Negatiivisuusketju

  • 801 597
  • 5 219

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran herkässä tilassa ollaan että kohtuullinen alku on elinehto. Sitä kun ollaan ensimmäisellä maaottelutauolla hännillä niin eipä muuten oikeen. Alkukaudesta muutenkin pisteet ovat usein vähän helpommassa.
Onhan tämä ikävä tilanne ja masentaahan se toki jos tuonne sarja hännille painutaan heti alkuun. Mutta, mutta kyllä tässä nyt joudutaan rakentamaan tätä hommaa nyt taas alusta. Itse ajattelen hieman pidemmällä aikajänteellä ja tuossa ennen joulua katsellaan mihin suuntaan peli on kehittynyt.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sieltä siis kärkiäijiä sivussa ekoista peleistä. Vittu pisteen pistettä näillä ei tule Pelicansia ja Tapparaa vastaan. Kalpalta maks 1 näillä ukoilla.

Vituttaa jo valmiiks, kun rosterin ohuus tule heti kauteen naamalle. Eikö tähän vitun risukasaan voisi joskus valoki paistaa!!!

Kiva varmaan ensimmäisen 3 pelin jälkeen olla nolla kerhossa.

Jo Kärpät peli osotti mikä mestisjengi tää on kun ei liigatason ukkoja ole mukana. Saipa pelissäkin oltiin ihan altavastaajina ja ihmeen kaupalla selvittiin tasapeliin. Varmaan jos olisi ollut tuossa pisteitä jaossa, niin Saipa olis vieny 5-0 ton pelin.

… vittu mitä paskaa
Pitäiskö nyt odottaa tiistaihin klo 12 asti kun saadaan kokoonpanot ennen kun kautta ihan kokonaan hävitään?
 

Baldrick

Jäsen
Pahoittelut off-topicista, kun en ole itse vielä tiputtanut leukaa rintaan valmiina ottamaan iskuja jo etukäteen hävityistä peleistä.

Kausihan voi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä. Vajaa kokoonpano ja korkeatasoiset vastustajat alkuun eivät tietysti lupaile räjähtävää starttia kauteen. Ainakin tulee testattua nuorien tasoa heti alkuun ja ymmärtävät itsekin vaatimustason ylhäällä. Ja nämä pelit valmistavat parhaiten sitten niitä keski- ja pohjatason joukkueita vastaan, joiden kanssa JYP lähtökohtaisesti kilpailee, kunnes toisin todistetaan.

Kunhan ei ihan jengillä usko mene ja lisäloukeilta vältytään, niin on joukkue terässä sitten alun kovan rypistyksen jälkeen napsimaan 3p voittoja.
 

TaiDoumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SashanPantterit
Pahoittelut off-topicista, kun en ole itse vielä tiputtanut leukaa rintaan valmiina ottamaan iskuja jo etukäteen hävityistä peleistä.

Kausihan voi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä. Vajaa kokoonpano ja korkeatasoiset vastustajat alkuun eivät tietysti lupaile räjähtävää starttia kauteen. Ainakin tulee testattua nuorien tasoa heti alkuun ja ymmärtävät itsekin vaatimustason ylhäällä. Ja nämä pelit valmistavat parhaiten sitten niitä keski- ja pohjatason joukkueita vastaan, joiden kanssa JYP lähtökohtaisesti kilpailee, kunnes toisin todistetaan.

Kunhan ei ihan jengillä usko mene ja lisäloukeilta vältytään, niin on joukkue terässä sitten alun kovan rypistyksen jälkeen napsimaan 3p voittoja.
Jos ei muuta, niin ainakin faneilla on excel-taulukot valmiina jo siinä vaiheessa laskemaan loppukauden mahdollisuuksia!
 

Baldrick

Jäsen
Jos ei muuta, niin ainakin faneilla on excel-taulukot valmiina jo siinä vaiheessa laskemaan loppukauden mahdollisuuksia!
Tällä kaudella pistelaskun saa aloittaa vasta 15. pelin jälkeen (paitsi jos alkuun tulee yllätysvoittoja). Sitä ennen ppg:tä ei tule edes mainita tai saa syytteen uskonrauhan rikkomisesta. Ping @Hiki-Pena
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

40250

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Pallokerhot
Olut 10€ (0,5l)
Joko tässä suoritetaan hiihtokeskuksista tuttua ryöstöä yhdellä ostokerralla, yritetään epätoivoisesti haalia rahaa tyhjään kassaan tai toimistossa on vääristynyt excel-käyrä.

Olin henkisesti ja taloudellisesti valmistautunut nauttimaan oluen ennen peliä ja molemmilla erätauoilla.
Jätin erätaukojen oluet väliin.
Periaatteesta en maksa oluesta, varsinkaan jääkiekko-ottelussa, kaksinumeroisia lukuja.

Nyt ravintolatoiminnan keskeinen eli keskiostos jäi kohdaltani 10€
Esimerkkeinä:
8€ -> 24€
9€ -> 27€
10 -> 30€
Oluen litrahinta on karkeasti sama kaupassa ja tukussa, tässä tapauksessa oli kyseessä noin 3,5€ tölkki.

Käytännössä säästin 20€, hyvä minä.
Käytännössä hinnoittelu jätti 20€ myyntiä tapahtumatta.

Väittäisin, että pitkässä juoksussa, varsinkin pienillä katsojamäärillä, edellä mainittu hinnoittelu näkyy liikevaihdossa ja näin ollen myös tuloksessa.
Käytävillä oli tänäänkin monin kertainen määrä maksavia, potentiaalisia, asiakkaita.

Toki, jos pääkohteena on painaa tulos aitio/vip-myynneissä, kuten onkin, niin antaa mennä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olut 10€ (0,5l)
Joko tässä suoritetaan hiihtokeskuksista tuttua ryöstöä yhdellä ostokerralla, yritetään epätoivoisesti haalia rahaa tyhjään kassaan tai toimistossa on vääristynyt excel-käyrä.

Olin henkisesti ja taloudellisesti valmistautunut nauttimaan oluen ennen peliä ja molemmilla erätauoilla.
Jätin erätaukojen oluet väliin.
Periaatteesta en maksa oluesta, varsinkaan jääkiekko-ottelussa, kaksinumeroisia lukuja.

Nyt ravintolatoiminnan keskeinen eli keskiostos jäi kohdaltani 10€
Esimerkkeinä:
8€ -> 24€
9€ -> 27€
10 -> 30€
Oluen litrahinta on karkeasti sama kaupassa ja tukussa, tässä tapauksessa oli kyseessä noin 3,5€ tölkki.

Käytännössä säästin 20€, hyvä minä.
Käytännössä hinnoittelu jätti 20€ myyntiä tapahtumatta.

Väittäisin, että pitkässä juoksussa, varsinkin pienillä katsojamäärillä, edellä mainittu hinnoittelu näkyy liikevaihdossa ja näin ollen myös tuloksessa.
Käytävillä oli tänäänkin monin kertainen määrä maksavia, potentiaalisia, asiakkaita.

Toki, jos pääkohteena on painaa tulos aitio/vip-myynneissä, kuten onkin, niin antaa mennä.
Sen verran tiedän mitä baarit maksavat hanaoluen tynnyreistä (ja muistakin myytävistä juomista), että valitettavasti 7-8€ hinnalla ei välttämättä pääse edes kunnolla omilleen. Ja kyllä, se hinta on ihan eri luokkaa kuin ihmiset yleisesti luulevat. Tuli minullekin yllätyksenä. Lähikaupasta saa helposti halvemmalla litrahinnalla, kuin mitä tynnyrit maksavat (litrahinnaltaan) jälleenmyyjille.

Mutta se on karu totuus, että tuolla 10€/0,5l hinnalla JYP ei todellakaan tee mitään kovin erikoista tiliä. Voitolle sillä jää, kuten kuuluukin, mutta tuo on lähestulkoon minimihinta, millä voi saada merkityksellisen määrän katetta myydylle tuotteelle. Jäähallilla tuohon tulee ehkä euro lisää siitä, että valtaosa myynnistä tehdään hyvin lyhyen ajan sisällä ja kilpailua ei ole.

Näillä mennään ja asialle ei oikein voi mitään. Jos omalla kohdalla tulee kipuraja vastaan, niin se sitten tulee.
 

40250

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Pallokerhot
Sen verran tiedän mitä baarit maksavat hanaoluen tynnyreistä (ja muistakin myytävistä juomista), että valitettavasti 7-8€ hinnalla ei välttämättä pääse edes kunnolla omilleen. Ja kyllä, se hinta on ihan eri luokkaa kuin ihmiset yleisesti luulevat. Tuli minullekin yllätyksenä. Lähikaupasta saa helposti halvemmalla litrahinnalla, kuin mitä tynnyrit maksavat (litrahinnaltaan) jälleenmyyjille.

Mutta se on karu totuus, että tuolla 10€/0,5l hinnalla JYP ei todellakaan tee mitään kovin erikoista tiliä. Voitolle sillä jää, kuten kuuluukin, mutta tuo on lähestulkoon minimihinta, millä voi saada merkityksellisen määrän katetta myydylle tuotteelle. Jäähallilla tuohon tulee ehkä euro lisää siitä, että valtaosa myynnistä tehdään hyvin lyhyen ajan sisällä ja kilpailua ei ole.

Näillä mennään ja asialle ei oikein voi mitään. Jos omalla kohdalla tulee kipuraja vastaan, niin se sitten tulee.
Tottakai jyp saa tavoitella voittoa myynneistään, kuten kuuluukin.

Pointti oli se, että kannattaako ihminen "ryöstää" yhdellä kertaa vai palvella useammin.

Täytyy selvittää nuo myynnit ja palata asiaan, sillä epäilen että kansallisesti laskenut alkoholin käyttö ja nousseet hinnat ovat vähentäneet käytävämyyntiä otteluissa, aitiot/vip-tilat omat luku omanaan.

Perusbulk-olut saattaa hetkittäin olla prismassa halvempaa kuin panimolta, se on totta.
Ostohyvityksien jälkeen tilanne on varmasti toinen, moni halvan oluen ravintola (menekki) on pyörinyt juurikin noilla hyvityksillä.

Vertaus kukkaruukkuun -> Secto Rallyn Harju VIP oli 299€ +alv, viinipullo 50€, lonkero 9€
Tilaisuus jäi henkilömäärissä vajaaksi, reilusti.
Asiakaskunnan päihtymystasot huomioiden todennäköisesti jäi myös myynnit.

Mutta näillä mennään.
Jokin perjantainen ottelu, missä velat ovat saatavia ja värivalot huutaa nimeäni, saatan ostaa toisenkin oluen.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä taida olla ihan sallittua käydä kaupasta tai tukusta hakemassa ravintolaan myyntiin kaljaa. Kyllä se itsenikin yllätti joskus aikoinaan kun yhden kuppilan pitäjän kanssa juttelin ja hän kertoi että huomattavasti halvempi olisi hakea läheisestä S-Marketista kaljat kuin tilata ne suoraan valmistajalta. Noissa alennukset/hinnat määräytyy ilmeisesti vuosittaisten ostomäärien mukaan, eli nuo S-ryhmät, Keskot jne saa ostettua sitä tavaraa huomattavasti halvemmalla kuin esim. JYP.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä taida olla ihan sallittua käydä kaupasta tai tukusta hakemassa ravintolaan myyntiin kaljaa. Kyllä se itsenikin yllätti joskus aikoinaan kun yhden kuppilan pitäjän kanssa juttelin ja hän kertoi että huomattavasti halvempi olisi hakea läheisestä S-Marketista kaljat kuin tilata ne suoraan valmistajalta. Noissa alennukset/hinnat määräytyy ilmeisesti vuosittaisten ostomäärien mukaan, eli nuo S-ryhmät, Keskot jne saa ostettua sitä tavaraa huomattavasti halvemmalla kuin esim. JYP.
Kyllä se ihan sallittua on.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottakai jyp saa tavoitella voittoa myynneistään, kuten kuuluukin.

Pointti oli se, että kannattaako ihminen "ryöstää" yhdellä kertaa vai palvella useammin.

Täytyy selvittää nuo myynnit ja palata asiaan, sillä epäilen että kansallisesti laskenut alkoholin käyttö ja nousseet hinnat ovat vähentäneet käytävämyyntiä otteluissa, aitiot/vip-tilat omat luku omanaan.

Perusbulk-olut saattaa hetkittäin olla prismassa halvempaa kuin panimolta, se on totta.
Ostohyvityksien jälkeen tilanne on varmasti toinen, moni halvan oluen ravintola (menekki) on pyörinyt juurikin noilla hyvityksillä.

Vertaus kukkaruukkuun -> Secto Rallyn Harju VIP oli 299€ +alv, viinipullo 50€, lonkero 9€
Tilaisuus jäi henkilömäärissä vajaaksi, reilusti.
Asiakaskunnan päihtymystasot huomioiden todennäköisesti jäi myös myynnit.

Mutta näillä mennään.
Jokin perjantainen ottelu, missä velat ovat saatavia ja värivalot huutaa nimeäni, saatan ostaa toisenkin oluen.
Useammin palvelu toimii baareissa huomattavasti paremmin kuin jääkiekko-ottelussa, jossa myyntiaikaa on lähinnä erätauot ja lyhyehkö aika ennen ottelua. Jos myydään määrällisesti enemmän, niin täytyy olla enemmän henkilökuntaa, jos halutaan ehtiä palvelemaan kaikkia. Merkittävästi alempi hinta voi tarkoittaa, että myyntiä täytyisi tehdä tuplamäärä, että se olisi aidosti kannattavampaa. Veikkaan, että lopulta kohtalaisen harva jättää oluensa juomatta hinnan vuoksi näissä matseissa. Tai jos jättää, niin tuskin euroa halvempi hinta kovin montaa päätä kuitenkaan kääntäisi.

Joskus se paras mahdollinen tulos saadaan kalliimmalla tuotteella, vaikka se tarkoittaisikin, että osalla ihmisistä kipuraja täyttyy. Usko tai älä, näitä asioita mietitään ja lasketaan ihan huolella, eikä vain lätkitä "mukavalta tuntuvia hintoja" tuotteille.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eipä taida olla ihan sallittua käydä kaupasta tai tukusta hakemassa ravintolaan myyntiin kaljaa.

Jos ei ässästä ihan noita määriä ostaa saisikaan, niin tukkuhan on helvetti vieköön sitä varten olemassa, että sieltä voi ostella myytäväksi yhtä jos toista ihan määriäkin jokainen yrittäjä, vaikka niitä lihapiirakoitakin joiden puutteesta kansa itkee, kun keripukit ei riitä.

Onko ihan tosi, ettei väki muka tajua mitä on tukkukauppa?
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä se ihan sallittua on.
Niinpä näyttää olevan, jäi silloin aikoinaan siitä keskustelusta sitten minulle väärä käsitys, että ravintolaan ei saa hankkia toiselta jälleenmyyjältä alkoholia. Ilmeisesti se on vain vähän semmoinen asia jota muut alalla toimivat ei kauhean hyvällä katso jos suurissa määrin tekee.

Eli tuosta kun rupeaa miettimään, niin jos vaan hintaa miettii niin todellakin kannattaisi tehdä jonkun kaupan kanssa diili ja hakea sieltä aina tarpeen mukaan lavallinen kaljaa, kaupassa tuommoinen 0,33l tölkki taitaa maksaa jonku vajaan 1,5€ ja sen kun laittaa pelissä myyntiin vaikka 5€ tai 6€ hintaan niin menee kuin kuumille kiville. Netistä löytyi että EUR- lavalle mahtuu 2112 tölkkiä, eli 1,5€ hinnalla se maksaisi 3168€ ja 5€ myyntihinnalla sisään tulisi 10560€, kyllä sillä sen kyydin maksaisi. Ja panteista saisi vielä 316€ lisää :) Tosin voi olla että sitten muiden tuotteiden, kuten limsojen ja lonkeroiden saanti panimolta tai jonkin muunlainen yhteistyö voisi olla hieman hankalaa.
 

40250

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Pallokerhot
Useammin palvelu toimii baareissa huomattavasti paremmin kuin jääkiekko-ottelussa, jossa myyntiaikaa on lähinnä erätauot ja lyhyehkö aika ennen ottelua. Jos myydään määrällisesti enemmän, niin täytyy olla enemmän henkilökuntaa, jos halutaan ehtiä palvelemaan kaikkia. Merkittävästi alempi hinta voi tarkoittaa, että myyntiä täytyisi tehdä tuplamäärä, että se olisi aidosti kannattavampaa. Veikkaan, että lopulta kohtalaisen harva jättää oluensa juomatta hinnan vuoksi näissä matseissa. Tai jos jättää, niin tuskin euroa halvempi hinta kovin montaa päätä kuitenkaan kääntäisi.

Joskus se paras mahdollinen tulos saadaan kalliimmalla tuotteella, vaikka se tarkoittaisikin, että osalla ihmisistä kipuraja täyttyy. Usko tai älä, näitä asioita mietitään ja lasketaan ihan huolella, eikä vain lätkitä "mukavalta tuntuvia hintoja" tuotteille.
Uskon kyllä. Olisi pitänyt ilmeisesti ilmaista selkeämmin. 20 vuotta enemmän ja vähemmän toiminut ravintoloiden kanssa, joten kaavat on selkeänä.
Siltikään en usko jatkuviin hintojen nostoihin, enkä purematta niele myöskään sitä, että tässä esimerkissä JYP olisi eri asemassa. Tunnen myös JYPin tulosrakenteen, sisältä päin.

Ostokokemuksessa psykologialla on yllättävän paljon osaa. Se, että maksaako istumalippu 34€ vai 28€ on iso ero.
Siihen makkarat, oluet, karkit, parkit, yms yms
Yksittäinen asiakas ei tee eroa, mutta kun iso osa kokee tuotteen kalliiksi, tuote jää ostamatta.

Tämä on nähty jo läpi Suomen ravintoloissa, illat on tyhjiä. Olisi naiivia ajatella, etteikö samaa olisi nähtävissä esimerkiksi JYPin otteluissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskon kyllä. Olisi pitänyt ilmeisesti ilmaista selkeämmin. 20 vuotta enemmän ja vähemmän toiminut ravintoloiden kanssa, joten kaavat on selkeänä.
Siltikään en usko jatkuviin hintojen nostoihin, enkä purematta niele myöskään sitä, että tässä esimerkissä JYP olisi eri asemassa. Tunnen myös JYPin tulosrakenteen, sisältä päin.

Ostokokemuksessa psykologialla on yllättävän paljon osaa. Se, että maksaako istumalippu 34€ vai 28€ on iso ero.
Siihen makkarat, oluet, karkit, parkit, yms yms
Yksittäinen asiakas ei tee eroa, mutta kun iso osa kokee tuotteen kalliiksi, tuote jää ostamatta.

Tämä on nähty jo läpi Suomen ravintoloissa, illat on tyhjiä. Olisi naiivia ajatella, etteikö samaa olisi nähtävissä esimerkiksi JYPin otteluissa.
Jos tiedät ravintola-alan koukeroista, niin tiedät myös, että miten helvetin vaikea niitä on saada kannattavaksi. Hintojen laskeminen ei todellakaan ole mikään helppo ratkaisu ongelmiin, vaan se tuo mukanaan uusia ongelmia.

Lisäksi ne hinnat eivät nouse vain jälleenmyyjillä, vaan myös tuottajilla, toimittajilla ja tukkureilla. Ravintoloiden hinnat eivät yleensä nouse siksi, että ahneet jälleenmyyjät haluavat nyhtää maksimaaliset voitot, vaan tuotteen sisäänostohinta nousee, jolloin myös jälleenmyyjän on pakko nostaa hintojaan, ettei tee tappiota.

Muista toimintakuluista puhumattakaan, jotka ovat myös jatkuvasti nousussa.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Olin hallilla n. 45min ennen pelin alkua, otin kaksi juomaa (ison oluen 9e ja pienen lonkeron 9e myös, muistaakseni). Kyllä tuo alkaa tuntumaan aika karulta. Lisäksi iski ahdistuskohtaukset päälle ennen peliä, joten katsoin ekan erän käytävältä töllöstä katsomon sijaan, jonka jälkeen lähdin kotiin. Mut noi hinnat alkaa menemään tälläisessä "showssa" ihan överiksi.

Menisi ehkä paremmin kaupaksi, jos hinnat olisivat alhaisemmat, vaikka aika taisteleekin vastaan erätauoilla. Edes ennen peliä olisi jotkut häppärit, jolla saataisiin sinne porukkaa jo ennakkoon halvoin hinnoin, taatusti toisi enemmän rahaa kassaan.
 

40250

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Pallokerhot
Jos tiedät ravintola-alan koukeroista, niin tiedät myös, että miten helvetin vaikea niitä on saada kannattavaksi. Hintojen laskeminen ei todellakaan ole mikään helppo ratkaisu ongelmiin, vaan se tuo mukanaan uusia ongelmia.

Lisäksi ne hinnat eivät nouse vain jälleenmyyjillä, vaan myös tuottajilla, toimittajilla ja tukkureilla. Ravintoloiden hinnat eivät yleensä nouse siksi, että ahneet jälleenmyyjät haluavat nyhtää maksimaaliset voitot, vaan tuotteen sisäänostohinta nousee, jolloin myös jälleenmyyjän on pakko nostaa hintojaan, ettei tee tappiota.

Muista toimintakuluista puhumattakaan, jotka ovat myös jatkuvasti nousussa.
Yleiset kulut esim tilavuokrat, ovat nousseet. Ravintola-alan tes ei ole noussut huomattavasti viimeiseen 10-15 vuoteen.
Oluen litrahinta on noussut noin euron, 2,5€sta -> 3,5€ 10 vuoden aikana.
Nämä ei ole merkittäviä tekijöitä joilla perustella hintojen nousua ottelutapahtumassa 6€ -> 10€

Esimerkki, suomipoppien alkoholimyynti oli noin 25%-30% pienempi kuin edeltävänä vuonna.
Voisiko olla vaikuttavana tekijänä korkeat hinnat, heikko ostovoima vai muuttuneet tavat? Vai kenties näiden yhdistelmä?

Näihin nojaten, baaritiskit työllistävät hallilla vähiten per metri vieden esim A-puolella reilusti yli puolet neliöistä.
Onko kannattavaa pyörittää näitä tiloja kertamyynnillä vai useammalla palvelukerralla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yleiset kulut esim tilavuokrat, ovat nousseet. Ravintola-alan tes ei ole noussut huomattavasti viimeiseen 10-15 vuoteen.
Oluen litrahinta on noussut noin euron, 2,5€sta -> 3,5€ 10 vuoden aikana.
Nämä ei ole merkittäviä tekijöitä joilla perustella hintojen nousua ottelutapahtumassa 6€ -> 10€

Esimerkki, suomipoppien alkoholimyynti oli noin 25%-30% pienempi kuin edeltävänä vuonna.
Voisiko olla vaikuttavana tekijänä korkeat hinnat, heikko ostovoima vai muuttuneet tavat? Vai kenties näiden yhdistelmä?

Näihin nojaten, baaritiskit työllistävät hallilla vähiten per metri vieden esim A-puolella reilusti yli puolet neliöistä.
Onko kannattavaa pyörittää näitä tiloja kertamyynnillä vai useammalla palvelukerralla.
Tuo litrahinnan nousu vaihtelee paljon. Olen kuullut tietyistä paikoista, että hinta on noussut 10-15 vuoden säteellä noin 2 euron tuntumasta 4,5 euroon. Jälleenmyyntihinta on samalla noussut yleensä vähemmän kuin sisäänostohinta.

En kyllä muista, että 10 vuotta sitten olisi hallilla saanut 0,5 olutta 6€. Jos sai, niin en ymmärrä miten se on voinut olla järkevää hinnoittelua, vaikka sisäänostohinta olikin matalampi.

Mutta nämä on tietynlaisia ikuisuuskysymyksiä. Asiakkaan näkökulmasta tulee ajateltua ihan eri tavalla kuin yrittäjän näkökulmasta. Itse yritän ajatella molemmista, enkä ihan suoraan sanottuna näe mitään varmaa tietä onneen, vaan jokaisessa hinnoittelussa on omat sudenkuoppansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös