Samaa olin näkevinäni, joskin saamattomin porukka omaan silmään vaikutti olevan tasaviisikoin Lahtinen-Vidgren-Kemell. Tuo ketju hajotettiinkin sitten lopulta ja taisi Lahtisella, Kemellillä ja Salosella jäädä peliaika todella pieneksi kolmannessa erässä.
Saman totesin itse paikanpäällä olleena. Eniten huolissani olen Severistä. Mies kyllä yrittää ja pistää kiekollisena harhautuksia harhautuksien perään kunnes kun pitäisi syöttää niin fokus hajoaa kiekonmenetykseen ja hyökkäys yleensä tyssää siihen.
Tiedän omasta valmentajakokemuksesta että tämänlaatuisen aikuisen pelaajan pääkopan sisään on vaikeaa vaikuttaa pelikäsityksen avartamiseksi, kun on jo pienestä pitäen omaksunut "geeneihin" tietynlaisen pelitavan.
Viihdyttävyyttä ja nautittavuuttahan Seve kiemuroillaan kaukaloon tuo ja yleisö tykkää, sillä tämäntyypisiä pelaajia ei liigassa liikaa ole ja näen sen rikkautena, mutta se viisikkopeliä edistävä peli useasti puuttuu eikä johda mihinkään.
Tässäpä valmennukselle työnsarkaa että miten Lahtisen pelityyliä pystyttäisiin paremmin hyödyntämään muuttamalla sitä viisikkoystävällisemmäksi.
Kemellistä en ole huolestunut vaikka tuntuu jäävän jatkuvasti ulkopuoliseksi hakemalla paikkaansa eri ketjuista, Jokke tulee vielä, se on varmaa!
Saloselta en taasen ole paljoa odottanutkaan, rotaatiopelaajana kyllä menettelee.