Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 271 800
  • 6 673

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eihän se näin mene. Viaplaysta näkyy myös kaikki pelit. Itse olen katsellut ainakin Xboxin Viaplay-sovelluksella pelit. Ei Xbox appikaan mene gamecentteriin, vaikkei gamecentterissäkään toki mitään vikaa ole. Loistava kuva.

Onko noin. Mulla tosin aika vähän testausta takana. Joka tapauksessa suurin miinus on ruotsi-studio ja selostus. Tuota varten ainakin jouduin Gamecenteria virittämään.
Mun noin 5v vanha läppäri ei tuota Gamecenteristä niin hyvää kuvaa kuin BD-soittimen sovellus joten tässä se meikäläisen probleemi.

_
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Onko noin. Mulla tosin aika vähän testausta takana. Joka tapauksessa suurin miinus on ruotsi-studio ja selostus. Tuota varten ainakin jouduin Gamecenteria virittämään.
Mun noin 5v vanha läppäri ei tuota Gamecenteristä niin hyvää kuvaa kuin BD-soittimen sovellus joten tässä se meikäläisen probleemi.

_

Suurin osa peleistä ainakin Xboxin viaplay appin kautta selostetaan englanniksi. Ruotsi studio kai vain "pääpeleissä" (joiden määrä varmasti lisääntyy kannukilpailun huipentuessa)
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä. Sain tiedusteltua asiaa ja Soneran osalta tilanne tulee olemaan tämä. Sen takia uskalsin sen jo tänne laittaa. Muiden operaattorien osalta en luonnollisesti osaa varmaksi sanoa.
Kiitokset infosta, vielä viime viikolla tätä tietoa ei ollut/haluttu kertoa asiakaspalvelusta. Viasatilta jää golffit katsomatta ja nhl-pelejäkin vähemmän kuin luulin joten olen enemmän kuin tyytyväinen mikäli pääsen siitä paketista eroon ennen ensi kevättä. Lupasivat mullekkin silloin että sm-liiga näkyy tämänkin kauden jälkeen...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suurin osa peleistä ainakin Xboxin viaplay appin kautta selostetaan englanniksi. Ruotsi studio kai vain "pääpeleissä" (joiden määrä varmasti lisääntyy kannukilpailun huipentuessa)

Tietty vielä sellainen itselle olellinen asia tuli mieleen Viaplay vs Gamecentteristä että Viaplaysta ei pysty katsomaan aamulla yön pelejä, taisi olla niin että pelin pitää olla käynnissä jotta sen voi aloittaa katsomaan alusta.
Gamecentterissähän tämä on hoidettu hyvin, kun kirjaudut aamulla sinne et näe tuloksia, näkyy vain otteluparit ja sitä klikkaamalla alkaa matsi alusta. Ja tietty tuolla vielä bonarina että voi valita koti tai vierasstriimin.

Itse en ainakaan jaksa öisin valvoa vaan oon männävuosina tsiigaillut pelejä aina aamuisin, nyt kun pelit tiukkenee, huomenna voisi tsekata Chicago-Detroit pelin aamulla ennen duuniin lähtöä.

_
 

tuukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään tuli Soneralta kirje, että Viasat-paketin toimitusehdot on muuttunu sen verran, että saan perua kanavapaketin. Ajattelin perua kuhan noi änäripelit loppuu. Otin kolme kuukautta sitte vuoden sopparin, jossa kaks kuukautta ilmaseks, joten yhdestä vaan jouduin maksaan. Syksyllä sitte päivitetään tilanne uusien tarjousten myötä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Pahoittelut jo etukäteen siitä, että en ole jaksanut ketjua selata läpi, vastaus jossakin varmasti on mainittu, mutta asiaan! Onko Nelosella tarjolla viime kauden UrhoTv Total-paketin tapaista pakettia, missä voin valita jokaisella kierroksella suosikkijoukkueeni ottelun? Ei noista ota selvää sitten yhtään.
 

Keba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, KalPa
Tänään tuli Soneralta kirje, että Viasat-paketin toimitusehdot on muuttunu sen verran, että saan perua kanavapaketin. Ajattelin perua kuhan noi änäripelit loppuu. Otin kolme kuukautta sitte vuoden sopparin, jossa kaks kuukautta ilmaseks, joten yhdestä vaan jouduin maksaan. Syksyllä sitte päivitetään tilanne uusien tarjousten myötä.

Veikkaan, että joudut pitämään paketin siihen elokuun loppuun asti. Eihän niitä muutoksiakaan ennen sitä ole tulossa.
 

Seppochu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeff Foss
Pahoittelut jo etukäteen siitä, että en ole jaksanut ketjua selata läpi, vastaus jossakin varmasti on mainittu, mutta asiaan! Onko Nelosella tarjolla viime kauden UrhoTv Total-paketin tapaista pakettia, missä voin valita jokaisella kierroksella suosikkijoukkueeni ottelun? Ei noista ota selvää sitten yhtään.

Joku nimimerkki huuteli edellisellä sivulla, että olisi tulossa. Nelonen Pro+Pro Extra 29,90€/kk.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäs tää nyt sit on: Mediaviikko: SM-liigaa myös Viasatille - Mediaviikko - Viestinnän ja median uutisia Eikö sen pitänyt olla vähän niinku päin vastoin, että sm-liigaa ei näkis yhtään viasatin paketilla?

Satelliitti.

Tämäpä se. Kaapeliin saan vaan hartaasti rukoilla ja eikä sekään kyllä tule auttamaan.

Edelleen tässä joutuu venailemaan lähinnä sitä, että saako ns. kausarin ostettua jolla näkisi oman seuran kaikki pelit tietyllä, toki kohtuullisella, maksulla. Elisalla ollaan hipihiljaa ja näin saadaan mahdollisimman paljon euroja vielä nyhdettyä nykyisiltä Viasat Sport paketin tilaajilta. 2vk vielä odotan ja sitten kyllä lyön kiinni tuon paketin. Ei huvita 20€ per kuukausi maksaa "jostakin" (Lue= ei tuu urheiluu ei, ainakaan mitään mikä kiinnostaisi).
 

EMS78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaan nyt ensimmäinen tarjous kehiin, eli Nelonen paketti+sm liiga+viasat sport, koko sm-liiga ja NHL 39,90e/kk. Ensimmäiset 3kk ilmaiseksi, joten keskihinnaksi vuoden sopparilla jää käytännössä sama kuin pelkällä Nelosen paketilla. Tämä Soneralla.

Tätä pakettia mulle just tarjottiin Soneralta. Myyjä koko ajan puhui mulle vaan keskihinnasta. No, onneks en oo eilen syntyny ja sain kaivettua siltä todellisen kuukausihinnan. Paketin saa vuoden määräaikaisella sopimuksella. Eli paketin hinnaksi ja samalla sm-liigakauden hinnaksi tulee 360 €.

Tuo on liian paljon mulle. Sonera Sport -kanavapaketti, mikä oli Nelosen pakettia halvempi, oli sisällöltään paljon parempi paketti. Tolla kanapaketin hinnalla ostais kausikortin seisomakatsomoon ja rahaa jää vielä reilusti ylikin. Vieraspelit voi kuunnella radiosta tai kattoo netistä. Joo, saa mun kohdalla jäädä Sonera nuolemaan näppejään.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Veikkaan, että joudut pitämään paketin siihen elokuun loppuun asti. Eihän niitä muutoksiakaan ennen sitä ole tulossa.

Itse asiassa Soneran kaapelitv-asiakkaat voivat purkaa minkä tahansa määräaikaisen kanavapaketin 30.6.2013, sillä Sonera ottaa käyttöön ns "paperilaskutuslisän" 1.7.2013.

Tuli itse jo testattua antaako hinnankorotus mahdollisuuden purkaa esim. Viasat Sport:n 12kk tilaus, ja asiakaspalvelu purki sopimuksen ilman mitään vastaväitteitä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tuli itse jo testattua antaako hinnankorotus mahdollisuuden purkaa esim. Viasat Sport:n 12kk tilaus, ja asiakaspalvelu purki sopimuksen ilman mitään vastaväitteitä.

Ihan oikeasti toimii? Millä perusteella?

Kyllä mietityttää tuo Soneran KotiTV:n jatkaminen. Itse KotiTV, joskin nopealla nettiyhteydellä, maksaa 40 euroa kuukaudessa ja siihen päälle tuo Nelonen ekstra jos haluan nähdä kaikki matsit = 80 euroa kuukaudessa. Se on helvetin iso raha maksettavaksi vieraspeleistä ja satunnaisista muiden joukkueiden peleistä.

KotiTV-sopimukseni vaan on heinäkuuhun 2014 asti voimassa. Siitä ei vissiin ole mahdollista päästä eroon?

Edit. Voinko vedota KotiTV sopimuksen purkamisessa siihen, että otin alunperin Sonera KotiTV:n SM-liigan vuoksi, mutta palvelutarjoajan muuttuessa hinta ei ole enää sama, vaan kasvaa? Olen myös pakotettu ottamaan kanavia, joita en halua.

Kaiken lisäksi yhtiövastikkeeseeni kuuluu osana taloyhtiön netti. Kaikkein järkevintä ja taloudellisinta olisi lopettaa koko KotiTV ja ottaa yksittäisiä pelejä tai nettikausikortti oman joukkueen pelejä varten.
 
Viimeksi muokattu:

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mietityttää tuo Soneran KotiTV:n jatkaminen. Itse KotiTV, joskin nopealla nettiyhteydellä, maksaa 40 euroa kuukaudessa ja siihen päälle tuo Nelonen ekstra jos haluan nähdä kaikki matsit = 80 euroa kuukaudessa. Se on helvetin iso raha maksettavaksi vieraspeleistä ja satunnaisista muiden joukkueiden peleistä.

Mistä tiedät että paketin hinta on 40 euroa?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Itse asiassa Soneran kaapelitv-asiakkaat voivat purkaa minkä tahansa määräaikaisen kanavapaketin 30.6.2013, sillä Sonera ottaa käyttöön ns "paperilaskutuslisän" 1.7.2013.

Tuli itse jo testattua antaako hinnankorotus mahdollisuuden purkaa esim. Viasat Sport:n 12kk tilaus, ja asiakaspalvelu purki sopimuksen ilman mitään vastaväitteitä.

Purkupäivä on kuitenkin tuo 1.7.2013? Riittikö perusteeksi pelkästään tuo laskutuslisä? Toinen perustehan on se, että Nelonen Pro kanavat loppuvat elokuussa. Golffia ei jaksaisi sinne asti katsella....
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Purkupäivä on kuitenkin tuo 1.7.2013? Riittikö perusteeksi pelkästään tuo laskutuslisä? Toinen perustehan on se, että Nelonen Pro kanavat loppuvat elokuussa. Golffia ei jaksaisi sinne asti katsella....

Purkupäivä oli itsellä tarkalleen ottaen 29.6.2013 ( NHL finaalit loppuvat viimeistään 28.6. ).

Purkuperuste on se, että palvelun hinta muuttuu. Aikaisemmin Soneran kaapelitv-asiakkaille paperilasku on ollut maksuton. 1.7.2013 lähtien se maksaa 2.90€ kuukausi.

Soneralla oli kaksi vaihtoehtoa, he olisivat voineet antaa paperilaskun edelleen ilmaiseksi määräaikaisuuden loppuun tai sitten heidän piti antaa asiakkaalle mahdollisuus purkaa määräaikainen sopimus.

Soneran asiakaspalvelun mukaan paperilasku tulee maksulliseksi kaikille, joten he eivät protestoineet mitenkään kun ilmoitin purkavani määräaikaisen sopimuksen. Suostuivat jopa siihen, että sopimus puretaan haluamani päivänä, kun kesäkuun laskua ei ollut vielä lähetetty.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
KotiTV-sopimukseni vaan on heinäkuuhun 2014 asti voimassa. Siitä ei vissiin ole mahdollista päästä eroon?

Edit. Voinko vedota KotiTV sopimuksen purkamisessa siihen, että otin alunperin Sonera KotiTV:n SM-liigan vuoksi, mutta palvelutarjoajan muuttuessa hinta ei ole enää sama, vaan kasvaa? Olen myös pakotettu ottamaan kanavia, joita en halua.

Todennäköisesti et voi. Jos maksukanavan sisältö muuttuu, niin se on asiakkaan vain kestettävä. Jos taasen kanavapaketista putoaa kanavia pois, niin se on peruste määräaikaisen sopimuksen purkuun.

Soneran kohdalla tilanteen tekee tänä kesänä erikoiseksi se, että Sonera on päättänyt tehdä paperilaskuista maksullisia 1.7.2013 alkaen.

Soneralla on jo pitkään ollut laajakaistasopimuksissa maininta että vain e-lasku on maksuton. Niinpä uusi laskutuslisä ei ole purkuperuste.

Kaapelitv-sopimuksissa ei moista mainintaa ollut ainakaan tammikuussa 2014. Niinpä kaapelitv-asiakkaat voivat halutessaan purkaa sopimuksensa vedoten tähän yksipuoliseen sopimusehtojen muutokseen.
 

Panosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota Wild, Kalle Sahlstedt
Kannattaa odottaa jotain Nelosen SM-liiga tarjousta. Melko varmasti tulee jonkinmoinen kampanja, joko nettipalvelukausikortti tai kaapeli/maksukortti/koti-tv kaikki pelit paketti.

Viimeistään siinä pitsien tienoilla luulis kampanjoinnin alkavan.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Kaiken lisäksi yhtiövastikkeeseeni kuuluu osana taloyhtiön netti. Kaikkein järkevintä ja taloudellisinta olisi lopettaa koko KotiTV ja ottaa yksittäisiä pelejä tai nettikausikortti oman joukkueen pelejä varten.
Mulle kuuluu myös taloyhtiön kautta ilmainen soneran netti (10 meganen). Lisäksi mulla on sonera kotitv:n boksi ja modeemi, jotka ei maksa pennin hyrrää kuussa. Ainoastaan ne kanavat maksaa, mitä katselen. Niin ja 10 megasella pyörii noi kanavat vallan mainiosti.

Tuossa kopio soneran omilta sivuilta jos joku epäilee:

Laite
Motorola VIP 1903 IPTV
Laitetyyppi
Digiboksi
Kuukausimaksut
0,00 €/kk
Omistaja
Sonera
Sopimus päättyy
17.02.2014

Laite
Thomson TG789vn with SW 8.8.B.6
Laitetyyppi
Palvelureititin
Kuukausimaksut
0,00 €/kk
Omistaja
Sonera
Sopimus päättyy
17.02.2014

ELI IRTISANO SE VIIHDEPALVELU ja vetoa ilmaisen nettiyhteyteen jos se on sonera. Samalla sanot, että pidät nuo laitteet itselläsi, koska haluat katsoa TV-kanavia sitä kautta.

Lisäksi noista SM-liigan peleistä sen verran, että soitin soneralle ja kyselin asiasta sillä kanavapakettini määräaikainen tilaus loppuu 14.6.13. Narisin puhelimessa, että olisin kyllä halunnut eroon Viasat Kullasta, mutta vasta kun NHL on loppuu. Ystävällinen asiakaspalvelija sanoi, että hän irtisanoo sen, mutta saan katsella kanavia ilmaiseksi 2 kuukautta (en tiedä miksi, mutta kyllä kelpasi). UrhoTotalin poistin samantien tai siis irtisanoutuu 14.6. Sellaista SM-liigapakettia, jossa näkyy kaikki pelit ei vielä edes voi ostaa. Ainakaan soneralta. Lupasivat ottaa yhteyttä heti kun kyseinen paketti tulee myyntiin.

Lisäksi luukusta tipahti ihan mustaa valkoisella, että Viasatilta poistuu nelosen kanavat 31.8.13 Jatkossa änäriä voi katsoa ainoastaan viasatin kanavien kautta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ELI IRTISANO SE VIIHDEPALVELU ja vetoa ilmaisen nettiyhteyteen jos se on sonera. Samalla sanot, että pidät nuo laitteet itselläsi, koska haluat katsoa TV-kanavia sitä kautta.

Ei se kyllä aivan noinkaan mene, koska tietääkseni asiakas ei noita laitteita omista, vaan Sonera. Ovat jonkinnäköisiä vuokralaitteita, ja täten ne pitää palauttaa Soneralle sopimuksen purun yhteydessä. En myöskään usko, että tuo "SM-liigan takia otin viihteen" olisi mikään pätevä purkuperuste. Mutta omaa mutua tämä vain on.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se kyllä aivan noinkaan mene, koska tietääkseni asiakas ei noita laitteita omista, vaan Sonera. Ovat jonkinnäköisiä vuokralaitteita, ja täten ne pitää palauttaa Soneralle sopimuksen purun yhteydessä. En myöskään usko, että tuo "SM-liigan takia otin viihteen" olisi mikään pätevä purkuperuste. Mutta omaa mutua tämä vain on.
Vuokralaitteitahan ne ovat, mutta niin kauan kun katsot niiden kautta kanavia, niin ne on sun käytössä. Ehkä ne soneralla kuitenkin laskee, ettei niiden kannata ottaa maksavalta asiakkaita vuokralaitteita pois.

Itse en ole ikinä tehnyt mitään viihde/kotitv-diiliä, enkä ole maksanut noista laitteista mitään. En tiedä miksi muiden pitäisi maksaa jos he tilaavat sitä kautta kanavia, vuokraavat leffoja ja jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös