Netflix Suomi

  • 1 093 504
  • 3 646
Suosikkijoukkue
KK
Jokeri oli kyllä allekirjoittaneelle pettymys. Varsinkin loppuosa. Yllättävän ennalta-arvattava koko paska. Olihan se nyt ihan ok pätkä, mutta mielestäni ei elokuvana mikään ihmeellinen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Katselin molemmat kaudet viikonloppuna ja kyllä ne hymyssä suin tuli katseltua. Positiivisesti olin yllättynyt.
Jos nyt oikein havainnoin, niin tää on tehty käytännössä ihan ilman huumori twistiä... Tai miten sen ny sanois, äijät ei näyttele komediaa ja tapahtumatkaan ei oo niin apsurdeja, että ne menis suoraan komediasta. Mutta kun tarina ja konsepti on itsessään humorinen, niin se jotenkin toimii ihan kivasti. Aiheuttaa tosiaa hilpeetä hymyilyä.
 

teppana

Jäsen
Jos nyt oikein havainnoin, niin tää on tehty käytännössä ihan ilman huumori twistiä... Tai miten sen ny sanois, äijät ei näyttele komediaa ja tapahtumatkaan ei oo niin apsurdeja, että ne menis suoraan komediasta. Mutta kun tarina ja konsepti on itsessään humorinen, niin se jotenkin toimii ihan kivasti. Aiheuttaa tosiaa hilpeetä hymyilyä.

Ainakin se kategorisoidaan "action comedy-drama". Mutta tosiaan, itsekin katsoin kaksi jaksoa eilen illalla ja aivan huimaa tykitystä. Karate Kid oli myös meille 80-luvun lopuilla syntyneille tuttu lapsuudesta. William Zabka teki vaikutuksen ensimmäisessä jaksossa. Mieshän osaa näytellä!

Barney Stinsonin lempisarja ehdottomasti!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kohta puolivälissä El Patron del malia. Siis yllättävän hyvä ja suht tarkan tosipohjainen sarja, mutta valitettavasti, ainakin mun mielestä, itse patruunan näyttelijä, Andres Parra on sarjan heikoin lenkki. Ei ollenkaan uskottava Pablo. Patylle (Cecilia Navia) pisteet. Mikä perse ja naapurintyttömäinen naama! Pilalle on sekin menny kun on stalkannu nykysiä kuveja. Höh.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Onko muille käynyt niin, että Netflix lisäilee leffoja ja sarjoja omalle listalle itsenäisesti? Minulla on aika paljon nimikkeitä tuolla, mutta tiedän mitä olen lisännyt ja miksi, koska seuraan aktiivisesti mitä julkaisuja on tulossa ja mitä poistumassa, jotta voin lisätä mielenkiintoisen tulokkaan listalleni tai ehdin katsomaan jonkun teoksen ennen kuin se poistuu. Selasin vielä joku vuosi sitten läpi Suomen Netflixissä olevat nimikkeet läpi, jotta tiedän mitä katsottavaa siellä oikeasti on ja laitoin niitä listalleni.

Kesän aikana olen huomannut, että listalleni oli tullut pari nimikettä (Scarface ja Schindlerin lista), joista olen 99% varma etten ole lisännyt sinne. Hyviä lisäyksiä sinänsä, mutta tulee vaan vainoharhainen olo, kun ei tiedä onko itse lisännyt vai jokin algoritmi päättänyt täydentää listaani. En lähtökohtaisesti tykkää hirveästi, jos joku järjestelmä suosittelee leffoja, kun se ei voi tietää, mitä olen jo nähnyt ja katson elokuvia ja sarjoja niin monipuolisesti, että suosittelujärjestelmät jättävät suosittelematta semmoisia juttuja mitä katsoisin mielelläni.

Mutta niin onko muilla kokemuksia asiasta?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko muille käynyt niin, että Netflix lisäilee leffoja ja sarjoja omalle listalle itsenäisesti? Minulla on aika paljon nimikkeitä tuolla, mutta tiedän mitä olen lisännyt ja miksi, koska seuraan aktiivisesti mitä julkaisuja on tulossa ja mitä poistumassa, jotta voin lisätä mielenkiintoisen tulokkaan listalleni tai ehdin katsomaan jonkun teoksen ennen kuin se poistuu. Selasin vielä joku vuosi sitten läpi Suomen Netflixissä olevat nimikkeet läpi, jotta tiedän mitä katsottavaa siellä oikeasti on ja laitoin niitä listalleni.

En tiedä muuta kun että kannattaa salasana ainakin ekana vaihtaa, hyvällä tuurilla joku on katsellut sun tunnuksia ja lisäillyt listalle omia suosikkeja :) netti kuitenkin täynnä vuotaineita salasanoja ja myös muiden netflix tunnuksien salasanoja pystyy ostamaan.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat




Siinä on ainakin itselle luultavasti vuoden odotetuin sarja. Sormet ja varpaat ristiin, että laatu on edes lähellä Hill Housea, joka on ehdottomasti parasta mitä olen moniin vuosiin nähnyt näin kauhun pitkäaikaisena ystävänä.


Hill House oli kyllä hieno sarja vaikken ole mikään suurin kauhun ystävä, mutta siinä loksahti monta palaa kohdalleen ja oli pakko vain ihailla lopputulosta. Vähän huolestuttaa tämä uusi kausi tai oikeastaan sarja, että tuleeko siitä liian samanlainen kuin edeltäjänsä. Todella hyvä ettei vain tehty suoraa jatkoa, koska se olisi pilannut Hill Housen kokonaisuuden. Uudella kaudella mukana on pari aiemman kauden näyttelijää. Oma pelko on, että tästä tulee liian samanlainen aiemman kanssa, kun on joku kummitustalo ja vielä samoja naamoja mukana. Onko todennäköinen kolmas kausi taas jossain uudessa kartanossa? Se ei oikein innostaisi minua.

No ei tuomita vielä. Olen vain hieman epäileväinen, että tehdään vaan sama juttu kuin aiemmin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kesän aikana olen huomannut, että listalleni oli tullut pari nimikettä (Scarface ja Schindlerin lista), joista olen 99% varma etten ole lisännyt sinne. Hyviä lisäyksiä sinänsä, mutta tulee vaan vainoharhainen olo, kun ei tiedä onko itse lisännyt vai jokin algoritmi päättänyt täydentää listaani.
Oletko varma ettet ole joskus kauan sitten lisännyt niitä listallesi? Jos olet Schindlerin listan ja Scarfacen joskus vuosia sitten lisännyt listalle ja ne ovat sen jälkeen poistuneet Netflixin valikoimasta, algoritmi muistaa ja on lisännyt ne takaisin listallesi kun leffat tuli takaisin valikoimiin kesällä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Oletko varma ettet ole joskus kauan sitten lisännyt niitä listallesi? Jos olet Schindlerin listan ja Scarfacen joskus vuosia sitten lisännyt listalle ja ne ovat sen jälkeen poistuneet Netflixin valikoimasta, algoritmi muistaa ja on lisännyt ne takaisin listallesi kun leffat tuli takaisin valikoimiin kesällä.

Olen 99% varma etten ole niitä lisännyt. Aloin käyttämään Netflixiä vasta noin kaksi vuotta sitten ja mielestäni niitä ei silloin ollut tuolla. Flixablen mukaan nuo ovat tulleet palveluun tämän vuoden touko-kesäkuun aikana. Ainoa mitä keksin on, että avopuoliso on lisännyt ne vahingossa minun profiilissani eikä omassaan, mutta en usko että hän olisi kiinnostunut kummastakaan elokuvasta. Tai sitten joku ulkopuolinen on käyttänyt profiiliani. Pitänee varmuuden vuoksi varmaan vaihtaa salasanaa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK



Siinä on ainakin itselle luultavasti vuoden odotetuin sarja. Sormet ja varpaat ristiin, että laatu on edes lähellä Hill Housea, joka on ehdottomasti parasta mitä olen moniin vuosiin nähnyt näin kauhun pitkäaikaisena ystävänä.


Juuri tässä miettinyt, että ottaisin taas Netflixin vuoden tauon jälkeen, ja sieltähän se varmistus tälle päätökselle tuli.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
@Oles olet varmaan tämän mahdollisuuden rajannut pois, mutta millä laitteella tai laitteilla käytät flixiä? Mulla käytössä on sekä luuri, pädi että xbox, joten tuollaiset my listin virhepainallukset ovat hyvinkin yleisiä nakkisormilla ja ko. laitteiden käyttöliittymillä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
@Oles olet varmaan tämän mahdollisuuden rajannut pois, mutta millä laitteella tai laitteilla käytät flixiä? Mulla käytössä on sekä luuri, pädi että xbox, joten tuollaiset my listin virhepainallukset ovat hyvinkin yleisiä nakkisormilla ja ko. laitteiden käyttöliittymillä.

Läppärillä käytän pelkästään Netflixiä. En omista pädiä tai pelikonetta ja en kännykällä katso mitään leffoja tai sarjoja.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Netflixin käytön hinta-laatusuhde on Suomessa maailman huonoimpia
Netflixin käytöstä maksetaan eniten Pohjoismaissa ja Sveitsissä, halvinta se on muun muassa Brasiliassa ja Intiassa.


 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt reilu 5 jaksoa takana Cobra Kai sarjaa, äkkiseltään sanoisin että ehkä paras sarja aikoihin, jos jatkuu näin niin voisin jopa sanoa että saattaa olla ihan parhaimpiakin mihin törmännyt. Karate kid leffat joskus kyllä katsottuna mutta menee hyvänä viihteenä vaikka ei ne niin parhaimmassa muistissa tai edes katsottuna olisi.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Netflixin käytön hinta-laatusuhde on Suomessa maailman huonoimpia
Netflixin käytöstä maksetaan eniten Pohjoismaissa ja Sveitsissä, halvinta se on muun muassa Brasiliassa ja Intiassa.


Netflix on nyttemmin pudottanut bitratea reilusti esim 4k-sarjojen kohdalla mainiten syyksi uuden koodauksen. Sen verran silminnähtävää oli ero että irtisanoin oman tilauksen. Pysytään jatkossa Amazonissa :)
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt reilu 5 jaksoa takana Cobra Kai sarjaa, äkkiseltään sanoisin että ehkä paras sarja aikoihin, jos jatkuu näin niin voisin jopa sanoa että saattaa olla ihan parhaimpiakin mihin törmännyt. Karate kid leffat joskus kyllä katsottuna mutta menee hyvänä viihteenä vaikka ei ne niin parhaimmassa muistissa tai edes katsottuna olisi.
Kicks get the chicks! Joo enhä itekkää muista Karate Kidistä suunnilleen muuta ko kurkipotkun...Jota kyllä jaeltiin ala-asteen pihalla :D mutta toimii tosiaan. Nostalgiankin suhteen sarjassa on oikein onnistunut tasapaino!

Mää vähän luulen, että nää sarjan kehut luo pienen takapotkun kun porukka oottaa jotain eeppistä eeposta. Perus miellyttävä tekele on ehkä sopiva kuvaus sarjasta... kunnon ysäri settiä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kicks get the chicks! Joo enhä itekkää muista Karate Kidistä suunnilleen muuta ko kurkipotkun...Jota kyllä jaeltiin ala-asteen pihalla :D mutta toimii tosiaan. Nostalgiankin suhteen sarjassa on oikein onnistunut tasapaino!

Mää vähän luulen, että nää sarjan kehut luo pienen takapotkun kun porukka oottaa jotain eeppistä eeposta. Perus miellyttävä tekele on ehkä sopiva kuvaus sarjasta... kunnon ysäri settiä.

Joo ei varmaan mitään Game of Thrones tykitystä kannata odottaa isoineen tehoisteen ja juonikäänten, sarjan vahvuus on juuri se tunnelma jonka se luo katsojalle, sopivasti väliin ujotettu huumoria, "teinileffaa" , kasarimusiikkia. käytännössä voisi sanoa hyvin tehty jatko-osa Karate kid elokuvalle joka käänetty vaan sarjamuotoon. itseasiassa hieman hämmentävä kun elokuvissa oli aika selkeä "pahis ja roisto" asetelma ja nyt kun katsoin yhdeltä istumalta koko ykköskauden niin en vieläkään ole ihan varma kuka se tässä sarjassa nyt sitten on.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo ei varmaan mitään Game of Thrones tykitystä kannata odottaa isoineen tehoisteen ja juonikäänten, sarjan vahvuus on juuri se tunnelma jonka se luo katsojalle, sopivasti väliin ujotettu huumoria, "teinileffaa" , kasarimusiikkia. käytännössä voisi sanoa hyvin tehty jatko-osa Karate kid elokuvalle joka käänetty vaan sarjamuotoon. itseasiassa hieman hämmentävä kun elokuvissa oli aika selkeä "pahis ja roisto" asetelma ja nyt kun katsoin yhdeltä istumalta koko ykköskauden niin en vieläkään ole ihan varma kuka se tässä sarjassa nyt sitten on.
Kyllä... Tuo hyvän ja pahan välinen ristiriitaisuus on myös oikein onnistunut lisä tähän sarjaan. Vaikuttaisi omaan silmään sille, että jotenkin tässä on nyt onnistuttu kaikessa ja laatu on hyvää. Löytyyköhän sarjan taustalta tosi kovia ammattilaisia vai onko "pojat" vaan onnistunut hyvin.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Nyt reilu 5 jaksoa takana Cobra Kai sarjaa, äkkiseltään sanoisin että ehkä paras sarja aikoihin, jos jatkuu näin niin voisin jopa sanoa että saattaa olla ihan parhaimpiakin mihin törmännyt. Karate kid leffat joskus kyllä katsottuna mutta menee hyvänä viihteenä vaikka ei ne niin parhaimmassa muistissa tai edes katsottuna olisi.

Molemmat kaudet tykitetty ja erinomaista, kevyttä viihdettä loistavalla kasaritatsilla. Hienoahan tuossa on se että samat näyttelijät vetää samoja rooleja kuin alkuperäisissä leffoissa. Eilen tuli vikan jakson jälkeem fiilisteltyä alkuperäinen Karate Kid, upposi loistavasti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokeri oli kyllä allekirjoittaneelle pettymys. Varsinkin loppuosa. Yllättävän ennalta-arvattava koko paska. Olihan se nyt ihan ok pätkä, mutta mielestäni ei elokuvana mikään ihmeellinen.
Katsoin juuri toiseen kertaan Jokerin. Ei kyllä avaudu elokuvan ennalta-arvattavuus...

Ekan kerran jälkeen olin aivan Phoenixin lumoissa, mutta nyt uusintakerralla myös muu elokuvan hienous avautui. Näin hyviä leffoja ei kyllä tehdä montaa vuosikymmenessä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Katsoin juuri toiseen kertaan Jokerin. Ei kyllä avaudu elokuvan ennalta-arvattavuus...

Ekan kerran jälkeen olin aivan Phoenixin lumoissa, mutta nyt uusintakerralla myös muu elokuvan hienous avautui. Näin hyviä leffoja ei kyllä tehdä montaa vuosikymmenessä.
Tämä oli kyllä kova kokonaisuus. Oli aivan helvetin vaikea lähteä katsomaan Karate Kidin sarjaa tämän jälkeen, varsinkin kun kaikki hehkuttavat tätä. Pitää myöntää, että mulle ei tuo Karate Kid uppoa, kun tunnen jatkuvaa myötähäpeää jostain syystä. Mullakin kuitenkin erittäin suvaitsevainen satja-antenni.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä oli kyllä kova kokonaisuus. Oli aivan helvetin vaikea lähteä katsomaan Karate Kidin sarjaa tämän jälkeen, varsinkin kun kaikki hehkuttavat tätä. Pitää myöntää, että mulle ei tuo Karate Kid uppoa, kun tunnen jatkuvaa myötähäpeää jostain syystä. Mullakin kuitenkin erittäin suvaitsevainen satja-antenni.
Siis eiks myötähäpeä oo just suunnillee kaikkien hyvien sarjojen perusta.

Its always sunny in Philadelphia ja Trailerpark boys suurimpina jalokivinä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Siis eiks myötähäpeä oo just suunnillee kaikkien hyvien sarjojen perusta.

Its always sunny in Philadelphia ja Trailerpark boys suurimpina jalokivinä.
Olet varmasti oikeassa. Mä en vaan kykene eli pitää treenata. Katson huomenna Karate Kidin toisen jakson putkeen aamupalaa syöden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös