Netflix Suomi

  • 1 091 546
  • 3 646

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tarjontaa selatessa "Overlord" näköjään on nyt valikoimassa - itse tuo on tullut nähtyä, mutta jos ei ole tuttu niin suosittelen. Toimintaelokuva sijoittuen toiseen maailmansotaan, mukana myös aika ei-niin-historiallisia elementtejä. En halua sen kummemmin spoilata, premissi kuulostaa liian b-elokuvalle jos sen kertoo etukäteen, mutta elokuva osaa sekä olla riittävän vakava että ottaa itsensä tarpeeksi kevyesti. Ei silti liian tosikoille, mutta ei kai sitä kaikkea pidä ottaa niin vakavasti.

Mulle tää elokuva ei jostain syystä toiminut millään tapaa. Oon hämmentyneenä katsonut arvosteluita ja keskiarvopisteitä, kun oma kokemus oli vaan niin huono tän leffan suhteen.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Jonkin aikaa jo ollut tuo että tehdän sarjoja jopa suomalaisilla äänillä vaikka kyseessä ei olisi edes piiretty, sitten vielä jostain syystä nykyään oletuksena aina äänet englanniksi tai Suomeksi sen originalin sijaan, asetuskista ei edes taida tuota oletusta muutettua, netflixin sisällöstä kuitenkin valtaosa ainakin mitä omalle seinälle tulee on jotain muuta niin joutuu olemaan aika tarkkana.
No on tämä maailma hulluksi mennyt. En kovin paljon katso ei-englanninkielistä materiaalia paitsi välillä Japanista tulevaa. Niissä ei vielä ole onneksi dubbeja näkynyt ja ne huomaisi helposti.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Mihin voi valittaa? Tai onko joku asetus, jonka voi säätää pois tällaisesta luonnonvastaisesta pöljyydestä?
Minulle voi aina valittaa. Törmäsin samaan häröön aloitellessani Rahapaja -sarjaa toissapäivänä. Meni hetki ennen kuin hoksasin, että häiriytynyt tunnelma johtui ei-alkuperäiskielestä, jolle vaihdoin heti pöljyyden tajuttuani. Nyt kun testasin piruuttani käynnistämällä ensi kertaa Tason, niin alkuperäiskieli oli käytössä automaagisesti. Olisiko Netflix peräti oppinut ja muuttanut preferenssin jossain taustalla profiiliini. Tai sitten kyse on kuun ja auringon asennosta. En kyllä ymmärrä ulkomaaneläviä, jotka joutuvat dubbauksen kanssa elämään ihan perinteisellä TV-ruudullakin. Ehkä eivät tiedä paremmasta?

Rahapajaa olen katsonut nyt kolme jaksoa. Sarjan idea vaikutti alkuun aika kököltä, mutta tämähän toimii! Henkilöhahmot on loihdittu taitavasti ja jo nyt on arvattavissa, että sarjassa tulee tapahtumaan paljon odottamattomia käänteitä. Eikä Úrsula Corberón hipsteripyllykään isoa vastareaktiota tuota, mitä nyt välillä joutuu laittamaan sarjan minuutiksi tauolle ja avamaan incognito-välilehden.
 

Linc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Joko joku on kerennyt Ozarkin uuden kauden aloittamaan? Eilen tullut kolmas kausi netflixiin. Kaksi ensimmäistä kautta olivat todella hyviä, toivottavasti tuo kolmas jatkaa samalla linjalla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eilen tuli katsottua Kickboxer, hieno taisteluelokuva kultaiselta 80-luvulta. Äänitehosteet olivat aivan timanttiset tappelukohtauksissa ja Jean-Claude pääosassa. Siitä olikin tovi vierähtänyt, kun viimeksi katsonut tämän leffan. Tulisiko jatko-osa myös tarjontaan?

Bloodsportia odotellessa, vaikka tämä on tainnut olla saatavilla?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eilen tuli katsottua Kickboxer, hieno taisteluelokuva kultaiselta 80-luvulta. Äänitehosteet olivat aivan timanttiset tappelukohtauksissa ja Jean-Claude pääosassa. Siitä olikin tovi vierähtänyt, kun viimeksi katsonut tämän leffan. Tulisiko jatko-osa myös tarjontaan?

Bloodsportia odotellessa, vaikka tämä on tainnut olla saatavilla?
Kickin olen katsonut aikoonaan muutaman kerran, mutta Bloodsport on kuiten äijän paras leffa. Ehdottomasti. Muistaakseni kiersi silloin vhs-aikana parikin versiota cut ja uncut. Mun mielestäni Dammen paras leffa koskaan on juurikin tuo Bloodsport.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kickin olen katsonut aikoonaan muutaman kerran, mutta Bloodsport on kuiten äijän paras leffa. Ehdottomasti. Muistaakseni kiersi silloin vhs-aikana parikin versiota cut ja uncut. Mun mielestäni Dammen paras leffa koskaan on juurikin tuo Bloodsport.

Jep, kaksi versiota löytyi ja on myös minun mielestäni Dammen paras pätkä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Muistaakseni kiersi silloin vhs-aikana parikin versiota cut ja uncut. Mun mielestäni Dammen paras leffa koskaan on juurikin tuo Bloodsport.

Ah, legendaarinen Bloodsport

Tämähän oli aikanaan videosensuurin pahimpia irvikuvia, kun julkaisuun päässyt versio kesti joku 1h 10 min, kun leikkaamaton oli n. 20 minuuttia pidempi.

Olin silloin vähän onnen kukkuloilla, kun sain leikkaamattoman version haltuuni
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Netflixiltä lähtee nyt katseluun Mononoke Hime (eli "Princess Mononoke", halusin vain olla hipsteri).

Yleensä Netflixin suositukset, mikä tästä tuli juuri luuriin, menee aika ohisektoriin - joko on nähnyt elokuvan/sarjan, tai sitten ei vaan kiinnosta. Mutta pitää tää kattoa uusiksi. Jos anime kategorisesti menee vastakarvaan, niin tämä on tehty enemmän aikuisia varten. Juoni on paljon karumpi kuin keskimääräisessä isosilmien seikkailuissa. Ja musiikki, ohmigad. Joe Hisaishi tekee yleensäkin mahtavaa jälkeä, mutta tässä elokuvassa menee niin yli asteikon ettei mitään rajaa. Laitan surroundit täysille, anteeksi etukäteen vaan naapurit. (paitsi että eihän niitä pidä ees nähdä - sorry, not sorry!)
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ah, legendaarinen Bloodsport

Tämähän oli aikanaan videosensuurin pahimpia irvikuvia, kun julkaisuun päässyt versio kesti joku 1h 10 min, kun leikkaamaton oli n. 20 minuuttia pidempi.
Muistaakseni tuo hillitön leikkely vaikutti jo elokuvan dramaturgiaan, tai ihme jos ei olisi vaikuttanut. Tyyppejä vain ilmestyi kohtauksiin, tai makasivat yhtäkkiä maassa, kun kaikki nokkapokat oli leikelty edestä pois. Psykoottista paskaa, jolla oli tarkoitus suojella lapsia, joiden ei pitäisi ylipäätään katsella moisia elokuvia. Sitä ennen toki oltiin kielletty elokuvia "suhteita ulkovaltoihin huonontavina", eli oltiin rähmällään Neuvostoliiton edessä. Onneksi kaikesta tuosta on päästy viimein eroon.
 
Viimeksi muokattu:

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Netflixiltä lähtee nyt katseluun Mononoke Hime (eli "Princess Mononoke", halusin vain olla hipsteri).

Yleensä Netflixin suositukset, mikä tästä tuli juuri luuriin, menee aika ohisektoriin - joko on nähnyt elokuvan/sarjan, tai sitten ei vaan kiinnosta. Mutta pitää tää kattoa uusiksi. Jos anime kategorisesti menee vastakarvaan, niin tämä on tehty enemmän aikuisia varten. Juoni on paljon karumpi kuin keskimääräisessä isosilmien seikkailuissa. Ja musiikki, ohmigad. Joe Hisaishi tekee yleensäkin mahtavaa jälkeä, mutta tässä elokuvassa menee niin yli asteikon ettei mitään rajaa. Laitan surroundit täysille, anteeksi etukäteen vaan naapurit. (paitsi että eihän niitä pidä ees nähdä - sorry, not sorry!)
Mononoke saa usein ylistystä, mutta minuun ei jotenkin uponnut. Ghiblin leffoista keskimäärin kuitenkin tykkään, mutta jotenkin tuossa ei osunut henkilöhahmot tai juoni. Jopa animaatio on jäänyt mieleeni huonompana kuin Ghiblillä yleensä. Siitä on kyllä jo pitkä aika kun leffan näin, niin tätä tarkemmin en osaa artikuloida asiaa. Ghiblitä nyt tullut kiitettävästi tarjontaa Netflixiin ja tarkoitus on ollut pari vielä näkemätöntä tarkistaa. Ainakin Henkien Kätkemä ja Liikkuva linna.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Katoin tuon Overlord -elokuvan perjantaina ja olin siitä lähtökohtaisesti hyvin kiinnostunut. Se ei kumminkaan täysin omalla kohdallani uponnut, vaikka elokuva oli hyvin tehty. En hirveästi katso kauhuelokuvia, koska olen nössö, mutta zombiet kiinnostaa ja yhdistettynä Normandian maihinnousuun liittyvään operaatioon Overlord on ideana hauska. Tarina on siis se, että joukko laskuvarjojoukkoja saa tehtäväkseen tuhota radiotornin ennen maihinnousua. Operaatio paljastuu kumminkin saatanallisemmaksi, kun sankareille selviää natsien tekemät julmat ihmiskokeet, joiden seurauksena on eläviä kuolleita. Luvassa on toimintaa ja kauhua.

Elokuva ottaa itsensä tosissaan ja onnistuu olemaan ei-naurettava, vaikka tämmöinen elokuva voisi helposti mennä korniksi tai tahattoman typeräksi. Overlord on sotaelokuva, jossa on zombeja, piste. Elokuva alkaakin vaikuttavalla taistelukohtauksella ja laskuvarjoilulla, ja kehittyy myöhemmin kohti kauhua, vaikkakin sodankauhut ovat läsnä leffan alussa. Hahmot ovat vakavia, mutta elokuva pysyy viihdyttävänä ja juoni etenee hyvää tahtia. Hahmoilla on selkeät roolit ja funktio tarinankertomisessa sekä kehityskaaret. Ei mitään hirveän syvällistä ihmistutkintaa, mutta toimivaa, mikä ei tämmöisissä elokuvissa ole itsestäänselvää. Näyttelijöistä tunnetuimmat ovat Wyatt Russell, joka on Kurt Russellin poika ja natsiupseeria esittävä Pilou Asbæk, jonka GoT-fanit tuntevat Euron Greyjoyna. Pääosaa esittää itselleni tuntematon Jovan Adepo. Elokuva on ammattimaisesti tehty ja esimerkiksi kameratyöskentely ei ole adhd heiluvaa kameraa vaan katsoja saa selvää mitä tapahtuu. Efektit ja maskeeraukset näyttävät hyviltä, joskin välillä näyttää siltä, että jotkut aseet ampuvat punaista laseria, mikä oli vähän hassunnäköistä.

Tavallaan homma toimii, mutta tämä elokuva liikkuu kahden genren välillä eikä tarjoa kauhufaneille hirveästi kauhua tai toimintafaneille toimintaa. Paljon aikaa käytetään hahmoihin ja kuinka he käsittelevät tilannetta ja selvittävät, mistä on kyse, mikä ei ole huono asia, mutta se ei myöskään ole elokuvan suuri vahvuus. Mielestäni pääosan esittäjä Adepo ei ole tarpeeksi karismaattinen näyttelijä kannatellakseen elokuvaa eikä hänen hahmonsa ole siksi niin kiinnostava seurattava. Olisin mieluummin nähnyt vaikka Russellin pääosassa, koska hän vaan on parempi näyttelijä. Overlord on pienemmän budjetin elokuva ja en tiedä, onko budjetti rajoittanut sitä mitä tekijät olisivat halunneet tehdä, koska tämän elokuvan odottaisi loppua kohden vaihtavan vaihdetta isommalle, mutta sitä ei tapahdu ja loppu jää vähän valjuksi. Tulee mieleen toinen natsizombie-elokuva Dead Snow, joka veti tarkoituksella överiksi ja oli sikäli todella viihdyttävä. Overlord tietoisesti välttää överiyden ja tuo sotaelokuvan draamaa tilalle, mutta valitettavasti se draama ei ole niin hyvin tehtyä, että se nostaisi elokuvan tasoa ylemmäs. Kauhun ja toiminnan ystävät voivat jäädä epätyydyttyneeksi tästä katselukokemuksesta, vaikka elokuva onkin hyvin tehty, niin itse jäin kaipaamaan jotain lisää.

Laitan spoilereihin yhden ihmetyksen aiheen. Kyseessä ei ole mikään iso paljastus, mutta jos et halua tietää mitä hyvin merkityksettömälle hahmolle tapahtuu niin älä lue.

Mietin Chloen tädin merkitystä ja funktiota elokuvassa, koska hän tuntui ihan turhalta. Tarinan kannalta tuntui järjettömältä, että natsit olisivat päästäneet osin zombiutuneen naisen kotiin, kun he tuhosivat tutkimuslaitoksessa olleita noin muuten. Sitten jostain syystä natsit menevät tappamaan tädin taloon eikä häntä mainita sen jälkeen. Ainoa ilo, mitä tädin hahmosta oli oli yksi pelästytys, jonka ideana kai oli muistuttaa, että tämä on kauhuelokuva. Turha homma, jonka olisi voinut leikata.

Overlord on yllättävän hillitty sotakauhuelokuva, joka ei nouse ideansa luovuuden tasolle nerokkuudessaan. Haluaisin tykätä enemmän, mutta en voi. Toimiva kokonaisuus, jonka parissa en tylsistynyt, mutta jäin kaipaamaan jotakin ja tuon tyhjiön olisi voinut täyttää monella eri tavalla ja en usko katsovani tätä toiste. Suosittelen zombie-elokuvien ystäville.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli juuri saatettua loppuun Flixin alkuperäissarja The English Game ja kolahti jostain syystä erityisen kovaa. Kuusiosainen sarja jossa kerrotaan ammattilaisjalkapallon synnystä sekä eliitin ja työväenluokan taistelusta 1800 luvun lopun Englannissa. Mukana on ihan oikeasti eläneitä hahmoja ja tapahtumat ovat osittain totta, vaikka totta kai vahvasti väritettyjä. Monesti en oikein piittaa brittien tyylistä kuvata vanhaa aikaa hienoinen röyhelöpukuineen ja fiineine illalliskutsuineen, mutta tässä pätkässä niitä oli juuri sopivassa suhteessa futiskuvausten kanssa. Suosittelen pahimpaan urheiluvierotukseen kaikille historian ja futiksen ystäville.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Joko joku on kerennyt Ozarkin uuden kauden aloittamaan? Eilen tullut kolmas kausi netflixiin. Kaksi ensimmäistä kautta olivat todella hyviä, toivottavasti tuo kolmas jatkaa samalla linjalla.

Kolme jaksoa takana ja pidän kyllä älyttömästi tästä sarjasta. Tässä jaksossa tuli ensimmäiset kunnon hörönaurutkin päästettyä kun eräs ”kauppojen este” kohtasi hieman epäonnisesti loppunsa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Täällä ei ole vielä kukaan tainnut kehua The English Game -sarjaa. Kyseessä on kuusi osainen brittisarja futiksen ihan alkuajoilta juuri ennen ammattilaisuuden starttia. Mukana ns. tehdasjoukkue kuin rikkaitten kakaroitten snobijoukkue ja hieman Downtown Abbeymäisesti molempia maailmoita seurataan myös futiksen ulkopuolella.

Itse pidin sarjasta ja tuli aika lailla vuorokaudessa tuo katsottua alusta loppuun.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Jäi tuohon yksi viesti väliin kun @Hirvonen sarjaa kehui. Itselläni on pari jaksoa katsomatta, tykkään kyllä. Luokkaerot on melkoiset mutta jo tuolloin on urheilulla saattanut päästä leveämmän leivän ääreen, sosiaalista arvonnousua ei tuonut, työläinen on työläinen vaikka olisikin hyvä jalkapallisti.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Jäi tuohon yksi viesti väliin kun @Hirvonen sarjaa kehui. Itselläni on pari jaksoa katsomatta, tykkään kyllä. Luokkaerot on melkoiset mutta jo tuolloin on urheilulla saattanut päästä leveämmän leivän ääreen, sosiaalista arvonnousua ei tuonut, työläinen on työläinen vaikka olisikin hyvä jalkapallisti.

Näemmä joo. Olin katsovinani, että tällä sivulla ei ollut kuin 1 kirjoitus ennen minua :)
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Katsoin juuri ylläri ylläri rikosta, sarja nimeltään Marcella! Kaksi kautta löytyy, alussa hieman kangerrellen lähtee käyntiin, mutta tempaisee tokasta jaksosta kyllä mukaan ja pitää ns otteesaaan ja saa kasojan aivan sekaisin kuka oikeasti onkaan sarjamurhaaja? Itse katsoin viikonloppuna kummatkin kaudet. Muutenkin tykästynyt brittien tekemiin sarjoihin!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Peaky Blindersin viides kausi tuli katsottua ja hyvää laatuahan se on edelleen. Aloitin sen jälkeen historiallisten rikossarjojen ystävänä korealaissarja the Kingdomin ja vaikka genre yllättikin (joskin alkuvideosta sai jo hieman vihjettä ettei kyseessä taida ihan perinteinen dekkari ainakaan olla) niin hyvällä mielihalulla tuosta on nyt katsonut pariin päivään 9 jaksoa.

Muuntohiiltä tuli kanssa kaverin suosittelemana kolme ensimmäistä jaksoa ihmeteltyä, onhan se hieno ja varmasti tarinakin rokkaa mutta jotenkin pitkältä ajalta tuntuu odotella tarinan käynnistymistä kun tuossakin se perus tunti/jakso ja 15 vielä jäljellä.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yhden jakson jaksoin katsoa The English Gamea. Odotin sitä kovin, kun yleensä pidän tuon aikakauden kuvauksista ja siitä murroksesta, joka näin jälkeenpäin on nähtävillä. Mutta omituisen hypähdellen eteni tuo eka jakso ja vei maun koko sarjasta - henkilöiden taustoitus oli vaillinaista, ratkaisut jotenkin äkkinäisiä ja pinnallisesti kuvattuja. Jäi sellainen fiilis, että on haluttu ottaa suositusta teemasta ja hulppeista puitteista kaikki irti tarinan kustannuksella.
 

BaronFIN

Jäsen
Lapset löysi sellaisen helmen Netflixistä etten olisi koskaan uskonut olevan mahdollista. Lohikäärme prinssi.

Siinä on kaikki mahdollinen maailmassa luotu fantasia sekoitettuna yhteen sarjaan. On Taru Sormusten herraa, Game of Thronesia, palasia sieltä ja täältä Tähtien sodan teemoista Narniaan. Todella komeaa, jäätävät tuotantoarvot musiikkeja myöten. Se on täydellinen fantsu ja suosittelen jokaiselle fantasiaa arvostavalle sielulle.

Aloin seuraamaan toisen kauden puolivälistä ja aivan koukussa. Pakko katsoa jossain vaiheessa alusta asti yksin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Lapset löysi sellaisen helmen Netflixistä etten olisi koskaan uskonut olevan mahdollista. Lohikäärme prinssi.

Siinä on kaikki mahdollinen maailmassa luotu fantasia sekoitettuna yhteen sarjaan. On Taru Sormusten herraa, Game of Thronesia, palasia sieltä ja täältä Tähtien sodan teemoista Narniaan. Todella komeaa, jäätävät tuotantoarvot musiikkeja myöten. Se on täydellinen fantsu ja suosittelen jokaiselle fantasiaa arvostavalle sielulle.

Aloin seuraamaan toisen kauden puolivälistä ja aivan koukussa. Pakko katsoa jossain vaiheessa alusta asti yksin.

Innostuin tämän viestin myötä, ja googlasin. Se onkin animaatio. Innostus kuoli.
 

BaronFIN

Jäsen
Innostuin tämän viestin myötä, ja googlasin. Se onkin animaatio. Innostus kuoli.
*Ja tämä nimenomaan on se hämmästyttävän osuus mikä sai minut kävelemään puolitoista kautta telkun ohi meh -asenteella, mutta sitten kuuntelin puoli jaksoa tarkemmalla korvalla tietämättä mistä oli kysymys ja kylmät väreet meni niskasta käsivarsiin kun se oli sanalla sanottuna EEPPISTÄ menoa ja animaation takia siinä voidaan tehdä visuaalisesti sellaista jälkeä mihin ei edes Avatar/LotR/StarWars pysty. Annoin mahdollisuuden ja hyvä kun annoin.

En tiedä kuinka hitaasti lähtee käyntiin mutta kakkoskauden puolivälistä alkaen olen kieltänyt lapsia katsomast yksin sitä, koska minä haluan tietää mitä siinä tapahtuu seuraavaksi ja koko ajan ”katsotaan yksi” tarkoittaakin katsotaan 2-3 ja silti jää cliffhangeriin.

Sitten vielä kunniamaininta suomenkieliselle toteutukselle: se on hyvä, jopa parempi kuin alkuperäinen englanninkielinen ja minä olen yleensä näissä asioissa puritisti.

muoks. *olen ihminen joka nätisti sanottuna katsoo animeta nenänvartta pitkin eikä näe siinä välttämättä mitään hienoa vaikka kyseessä olisi arvostettukin Osacar voittaja helmi..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös