Ei se nyt ihan noin mene. Ääni kellossa muuttuu HETI, kun reklamoit kirjallisesti.
MALLI
Olen ostanut xx.päivämäärä_tai_ajankohta_esim._kesällä_2012.xx yhtiöltänne xxxx_paketin_nimi_tähänxxx.
Vaadin määräaikaisen tilauksen lopettamista, sillä kanavapaketin sisältö on oleellisesti muuttunut eikä tuote ole sama kuin sitä hankkiessa.
Keskustelin asiakaspalvelijanne kanssa xxx_päivämäärä_tähän_tai_ajankohta_sekä_mielellään_paikka_ja_mielellään_asiakaspalvelijan_nimi_jos muistatxxx siitä, että kanavapaketin määräaikainen tilaus loppuisi. Asiakaspalvelija vetosi siihen, että määräaikaisuus pysyy, koska te ette voi vaikuttaa kanavasisältöön.
Muistutan, että kuluttajaviraston mukaan(
http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=5e23c7ee-4fb6-4b2b-b25f-e2a33e79275d), palvelun on vastattava myyjän siitä antavia tietoja. Kun ostin kanavapakettia, markkinointikeinona käytettiin SM-liigan näkymistä paketissa.
Jos SM-liigan ottelut näkyvät paketissa, on reklamaatio aiheeton. Muussa tapauksessa paketti irtisanotaan tästä päivästä xxx_päivämäärä_tähän_xxx lähtien.
Kotimaisten kuluttajasuojakäytäntöjen mukaisesti vaadin vastausta kahden viikon sisällä. Jos emme pääse yhteisymmärrykseen, voidaan keskustelua jatkaa Kuluttujariitalautakunnan välityksellä.
* * *
Olen itse taistellut Elisan kanssa rikkinäisestä iPhonesta. Korvasivat, vaikka Applen antama vuoden takuu oli mennyt. Suomessa kun kuluttajansuoja on vahvempi kuin takuut. By the way: myös Viasat taipui reklamaation edessä.