Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 268 911
  • 6 673

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Miten muuten jatkislaiset kirjoittaisivat uuden sopparin? Ei se nimittäin ole helppoa. Saat enemmän rahaa jakamalla usealle toimijalle mutta se taas on hankalaa loppukäyttäjälle....

Itseäni se, ettei ilmaisotteluita tule, ei juuri haittaa. Kuitenkin kun seuraa ns. satunnaisseuraajien tietämystä nyky-SM-liigasta, niin ei voi olla huomaamatta sitä lamaa mikä lajia kohtaan tällä hetkellä vallitsee. Eli ihan ensimmäiseksi olisi syytä palauttaa vähintään ne finaalit ilmaiskanavalle. Eikä olisi pahitteeksi pistää myöskään "kuukauden peliä" ilmaiseksi.

Suuressa viisaudessani pyrkisin tekemään ilmaispuolen sopimuksen YLEn kanssa, jolloin laatu olisi taattu. Tämä luo hyvää kuvaa SM-liigasta ja kohottaisi sen imagoa huomattavasti. Rahat nyhtäisin sitten muualta.

UrhoTV:llä on ollut kovaa yritystä WebTV:n, neljä ottelua per viikko peruskanavalla ja UrhoTotalin kanssa. Toteutus on vain ollut liigan kannalta heikolla tasolla. Totalin kanssa on sopimus jonkin teleoperaattorin kanssa ja WebTV on liian kallis ja ilmeisesti aiheuttanut monille harmaita hiuksia. Laadukkaampia yhteistyökumppaneita olisi varmasti tarjolla; ketään mainitsematta - Canalia unohtamatta. Kannattaa muistaa, että siellä on palikat valmiina, koska tuottavat Elitserieniä aika monella tapaa. Käsittääkseni myös Web-palvelun kautta.

Vaikeaahan se on saada sopimus nimenomaan sellaiseksi, että siihen olisivat tyytyväisiä niin toimiluvan omistaja, seurat ja myös kuluttajat. Kompromisseja on varmasti tehtävä, mutta liigalle itselleen tärkeintä luulisi olevan näkyvyys. Tällä hetkellä liiga on melko pienen piirin hupia ja hallille menemisen kynnys suuri, kun ei oikein tiedä missä mennään. Laaja näkyvyys palvelee sitten myös kuluttajia, kun liiga pyrkii toivottavasti pitämään huolen myös maksullisen puolen saatavuudesta ja hinnan tasapainosta. Sitten voi katsoa mistä saa eniten hilloa tällaisen sopimuksen puitteissa.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tampereella ongelma näiden pelien ilmaiskanavilla näkymättömyyden lisäksi on vielä paikallinen valtamedia eli Aamulehti, joka kirjoittaa vain pakolliset raportit peleistä ja hukkaa nekin joskus urheiluosaston jämäsivuille. Henkilökuvia uusista pelaajista on turha nykyään odottaa, ei ilmeisesti sovi lehden linjaan. Pelien ennakointia taas pidetään ilmaisena mainoksena joukkueille, joten eihän sekään nyt sovi missään tapauksessa. Televisionnin sirpaleisuuden lisäksi löytyy siis muitakin syitä tamperelaisen kiekkoilun rappeutumiseen, joten ihan kaikesta en syytä SM-liigaa, sen tv-oikeuksien haltijoita ja huonoja sopimuksia.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllätys ehkä mutta tälläistä tietoa ainakin minä löysin ihan kanavan omilta sivuilta. http://www.nelonenpro.fi/

Kyllähän tuo on jo muutamaan kertaan noteerattu täällä, mutta sisältö on ympäripyöreätä tuubaa, josta ei juuri mitään hyödyllistä saa selville. Varmasti yleisimmin esitetty kysymys "mikä VITUN vedätys tämä nyt taas on?" puuttuu sieltä ja ettei kaikkien tarvitsisi lukea koko listaa läpi, referoin sen tähän:

Ostakaa, ostakaa!
 

Ganz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Penguins
Onko joku saanut näkymään Turun kaapeliverkossa tuota tammikuun Pro-ilmaiskanavaa?

Ei toimi ainakaan minulla. Alkaa tämä svenssonien kieli jo pikkasen nyppiä. Katson ATL-CAR peliä meinaan Viasat Hockeyltä ruotsin kielellä. Saas nähdä miten asiat menee tulevaisuudessa. Viasat / Nelonen pelleilyyn olen täysin kyllästynyt.
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Ei toimi ainakaan minulla. Alkaa tämä svenssonien kieli jo pikkasen nyppiä. Katson ATL-CAR peliä meinaan Viasat Hockeyltä ruotsin kielellä. Saas nähdä miten asiat menee tulevaisuudessa. Viasat / Nelonen pelleilyyn olen täysin kyllästynyt.

Sama täällä Vaasassa. Olen ratkaissut ongelman niin, että irtisanon tuon Viasatin paketin heti kun voin huhtikuussa ja alan tilaamaan tuota espnplayer -palvelua.

Ihme pelleilyä tuo Viasatin toiminta mielestäni. Olen myös lähettänyt heille kaksi sähköpostia kevään/kesän 2010 aikana erittäin asialliseen sävyyn ja kysynyt asioista, esimerkiksi siitä, että olisiko mahdollista saada viasat hockey -kanavalta itse valita kuuleeko suomenkielistä vai ruotsinkielistä tai peräti alkuperäistä kieltä. Tämä sama asia olisi erittäin hyvä myös KHL matseissa ja NHL jälkilähetyksissä, mutta ei tule vastausta.

Hieman sivuutin aihetta, mutta se suotakoot minulle.

Pitäkööt tunkkinsa, mä äänestän jaloillani.
 

Karhuvaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei toimi ainakaan minulla. Alkaa tämä svenssonien kieli jo pikkasen nyppiä. Katson ATL-CAR peliä meinaan Viasat Hockeyltä ruotsin kielellä. Saas nähdä miten asiat menee tulevaisuudessa. Viasat / Nelonen pelleilyyn olen täysin kyllästynyt.

Olen katsonut Viasatilta jokaisen NHL-ottelun alkuperäisellä selostuksella. Sen saa kun vaihtaa äänen "norjaksi". Näin ainakin omassa boksissani.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Onko joku saanut näkymään Turun kaapeliverkossa tuota tammikuun Pro-ilmaiskanavaa?

Ei sen kuulukaan näkyä Turun kaapeliverkossa, koska Turun Kaapelitelevisio ei kyseistä kanavaa näytä.

Kun tiedustelin asiaa Turun Kaapelitelevisiolta, sain allaolevan vastauksen. Sinänsä en ymmärrä, miten keskeneräiset neuvottelut jatkosta estäisivät näyttämästä tammikuun ilmaisjaksoa (kuten Tampereen Tietoverkko tekee), mutta Turun Kaapelitelevision kanssa nämä kaikki asiat tuntuvat aina olevan niin ylivoimaisen vaikeita.

Hei,

kiitos viestistänne.

Pro2-kanava ei tällä hetkellä ole tarjonnassamme.

Tausta tälle asialle ilmenee seuraavasta tiedotteesta:

Nelonen Media on ilmoittanut 22.12.10 lopettavansa maksuttoman (must carry) Nelonen Sport -kanavan lähetykset 31.12.2010 ja alkavansa jakaa uutta, maksullista Nelonen Pro 2 kanavaa. Osa Nelonen Sport -kanavan ohjelmistosta siirtyy uudelle maksulliselle Nelonen Pro 2 -kanavalle. Uusi kanava ei ole must carry -kanava, joten sen jakelusta tulee sopia oikeudenhaltijoiden tai kolmannen osapuolen, jolle ne mahdollisesti on luovutettu, kanssa.

Moni olennainen asia on Nelosella vielä auki. Periaatteessa suhtaudumme positiivisesti tuleviin muutoksiin. Olemme pyytäneet lisätietoa, jonka pohjalta teemme päätöksemme ja viemme neuvottelut loppuun. Aikataulu riippuu siitä milloin ohjelmayhtiö saa suunnitelmansa loppuun ja on valmis kertomaan niistä ulospäin. Koska jakelun ehdot jatkoon ovat vielä auki, emme toistaiseksi jaa kanavaa.

Ystävällisin terveisin,
Turun Kaapelitelevisio
asiakaspalvelu
 

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei toimi ainakaan minulla. Alkaa tämä svenssonien kieli jo pikkasen nyppiä. Katson ATL-CAR peliä meinaan Viasat Hockeyltä ruotsin kielellä. Saas nähdä miten asiat menee tulevaisuudessa. Viasat / Nelonen pelleilyyn olen täysin kyllästynyt.

Jos sinulla on tuo Viasat-paketti, niin eikö siihen kuulu Nelonen Pro 1 kanava? Minun paketissani tuo ainakin näkyy, ja sieltä ihan suomeksi selostusta kuuntelen. Vai oonko nyt ihan pihalla? Luultavasti...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Niin, kyllähän se aina on kiinni paikallisesta operaattorista, mitä missäkin päin suomea näytetään ja mitä ei. Helsingissä, Welhon palveluilla kanavat näkyivät niin kuin pitääkin ja vieläpä vanhoilla ohjelmapaikoilla. Welholla ei asiakaspalvelija taas tiennyt tuo taivaallista, miten tuon Sport Pro tulee näkymään? Joutui hiukan ohjeistamaan ja mitään kiitosta ei kuulunut perästä. Viasatin tilaajiillahan tuo pitäisi näkyä automaattisesti, kuuluu pakettiin.
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelin katsoa muutaman jakson ennen kommentointia, mutta nyt on sanottava, että onhan tuo Neljäs Erä aika myötähäpeää aiheuttavaa tavaraa. Ottelujutut kyllä toimii hyvin silloin kun ne on toimitettu, mutta studio-osuudet on todella ärsyttävää ruskeakielistä kehutaan tässä itseämme -huttua. Erityisesti tämän hymypoika Henrikssonin itsekehun imelyydessä ei ole mitään rajaa.

Tähän pitää ottaa vielä päälle tekniikan takkuaminen, lukuisat asiavirheet sekä studiotiimiin jäätävät kysymykset puhelinhaastatteluissa, kuten tänään Grönman Teemu Pulkkiselle: "oletko asettanut tavoitteita, kuinka paljon pisteitä seuraavissa viidessä ottelussa teet?". Voi helvetti, en menisi ainakaan Henrikssonin tavoin niin hehkuttamaan jokaisessa jaksossa kuinka PRO ollaan.

Taidan katsoa jatkossa vain netistä kierroksen maalit, ei selviä jatkoon tämä ohjelma.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Taidan katsoa jatkossa vain netistä kierroksen maalit, ei selviä jatkoon tämä ohjelma.

Joo, eilen en katsonut, enkä välttämättä katso huomennakaan. Niin karmeaa kuraa tuo ohjelma on. Tero Lehterää ei oikein tahdo enää kestää, vaikka löisi äänet pois eikä tosiaan Osku Grönman ole paljoa parempi. Kun vielä hymypoika Henrikssonin läpät alkaa oleen loppuun pureksittuja, niin aika hiljaiseksi vetää. Mitään asiaahan noilla studiossa heiluvilla ei ole ollut ohjelman alkamisesta lähtien, vaan tuntuvat pyrkivän ihan huumorilla saamaan katsojia.

Eikö tästä maasta nyt oikeasti löydy kiekkoanalyytikkoja, jotka saisivat oikeasti aikaan pohdiskelevaa ja kunnolla pohdiskeltua asiaohjelmaa ruutuun? Uskoakseni löytyy, mutta heitä ei ruutuun päästetä. Harmi.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Ottelujutut kyllä toimii hyvin silloin kun ne on toimitettu, mutta studio-osuudet on todella ärsyttävää ruskeakielistä kehutaan tässä itseämme -huttua. Erityisesti tämän hymypoika Henrikssonin itsekehun imelyydessä ei ole mitään rajaa.

Itse katson ohjelmasta vain ottelukoosteet. Studio-osuudet ovat ihan liian pitkiä, ei niitä selväjärkinen pysty katsomaan. Tämä "ympärisuloisen suomenniemen" Henriksson on kyllä huipputapaus.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Itse katson ohjelmasta vain ottelukoosteet. Studio-osuudet ovat ihan liian pitkiä, ei niitä selväjärkinen pysty katsomaan. Tämä "ympärisuloisen suomenniemen" Henriksson on kyllä huipputapaus.

Sama. Ottelutapahtumat katson ja sitten kun Henriksson alkaa jauhaa paskaa Grönmanin tai Lehterän kanssa joutuu aina vaihtamaan kanavaa tai katselemaan teskti-tv:tä mutella.

Ihan sama, mitä "asiantuntijat" jauhaa studiossa, niin Henrikssonin kommentoi tyyliin "todella loistava vastaus" tai " todellista ammattimiehen työtä". Kaiken kruunaa nuo "asiantuntijoiden" puhelinsessiot liigapelajien kanssa.

"Lehterän Tertsi tässä morjens! Mites tänään kun tuli voitto, niin onko jo huomenna pelattavassa ottelussa kolme pistettä tavoitteena?"

Vittu mitä kuraa. Mistä näitä sikiää? Jne.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ohjelma on kuitenkin siinä mielessä erittäin hyvä että siitä näkee kierroksen kaikki maalit ja tammikuun loppuun asti jopa ilmaiskanavalta. Ei tällainen luksus kuitenkaan Suomessa ole viime vuosina ollut mikään itsestäänselvyys. Toki Grönman rakastaa ehkä vähän liikaa omaa ääntään mutta muuten ei ole ollut valittamista ohjelmasta. Sisällöstä voidaan tietysti aina kritisoida, mutta vähän pitää antaa anteeksi koska sehän tehdään suorana lähetyksenä välittömästi kierroksen päättymisen jälkeen. On siinä yritystä kuitenkin!
 

moxey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohjelma on kuitenkin siinä mielessä erittäin hyvä että siitä näkee kierroksen kaikki maalit ja tammikuun loppuun asti jopa ilmaiskanavalta. Ei tällainen luksus kuitenkaan Suomessa ole viime vuosina ollut mikään itsestäänselvyys. Toki Grönman rakastaa ehkä vähän liikaa omaa ääntään mutta muuten ei ole ollut valittamista ohjelmasta. Sisällöstä voidaan tietysti aina kritisoida, mutta vähän pitää antaa anteeksi koska sehän tehdään suorana lähetyksenä välittömästi kierroksen päättymisen jälkeen. On siinä yritystä kuitenkin!

Eikös nuo maalit ole jo joitain vuosia nähnyt nelosen nettisivujen kautta ilmaiseksi. Ilman mitään ylimäärästä "showta" siihen päälle. Myös taitaa maalikoosteet löytyä iltapäivälehtien sivuilta yms.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tuo ohjelma niin huono noiden puheosuuksien suhteen ole. Grönmanilla on ihan hyviäkin juttuja välissä. Lehterä tosin on vähän valju. Eihän noissa mitään sihvoslaista peliraamattujen saarnaa ole, mutta ihan menettelee. Tosin edelleen nuo henkilökuvat ja puhelinhaastattelut pois ja pian.

Ihan hyvää tahatonta huumoria tänään kun Henriksson sanoi Grönmanin puheen väliin jotain tyyliin; "kerro jotain uutta".

Nelosen nettisivut eivät ole vielä muuttuneet vielä mihinkään.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Neljäs Erä-ohjelma on hauskaa viihdettä monella eri tasolla.
Etenkin kahden sössön möläytykset saa naurun aikaan.

Tänään se toinen sössö väitti HIFK:n ottaneen liigan kärkeä kiinni kolmen pisteen voitollaan. No, eipä tainnut kuitenkaan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös nuo maalit ole jo joitain vuosia nähnyt nelosen nettisivujen kautta ilmaiseksi. Ilman mitään ylimäärästä "showta" siihen päälle. Myös taitaa maalikoosteet löytyä iltapäivälehtien sivuilta yms.

Niin mutta toiset haluavat myös arkistoida ne koosteet esim DVD-levyille enkä minä ainakaan ole keksinyt miten ne jostain nelosen sivuilta saisi talteen. TV-lähetyksen kautta on hyvin helppoa.

Nythän tuo sitten vituttaakin, ettei meillä (Turun kaapeliverkossa) enää näy nämä ylellisyydet. Pelkät koosteet minäkin noista ohjelmista katselin.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tänään piti ilmeisesti tulla Ilves-Jokerit Nelonen Pro:lta, mutta eipä taidakaan. Nelosen nettisivuilta löytyy tällainen tieto:

"Seuraava kuukauden peli Jokerit - HIFK pe 28.1."

Telkku.comin mukaan Nelonen Pro2:lta tulisi kuitenkin jälkilähetys tänään illalla tuosta Hakametsässä pelattavasta ottelusta. Se ei kuitenkaan taida pitää paikkansa, sillä nelonenpro.fi:stä on linkki johonkin tvnyt.fi:n, jossa tuota ottelua ei näy. Eli tässä taisi nyt käydä niin, että jää tuo peli näkemättä.

Eihän siinä muuten mitään, mutta ärsyttää koska joudun skippaan Hakametsän muun menon vuoksi. Laskeskelin, että voin sitten katsella pelin digiboxilta jälkikäteen tai sitten tuon jälkilähetyksen. No, paskan möivät.
 

-RVL-

Jäsen
Itse olen kyllä ollut tosi tyytyväinen kaikkiin Pro -kiekkolähetyksiin, selostajiin ja jopa Neljänteen Erään. Enpä jaksa ainakaan puuttua kaikkiin virheisiin jne. Pystyn elämään niiden kanssa niin pitkään ennen kuin itse olisin jossain noista parempi.
--
Tämä Mäkinen kyllä omistaa mielestäni aika hyvän tietämyksen lajista, sekä eri sarjoista jos lähdetään vertaamaan, vaikka kansansuosikki Mertarantaan. Lausuu nimetkin suurinpiirtein oikein ja ei millään suomiaksentilla, Liiverssii, Tenkraattii. Pänhämii...Tuo paljon esille tilastoja ja muita faktoja, joillekin ne voi olla itsestäänselvyyksiä, itse olen oppinut jotain.

Alkiokin kuulostaa jotenkin paremmalta istuessaan yksin yöllä Pasilassa, ilman vieruskaveria. Yllättänyt myös tietämyksellään, jotenkin sitä odotti hänen tietämyksen jäävän Liigaan ja Helminauhabandyyn. Mielestäni Suomen kaksi parasta jääkiekkoselostajaa ovat Nelosen palveluksessa. Olisipa Jääkiekon MM-kisat MTV3:n studiolla ja Nelosen selostuksilla varustettu.

Neljäs Erä nyt vetää aika samalla kaavalla lähetyksestä toiseen, mutta ei minun tarvitse ainakaan studio-osuuksien kohdalla vaihdella kanavaa! Joku raja sentään. Ei ehkä historian paras lätkäohjelma, mutta ei ne ole Suomessa tähänkään saakka millään tavalla loistavia ole olleet. Jotakin muutoksia voisivat tehdä, ehkäpä raahata paikan päälle jonkun kolmannenkin henkilön, jolle Osku voisi esittää kysymyksiä psykologian kannalta ajateltuna. Illan suurin tähti, Juhani Henriksson on mielestäni muodostanut tämän maan historian parhaan selostajakaksikon Mauri Myllymäen kanssa, eikä ole ollut mitenkään huono muissakaan rooleissa. Iloinen mies. Kello väärässä kädessä. Monipuolisempia kysymyksiä, kuin YLE:n joka toinen; Ottaisitko kiinni tästä.

Muuta urheilua ei niin tulekaan seurattua näiltä Pro -kanavilta. Ehkä pitäisi alkaa seuraamaan, vaikka raveja ja alkaa etsimään näistä lähetyksistä virheitä, joita pääsee tekstikanavalle evakkoon. Tai, jos ei pystykään katsomaan sitä alkujuontoa siitä radan reunalta, pakko aina laittaa äänet pois...
 
Viimeksi muokattu:

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Neljäs Erä nyt vetää aika samalla kaavalla lähetyksestä toiseen, mutta ei minun tarvitse ainakaan studio-osuuksien kohdalla vaihdella kanavaa!

En minäkään kanavaa vaihda, tallenteelta ne on onneksi helppo ohittaa.
Kello väärässä kädessä.

Vasurille oikeassa kädessä.
 

Ganz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Penguins
Olen katsonut Viasatilta jokaisen NHL-ottelun alkuperäisellä selostuksella. Sen saa kun vaihtaa äänen "norjaksi". Näin ainakin omassa boksissani.

Ei onnistu Turuus. Vain ruotsi optiona. Turun kaapelitelevisiolta luvattiin lähettää pyyntöni eteenpäin.

Kun tiedustelin asiaa Turun Kaapelitelevisiolta, sain allaolevan vastauksen. Sinänsä en ymmärrä, miten keskeneräiset neuvottelut jatkosta estäisivät näyttämästä tammikuun ilmaisjaksoa (kuten Tampereen Tietoverkko tekee), mutta Turun Kaapelitelevision kanssa nämä kaikki asiat tuntuvat aina olevan niin ylivoimaisen vaikeita.

Joo aika kankea firma on. Kämppä on myös kuopassa ja puut vielä sopivassa suunnassa naapurilla, joten satelliittiinkaan ei pääse käsiksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Neljättä Erää tulee joka kierroksen jälkeen väijyttyä, jos siellä nyt kerrottaisiin jotain todella merkittävää. Kertaakaan ei ole vielä kerrottu.

Aivan kauheeta paskaa ja myötähäpeä on valtaisa. Jos mulla olisi taipumustta korkeaan verenpaineeseen, olisin luultavasti jo kuollut. Raumalaiskaksikon hassunhauskat läpät ja Lehterän Tertsin asiantuntevat kommentit tekevät mieli rikkoa jotain. Mutta toistaiseksi olen hillinnyt itseni. Mua myös häiritsee aivan järjettömän paljon Tuomas "Oskugrönman" Grönmanin silmien pakkoliikkeet ja Rauman(?) murre. Ei jumalauta televisioon saa laittaa ihmistä, jonka katsominen ja kuunteleminen saa yleisön raivon partaalle. Olen 100% varma, että palautetta on annettu vuosien saatossa molemmista "vammoista", mutta siellä se Tuomas Oskari vaan jatkaa. Mun mielestä tämä on selvää katsojille vittuilua, koska mitään sellaista Osku Grönman ei lähetyksessä kerro, mitä ei kuka tahansa vähääkään kiekkoa seurannut osaisi kertoa, jos ymmärtää vähänkään esim. ihmisen mielen toiminnasta. Mutta koska Tuomas Oskari on tämän kynän napsuttaja Henrikssonin paras kaveri, niin kyllähän sitä pitää roikottaa mukana.

Huomenna taas! Jihaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös