Mainos

Negatiivisuusketju

  • 861 398
  • 5 773

40250

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Pallokerhot
Olut 10€ (0,5l)
Joko tässä suoritetaan hiihtokeskuksista tuttua ryöstöä yhdellä ostokerralla, yritetään epätoivoisesti haalia rahaa tyhjään kassaan tai toimistossa on vääristynyt excel-käyrä.

Olin henkisesti ja taloudellisesti valmistautunut nauttimaan oluen ennen peliä ja molemmilla erätauoilla.
Jätin erätaukojen oluet väliin.
Periaatteesta en maksa oluesta, varsinkaan jääkiekko-ottelussa, kaksinumeroisia lukuja.

Nyt ravintolatoiminnan keskeinen eli keskiostos jäi kohdaltani 10€
Esimerkkeinä:
8€ -> 24€
9€ -> 27€
10 -> 30€
Oluen litrahinta on karkeasti sama kaupassa ja tukussa, tässä tapauksessa oli kyseessä noin 3,5€ tölkki.

Käytännössä säästin 20€, hyvä minä.
Käytännössä hinnoittelu jätti 20€ myyntiä tapahtumatta.

Väittäisin, että pitkässä juoksussa, varsinkin pienillä katsojamäärillä, edellä mainittu hinnoittelu näkyy liikevaihdossa ja näin ollen myös tuloksessa.
Käytävillä oli tänäänkin monin kertainen määrä maksavia, potentiaalisia, asiakkaita.

Toki, jos pääkohteena on painaa tulos aitio/vip-myynneissä, kuten onkin, niin antaa mennä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olut 10€ (0,5l)
Joko tässä suoritetaan hiihtokeskuksista tuttua ryöstöä yhdellä ostokerralla, yritetään epätoivoisesti haalia rahaa tyhjään kassaan tai toimistossa on vääristynyt excel-käyrä.

Olin henkisesti ja taloudellisesti valmistautunut nauttimaan oluen ennen peliä ja molemmilla erätauoilla.
Jätin erätaukojen oluet väliin.
Periaatteesta en maksa oluesta, varsinkaan jääkiekko-ottelussa, kaksinumeroisia lukuja.

Nyt ravintolatoiminnan keskeinen eli keskiostos jäi kohdaltani 10€
Esimerkkeinä:
8€ -> 24€
9€ -> 27€
10 -> 30€
Oluen litrahinta on karkeasti sama kaupassa ja tukussa, tässä tapauksessa oli kyseessä noin 3,5€ tölkki.

Käytännössä säästin 20€, hyvä minä.
Käytännössä hinnoittelu jätti 20€ myyntiä tapahtumatta.

Väittäisin, että pitkässä juoksussa, varsinkin pienillä katsojamäärillä, edellä mainittu hinnoittelu näkyy liikevaihdossa ja näin ollen myös tuloksessa.
Käytävillä oli tänäänkin monin kertainen määrä maksavia, potentiaalisia, asiakkaita.

Toki, jos pääkohteena on painaa tulos aitio/vip-myynneissä, kuten onkin, niin antaa mennä.
Sen verran tiedän mitä baarit maksavat hanaoluen tynnyreistä (ja muistakin myytävistä juomista), että valitettavasti 7-8€ hinnalla ei välttämättä pääse edes kunnolla omilleen. Ja kyllä, se hinta on ihan eri luokkaa kuin ihmiset yleisesti luulevat. Tuli minullekin yllätyksenä. Lähikaupasta saa helposti halvemmalla litrahinnalla, kuin mitä tynnyrit maksavat (litrahinnaltaan) jälleenmyyjille.

Mutta se on karu totuus, että tuolla 10€/0,5l hinnalla JYP ei todellakaan tee mitään kovin erikoista tiliä. Voitolle sillä jää, kuten kuuluukin, mutta tuo on lähestulkoon minimihinta, millä voi saada merkityksellisen määrän katetta myydylle tuotteelle. Jäähallilla tuohon tulee ehkä euro lisää siitä, että valtaosa myynnistä tehdään hyvin lyhyen ajan sisällä ja kilpailua ei ole.

Näillä mennään ja asialle ei oikein voi mitään. Jos omalla kohdalla tulee kipuraja vastaan, niin se sitten tulee.
 

40250

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Pallokerhot
Sen verran tiedän mitä baarit maksavat hanaoluen tynnyreistä (ja muistakin myytävistä juomista), että valitettavasti 7-8€ hinnalla ei välttämättä pääse edes kunnolla omilleen. Ja kyllä, se hinta on ihan eri luokkaa kuin ihmiset yleisesti luulevat. Tuli minullekin yllätyksenä. Lähikaupasta saa helposti halvemmalla litrahinnalla, kuin mitä tynnyrit maksavat (litrahinnaltaan) jälleenmyyjille.

Mutta se on karu totuus, että tuolla 10€/0,5l hinnalla JYP ei todellakaan tee mitään kovin erikoista tiliä. Voitolle sillä jää, kuten kuuluukin, mutta tuo on lähestulkoon minimihinta, millä voi saada merkityksellisen määrän katetta myydylle tuotteelle. Jäähallilla tuohon tulee ehkä euro lisää siitä, että valtaosa myynnistä tehdään hyvin lyhyen ajan sisällä ja kilpailua ei ole.

Näillä mennään ja asialle ei oikein voi mitään. Jos omalla kohdalla tulee kipuraja vastaan, niin se sitten tulee.
Tottakai jyp saa tavoitella voittoa myynneistään, kuten kuuluukin.

Pointti oli se, että kannattaako ihminen "ryöstää" yhdellä kertaa vai palvella useammin.

Täytyy selvittää nuo myynnit ja palata asiaan, sillä epäilen että kansallisesti laskenut alkoholin käyttö ja nousseet hinnat ovat vähentäneet käytävämyyntiä otteluissa, aitiot/vip-tilat omat luku omanaan.

Perusbulk-olut saattaa hetkittäin olla prismassa halvempaa kuin panimolta, se on totta.
Ostohyvityksien jälkeen tilanne on varmasti toinen, moni halvan oluen ravintola (menekki) on pyörinyt juurikin noilla hyvityksillä.

Vertaus kukkaruukkuun -> Secto Rallyn Harju VIP oli 299€ +alv, viinipullo 50€, lonkero 9€
Tilaisuus jäi henkilömäärissä vajaaksi, reilusti.
Asiakaskunnan päihtymystasot huomioiden todennäköisesti jäi myös myynnit.

Mutta näillä mennään.
Jokin perjantainen ottelu, missä velat ovat saatavia ja värivalot huutaa nimeäni, saatan ostaa toisenkin oluen.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä taida olla ihan sallittua käydä kaupasta tai tukusta hakemassa ravintolaan myyntiin kaljaa. Kyllä se itsenikin yllätti joskus aikoinaan kun yhden kuppilan pitäjän kanssa juttelin ja hän kertoi että huomattavasti halvempi olisi hakea läheisestä S-Marketista kaljat kuin tilata ne suoraan valmistajalta. Noissa alennukset/hinnat määräytyy ilmeisesti vuosittaisten ostomäärien mukaan, eli nuo S-ryhmät, Keskot jne saa ostettua sitä tavaraa huomattavasti halvemmalla kuin esim. JYP.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottakai jyp saa tavoitella voittoa myynneistään, kuten kuuluukin.

Pointti oli se, että kannattaako ihminen "ryöstää" yhdellä kertaa vai palvella useammin.

Täytyy selvittää nuo myynnit ja palata asiaan, sillä epäilen että kansallisesti laskenut alkoholin käyttö ja nousseet hinnat ovat vähentäneet käytävämyyntiä otteluissa, aitiot/vip-tilat omat luku omanaan.

Perusbulk-olut saattaa hetkittäin olla prismassa halvempaa kuin panimolta, se on totta.
Ostohyvityksien jälkeen tilanne on varmasti toinen, moni halvan oluen ravintola (menekki) on pyörinyt juurikin noilla hyvityksillä.

Vertaus kukkaruukkuun -> Secto Rallyn Harju VIP oli 299€ +alv, viinipullo 50€, lonkero 9€
Tilaisuus jäi henkilömäärissä vajaaksi, reilusti.
Asiakaskunnan päihtymystasot huomioiden todennäköisesti jäi myös myynnit.

Mutta näillä mennään.
Jokin perjantainen ottelu, missä velat ovat saatavia ja värivalot huutaa nimeäni, saatan ostaa toisenkin oluen.
Useammin palvelu toimii baareissa huomattavasti paremmin kuin jääkiekko-ottelussa, jossa myyntiaikaa on lähinnä erätauot ja lyhyehkö aika ennen ottelua. Jos myydään määrällisesti enemmän, niin täytyy olla enemmän henkilökuntaa, jos halutaan ehtiä palvelemaan kaikkia. Merkittävästi alempi hinta voi tarkoittaa, että myyntiä täytyisi tehdä tuplamäärä, että se olisi aidosti kannattavampaa. Veikkaan, että lopulta kohtalaisen harva jättää oluensa juomatta hinnan vuoksi näissä matseissa. Tai jos jättää, niin tuskin euroa halvempi hinta kovin montaa päätä kuitenkaan kääntäisi.

Joskus se paras mahdollinen tulos saadaan kalliimmalla tuotteella, vaikka se tarkoittaisikin, että osalla ihmisistä kipuraja täyttyy. Usko tai älä, näitä asioita mietitään ja lasketaan ihan huolella, eikä vain lätkitä "mukavalta tuntuvia hintoja" tuotteille.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eipä taida olla ihan sallittua käydä kaupasta tai tukusta hakemassa ravintolaan myyntiin kaljaa.

Jos ei ässästä ihan noita määriä ostaa saisikaan, niin tukkuhan on helvetti vieköön sitä varten olemassa, että sieltä voi ostella myytäväksi yhtä jos toista ihan määriäkin jokainen yrittäjä, vaikka niitä lihapiirakoitakin joiden puutteesta kansa itkee, kun keripukit ei riitä.

Onko ihan tosi, ettei väki muka tajua mitä on tukkukauppa?
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä se ihan sallittua on.
Niinpä näyttää olevan, jäi silloin aikoinaan siitä keskustelusta sitten minulle väärä käsitys, että ravintolaan ei saa hankkia toiselta jälleenmyyjältä alkoholia. Ilmeisesti se on vain vähän semmoinen asia jota muut alalla toimivat ei kauhean hyvällä katso jos suurissa määrin tekee.

Eli tuosta kun rupeaa miettimään, niin jos vaan hintaa miettii niin todellakin kannattaisi tehdä jonkun kaupan kanssa diili ja hakea sieltä aina tarpeen mukaan lavallinen kaljaa, kaupassa tuommoinen 0,33l tölkki taitaa maksaa jonku vajaan 1,5€ ja sen kun laittaa pelissä myyntiin vaikka 5€ tai 6€ hintaan niin menee kuin kuumille kiville. Netistä löytyi että EUR- lavalle mahtuu 2112 tölkkiä, eli 1,5€ hinnalla se maksaisi 3168€ ja 5€ myyntihinnalla sisään tulisi 10560€, kyllä sillä sen kyydin maksaisi. Ja panteista saisi vielä 316€ lisää :) Tosin voi olla että sitten muiden tuotteiden, kuten limsojen ja lonkeroiden saanti panimolta tai jonkin muunlainen yhteistyö voisi olla hieman hankalaa.
 

40250

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Pallokerhot
Useammin palvelu toimii baareissa huomattavasti paremmin kuin jääkiekko-ottelussa, jossa myyntiaikaa on lähinnä erätauot ja lyhyehkö aika ennen ottelua. Jos myydään määrällisesti enemmän, niin täytyy olla enemmän henkilökuntaa, jos halutaan ehtiä palvelemaan kaikkia. Merkittävästi alempi hinta voi tarkoittaa, että myyntiä täytyisi tehdä tuplamäärä, että se olisi aidosti kannattavampaa. Veikkaan, että lopulta kohtalaisen harva jättää oluensa juomatta hinnan vuoksi näissä matseissa. Tai jos jättää, niin tuskin euroa halvempi hinta kovin montaa päätä kuitenkaan kääntäisi.

Joskus se paras mahdollinen tulos saadaan kalliimmalla tuotteella, vaikka se tarkoittaisikin, että osalla ihmisistä kipuraja täyttyy. Usko tai älä, näitä asioita mietitään ja lasketaan ihan huolella, eikä vain lätkitä "mukavalta tuntuvia hintoja" tuotteille.
Uskon kyllä. Olisi pitänyt ilmeisesti ilmaista selkeämmin. 20 vuotta enemmän ja vähemmän toiminut ravintoloiden kanssa, joten kaavat on selkeänä.
Siltikään en usko jatkuviin hintojen nostoihin, enkä purematta niele myöskään sitä, että tässä esimerkissä JYP olisi eri asemassa. Tunnen myös JYPin tulosrakenteen, sisältä päin.

Ostokokemuksessa psykologialla on yllättävän paljon osaa. Se, että maksaako istumalippu 34€ vai 28€ on iso ero.
Siihen makkarat, oluet, karkit, parkit, yms yms
Yksittäinen asiakas ei tee eroa, mutta kun iso osa kokee tuotteen kalliiksi, tuote jää ostamatta.

Tämä on nähty jo läpi Suomen ravintoloissa, illat on tyhjiä. Olisi naiivia ajatella, etteikö samaa olisi nähtävissä esimerkiksi JYPin otteluissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskon kyllä. Olisi pitänyt ilmeisesti ilmaista selkeämmin. 20 vuotta enemmän ja vähemmän toiminut ravintoloiden kanssa, joten kaavat on selkeänä.
Siltikään en usko jatkuviin hintojen nostoihin, enkä purematta niele myöskään sitä, että tässä esimerkissä JYP olisi eri asemassa. Tunnen myös JYPin tulosrakenteen, sisältä päin.

Ostokokemuksessa psykologialla on yllättävän paljon osaa. Se, että maksaako istumalippu 34€ vai 28€ on iso ero.
Siihen makkarat, oluet, karkit, parkit, yms yms
Yksittäinen asiakas ei tee eroa, mutta kun iso osa kokee tuotteen kalliiksi, tuote jää ostamatta.

Tämä on nähty jo läpi Suomen ravintoloissa, illat on tyhjiä. Olisi naiivia ajatella, etteikö samaa olisi nähtävissä esimerkiksi JYPin otteluissa.
Jos tiedät ravintola-alan koukeroista, niin tiedät myös, että miten helvetin vaikea niitä on saada kannattavaksi. Hintojen laskeminen ei todellakaan ole mikään helppo ratkaisu ongelmiin, vaan se tuo mukanaan uusia ongelmia.

Lisäksi ne hinnat eivät nouse vain jälleenmyyjillä, vaan myös tuottajilla, toimittajilla ja tukkureilla. Ravintoloiden hinnat eivät yleensä nouse siksi, että ahneet jälleenmyyjät haluavat nyhtää maksimaaliset voitot, vaan tuotteen sisäänostohinta nousee, jolloin myös jälleenmyyjän on pakko nostaa hintojaan, ettei tee tappiota.

Muista toimintakuluista puhumattakaan, jotka ovat myös jatkuvasti nousussa.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Olin hallilla n. 45min ennen pelin alkua, otin kaksi juomaa (ison oluen 9e ja pienen lonkeron 9e myös, muistaakseni). Kyllä tuo alkaa tuntumaan aika karulta. Lisäksi iski ahdistuskohtaukset päälle ennen peliä, joten katsoin ekan erän käytävältä töllöstä katsomon sijaan, jonka jälkeen lähdin kotiin. Mut noi hinnat alkaa menemään tälläisessä "showssa" ihan överiksi.

Menisi ehkä paremmin kaupaksi, jos hinnat olisivat alhaisemmat, vaikka aika taisteleekin vastaan erätauoilla. Edes ennen peliä olisi jotkut häppärit, jolla saataisiin sinne porukkaa jo ennakkoon halvoin hinnoin, taatusti toisi enemmän rahaa kassaan.
 

40250

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Pallokerhot
Jos tiedät ravintola-alan koukeroista, niin tiedät myös, että miten helvetin vaikea niitä on saada kannattavaksi. Hintojen laskeminen ei todellakaan ole mikään helppo ratkaisu ongelmiin, vaan se tuo mukanaan uusia ongelmia.

Lisäksi ne hinnat eivät nouse vain jälleenmyyjillä, vaan myös tuottajilla, toimittajilla ja tukkureilla. Ravintoloiden hinnat eivät yleensä nouse siksi, että ahneet jälleenmyyjät haluavat nyhtää maksimaaliset voitot, vaan tuotteen sisäänostohinta nousee, jolloin myös jälleenmyyjän on pakko nostaa hintojaan, ettei tee tappiota.

Muista toimintakuluista puhumattakaan, jotka ovat myös jatkuvasti nousussa.
Yleiset kulut esim tilavuokrat, ovat nousseet. Ravintola-alan tes ei ole noussut huomattavasti viimeiseen 10-15 vuoteen.
Oluen litrahinta on noussut noin euron, 2,5€sta -> 3,5€ 10 vuoden aikana.
Nämä ei ole merkittäviä tekijöitä joilla perustella hintojen nousua ottelutapahtumassa 6€ -> 10€

Esimerkki, suomipoppien alkoholimyynti oli noin 25%-30% pienempi kuin edeltävänä vuonna.
Voisiko olla vaikuttavana tekijänä korkeat hinnat, heikko ostovoima vai muuttuneet tavat? Vai kenties näiden yhdistelmä?

Näihin nojaten, baaritiskit työllistävät hallilla vähiten per metri vieden esim A-puolella reilusti yli puolet neliöistä.
Onko kannattavaa pyörittää näitä tiloja kertamyynnillä vai useammalla palvelukerralla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yleiset kulut esim tilavuokrat, ovat nousseet. Ravintola-alan tes ei ole noussut huomattavasti viimeiseen 10-15 vuoteen.
Oluen litrahinta on noussut noin euron, 2,5€sta -> 3,5€ 10 vuoden aikana.
Nämä ei ole merkittäviä tekijöitä joilla perustella hintojen nousua ottelutapahtumassa 6€ -> 10€

Esimerkki, suomipoppien alkoholimyynti oli noin 25%-30% pienempi kuin edeltävänä vuonna.
Voisiko olla vaikuttavana tekijänä korkeat hinnat, heikko ostovoima vai muuttuneet tavat? Vai kenties näiden yhdistelmä?

Näihin nojaten, baaritiskit työllistävät hallilla vähiten per metri vieden esim A-puolella reilusti yli puolet neliöistä.
Onko kannattavaa pyörittää näitä tiloja kertamyynnillä vai useammalla palvelukerralla.
Tuo litrahinnan nousu vaihtelee paljon. Olen kuullut tietyistä paikoista, että hinta on noussut 10-15 vuoden säteellä noin 2 euron tuntumasta 4,5 euroon. Jälleenmyyntihinta on samalla noussut yleensä vähemmän kuin sisäänostohinta.

En kyllä muista, että 10 vuotta sitten olisi hallilla saanut 0,5 olutta 6€. Jos sai, niin en ymmärrä miten se on voinut olla järkevää hinnoittelua, vaikka sisäänostohinta olikin matalampi.

Mutta nämä on tietynlaisia ikuisuuskysymyksiä. Asiakkaan näkökulmasta tulee ajateltua ihan eri tavalla kuin yrittäjän näkökulmasta. Itse yritän ajatella molemmista, enkä ihan suoraan sanottuna näe mitään varmaa tietä onneen, vaan jokaisessa hinnoittelussa on omat sudenkuoppansa.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Argumentit, Avtomobilist, FCV, Happee, JyP, Lohi
Mut noi hinnat alkaa menemään tälläisessä "showssa" ihan överiksi
Hurrikaanisydän-jäsenkorttia näytin eilen kioskilla. Ostin vesipullon, lihapiirakan ja kahvin. Hintaa tälle setille tuli neljä euroa. Sitten erätauolla tuli vielä hiuki ja kävin ostamassa samalla menetelmällä makkaran, mikä maksoi euron verran. Kausikorttikaan ei ajoissa otettuna ollut pahan hintainen. Liigakiekon seuraaminen paikan päällä taitaa olla edullisin harrastus mitä tiedän.
 
Viimeksi muokattu:

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
En kyllä muista, että 10 vuotta sitten olisi hallilla saanut 0,5 olutta 6€. Jos sai, niin en ymmärrä miten se on voinut olla järkevää hinnoittelua, vaikka sisäänostohinta olikin matalampi.
Krušovice taisi 10v sitten olla sen kuusi euroa, taisi tuota tosin saada vain yhdeltä tai kahdelta olutpisteeltä hallilta.
 

Buuroust

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka hinta olisi sen kympin niin sekin helpottaisi, jos sen oluen sais ottaa katsomoon mukaan (muuallekin kuin päätykatsomoon). Esimerkiksi kun kävin stadikalla Metallicaa kesällä kattomassa, niin ei siellä kukaan kesken shown mennyt käytävälle kaljaa juomaan. Sama homma JYPin peleissä. Harmi, että Suomessa pitää nauttia huveista sekä juomista erikseen. Onneks kuitenkin vklpna on 20min erätauot että voidaan myydä 2 min enemmän olutta.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Vaikka hinta olisi sen kympin niin sekin helpottaisi, jos sen oluen sais ottaa katsomoon mukaan (muuallekin kuin päätykatsomoon). Esimerkiksi kun kävin stadikalla Metallicaa kesällä kattomassa, niin ei siellä kukaan kesken shown mennyt käytävälle kaljaa juomaan. Sama homma JYPin peleissä. Harmi, että Suomessa pitää nauttia huveista sekä juomista erikseen. Onneks kuitenkin vklpna on 20min erätauot että voidaan myydä 2 min enemmän olutta.
Koko hallin voisi teoriassa määrittää anniskelualueeksi jolloin missä vain voisi juoda. Suomessa toki jos näin tehdään pitäisi panostaa merkittävästi enemmän järjestyksenvalvontatoimintaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koko hallin voisi teoriassa määrittää anniskelualueeksi jolloin missä vain voisi juoda. Suomessa toki jos näin tehdään pitäisi panostaa merkittävästi enemmän järjestyksenvalvontatoimintaan.
Nykyisellään anniskelukatsomot ovat käsittääkseni k18, eikä niihin saa päästää alaikäisiä. Tämä lienee yksi niistä syistä, miksi koko hallia ei haluta anniskelualueeksi.
 

Mastari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nykyisellään anniskelukatsomot ovat käsittääkseni k18, eikä niihin saa päästää alaikäisiä. Tämä lienee yksi niistä syistä, miksi koko hallia ei haluta anniskelualueeksi.
Olisi sikäli mielenkiintoista tietää, kuinka paljon keskiarvolta peleissä käy alaikäisiä katsojia. Tätähän on tietysti vaikea selvittää, kun varsinaisesti lippuja ei eritellä 18 ikävuoden mukaan. Halliin mahtuisi varmasti riittämiin asti alaikäisiä, vaikka puolet hallista olisi k-18 aluetta. Prosentuaalisestihan (mututuntumalla) Jyväskylässä on vähemmän anniskelualuepaikkoja, kuin vaikka naapurissa Kuopiossa saatika Tampereella. Tilanne on muutenkin epäreilu vieraskannattajia kohtaan, kun hallin ainoa anniskelualue katsomossa sijaitsee JYPin fanipäädyssä.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nykyisellään anniskelukatsomot ovat käsittääkseni k18, eikä niihin saa päästää alaikäisiä. Tämä lienee yksi niistä syistä, miksi koko hallia ei haluta anniskelualueeksi.
Tämähän se. Niinkin kiva kun olisi se tuoppi ottaa käytävältä messiin katsomoon, niin tuollaisenaan kiitos ei seisomakatsomoa ainakaan. Tuolla Hurrikaanisydämen hommissa kun pyörii, on porukassa oikeasti paljon myös niitä alaikäisiä katsomossa. Hatusta heitettynä haitarilta 8-17v suunnilleen. Toki on myös täysi-ikäisiä, mutta noissa junnuissa on tuonkin touhun tulevaisuus. En halua, että jouduttaisiin karsimaan porukkaa ulkopuolelle katsomosta, jotta minä itse tai joku muu saisi sen bissen tuoda siihen.

Poislukien kotipeleissä tietysti, että se kaistale siinä päädyn istumapaikkojen yläpuolella taitaa olla K18 ja anniskelualuetta? Se on tietysti ihan ok, kun seisomakatsomon rakenne on tuo mikä se nykyisellään on.

Mikkelissä vieraskannattajille suunnattu katsomo on K18 juurikin johtuen siitä, että se on anniskelualuetta. Onhan se monille hieno juttu, mutta samalla aina harmittaa että ne alaikäiset joutuvat menemään siihen alapuolelle vähän erilleen muista, vaikka toki ihan vieressä (tai edessä) siinä ovatkin.
 

takatolpalla

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi sikäli mielenkiintoista tietää, kuinka paljon keskiarvolta peleissä käy alaikäisiä katsojia. Tätähän on tietysti vaikea selvittää, kun varsinaisesti lippuja ei eritellä 18 ikävuoden mukaan. Halliin mahtuisi varmasti riittämiin asti alaikäisiä, vaikka puolet hallista olisi k-18 aluetta. Prosentuaalisestihan (mututuntumalla) Jyväskylässä on vähemmän anniskelualuepaikkoja, kuin vaikka naapurissa Kuopiossa saatika Tampereella. Tilanne on muutenkin epäreilu vieraskannattajia kohtaan, kun hallin ainoa anniskelualue katsomossa sijaitsee JYPin fanipäädyssä.
Tälle kaudelle on tullut uutena juttuja 13-17v vuotiaiden lippu seisomakatsomoon ja tiettyihin kategorioihin istumapaikoille myös, lasten lippujen lisäksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös