Onko muille käynyt niin, että Netflix lisäilee leffoja ja sarjoja omalle listalle itsenäisesti? Minulla on aika paljon nimikkeitä tuolla, mutta tiedän mitä olen lisännyt ja miksi, koska seuraan aktiivisesti mitä julkaisuja on tulossa ja mitä poistumassa, jotta voin lisätä mielenkiintoisen tulokkaan listalleni tai ehdin katsomaan jonkun teoksen ennen kuin se poistuu. Selasin vielä joku vuosi sitten läpi Suomen Netflixissä olevat nimikkeet läpi, jotta tiedän mitä katsottavaa siellä oikeasti on ja laitoin niitä listalleni.
Kesän aikana olen huomannut, että listalleni oli tullut pari nimikettä (Scarface ja Schindlerin lista), joista olen 99% varma etten ole lisännyt sinne. Hyviä lisäyksiä sinänsä, mutta tulee vaan vainoharhainen olo, kun ei tiedä onko itse lisännyt vai jokin algoritmi päättänyt täydentää listaani. En lähtökohtaisesti tykkää hirveästi, jos joku järjestelmä suosittelee leffoja, kun se ei voi tietää, mitä olen jo nähnyt ja katson elokuvia ja sarjoja niin monipuolisesti, että suosittelujärjestelmät jättävät suosittelematta semmoisia juttuja mitä katsoisin mielelläni.
Mutta niin onko muilla kokemuksia asiasta?