Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 271 819
  • 6 673

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoista nähdä mitä Nelosen tiedotteessa pian on luvassa. Kun NHL, golf ja NFL putoavat pois, niin mitä tuonne jää SM-liigan lisäksi jäljelle? Futiksen Euroopan liigaa ja puoli vuotta vanhoja rantalentopallokisoja? Golfin kohdalla muuten puhuttiin ilmeisesti jotain, että sitä yritetään korvata muulla golfilla. Jos PGA- ja European Tour jätetään pois, niin mikä ihme voisi olla se "muu golf"?

Onkohan Pro ensi kaudella kuin Urho, ainoastaan teknisesti paljon parempi? Pelkkää SM-liigaa ja lisäksi vain täytehuttua.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkohan Pro ensi kaudella kuin Urho, ainoastaan teknisesti paljon parempi? Pelkkää SM-liigaa ja lisäksi vain täytehuttua.

Näin saattaa käydä ja jos näin käy niin syy lienee siinä, että SM-Liigan televisiointioikeudet maksavat mansikoita ja näin ollen joutuvat tiputtamaan lähes kaiken muun pois.
 

Sassa Barkov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nelonen Pro 1 ja 2 poistuvat Viasatin kanavapaketeista elokuun lopussa.
Onko tuosta jotain lähdettä?
Itse ostin Viasat sportin viime kauden finaaleihin ja olen maksanut koko kesän katsomatta oikeastaan lainkaan koko paketin kanavia, vain siinä luulossa, että paketti sisältää Nelonen pro:t 1 ja 2. Hieno juttu, jos ne nyt poistaa noi kanavat sisällöstään.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
On aika hemmetin mielenkiintoista jos Elisa joutuu poistamaan Viasat Sport paketistaan Nelonen Pro 1 ja 2 kanavat. Hankin Elisa Viihteeseen Viasat Sport paketin juurikin noiden Nelonen Pro kanavien takia.

-Tinke
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Hei XXX,

kiitos viestistäsi.

Nelonen Pro 1 ja Pro 2 poistuvat Viasatin -kanavapaketeista. Nämä kanavat sisältyvät jatkossa Nelonen -kanavapakettiin.

Jotkin SM-liigan ottelut näkyvät Nelonen Pro1 ja Pro 2 -kanavilta. Myyntiin on tulossa elokuun aikana Nelonen paketti + Nelonen pro extra -kanavapaketti mikä näyttää kaikki SM-liigan ottelut.

Nelonen Pro extra ei tule sisältymään Viasatin -kanavapakettiin. Nelonen paketti + Nelonen pro extra -paketin kuukausimaksu tulee olemaan 29,95 euroa 12 kuukauden määräaikaisella sopimuksella.

Lisätietoja kanavapaketista ja pakettien vaihdoista osataan kertoa vasta kun paketti tulee myyntiin. Kannattaa seurata Elisan nettisivuja, kanavapaketti lisätään sinne heti kun paketti tulee myyntiin.

Ystävällisin terveisin

XXX
Elisan asiakaspalvelu

Tuollaisen viestin sain Elisalta vastaukseksi tuotekyselyyni.

-Tinke
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tuollaisen viestin sain Elisalta vastaukseksi tuotekyselyyni.

-Tinke

Viasatin tuplaplatinassa nuo pitäisi olla, ainakin satellittiasiakkaalle tuota on tarjottu siten, että "kaikki pelit" näkyvät 15 euron korotuksella "nykyplatinaan". Kokonaishinta on siten suolainen 55€, mutta siihen sisältyvät tämän kyseisen mainoksen mukaan kaikki NHL-pelit kuten ennenkin, mutta lisäksi myös kaikki pelit. Siis Extra-kanavatkin. Ja aion siihen myös vedota, jos yrittävät linjaa muuttaa alkuperäisestä tarjouksesta.

Uusille asiakkaille tuota markkinoidaan 59,95 hintaan.

Viasat

Viasat Sportin "kaikkia pelejä" mainostetaan tuolla satelliittisetillä 39,95 hintaan, jossa 3 kk ilmaista.

Se on paljon tv:stä kuukaudessa, mutta samaan hengenvetoon, toisin kuin jotkin kirjoittajat täällä, olen sitä mieltä että 15-20/kk KAIKISTA SM-liigapeleistä ei ole paljon. Siitä ei tule paljon yhtä matsia kohden, vaikka katsoisi vain sen oman joukkueen pelit. Se on aika monta matsia kuukaudessa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on paljon tv:stä kuukaudessa, mutta samaan hengenvetoon, toisin kuin jotkin kirjoittajat täällä, olen sitä mieltä että 15-20/kk KAIKISTA SM-liigapeleistä ei ole paljon. Siitä ei tule paljon yhtä matsia kohden, vaikka katsoisi vain sen oman joukkueen pelit. Se on aika monta matsia kuukaudessa.

Niin, jos KAIKKI pelit saisi näkymään tuolla 15-20€/kk niin mikö jottei, mutta kun se hinta on ~30€/kk niin siinä hiuksen hieno ero. Sinulla on eritilanne kun sulla on joku kallis paketti jo muutenkin niin tottakai ne myy siihen päälle tuolla korotuksella. Omalla kohdalla on koko kesän rullannut aivan turhaan Viasat Sport ~20€/kk määräaikaisella, ja tuo on aina tammikuun puoliväliin saakka voimassa. Toki saan tuon kyllä muutettua, mutta minun kohdalla hintaa tulee 10€ lisää ja saan sillä kaikki SM-Liiga pelit, mutta vastaavasti kaikki NHL matsit lähtee menee. Näkisin tämän jopa huonompana, mutta toisaalta nyt kun jotain sisältöäkin elämässä niin ei tule yöt valvottua kun änäri alkaa, mutta kyllä niitä iltaotteluita viikonloppuna olisi kiva nähdä. Mutta otanko Viasatin mukaan ja maksan 40€/kk ja tällä saisin ilmeisemmin myös sen Finland Hockey kanavan, joka kyllä on mielenkiintoinen kun suomenkielistä makasiiniohjelmaakin työntävät eetteriin jatkuvalla syötöllä + pelejä hitosti Mäkisen ja Alkion selostamana. Vastaus on, että todennäköisesti en. Taidan tyytyvä nettistriimeihin, niitäkin kun kovalla kuvanlaadulla löytää järestään.

Tosin olen kyllä kovaa vauhtia sortumassa oman mieleni sisällä siihen ajatukseen, että MTV Urheilu mikälie eli Max Sport 1 ja 2 kanavat kyllä houkuttaisi. Sillä olisi pitkästä aikaa mukava seurata ManU:n otteita ihan telkkarista loistavalla kuvanlaadulla + Leijonat + Formulat + Mestarien Liiga. Ja tuo Max Sport siis sisältäisi vielä jotkin C More höpöhöpö urheilukanavatkin. Eli jos tuon saisi täydellisen SM-Liigan näkyvyyden kylkeen kympin korotuksella niin jätän sen kerran kuussa dokailun pois ja näin rahat kasassa. Toki 40€ on kova hinta, mutta kyllä sillä laatua saisi.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Olihan se nyt tieto, että Nelonen tekee kaikkensa vedättääkseen asiakkailtaan viimeisenkin pennin SM-liigan televisiointioikeuksien avulla. Nerokas siirto sinänsä vetää kaikki muu sisältö Pro-kanavilta pois ja näyttää niitä (NHL, NFL, Golf) sitten muilla kanavilla. En tiedä mikä on Nelosen ja Viasatin välinen suhde, mutta jotenkin tässä sellainen pieni tuoksu on.

Eikä se ole kovin hyvä.

Kilpailevan yhtiön suunta on ollut toinen. MTV3 Total -paketti maksaa 24,95e/kk ja sisältää potkupallot (Valioliiga, La Liga ym.) ja formulat, elokuvat, sarjat, lastenkanavat. Vaikka elokuvakanavia pidänkin aika turhina, niin on se kiva verrata CMoren leffakanavia ja Nelosen vastaavia keskenään. Minusta on aika selvä kumpi tässä kisassa on tällä hetkellä johdossa.

No, jos ainoastaan SM-liiga kiinnostaa, niin eihän siinä sitten ole vaihtoehtoja.
 

Kiakkomiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
Eihän tuo 30€ kuussa paha hinta ole, että saa kaikki pelit näkyyn. Enemmän häirittee 12 kuukauden määräaika. Kun ei tuolta kesällä mitää tule seurattua.
Olin jossain näkevinäni tuon saman kuuden kuukauden määräajalla (ja siitä kuukausi kerrallaan). Korjatkaa mikäli olen väärässä.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Minä olen henkilökohtaisesti tyytyväinen tuohon Nelonen pakettiin, jos ja kun sen sillä 20€:lla saa. SM-liigaa näkyy se 3-4 peliä viikossa, lisäksi tulee MotoGP:tä, jalkapallon Saksan cupia, nyrkkeilyä ja lisäksi on myös se Nelosen elokuvakanava. Onhan tämä huomattavasti laajempi kokonaisuus kuin oli ennen UrhoTV samaan hintaan. Tämän lisäksi kuvanlaatu ja lähetysten taso tulevat olemaan parempia, joten en näe itse syytä valittaa.

NHL-pelejä mielelläni olisin toki kaupan päälle katsellut, mutta täytyy ostaa joko Viaplay tai sitten katsella striimeistä noita päiväpelejä. Golfia en seuraa ollenkaan.

Onko selostajista/studioisännistä vielä tietoa? Ilmeisesti Urholta tulee ainakin Anssi Ritari, sillä hän selostaa myös pesäpalloa Nelonen Prolla. Voisin kuvitella, että myös JP Jalo siirtyy myös jääkiekon perässä. Pepe Jürgens (voi ei...) taitaa myös selostaa pelejä sekä tietenkin Nelosen vakioselostaja Jani Alkio. Antti Mäkinen siirtynee Viasatille NHL-pelien mukana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko selostajista/studioisännistä vielä tietoa? Ilmeisesti Urholta tulee ainakin Anssi Ritari, sillä hän selostaa myös pesäpalloa Nelonen Prolla. Voisin kuvitella, että myös JP Jalo siirtyy myös jääkiekon perässä. Pepe Jürgens (voi ei...) taitaa myös selostaa pelejä sekä tietenkin Nelosen vakioselostaja Jani Alkio. Antti Mäkinen siirtynee Viasatille NHL-pelien mukana.
Niin no tiedä sitten tuosta Mäkisestäkään ihan varmaksi. Toki erittäin varmasti mies siirtyy selostamaan Viasatin puolelle NHL:ää, mutta voisikohan olla tarpeen vaatiessa käytettävissä myös joissakin Nelosen SM-Liigan otteluissa? Selostajathan ovat suurelta osin freelancereita, joten en näkisi ongelmaa siinä että Mäkinen selostaisi jonkin verran myös SM-Liigaa.

Toki muutenhan siellä on runko kohtalaisen hyvin kasassa, mikäli JP Jalo, Jani Alkio ja Anssi Ritari ovat mukana. Tässä on täyden ottelukierroksen ajaksi jo 3/7:ssä ottelussa riittävän hyvä selostus, ja toivottavasti ne jäljelle jäävätkin olisivat edes kelvollisia.

Pepe Jürgens toki vienee varmasti sen yhden paikan, sillä tästä miehestä ei päästä eroon millään. Siitä aika mielenkiintoinen kaveri, että pystyy kyllä selostamaan mitä tahansa lajia vaikka ei ymmärrä mistään selostamastaan lajista mitään.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Ilmeisesti DNA:lta ei ole tullut vielä mitään järkevää pakettia missä olisivat ne kaikki SM-liiga matsit? Vai onko mennyt minulta tämä täysin ohi?
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Ilmeisesti DNA:lta ei ole tullut vielä mitään järkevää pakettia missä olisivat ne kaikki SM-liiga matsit? Vai onko mennyt minulta tämä täysin ohi?
Ei ole tullut. DNA:n mukaan "Nelonen Pro Extra-kanavan suhteen sopimusneuvottelut ovat edelleen valitettavasti kesken, emmekä osaa vielä antaa tarkempaa tietoa kanavan näkyvyydestä tai hinnoista DNA Welhon verkossa. Sopimusneuvotteluiden päätyttyä DNA Welho tulee kuitenkin mahdollisuuksien mukaan tiedottamaan asiakkaitaan sekä mainostamaan uusia paketteja.".
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kertokaapa nyt tyhmälle, että kuinka paljon "kaapelitekniikan" kanavapaikkoja voidaan lisätä? Kuinka Nelonen toimii, jos se haluaa saada kaapeliin lisää noita Extra-kanavia? Pitääkö sen neuvotella jokaisen Welhon, Elisan jne. kanssa siitä?
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä Elisasta, mutta DNA / Welho lähestyi ainakin viime viikolla kaikkia kanavapakettiasiakkaita reilulla kirjeellä, jossa kerrottiin mahdollisuudesta irtisanoa paketti, koska sisältö on muuttunut.

Itse peruutin kyseisen määräaikaisen palvelun äsken ja se luonnistui mukisematta. Suosittelivat odottamaan syyskuun alkua jolloin alkaa näillä näkymin kamppikset siitä Nelosen liigapaketista.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Kertokaapa nyt tyhmälle, että kuinka paljon "kaapelitekniikan" kanavapaikkoja voidaan lisätä? Kuinka Nelonen toimii, jos se haluaa saada kaapeliin lisää noita Extra-kanavia? Pitääkö sen neuvotella jokaisen Welhon, Elisan jne. kanssa siitä?

En ole asiantuntija, mutta kokeillaan. Teknisesti kaapelissa ei tule rajat vastaan ihan helposti, toisin kun antennissa. A-puolellahan paikat on siksi ihan lainsäädännöllä rajoitettu. Mutta nimenomaan jokainen operaattori hallitsee omaa verkkoaan, joten erikseen täytyy neuvotella. Kaistasta ei varmaan ole kiinni, vaan rahasta. Mutta kyllähän niillekin tuloja tippuu, kun myyvät niitä kanavia.
 
ja lisäksi on myös se Nelosen elokuvakanava.
Et ole tosissasi! "Elokuvakanava"... oletko ikinä tutustunut tuohon paskakanavaan? Sieltä on ainakin ennen tullut lähinnä ö-luokan tv-leffoja ja sellaisia leffoja jotka on jo esitetty ilmaiskanavilla! Lisäksi primetime ilta-aikaan sieltä tulee SARJOJA (btw. kanavan nimi muuttuu syksyllä "Nelonen Prime":ksi), n. 19:00-23:00 aikoihin, eli tallentava boksi joutuisi olla jotta jotain leffoja edes voisi katsella, JOS edes kiinnostaa. Kanava on surkea jöötti, ja minua ainakin v..taa suuresti, että nelosen pitää pakkomyydä tätä ja paria muuta paskakanavaa jota ei kiinnosta katsoa pätkääkään jotta saisi katsoa SM-lätkää. Ottaa päähän tämä vuosikymmeniksi jämähtänyt pakettipaska tv-palveluiden myynnissä. Myykää sitä hemmetin sisältöä.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Et ole tosissasi! "Elokuvakanava"... oletko ikinä tutustunut tuohon paskakanavaan? Sieltä on ainakin ennen tullut lähinnä ö-luokan tv-leffoja ja sellaisia leffoja jotka on jo esitetty ilmaiskanavilla!

Juu en ole tutustunut tarjontaan itseasiassa lainkaan. Harmi, jos ja kun sisältö on tuollaista vielä uudistuksenkin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Minä olen henkilökohtaisesti tyytyväinen tuohon Nelonen pakettiin, jos ja kun sen sillä 20€:lla saa. SM-liigaa näkyy se 3-4 peliä viikossa, lisäksi tulee MotoGP:tä, jalkapallon Saksan cupia, nyrkkeilyä ja lisäksi on myös se Nelosen elokuvakanava. Onhan tämä huomattavasti laajempi kokonaisuus kuin oli ennen UrhoTV samaan hintaan. Tämän lisäksi kuvanlaatu ja lähetysten taso tulevat olemaan parempia, joten en näe itse syytä valittaa.

Itse tästä jyrkästi eri mieltä! Maksoin Urhosta 12,85/kk ja sen kylkiäisenä tuli Eurosport(ei kuulu Nelonen pakettiin, jossa erityisesti kiinnosti golfit, pyöräilyt ja snooker-kisat), Travel ja Discovery Cannel. Lisäksi näkyi 4Kino, jolla ei siis tee mitään. Kysyin dna:lta, että onko varma kans jotta näkyy SM-liiga tappiin asti ilman lisäkanavan ostoja kesken pleijareiden...jotenkin sain siitä ympäripyöreästä änkytyksestä sen kuvan, että ei kannata siihen luottaa... Edit. Unohtui mainita tuosta Urhon paketista vielä se, että eka 6kk maksoi vain puolet tuosta 13 eurosta. Kyllä mä mielelläni katselisin edelleen liigaa, snookeria jne noilla hinnoilla! Nelonen riistää ja huonommalla tarjonnalla!!
 
Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse tästä jyrkästi eri mieltä! Maksoin Urhosta 12,85/kk ja sen kylkiäisenä tuli Eurosport(ei kuulu Nelonen pakettiin, jossa erityisesti kiinnosti golfit, pyöräilyt ja snooker-kisat), Travel ja Discovery Cannel. Lisäksi näkyi 4Kino, jolla ei siis tee mitään. Kysyin dna:lta, että onko varma kans jotta näkyy SM-liiga tappiin asti ilman lisäkanavan ostoja kesken pleijareiden...jotenkin sain siitä ympäripyöreästä änkytyksestä sen kuvan, että ei kannata siihen luottaa...

Oletko Plus-tv:n asiakas? Tai DNA:n? Sillä vaan, että on kovin operaattorikohtaista mitä lisukkeita tulee mukaan vai tuleeko mitään. Itsellä oli pelkkä Urho joskus Elisan kautta ja sillä hinnalla (muistaakseni 'bout 15€/kk) näkyi tosiaan Urho, ei mitään muuta. Tähän peilaten minun silmissäni tuo Nelonen paketti on kovempi kun femman lisämaksulla saa Pro 1 & 2 kanavat ja sitten ne muut... Ja kuvanlaatu tulee satavarmasti olemaan paljon parempi kuin mitä Urholla ikinä. Itsellä näkyy tuo Eurosport ja n. 10-15 muuta kanavaa sekä pääkanavat HD:na ihan ilmaiseksi kun olen Elisa Viihteen asiakas. Kuten sanoin, niin operaattorikohtaista kaikki tyyni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös