edelleen kuin viime vuonna. Eilenkin menin bussilla ja kuuntelin, kun kaksi gubbea keskusteli kovaäänisesti koronasta ja syytteli kiinalaisia, kommunisteja ja vielä kokoomusta koko koronasta, niin tajusi vaan, että edelleen eletään tätä painajaista, jossa mustan satiirin hahmot ja tapahtumat ovat arkipäivää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Netflixissä vaikuttaisi olevan ihan mielenkiintoinen dokumentti Cecil Hotelista ja Elisa lamin katoamis mysteeristä. Ainakin ekat 3 jaksoa meni itsellä yhteen putkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Netflixissä vaikuttaisi olevan ihan mielenkiintoinen dokumentti Cecil Hotelista ja Elisa lamin katoamis mysteeristä. Ainakin ekat 3 jaksoa meni itsellä yhteen putkeen.
No samperi pitääkin katsoa, kun on tullut jokunen yö kyseisessä hotellissa vietettyä. Ei toki ollut tuolloin Cecil nimellä, vaan Stay at main. Toki paikkaan liittyvät tarinat tulleet aiemminkin tutuksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös