Näin määkin veikkailin. Muutenkin esim. prässipelaaminen oli paljon maltillisempaa kuin usein aikaisemmin tällä kaudella. Harmi ettei viimeisellä minuutilla Rooba saanut pomputeltua kiekkoa maaliin, yksikin piste tällä esityksellä olisi ollut puolikas voitto.Joo eiköhän tuossa ollut vähän taudin peruja. Ei oo täydessä iskussa ja vaikealta näytti.
Niin, tai sitten nyt meni oikeasti tämä viikko sairasteluun ja aiemmin on ollut muita syitä.No nyt voidaan vedota flunssaan! Se lienee vaivannut melkein neljä vuotta. Otteista päätellen!
Pelsu leiristä katsottuna. Pulkkinen helvetin hyvä. Ihmettelen miksi pelaa liigaa vasta nyt. Muuten kyllä aika mitäänsanomaton peli. Kyllä mä Pelsulle tästä pisteet olisin jakanut mutta pisteet 2- 1 olisi tapahtumiin nähden oikeutetut.Kaksi ensimmäistä erää kuuntelin radiosta. Pulkkinen oli ainoa nimi joka tuli myönteisesti esiin. Viimeinen erä oli JYPiltä hyvää sparrausta Pelsuille. Pelsut oli huono, mutta JYP oli haaleata maitoa. Ei tätä enää kiitos.
Pelsu leiristä katsottuna. Pulkkinen helvetin hyvä. Ihmettelen miksi pelaa liigaa vasta nyt. Muuten kyllä aika mitäänsanomaton peli. Kyllä mä Pelsulle tästä pisteet olisin jakanut mutta pisteet 2- 1 olisi tapahtumiin nähden oikeutetut.
Rautakorpi oli kuitenkin oikein tyytyväinen kahteen ensimmäiseen erään ja vain kolmas oli hänen mukaansa JYPiltä heikompi. Samoin Niemelä manasi kolmannen erän lopun pelaamista ja oli muuten melko tyytyväinen.Kieltämättä, tänään ei ollut hyvä peli JYPiltä, ja vain "hyvä joukkue voittaa huonollakin pelillä" -mantra olisi voinut auttaa. Pelicans vei peliä ja JYP teki sen minkä pystyi. Eikä se pystyminen näyttänyt kovin hääviltä, oikeastaan koko pelin aikana. Pisteitä olisi tarvittu, mutta niitäkään ei kairattu yhtäkään.
Varmastikin, ei tullut maaleja koko aikaa. Ja siis sanottakoon: en tarkoittanut omalla kommentillani sitä, että tämä olisi Pelsuilta pois. Mun mielestä Pelicans oli eilen selkeästi parempi vieden peliä ja ansaitsi kolme pistettä. Ainoastaan vittumaisilla ohops-maaleilla ja "tylyllä vieraspelaamisella" JYPille olisi voinut tulla pisteitä.Rautakorpi oli kuitenkin oikein tyytyväinen kahteen ensimmäiseen erään ja vain kolmas oli hänen mukaansa JYPiltä heikompi. Samoin Niemelä manasi kolmannen erän lopun pelaamista ja oli muuten melko tyytyväinen.
Valmentajien silmin nämä hyvät ja huonot pelit jakautuvat vähän eri tavalla.
Itsehän en edes nähnyt tuota peliä, enkä osaa sanoa, kumpi ansaitsi pisteet. Kiinnitin vain huomiota siihen ristiriitaan, mikä (molemmin puolin) fanien ja valmentajien kommenttien välillä oli. Valmentajat pitivät peliä kuitenkin pääosin hyvätasoisena. Silloin voisi olettaa, että sovittuja asioita on toteutettu valmennuksen odottamalla tavalla.Varmastikin, ei tullut maaleja koko aikaa. Ja siis sanottakoon: en tarkoittanut omalla kommentillani sitä, että tämä olisi Pelsuilta pois. Mun mielestä Pelicans oli eilen selkeästi parempi vieden peliä ja ansaitsi kolme pistettä. Ainoastaan vittumaisilla ohops-maaleilla ja "tylyllä vieraspelaamisella" JYPille olisi voinut tulla pisteitä.
Valmentajathan nimenomaan tykkäävät, kun tehdään vähän maaleja ja saadaan vähän jäähyjä ja kunnon maalipaikat jäävät vähiin, riiippumatta siitä koskeeko vähyys myös omaa joukkuetta.Itsehän en edes nähnyt tuota peliä, enkä osaa sanoa, kumpi ansaitsi pisteet. Kiinnitin vain huomiota siihen ristiriitaan, mikä (molemmin puolin) fanien ja valmentajien kommenttien välillä oli. Valmentajat pitivät peliä kuitenkin pääosin hyvätasoisena. Silloin voisi olettaa, että sovittuja asioita on toteutettu valmennuksen odottamalla tavalla.
Mieluiten toki nämä molemmat.Myytinen sentteri kyllä maistuisi vielä (ts. joku aikuinen sentteri jolla alla edes pari kautta jossain pääsarjassa).
Olen laskenut omaa vaatimustasoa sentterihankinnan suhteen, koska muuten @JypFabu tulee usean viestin voimin kertomaan, että uutta sentteriä ei tarvita tai ei ainakaan mitään todella kovaa sentteriä, koska kaikki menestys perustuu keskialueen voittamiseen, joka perustuu viisikkopeliin, jota vielä opetellaan ;)Mieluiten toki nämä molemmat.
JYPin peli ei tällä hetkellä kestä, jos ykkösketjulla on huono päivä. Mahdollisia pudotuspelejäkin ajatellen laajuutta sekä osaamista on vain pakko saada lisää tuohon ryhmään.
Olen laskenut omaa vaatimustasoa sentterihankinnan suhteen, koska muuten @JypFabu tulee usean viestin voimin kertomaan, että uutta sentteriä ei tarvita tai ei ainakaan mitään todella kovaa sentteriä, koska kaikki menestys perustuu keskialueen voittamiseen, joka perustuu viisikkopeliin, jota vielä opetellaan ;)
Kaikkia kunnia Koskelalle, mutta ei mun mielestä sen taso viime vuonnakaan mikään älyttömän korkea ollut, ei varsinkaan sellainen mikä menestyvän joukkueen sentterillä pitäisi olla. Kyllä tuohon joukkueeseen tarvii sellaisen sentterin jonka taso on korkeampi mitä Koskelalla oli viime vuonna, kun ei nyt haluta pelata sijoista 11-14Ei tarvitse, itsehän sen juuri kerroit, mitä sitä suotta toistamaan. Silti, jos Koskela ei yllä viime kautiseen tasoonsa, niin yhtä sentteriä tuo huutaisi, joskaan ei tietty myyttistä, kun se on pelkkä myytti.
@JypFabu puhuu ihan asiaa viisikkopelin vaikutuksesta, mutta ei tarpeeksi huomioi sitä, että paremmilla senttereillä tuo viisikkopelikin voisi aueta paremmaksi.Olen laskenut omaa vaatimustasoa sentterihankinnan suhteen, koska muuten @JypFabu tulee usean viestin voimin kertomaan, että uutta sentteriä ei tarvita tai ei ainakaan mitään todella kovaa sentteriä, koska kaikki menestys perustuu keskialueen voittamiseen, joka perustuu viisikkopeliin, jota vielä opetellaan ;)
Kaikkia kunnia Koskelalle, mutta ei mun mielestä sen taso viime vuonnakaan mikään älyttömän korkea ollut, ei varsinkaan sellainen mikä menestyvän joukkueen sentterillä pitäisi olla. Kyllä tuohon joukkueeseen tarvii sellaisen sentterin jonka taso on korkeampi mitä Koskelalla oli viime vuonna, kun ei nyt haluta pelata sijoista 11-14
Koskela on kerännyt noin 11 minuutin peliajalla seitsemään peliin tehot 0+0, -5. Ei voi noilla esityksillä laskea menestystä tavoittelevan joukkueen vakiokalustoon, ainakaan vielä. Muutenkaan kentällä ei ole näkynyt tällä kaudella oikein mitään elementtejä hyökkäyspelin tuotosta, edes paikkojen luontia tai muuta.
Mutta voitettiin. Mulle käy paremmin konttaaminen tunteella, kuin konttaaminen leuka rinnassa.Alkaa taas Christofferin vanhat tavat uusiutua, hölmöjä jäähyjä, tänään mussutti kympin pelin jälkeen, aloituksissa aivan surkea ja ei pysty edistämään peliä josta kärsii koko kenttä.
Ei meillä liikaa näitä senttereitä ole, ja Chritoffer ei tuo tällä hetkellä mitään lisäsrvoa siihen.
Mulle ei käy konttaaminen ollenkaan, sitä kun on tullut nähtyä vähän liikaakin..Mutta voitettiin. Mulle käy paremmin konttaaminen tunteella, kuin konttaaminen leuka rinnassa.