Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 266 281
  • 6 673

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Ihan vain tämmöisiä yksityiskohtia, mistähän ne on napannut väriksi oranssin tuohon ohjelmaan. Miksi ei voisi olla normaalisti, niin kuin Maxilta, joukkueen logot tuon pelikellon ja tuloksen kanssa pelin aikana. Sitten myös normaalit värit noihin, missä näytetään noita tilastoja.. Ihme pikselimössöö, kun joka toinen väri on oranssi ja valkoinen.

Sitten kun tulee vielä ärsyttävät 5..4..3..2..1.. ja PAM, sitten pitäisi jatkua lähetys, mutta taitaa tullakkin vielä yhteistyökumppanit, jotka ovat kaikenlaiset Metsäopetukset, jotka jäävät välillä lagailemaankin.

Kyllä niillä äijillä riittää sitä juttua, ilman katkojakin. Panostaisivat vaikka sitten enempi niihin joukkueisiin, jotka ovat kentällä, ja niistä sitten pelaajavertailukohteet, haastattelut, ja miksei erilaisia tilastoja, jotka yleensä tuppaa kiinnostamaan vielä omaa lempijoukkuetta, aina voi tulla uutta asiaa.

Muistaisin ainakin noista Hockey Night ajoista, kun aika usein käytiin yhtä pelaajaa läpi, kodista aina aamuharjoituksiin ja peliin saakka + sitten kaikenlaiset haastattelut. Toki on ymmärrettävää, että tuon tapaista panostusta ei jakseta enään tässä vaiheessa tehdä, kun poffi pelejä tulee oikeastaan joka päivä, mutta ei näitä nähty kyllä Urholtakaan runkosarjapeleissä.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Todella paska tiimi nelosella kasassa. Alkiolle puhtaat paperit, kaikki muut vaihtoon. Studiossa Henriksson kertoilee vitun cooleja vitsejä ja poitsut vieressä yrittää naureskella niille, tosin Lehterä kerran sanoi, että ei tajunnut vitsiä. Eipä varmaan kukaan muukaan. Tuliko siellä jossain vaiheessa jotain oikeeta asiaakin?

Kaikkein paskin on kuitenkin tämä Grönman joka osoittaa kaikessa puheessa sen, miten pihalla hän on. Urholla Tinke ja Kortelainen sun muut edes vähän kartalla, toisin kuin tämä Tuomas. Olikin jo niin pitkä tauko nelosen kiekko-ohjelmista, etten muistanutkaan, miten huonot henkilövalinnat heillä on.

Noh, nämähän ovat vaan meikäläisen mielipiteitä, jotkut varmasti tykkäävät.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mihin asti nää televisiointisopimukset on voimassa? Täähän on suoranaista pakko myyntiä jos haluaa pelkkiä finaaleita nähdä ja aivan sama näkyykö matsit keskellä yötä Jimiltä, kyllä Nelonen veti ittensä vessasta alas mun silmissä. Finaaleissa saletisti katsojamäärät laskee kun ei varmasti suurin osa tilaa mitään isoa kanavapakettia vaan sen takia.. Hyvin se Sm-liiga vetää.
 
Mihin asti nää televisiointisopimukset on voimassa? Täähän on suoranaista pakko myyntiä jos haluaa pelkkiä finaaleita nähdä ja aivan sama näkyykö matsit keskellä yötä Jimiltä, kyllä Nelonen veti ittensä vessasta alas mun silmissä. Finaaleissa saletisti katsojamäärät laskee kun ei varmasti suurin osa tilaa mitään isoa kanavapakettia vaan sen takia.. Hyvin se Sm-liiga vetää.

Kaupalliselta näkökulmalta tämä taitaa olla onnistunut veto. Eilisessä Jimin lähetyksessä tuntui tulevan mainoksia vaikka kuinka paljon. Enemmän rahaa liiga saa hajautetulla oikeuksien myynnillä. Mitäpä niistä pikkupojista tai -tytöistä välittämään, joilta hohdokkaimmat pelit jää näkemättä, kun ne nukkumaanmenoajan jälkeen esitetään? Kyllä kiekkounelmia muutenkin mainosmiehet saa tekaistua.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin asti nää televisiointisopimukset on voimassa? Täähän on suoranaista pakko myyntiä jos haluaa pelkkiä finaaleita nähdä ja aivan sama näkyykö matsit keskellä yötä Jimiltä, kyllä Nelonen veti ittensä vessasta alas mun silmissä. Finaaleissa saletisti katsojamäärät laskee kun ei varmasti suurin osa tilaa mitään isoa kanavapakettia vaan sen takia.. Hyvin se Sm-liiga vetää.

Tulevat kaksi kautta vielä ymmärtääkseni.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärtääkseni ensi kausi. Alunperin oli viiden vuoden soppari, josta Canal käytti kaksi vuotta. Nyt Urho on käyttänyt tuosta sopparista kaksi vuotta.

Voin olla väärässä.

Nykyinen TV-soppari on voimassa vielä kaksi seuraavaa kautta.

Jääkiekon SM-liiga näkyy CANAL+:lla ja Nelosella myös kausina 2008-2013. Osapuolet allekirjoittivat viisivuotisen jatkosopimuksen keskiviikkona.
SM-liiga.fi
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Nykyinen TV-soppari on voimassa vielä kaksi seuraavaa kautta.

Seison korjattuna. Ja sitäkin harmistuneempana, nythän tämä scheisse jatkuu ja jatkuu. Nelonen kyykyttää SM-liigaa ja sen katsojia aika kovalla kädellä. En voi uskoa miten tämä on edes mahdollista. Samaan hengenvetoon ihmettelen miten paljon kuraa UrhoTV saa niskaansa, kun taas Nelosen pelleilystä ollaan ihan hiljaa.

Urpo sentään yrittää palvella asiakkaitaan. Vaikka se tekee sen välillä pahastikin epäonnistuen, niin olen silti Urhoon paljon tyytyväisempi kuin Nelosen toimintaan.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todella paska tiimi nelosella kasassa. Alkiolle puhtaat paperit, kaikki muut vaihtoon. Studiossa Henriksson kertoilee vitun cooleja vitsejä ja poitsut vieressä yrittää naureskella niille, tosin Lehterä kerran sanoi, että ei tajunnut vitsiä. Eipä varmaan kukaan muukaan. Tuliko siellä jossain vaiheessa jotain oikeeta asiaakin?

Noh, nämähän ovat vaan meikäläisen mielipiteitä, jotkut varmasti tykkäävät.

Kyllä, pääosin tuo on ollut todella huono. "Hauskat" aprillit Grönmanin pelaamisesta sun muut jutut olivat taas ihan sellaista 90-luvun alun kotikutoista "harjoitellaan telkkaria"-huumoria. Lehterä on aivan järkyttävän paska. Tietty keskinäinen sisäpiirihuumorin viljely on erittäin vaikea siirtää toimivana muille ihmisille. Hyvin harva oikeasti jaksaa katsoa muiden naureskelua joillekin paskoille jutuille.

Saarelan jaarittelut menivät jotenkin.

Ero samaan aikaan pyörineeseen Urhon studioon oli aikamoinen. Toisaalta pitäisikö olla yllättynyt? Muistutan edelleen, Nelonen Pro kuitenkin esimerkiksi oikeasti maksaa palkkaa Pepe Jürgensille. Kertoo niin kovin paljon.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ero samaan aikaan pyörineeseen Urhon studioon oli aikamoinen. Toisaalta pitäisikö olla yllättynyt? Muistutan edelleen, Nelonen Pro kuitenkin esimerkiksi oikeasti maksaa palkkaa Pepe Jürgensille. Kertoo niin kovin paljon.


Correct. Mutta mitäs olette mieltä lähetyksen teknisestä laadusta?

Minusta nelonen vie 100-0. Siis akselilla kuvaus, ohjaus, äänten tasot, grafiikoiden oikeellisuus. Ja juuri tuon teknisen touhun takia itse haluaisin että koko paska olisi nelosella.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Correct. Mutta mitäs olette mieltä lähetyksen teknisestä laadusta?

Minusta nelonen vie 100-0. Siis akselilla kuvaus, ohjaus, äänten tasot, grafiikoiden oikeellisuus. Ja juuri tuon teknisen touhun takia itse haluaisin että koko paska olisi nelosella.
Täysin samaa mieltä. Hermoa tosin koettelee jo aiemminkin mainitut mainokset ja "mainokset", ne kun ovat katkosta toiseen samat. Ja kun katson vielä kanavalta lähes kaikki NHL-matsitkin joita tulee niin aijai, kyllä sekoo pää.

Mun makuuni se studiotiimi ei nyt mikään ihan sysipaska ole, mutta toisaalta aika sama kun en mä niitä erätaukohorinoita yleensä koskaan jaksa edes katsoa/kuunnella. Ihmettelenkin että kuka niitä ylipäätään seuraa? Erätauolla on aina se reilu vartti aikaa nysvää jotain olematonta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Correct. Mutta mitäs olette mieltä lähetyksen teknisestä laadusta?

Minusta nelonen vie 100-0. Siis akselilla kuvaus, ohjaus, äänten tasot, grafiikoiden oikeellisuus. Ja juuri tuon teknisen touhun takia itse haluaisin että koko paska olisi nelosella.

Tekninen toteutus hyvä, mutta vähän pistää ihmetyttämään miksi Nelosen pelejä ei pysty netistä ostamaan. Onhan se nyt kuluttujan rahastusta jos joudut lätkän takia jonkun kanavapaketin hommaan. Urho on kumminkin vienyt tätä asiaa eteenpäin, että kaikki halukkaat voi nähdä pelejä.Luulisi sen olevan Sm-liigankin etu, että mahdollisimman moni näkee pelejä? Kyllä suoraan sanottuna v*****aa.
Mulle on nyt aivan sama jos matsit näkyis vähän huonompi laatusena, kunhan näkyis.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teknisesti NSP:n lähetykset ovat huomattavasti Urhoa edellä. Lisäksi statistiikka on todella hyvässä mallissa ja tuo ihan selkeästi lisäarvoa katsojalle ja lisää mielenkiintoa katsoa peliä, kun ei tarvitse mutulla vetää.

Mutta siinä ne positiiviset jutut sitten olivatkin. NSP:n studiotiimi on aivan perseestä ja mua suorastaan vituttaa katsoa ja kuunnella Henrikssonia, Grönmania ja Lehterää. Raumalaisten junttien suojatyöpaikka, jolle ei pitäisi ihan oikeasti olla mitään "journalistisia perusteita".

Katselin NHL on The Flyta toissa iltana ja ero oli aivan huikea. Ymmärrän sen, että nyt puhutaan täysin eri "kulttuurista" ja markkinoista muutenkin, mutta mulle ei ole avautunut, miksei Suomessa ihan oikeasti panosteta tähän puoleen. Voisi kuvitella, että kun NSP tulee vasta tosipeleissä kunnolla kuvaan, he olisivat halukkaita kehittämään konseptia sellaiseksi, että sillä olisi jotain arvoa katsojalle. Urho vetää pienellä tiimillä läpi pitkän runkosarjan, joten jotenkin vielä ymmärrän, ettei heistä siihen ole. Mutta NSP pääsee kauden tärkeimpiin hetkiin, niin ihmettelen, miksei sen verran viitsitä panostaa, että heitettäisiin nämä hassuttelijat pois ja otettaisiin tilalle sellaisia tyyppejä, jotka tekisivät näistä lähetyksistä osaamisensa vuoksi arvokkaita. Nyt ne on ihan kauheeta paskaa.

Ja täytyy antaa risuja myös eilisestä Kari Jalosen tilanteen käsittelystä NSP:n studiotiimille, poislukien Antti Törmänen. Ihmettelen, minkä takia asiaa käsitellään lähetyksessä ja otetaan kantaa, kun julkisuudessa on ollut vasta toisen osapuolen näkemys asioiden kulusta. Tai jos käsitelläänkin, olisi jossain pitänyt käydä ilmi, että JULKISUUDESSA ESITETTYJEN TIETOJEN VALOSSA... Törmänen yritti erittäin fiksusti esittää mahdollista skenaariota tapahtumien kulusta, mutta hänelle naurettiin päin naamaa. Kertoo aika paljon "toimittajien" ammattitaidosta, ettei osata pitää henkilökohtaisia mielipiteitä kommenttien ulkopuolella. Haluaisin muuten tietää, onko tämä NSP:n ja esim. Sanoma Konsernin virallinen kanta? Älkääkä nyt käsittäkö väärin, tottakai asioista saa ja pitääkin keskustella, mutta jotain rajaa nyt siihen, miten asioita käsitellään. Vähän sama kuin annettaisiin tuomio ilman mahdollisuutta puolustautua.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Teknisesti NSP:n lähetykset ovat huomattavasti Urhoa edellä. Lisäksi statistiikka on todella hyvässä mallissa ja lisää mielenkiintoa katsoa peliä, kun ei tarvitse mutulla vetää.
Mutta siinä ne positiiviset jutut sitten olivatkin. NSP:n studiotiimi on aivan perseestä ja mua suorastaan vituttaa katsoa ja kuunnella Henrikssonia, Grönmania ja Lehterää. Raumalaisten junttien suojatyöpaikka, jolle ei pitäisi ihan oikeasti olla mitään "journalistisia perusteita".

Allekirjoitan molemmat. Jälkimmäisestä on ollut puhetta aiemmillakin kausilla; en tiedä, onko Rauma lähtökohtaisesti elähtäneen poikakerhohuumorin kehto vai vika näissä tyypeissä ansich, mutta ko. hekottelun paikka on keskinäisissä illanvietoissa eikä valtakunnallisessa tv-lähetyksessä.
Huumori, (itse)ironia ja osuvat onelinerit asiapuheen keskellä (koodinimi: Ville Nieminen:) ovat sinänsä loistava lisä kiekko- tai mihin tahansa jargoniin - mutta kun tämä on todella "jotain ihan muuta".

Ja täytyy antaa risuja myös eilisestä Kari Jalosen tilanteen käsittelystä NSP:n studiotiimille, poislukien Antti Törmänen. Ihmettelen, minkä takia asiaa käsitellään lähetyksessä ja otetaan kantaa, kun julkisuudessa on ollut vasta toisen osapuolen näkemys. Tai jos käsitelläänkin, olisi jossain pitänyt käydä ilmi, että JULKISUUDESSA ESITETTYJEN TIETOJEN VALOSSA... Törmänen yritti erittäin fiksusti esittää mahdollista skenaariota tapahtumien kulusta, mutta hänelle naurettiin päin naamaa. Kertoo aika paljon "toimittajien" ammattitaidosta, ettei osata pitää henkilökohtaisia mielipiteitä kommenttien ulkopuolella.

Tästä casesta ei ole tarkempaa tietoa, mutta laajemmassa katsannossa se kuvastaa hyvin tasoa, jolla osa tämän päivän (kiekko)"toimittajista" liikkuu. Faktoista, journalismin perusteisiin kuuluvasta tasapuolisuuden vaatimuksesta, taustojen tonkimisesta yms. ikävästi työtä ja skarppiutta vaativista asioista viis, tärkeintä on tunkea itse esille ja/tai päästä purkamaan henkilökohtaista fanitusta tai vastenmielisyyttä. Kuvaan kuuluu, että mikä tahansa asiamoka ja perustelematon löysä paskanheitto yritetään kuitata "keskustelun herättämisenä". Uutinen: se ei ole sitä, vaan moka ja löysää paskanheittoa.
Mielipiteissä ja kärjistämisessä ei ole mitään pahaa, päinvastoin, mutta niille on omat fooruminsa (kolumnit, kommenttipuheenvuorot jne.). Ja jos pohjatyö on tekemättä, kiekuminen alkaa näyttää siltä mitä se onkin: ammattitaidottomuudelta, laiskuudelta ja tyhjältä itsetehostukselta. Mikään näistä ei kuulu toimittajan työhön.
Kertoo paljon, jos Antti Törmänen - akateemisesta koulutuksesta ja kaikinpuolisesta fiksuudesta huolimatta alan asioissa täysi maallikko - joutuu opettamaan tällaisia perusjuttuja suorassa lähetyksessä.
 
Viimeksi muokattu:

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nelosen lähetyksissä on moni asia huonosti, mutta paljon pelastaa juuri tuo tekninen toteutus. Hienoa katsoa kun kamera ei heittelehdi miten sattuu ja hallin äänet on hyvässä tasapainossa.

Hämmästyttävää kuinka rumat ruutugrafiikat tämän tason lähetyksiin on pystytty tekemään vuonna 2011. Niin amatöörimäisen ja tökerön näköistä kuin olla voi. Tuo pelkkä tumma musta on vielä hiton synkkä. Vertailun vuoksi katselin Veikkauksen streamista Elitserieniä ja lähetys oli sitä luokkaa, että olisi voinut kuvitella katsovansa jenkkitelevisiosta änäriä. Miksei meillä osata...

Nelosen mainoskatkot tosiaan ovat myös mielenkiintoisia. Kuutisen kertaa minuutin mainoskatkon aikana kuuluva nais-äänen hönkäisemä "prooo" on etenkin todella nerokas idea. Minä niin toivon että näistä SM-liigan mainoskatkoista päästään eroon. Ei niistä voi seurat kovin paljoa rahallisesti hyötyä.

Tässä voisi samalla hämmästellä, miten paljon Urhon päälähetykset ovat ottaneet takapakkia viime kaudesta ja Canalin ajoista. Teknisesti ihan onnetonta räpeltämistä, kamerat ovat vähentyneet ja erätauoilla heitetään moneen kertaan nähtyjä vanhoja pelaajainserttejä ruutuun. Tämän takia Nelosen lähetykset tuntuvat ihan mukavalta vaihtelulta, vaikka välillä ahistaakin melko pahasti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Nelonen Pro tarjonta ensi viikon sm-liigan välieristä:
ma 4.4 JYP vs. Blues, ti 5.4 HIFK vs. Lukko ja ke 6.4 Blues vs. JYP. Hyvältä näyttää tulevan viikon tarjonta.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Pro1:ltä tulee JYP-Blues. Urholta ja myös Veikkauksen sivuilta (ilmaiseksi) tulee Lukko-HIFK.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mikä matsi tänään tulee? Ja onko siis pro1 ja kanavapaikka 58?

Tällaista tietoa ei löydy mistään muualta kuin Jatkoajan keskustelupalstalta? Huoh.. kanavapaikasta minulla ei ole tietoa kun taidat olla antenniasiakas (?), mutta Nelonen Pro 1:n ottelu on JYP-Blues. URPOtv näyttää Lukko-HIFK.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis perjantain pelihän tulee Urholta, mutta tuleeko sen pelin jälkilähetys JIM:iltä niin kuin Nelonen Pro:n sivut väittävät? Vai onko tuossa vaan kämmätty Nelosen puolelta?

On tää kyllä täysi vitsi, kun ei tiedä mistä tulee mitäkin ja milloin tulee. Vai tuleeko ollenkaan.
 

SjV

Jäsen
Snadi tipsi DNA:n DVB-T2 verkon näkyvyysalueella (näkyvyyskartta) asuville. DNAn jakelussa antenniverkon HD kanavat on heinäkuun loppun asti ilmaisia (lähde: sivun alareunassa), kunhan vain hommaa katseluun tarvittavan kortin ja sille parituksen TV:n kanssa. 4Pro1HD on yksi noista pakettiin kuuluvista kanavista.
HUOM! Tämä vaatii siis DVB-T2 virittimellä varustetun vastaanottimen, CI+ -kortinlukijan, katselukortin ja kaselukortille conax-parituksen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
TvNyt.fi sanoo, että JIM näyttää jälkilähetyksen ottelusta Blues-JYP, eli ilmeisesti eilisestä matsista... Ja URPOtv siis suoran ottelun JYP-Blues.
 

trap

Jäsen
Unohtunut aiemmin, niin sanotaan nyt.

Antti Törmänen on ollut mun mielestä pirun hyvä kommentaattori, vaikka jossakin UL:ssä haukuttiinkin. Tertsi nyt on siinä rajoilla, menettelee kuitenkin. Alkiostakin on kehkeytynyt ihan hyvä selostaja. Grönmanin kanssa ihan hyvä duo, tosin paras peli selostuksellisesti oli kyllä se missä Törmänen oli selostuskopin puolella mukana.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Unohtunut aiemmin, niin sanotaan nyt.

Antti Törmänen on ollut mun mielestä pirun hyvä kommentaattori, vaikka jossakin UL:ssä haukuttiinkin. Tertsi nyt on siinä rajoilla, menettelee kuitenkin. Alkiostakin on kehkeytynyt ihan hyvä selostaja. Grönmanin kanssa ihan hyvä duo, tosin paras peli selostuksellisesti oli kyllä se missä Törmänen oli selostuskopin puolella mukana.

Miksi Törmänen oli paras kommentaattori? Minusta hän oli liioittelematta yksi surkeimmista koskaan, mitä olen kuullut. Eihän hän osannut sanoa juuri mitään muuta kuin "hyvä peli viivalla", "hyvä syöttö" yms. Ei kerta kaikkiaan yhtään mitään, mitä en olisi itsekin huomannut ja en todellakaan ole valmentaja. Itseasiassa olin erittäin hämmästänyt hänen kommenttiensa tasosta jo pelin aikana, ottaen huomioon hänen taustansa. En kaipaa välttämättä mitään syvällistä pelianalyysiä, mutta ei kommentaattori voi olla mikään itsestäänselvyyksiä laukova automaattikaan.
 

janbo

Jäsen
Unohtunut aiemmin, niin sanotaan nyt.

Antti Törmänen on ollut mun mielestä pirun hyvä kommentaattori, vaikka jossakin UL:ssä haukuttiinkin. Tertsi nyt on siinä rajoilla, menettelee kuitenkin. Alkiostakin on kehkeytynyt ihan hyvä selostaja. Grönmanin kanssa ihan hyvä duo, tosin paras peli selostuksellisesti oli kyllä se missä Törmänen oli selostuskopin puolella mukana.

Itse pidän Törmästä tiimin muuhun tasoon suhteutettuna ihan OK-tasoisena. Alkiolla on välillä hyvä flow selostuksessa, mutta välillä alkaa tämä Nelonen Pron selostajien ominaispiirre -- peli unohtuu ja tykitetään minuuttitolkulla putkeen kaikenlaista tilastoa ja nippelitietoa. Grönman taas on, hiukan kärjistetysti, pääasiassa kliseitä ja olettamuksia jakeleva puusilmä, mutta sehän se taitaa ollakin kommentaattorin tehtävä... Paras oli tuo Varakas-Louhivaara tilanne, jossa kolmen hidastuksen jälkeen Grönmanin mielestä taklaus oli "täysin puhdas", vaikka siinä tuli selkeästi kyynärpää suoraan päin näköä. Lehterä taas ei tuo mitään lisäarvoa studion puolelle, vaan jakelee pääasiassa todella alkukantaista hokijargonia.

Itse pidän URPOn päälähetysten selostusta (JP Jalo) ja studiota huomattavasti parempana. Makuasioitahan nämäkin tietysti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös