Osa porukasta löytää aina keinot hävitä koko kausi, vaikka se ei ole edes alkanut.Pitäiskö nyt odottaa tiistaihin klo 12 asti kun saadaan kokoonpanot ennen kun kautta ihan kokonaan hävitään?
Osa porukasta löytää aina keinot hävitä koko kausi, vaikka se ei ole edes alkanut.Pitäiskö nyt odottaa tiistaihin klo 12 asti kun saadaan kokoonpanot ennen kun kautta ihan kokonaan hävitään?
”Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin.”Osa porukasta löytää aina keinot hävitä koko kausi, vaikka se ei ole edes alkanut.
Jos ei muuta, niin ainakin faneilla on excel-taulukot valmiina jo siinä vaiheessa laskemaan loppukauden mahdollisuuksia!Pahoittelut off-topicista, kun en ole itse vielä tiputtanut leukaa rintaan valmiina ottamaan iskuja jo etukäteen hävityistä peleistä.
Kausihan voi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä. Vajaa kokoonpano ja korkeatasoiset vastustajat alkuun eivät tietysti lupaile räjähtävää starttia kauteen. Ainakin tulee testattua nuorien tasoa heti alkuun ja ymmärtävät itsekin vaatimustason ylhäällä. Ja nämä pelit valmistavat parhaiten sitten niitä keski- ja pohjatason joukkueita vastaan, joiden kanssa JYP lähtökohtaisesti kilpailee, kunnes toisin todistetaan.
Kunhan ei ihan jengillä usko mene ja lisäloukeilta vältytään, niin on joukkue terässä sitten alun kovan rypistyksen jälkeen napsimaan 3p voittoja.
Tällä kaudella pistelaskun saa aloittaa vasta 15. pelin jälkeen (paitsi jos alkuun tulee yllätysvoittoja). Sitä ennen ppg:tä ei tule edes mainita tai saa syytteen uskonrauhan rikkomisesta. Ping @Hiki-PenaJos ei muuta, niin ainakin faneilla on excel-taulukot valmiina jo siinä vaiheessa laskemaan loppukauden mahdollisuuksia!
@Hiki-Penalla on jo ennuste laskettuna.Tällä kaudella pistelaskun saa aloittaa vasta 15. pelin jälkeen (paitsi jos alkuun tulee yllätysvoittoja). Sitä ennen ppg:tä ei tule edes mainita tai saa syytteen uskonrauhan rikkomisesta. Ping @Hiki-Pena
Pitäiskö nyt odottaa tiistaihin klo 12 asti kun saadaan kokoonpanot ennen kun kautta ihan kokonaan hävitään?
Totta, mutta ei kyllä uskalla ennen ensimmäistä neljännestä julkaista. Sauna on tosin lämmin.@Hiki-Penalla on jo ennuste laskettuna.
Periaatteesta en maksa oluesta, varsinkaan jääkiekko-ottelussa, kaksinumeroisia lukuja.
Sen verran tiedän mitä baarit maksavat hanaoluen tynnyreistä (ja muistakin myytävistä juomista), että valitettavasti 7-8€ hinnalla ei välttämättä pääse edes kunnolla omilleen. Ja kyllä, se hinta on ihan eri luokkaa kuin ihmiset yleisesti luulevat. Tuli minullekin yllätyksenä. Lähikaupasta saa helposti halvemmalla litrahinnalla, kuin mitä tynnyrit maksavat (litrahinnaltaan) jälleenmyyjille.Olut 10€ (0,5l)
Joko tässä suoritetaan hiihtokeskuksista tuttua ryöstöä yhdellä ostokerralla, yritetään epätoivoisesti haalia rahaa tyhjään kassaan tai toimistossa on vääristynyt excel-käyrä.
Olin henkisesti ja taloudellisesti valmistautunut nauttimaan oluen ennen peliä ja molemmilla erätauoilla.
Jätin erätaukojen oluet väliin.
Periaatteesta en maksa oluesta, varsinkaan jääkiekko-ottelussa, kaksinumeroisia lukuja.
Nyt ravintolatoiminnan keskeinen eli keskiostos jäi kohdaltani 10€
Esimerkkeinä:
8€ -> 24€
9€ -> 27€
10 -> 30€
Oluen litrahinta on karkeasti sama kaupassa ja tukussa, tässä tapauksessa oli kyseessä noin 3,5€ tölkki.
Käytännössä säästin 20€, hyvä minä.
Käytännössä hinnoittelu jätti 20€ myyntiä tapahtumatta.
Väittäisin, että pitkässä juoksussa, varsinkin pienillä katsojamäärillä, edellä mainittu hinnoittelu näkyy liikevaihdossa ja näin ollen myös tuloksessa.
Käytävillä oli tänäänkin monin kertainen määrä maksavia, potentiaalisia, asiakkaita.
Toki, jos pääkohteena on painaa tulos aitio/vip-myynneissä, kuten onkin, niin antaa mennä.
Näillä mennään ja asialle ei oikein voi mitään.
Tottakai jyp saa tavoitella voittoa myynneistään, kuten kuuluukin.Sen verran tiedän mitä baarit maksavat hanaoluen tynnyreistä (ja muistakin myytävistä juomista), että valitettavasti 7-8€ hinnalla ei välttämättä pääse edes kunnolla omilleen. Ja kyllä, se hinta on ihan eri luokkaa kuin ihmiset yleisesti luulevat. Tuli minullekin yllätyksenä. Lähikaupasta saa helposti halvemmalla litrahinnalla, kuin mitä tynnyrit maksavat (litrahinnaltaan) jälleenmyyjille.
Mutta se on karu totuus, että tuolla 10€/0,5l hinnalla JYP ei todellakaan tee mitään kovin erikoista tiliä. Voitolle sillä jää, kuten kuuluukin, mutta tuo on lähestulkoon minimihinta, millä voi saada merkityksellisen määrän katetta myydylle tuotteelle. Jäähallilla tuohon tulee ehkä euro lisää siitä, että valtaosa myynnistä tehdään hyvin lyhyen ajan sisällä ja kilpailua ei ole.
Näillä mennään ja asialle ei oikein voi mitään. Jos omalla kohdalla tulee kipuraja vastaan, niin se sitten tulee.
Useammin palvelu toimii baareissa huomattavasti paremmin kuin jääkiekko-ottelussa, jossa myyntiaikaa on lähinnä erätauot ja lyhyehkö aika ennen ottelua. Jos myydään määrällisesti enemmän, niin täytyy olla enemmän henkilökuntaa, jos halutaan ehtiä palvelemaan kaikkia. Merkittävästi alempi hinta voi tarkoittaa, että myyntiä täytyisi tehdä tuplamäärä, että se olisi aidosti kannattavampaa. Veikkaan, että lopulta kohtalaisen harva jättää oluensa juomatta hinnan vuoksi näissä matseissa. Tai jos jättää, niin tuskin euroa halvempi hinta kovin montaa päätä kuitenkaan kääntäisi.Tottakai jyp saa tavoitella voittoa myynneistään, kuten kuuluukin.
Pointti oli se, että kannattaako ihminen "ryöstää" yhdellä kertaa vai palvella useammin.
Täytyy selvittää nuo myynnit ja palata asiaan, sillä epäilen että kansallisesti laskenut alkoholin käyttö ja nousseet hinnat ovat vähentäneet käytävämyyntiä otteluissa, aitiot/vip-tilat omat luku omanaan.
Perusbulk-olut saattaa hetkittäin olla prismassa halvempaa kuin panimolta, se on totta.
Ostohyvityksien jälkeen tilanne on varmasti toinen, moni halvan oluen ravintola (menekki) on pyörinyt juurikin noilla hyvityksillä.
Vertaus kukkaruukkuun -> Secto Rallyn Harju VIP oli 299€ +alv, viinipullo 50€, lonkero 9€
Tilaisuus jäi henkilömäärissä vajaaksi, reilusti.
Asiakaskunnan päihtymystasot huomioiden todennäköisesti jäi myös myynnit.
Mutta näillä mennään.
Jokin perjantainen ottelu, missä velat ovat saatavia ja värivalot huutaa nimeäni, saatan ostaa toisenkin oluen.
Eipä taida olla ihan sallittua käydä kaupasta tai tukusta hakemassa ravintolaan myyntiin kaljaa.
Niinpä näyttää olevan, jäi silloin aikoinaan siitä keskustelusta sitten minulle väärä käsitys, että ravintolaan ei saa hankkia toiselta jälleenmyyjältä alkoholia. Ilmeisesti se on vain vähän semmoinen asia jota muut alalla toimivat ei kauhean hyvällä katso jos suurissa määrin tekee.Kyllä se ihan sallittua on.
Uskon kyllä. Olisi pitänyt ilmeisesti ilmaista selkeämmin. 20 vuotta enemmän ja vähemmän toiminut ravintoloiden kanssa, joten kaavat on selkeänä.Useammin palvelu toimii baareissa huomattavasti paremmin kuin jääkiekko-ottelussa, jossa myyntiaikaa on lähinnä erätauot ja lyhyehkö aika ennen ottelua. Jos myydään määrällisesti enemmän, niin täytyy olla enemmän henkilökuntaa, jos halutaan ehtiä palvelemaan kaikkia. Merkittävästi alempi hinta voi tarkoittaa, että myyntiä täytyisi tehdä tuplamäärä, että se olisi aidosti kannattavampaa. Veikkaan, että lopulta kohtalaisen harva jättää oluensa juomatta hinnan vuoksi näissä matseissa. Tai jos jättää, niin tuskin euroa halvempi hinta kovin montaa päätä kuitenkaan kääntäisi.
Joskus se paras mahdollinen tulos saadaan kalliimmalla tuotteella, vaikka se tarkoittaisikin, että osalla ihmisistä kipuraja täyttyy. Usko tai älä, näitä asioita mietitään ja lasketaan ihan huolella, eikä vain lätkitä "mukavalta tuntuvia hintoja" tuotteille.
Jos tiedät ravintola-alan koukeroista, niin tiedät myös, että miten helvetin vaikea niitä on saada kannattavaksi. Hintojen laskeminen ei todellakaan ole mikään helppo ratkaisu ongelmiin, vaan se tuo mukanaan uusia ongelmia.Uskon kyllä. Olisi pitänyt ilmeisesti ilmaista selkeämmin. 20 vuotta enemmän ja vähemmän toiminut ravintoloiden kanssa, joten kaavat on selkeänä.
Siltikään en usko jatkuviin hintojen nostoihin, enkä purematta niele myöskään sitä, että tässä esimerkissä JYP olisi eri asemassa. Tunnen myös JYPin tulosrakenteen, sisältä päin.
Ostokokemuksessa psykologialla on yllättävän paljon osaa. Se, että maksaako istumalippu 34€ vai 28€ on iso ero.
Siihen makkarat, oluet, karkit, parkit, yms yms
Yksittäinen asiakas ei tee eroa, mutta kun iso osa kokee tuotteen kalliiksi, tuote jää ostamatta.
Tämä on nähty jo läpi Suomen ravintoloissa, illat on tyhjiä. Olisi naiivia ajatella, etteikö samaa olisi nähtävissä esimerkiksi JYPin otteluissa.
Yleiset kulut esim tilavuokrat, ovat nousseet. Ravintola-alan tes ei ole noussut huomattavasti viimeiseen 10-15 vuoteen.Jos tiedät ravintola-alan koukeroista, niin tiedät myös, että miten helvetin vaikea niitä on saada kannattavaksi. Hintojen laskeminen ei todellakaan ole mikään helppo ratkaisu ongelmiin, vaan se tuo mukanaan uusia ongelmia.
Lisäksi ne hinnat eivät nouse vain jälleenmyyjillä, vaan myös tuottajilla, toimittajilla ja tukkureilla. Ravintoloiden hinnat eivät yleensä nouse siksi, että ahneet jälleenmyyjät haluavat nyhtää maksimaaliset voitot, vaan tuotteen sisäänostohinta nousee, jolloin myös jälleenmyyjän on pakko nostaa hintojaan, ettei tee tappiota.
Muista toimintakuluista puhumattakaan, jotka ovat myös jatkuvasti nousussa.
Tuo litrahinnan nousu vaihtelee paljon. Olen kuullut tietyistä paikoista, että hinta on noussut 10-15 vuoden säteellä noin 2 euron tuntumasta 4,5 euroon. Jälleenmyyntihinta on samalla noussut yleensä vähemmän kuin sisäänostohinta.Yleiset kulut esim tilavuokrat, ovat nousseet. Ravintola-alan tes ei ole noussut huomattavasti viimeiseen 10-15 vuoteen.
Oluen litrahinta on noussut noin euron, 2,5€sta -> 3,5€ 10 vuoden aikana.
Nämä ei ole merkittäviä tekijöitä joilla perustella hintojen nousua ottelutapahtumassa 6€ -> 10€
Esimerkki, suomipoppien alkoholimyynti oli noin 25%-30% pienempi kuin edeltävänä vuonna.
Voisiko olla vaikuttavana tekijänä korkeat hinnat, heikko ostovoima vai muuttuneet tavat? Vai kenties näiden yhdistelmä?
Näihin nojaten, baaritiskit työllistävät hallilla vähiten per metri vieden esim A-puolella reilusti yli puolet neliöistä.
Onko kannattavaa pyörittää näitä tiloja kertamyynnillä vai useammalla palvelukerralla.
Hurrikaanisydän-jäsenkorttia näytin eilen kioskilla. Ostin vesipullon, lihapiirakan ja kahvin. Hintaa tälle setille tuli neljä euroa. Sitten erätauolla tuli vielä hiuki ja kävin ostamassa samalla menetelmällä makkaran, mikä maksoi euron verran. Kausikorttikaan ei ajoissa otettuna ollut pahan hintainen. Liigakiekon seuraaminen paikan päällä taitaa olla edullisin harrastus mitä tiedän.Mut noi hinnat alkaa menemään tälläisessä "showssa" ihan överiksi
Krušovice taisi 10v sitten olla sen kuusi euroa, taisi tuota tosin saada vain yhdeltä tai kahdelta olutpisteeltä hallilta.En kyllä muista, että 10 vuotta sitten olisi hallilla saanut 0,5 olutta 6€. Jos sai, niin en ymmärrä miten se on voinut olla järkevää hinnoittelua, vaikka sisäänostohinta olikin matalampi.