Vastavuoroisesti tämä posikerho ei ole vieläkään kyennyt vastaamaan että miksi nyky-JYPin tilassa pitäisi nähdä jotain erityisen positiivista. Sen vuoksi tämän porukan kommentit menevätkin lähes aina henkilökohtaiselle one-liner-tasolle kun itse asialla ei voi vastaan vääntää.
Mä en oikeesti näe pointtia tämmösiin sepustuksiin. Mitä ihmettä oikein kanssakirjoittajilta odotat? toinen puoli ripottaa tuhkaa päälleen tuomiopäivän miekka yllään uhkaavasti heiluen ja toinen puoli yrittää rauhoitella äärituhkiksia tukehtumasta pullaansa. Kestävästi perusteltua ja muihin kuin huhuihin ja kuvitelmiin perustuvaa analyysiä saa etsiä suurennuslasilla.
Minä ymmärrän niitä, joilla lopulta palaa hihat näiden tuomiopäivän sisällöttömien sloganien hokemiseen, ihan niin kuin ymmärrän niitäkin, jotka pelkäävät, että jos jotenkin positiivisesti yrittää kannattamaansa joukkuetta lähestyä, antaa jotenkin mandaatin seuralle jatkaa epäonnistumisen kierrettä. Kummallakaan ei ole toista "vankempaa" pohjaa todellisuudessa.
Ilman sen kummempaa älämölöä tilanne taitaa olla se, että yksi tie tuli tallattua ja uudelle lähdettiin. Kaikki ei sujunut kuin elokuvissa ja notkahdus tuli. Olisi tullut joka tapauksessa, olipa puikoissa kuka tahansa, kun taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että vuorollaan notkahtelee jokainen joukkue ja nyt on JYPin vuoro.
Voi olla, ettei Tyni ja mediaporukka vastaa enää finninaamojen kuvitelmia nykyaikaisesta pr agendasta, mutta onko tuo sitten jotenkin iso juttu?
Nää ottelutapahtuman huonoudesta valittajat vois mennä vaikka tonne camp noulle katsomaan mistä oikeasti on kysymys. Siellä ei raikaa kaupalliset tiedotteet, eikä yleisö tule viihdytettäväksi, vaan viihtymään. Pääasiassa on, yllätys, yllätys, jalkapallo, eikä mikään halpa markkinahulina. ns. oheispalvelut on askeettisemmat kuin yhdessäkään divarihallissa edes, toki lähialueen baarit ja stadion alueen ulkopuolen kojut tarjoavat refresmenttia kansalle. Itse ainakin koin ahaa elämyksen, että tämä on oikeaa katsomokulttuuria, jossa pääasia on peli ja pelaajat, kaiki muu on turhaa. Mikäli koette te valittajat, että tuote on paskaa ilman kultapaperia, se on samaa paskaa kultapaperissakin, eli ei se siitä mihinkään hulabaloolla ja Stubb kestohymyllä kuorrutettuna muutu, Saati Tyni tinderissä muikistelemassa. Joten jos se ahdistaa liikaa siirtykää niihin tapahtumiin, jotka vastaavat toiveitanne, typerän ruikutuksen sijaan, tai olkaa siirtymättä, mutta rasittavaa moinen on lukea viestistä toiseen.
Mutta, kun kerran tunnut olevan tietoisella tasolla tämänhetkisen JYPin suhteen, kertoisiko sitten miksi nyky-JYP tilassa pitää nähdä erityisen negatiivista? koeta pliis välttää sitä henkilökohtaista one-liner tasoa, vaikka jos hyvän murjaiset niin anna mennä, minulla on näet hieman ennakkoluuloja todellisen asiapohjaan perustuvan pohdinnan olemassaoloon empiiriseen kokemukseen pohjautuen tämän palstan suhteen.