Jos nyt jotain negatiivista haetaan, niin ensimmäisenä tulee mieleen se, että "ykkös"ketjun peli ei kulje aivan toivotulla tavalla.
Se, mikä oikeasti sopii tänne negatiivisuusketjuun... Hämmästyttää tämä vallalle päässyt kitinä siitä, kuinka Lukko ei pärjää tai peli on huonoa.
Itse menen katsomaan pelejä seuraavilla toiveilla:
1.) Peli on hyvä ja Lukko voittaa
2.) Peli on hyvä - riippumatta siitä, kumpi voittaa
3.) Ottelu päättyy Lukon voittoon, vaikka peli olisi huonokin.
Jos joku ylläolevista kohdista toteutuu, olen yleensä suhteellisen tyytyväinen. Jos peli on huono ja Lukko vielä häviää, on luonnollista, että se vituttaa. Viimeisestä viidestä ottelusta neljä voittoa, vuoden 2007 peleistä voittoja 7/10. Joo, totta on sekin, että Lukko on ollut osassa otteluista pelillisesti alakynnessä, mutta mitä sitten? Nyt raavitaan kasaan kaikki mahdolliset pisteet tyylistä välittämättä mikäli halutaan sinne kuuden joukkoon runkosarjassa. Onko vallalla joku "Väärin voitettu"-kampanja??? Tällaista rutinaa kuulee yleensä surullisenkuuluisan toriparlamentin kokouksissa. Ollaan nyt tyytyväisiä siitä, että pisteitä tulee huomattavasti parempaan tahtiin kuin viime kaudella. Saattaa jopa olla niin, että tällä kaudella Raumalla nähdään taas pudotuspelejä. Niin, niin, eihän Lukko siellä kuitenkaan pärjää, noutaja tulee heti ja... ja... voi kyynel.
Jos nyt katsotaan esimerkiksi kärkijoukkueiden muutamia viime pelejä, niin eipä se Kyrppien (alkuvuoden 11 pelistä 5 voittoa), Perunakerhon (viimeisistä 5 pelistä 2 voittoa) tai Narrienkaan (alkuvuoden 13 pelistä 8 voittoa) meno mitenkään ole vakuuttanut. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin paskaa peliä, eikä niitä pinnojakaan ole kertynyt toivotulla tavalla. Lukko on sentään paskallakin pelillä pinnoja ottanut aivan tyydyttävää tahtia. Totta helvetissä olisi hienoa, jos Lukko pystyisi dominoimaan pelejä illasta toiseen, mutta yksittäisiä pelejä lukuunottamatta siihen ei vaan SM-liigassa yksikään joukkue pysty.
Onko oikeasti niin helvetin vaikeaa olla iloinen siitä, että Lukko vaihteeksi taas menestyy edes kohtuullisesti täysin perseelleen menneen viime kauden jälkeen?