Negatiivisuusketju, kausi 2006-07

  • 32 135
  • 215

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jukan takahiukset kirjoitti:
Olen kirjoittanut Jatkoaikaan nyt reilun 1,5 vuotta. Ihan jatkishistoriani alusta lähtien kirjoittajien suhtautuminen toisiin on ollut varsin penseää. Viimeisten kuukausien aikana pätemisen tarve joillain nimimerkeillä on ollut ihan järkyttävää (en tarkoita nyt pelkästään Lukko-osiota). Joka ikinen asia pitää lähestulkoon kyseenalaistaa. Se oma mielipide tuodaan aina esille muista piittaamatta. Mistä tämä johtuu? Eikö ihmisillä ole oikeassa elämässä paikkaa päteä? Tullaan sitten virtuaalimaailmaan vittuilemaan, koska oikeassa elämässä ei tarvittavia palleja siihen löydy.

Asiaa. Vittuilu täällä JA:ssa on lisääntynyt mielestäni selvästi viimeisen vuoden-kahden aikana. Silloin alkuaikoina tämä oli aika leppoisa foorumi. Monille on tämä foorumi vissiin joku egonkasvatuspaikka nykyään.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko&Boca Juniors&Carolina Panthers
Kaikista eniten vituttaa nämä ihmeelliset pata-sympatiat tälläkin palstalla. Viimekaudella kannustettiin ässiä jopa mestariksi asti (siis oikeesti, mitä vittua!!) ja nyt ollaan niin pahoillaan kun menee huonosti. Ei jumalauta, johonkin sitä rajaa pitää vetää! Mitä huonommin ässillä menee sen parempi Lukolle. Se ei Lukkoa tai sen taloutta heilauttaisi mihinkään vaikka koko seura kaatuisi. Itse ainakin seuraan suurella tyytyväisyydellä padan konttausta ja nautin tilanteesta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Blue&Gold Forever kirjoitti:
Kaikista eniten vituttaa nämä ihmeelliset pata-sympatiat tälläkin palstalla. Viimekaudella kannustettiin ässiä jopa mestariksi asti (siis oikeesti, mitä vittua!!) ja nyt ollaan niin pahoillaan kun menee huonosti. Ei jumalauta, johonkin sitä rajaa pitää vetää! Mitä huonommin ässillä menee sen parempi Lukolle. Se ei Lukkoa tai sen taloutta heilauttaisi mihinkään vaikka koko seura kaatuisi. Itse ainakin seuraan suurella tyytyväisyydellä padan konttausta ja nautin tilanteesta.
Juuri näin! Turhan vieraskoreaksi on turha heittäytyä. Vaikka Lukkokin on ollut kuralla tänä syksynä, niin kyllä padan konttaukselle heltiää täältäkin suunnalta paskaiset naurut.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Zudum!

mäkine kirjoitti:
Katsastus. Missä on mun pinssi?!

Oikein! Ikävä kyllä seura tekee kaltaisekseen, ja Lukon johdon tapaan minustakin on kehkeytynyt patologinen paskanpuhuja, eli ei mulla mitään pinssiä oo hei. Miten olisi pakki? Vasenpakki? Nuori Tsekkiläinen urho, maajokkue tasoa, teetkö sellaisella mitään? Penkinlämmittelyä se on jo ainakin harjoitellut.

Blue&Gold Forever kirjoitti:
Mitä huonommin ässillä menee sen parempi Lukolle.

Höpö höpö. Menee mielenkiinto koko touhusta jos pelit voitetaan vuorotellen 12 kertaa putkeen, paikallisderbyjen suola on juuri se kun joukkueet ovat suhteellisen tasaväkiset. Sitäpaitsi Ässät on jo taapertanut niin monta vuotta, että meikäläisen vittuilu kautta kuittailu varasto porilaisille tutuille kolisee tyhjyytään, ja koko vittuilusta mennyt ilo. Hopea teki Ässille hyvää, ja ainakin minä glooryhunttasin naapurin hulluja punasia viime kaudella pleijareissa, kun Lukon pelit olivat olleet jo förbii pitkän aikaa. Padat saavat pärjätä, kunhan ymmärtävät pysyä siellä Lukon alapuolella sarjataulukossa ja Lukko voittaa enemmän keskenäisiä kohtaamisia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Padan kannattaminen ainakin omalla kohdallani johtuu vain siitä että haluan lukolla olevan paikallisvastustajan jonka voittaminen on aina erikoisen hienoa. Toki lukko saisi kaikki keskinäiset voittaa murskalukemin, kunhan pata sitten muuten olisi uskottava joukkue. Unelmatilanne olisi piestä pata finaalipeleissä 3-0, maalierolla 30-0.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Blue&Gold Forever kirjoitti:
...Mitä huonommin ässillä menee sen parempi Lukolle. Se ei Lukkoa tai sen taloutta heilauttaisi mihinkään vaikka koko seura kaatuisi. Itse ainakin seuraan suurella tyytyväisyydellä padan konttausta ja nautin tilanteesta.

Tässä olen aivan samaa mieltä, tässä on Rauma - Pori ajattelun ydin. Viime kausi oli nautintoa, Ässät hopealla ja Lukko 13. ja nytkin Lukon konttaus kompensoi paljon Ässien normaalia suoritusta.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
TosiFani kirjoitti:
Tässä olen aivan samaa mieltä, tässä on Rauma - Pori ajattelun ydin. Viime kausi oli nautintoa, Ässät hopealla ja Lukko 13. ja nytkin Lukon konttaus kompensoi paljon Ässien normaalia suoritusta.

Olen sillä kannalla, että suurin kiekkofiilis minulle tulisi, jos Lukko voittaisi Ässät vaikka pleijareissa(finaaleissa, out of guestion), voitoin 3-2, Raumalla tietysti, jatkoajalla ehkä.
Eli tässä mielessä toivon Ässienkin menestyvän, mutta ilman pelkoa ja vittuuntumisen tunnetta en osaa Ässiä kannattaa, ellei minulla ole täysiä takeita, ettei vaikka Ässät teekin temppua, ja tiputa Lukkoa jatkosta.
Tälläistä tunnetta on kovin vaikea saada, ainakaan 100% varmuutta asiasta, ja siksi Ässien ryömiminen sopii myös vallan hyvin.
Aikaisemmin puhuttu "Ässien konkurssi, ei kiinnosta" taas on niin väärin, samalla katoaisi ihan helvetisti tunnetta koko lätkän seuraamisesta, kenelle sitten piikittelisi.. HPK- Faneille?
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Ei se ole Ässien vika, jos niillä on muutama putkinäköinen terroristi kannattajajoukossaan. En minä jaksa toivoa edes Ässille pahaa tai erikoisesti nauttia niiden nykyisestä menestyksestä enempää kuin Tepsin talousongelmistakaan. Itse asiassa Tepsin talousongelmat ja menestymättömyys on suurempi ilo sen maailman kaikkeuden huonoimman biisin takia.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Blue&Gold Forever kirjoitti:
Kaikista eniten vituttaa nämä ihmeelliset pata-sympatiat tälläkin palstalla. Viimekaudella kannustettiin ässiä jopa mestariksi asti (siis oikeesti, mitä vittua!!) ja nyt ollaan niin pahoillaan kun menee huonosti. Ei jumalauta, johonkin sitä rajaa pitää vetää! Mitä huonommin ässillä menee sen parempi Lukolle. Se ei Lukkoa tai sen taloutta heilauttaisi mihinkään vaikka koko seura kaatuisi. Itse ainakin seuraan suurella tyytyväisyydellä padan konttausta ja nautin tilanteesta.
Ihan totta. Viime kausi oli jääkiekkopainajainen pahimmasta päästä, ja olin täynnä onnea kun HPK vei kannun. Vitutti niin rankasti Ässien ahdistava (mutta kieltämättä tehokas) pelityyli ettei mitään rajaa. Ja se kaikki mediahype, voi kristus. Varsinkin kun olen niin monta Ässäottelua Porissa nähnyt kolmella eri vuosikymmenellä (kuulostanko Patamieheltä!) että tiedän tasan tarkkaan kuinka helposti se puukko pamahtaa selkään sielläkin ja alavireen hetkellä seisomakatsomo on yhtä pliisu kuin, no, vaikka Raumalla. Periksi ei anneta milloinkaan, my ass! Totta kai se tuntuu hyvältä kun pitkän taaperruksen jälkeen tulee menestystä, mutta näinhän se on joka torpassa jossa edellinen viiri on Neuvostoliiton ajoilta.
Olen asunut ekat 20 vuotta siinä Rauman ja Porin välissä jossa joukkueiden kannatus on suht. tasan. Ehkä se on jättänyt jälkensä - Raumallahan suurin osa on Lukon kannattajia ja Porissa Ässien. (No shit, Sherlock!). Ei tartte vastapuolen kannattajien kanssa kinata päivittäin.
Suuri harmistuksen aihe on Lukon aneemisuus - aivan niin täysipainoisesti ei voi nauttia Ässien sijoituksesta. Vähän kuitenkin!
Mestikseen ei tarttis Ässienkään tippua, jämäsijat liigassa kelpaavat kyllä.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Haistakaa vittu koko saatanan Lukkoryhmä!!! Ei vittu kiinnostaa enää tollanen neppailu. Tämä kausi on tässä. Mikäli Toivola jatkaa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Hävisin tämänehtoisen perseilyn takia viinapullon Ipa-fanille. Mitenkään "ylimääräistä" kulua tästä ei kuitenkaan minulle tule, koska se kymppi joka kuluu pulloon, säästyy monta kertaa nyt alkavan Lukko-boikotin ansiosta. Katsotaan sitten joulun jälkeen taas, annetaanko vielä mahdollisuus tämän kauden porukalle vai aletaanko odottamaan juhannusta. Perse!
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Yuppi kirjoitti:
Hävisin tämänehtoisen perseilyn takia viinapullon Ipa-fanille. Mitenkään "ylimääräistä" kulua tästä ei kuitenkaan minulle tule, koska se kymppi joka kuluu pulloon, säästyy monta kertaa nyt alkavan Lukko-boikotin ansiosta. Katsotaan sitten joulun jälkeen taas, annetaanko vielä mahdollisuus tämän kauden porukalle vai aletaanko odottamaan juhannusta. Perse!

Ihan kuin omasta kynästä kirjoitettu,mutta onneksi en kenenkään kanssa lyönyt asiasta vetoa (ainakaan pulloa) sillä tämä pullo tulee omaan käyttöön ja käyttö alkaa saman tien.Kaverille heitin viestiä,että seuraavaan peliin sitten firman lipuilla,mutta ikävä kyllä kaveri oli iltavuorossa nyte.Loppukauden pelit vain silloin paikan päällä kun ilmaiseksi pääsee,muuten ei.Ei valmentajakaan voi väittää/sanoa,että on harjoiteltu viisikkopeliä ja sitten peli on ihan jotain muuta.Ka...puheita täynnä koko valmentaja.

Yhdyn mielipiteeseen,että voisimme kokeilla muutamia pelejä ilman valmentajaa,ei ainakaan huonommaksi voi mennä.Tekisi mieleni sanoa paljon muutakin mutta porttikielto voisi olla lopputulos joten jätetään sanomatta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pasi Häkkinen

Tänään Tampereella nähtiin taas tutumpaa Pasi Häkkistä: ajassa 27.31 taululla numerot 0-4 ja Häkä vaihtoon.

Negatiivista on se että kauden ainoan voittopelinsä Häkä pelasi varmaan Lukkoa vastaan. Jollei sitten seuraavassa keskinäisessä ole maalilla.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voitosta huolimatta minun tekee kovasti mieli kitistä. Jälleen kerran Lukon voittokaava oli se, että onnistuttiin pörräämään 3-4 maalin johto muutaman minuutin supertehojaksolla, joka sitten pitää loppuun asti. Tosin tänään oli lähellä voiton menetys, taisi tuuri pelastaa Lukon pojat, selostuksesta päätellen. Ai mikä tässä tällä kaudella tutuksi tulleessa voittokaavassa on vikana? No ei sinänsä mitään, jos pelaisivat joka pelissä näin. Kyse on siitä, että tasaisia pelejeä ei ole pahemmin pystytty voittamaan. Ja tasaisiahan suurin osa peleistä on.

Edelleen Lukko oli pelillisesti pahasti alakynnessä, mikä tarkoittaa sitä, että silloin keskimäärin pelit hävitään. Tällaisia sattumia osuu silloin tällöin, mutta niillä ei pitkälle pötkitä. Miksi tänäänkin viimeinen kymppi oltiin aivan paskat housuissa, vaikka peliä johdettiin 50 min. kohdalla 2-5? Miettikääpäs toisin päin. Lukko kotihallissaan 2-5 tappiolla ja 10 minuuttia aikaa, kuinka pelissä käy? Usein vastustaja onnistuu jäädyttämään pelin hyvin, jolloin mitään kunnon takaa-ajoa ei synny. Ilman tuota tämän illan tehohetkeä Lukko olisi varmasti hävinnyt pelin, sillä normaalilla kaavalla. Niinhän siinä käy, kun vastustaja vie peliä mennen tullen.

Eli edelleen olen hyvin huolissani Lukon pelillisistä esityksistä. Puolustus aukeaa luvattoman helposti. Sellaista molaria ei olekaan, joka puolustuksen avoimista ovista huolimatta tekee joukkueestaan ns. voittavan joukkueen.

Sen verran vielä kuitenkin plussaa, vaikka negaketjussa ollaankin, että Lukon maalintekoprosentti paikoista on usein todella murhaavaa, niin kuin tänäänkin. Jos tuo joukkue kykenisi puolustamaan tiiviimmin, harva sitä junaa pysäyttäisi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Niin uskomaton kommentti kuin tämä onkin niin kirjoitan silti - jollain tavalla vituttaa nämä odottamattomat vierasvoitot. Taas mielessä häilähtää ajatus paremmasta tulevaisuudesta kunnes (viimeistään) seuraava kotiottelu palauttaa karun arjen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
En tiedä kumpaan positiivisuus vai negatiivisuusketjuun tämä kuuluu, mutta ainakin lievästi vituttaa, kun kyttään koko ajan tekstitv.tä, nettiä ja muita medioita ihan vaan sen takia, että odotan Lukosta päin kuuluvan jotain muutoksia. Esim. kakkosvalmentajan potkut, Hunkesin ja/tai Platilin potkut ja uuden ulkomaalais/kotimaisen pakin hankinnasta. Torkki takaisin Lukkoon ja Niskala kanssa ja Riihijärven Jussi. Jotain edes! Yrittäisivät edes siellä toimistolla. Ei näin voi jatkua!
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jälleen tappio niin tutuksi käyneellä kaavalla: kolmannessa erässä tiputaan kyydistä ja hävitään peli. Ei tämä voisi enää enempää käsikirjoituksen mukaan mennä. Ilman Lawsonia turpiin olisi vissiin tullut aika huolella.

10. sija on se maali, johon Lukolla pienet mahkut vielä on. Ilman muutoksia tämä homma ei paljon tästä muutu. Se on jo nähty.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oulun reissut voitaisiin tulevina kausina jättää kokonaan tekemättä. Turhaa sinne on lähteä pelaamaan, kun yhtä hyvin nuo ottelutulokset voisi vain merkitä suoraan SM-liigan pöytäkirjoihin. Eli Lukolle 0-1 ja 1-2 johtomaalit ensimmäiseen ja toiseen erään, sekä Kärpille sitten tasoitukset noihin maaleihin. Kolmanteen erään merkataan Kärpille 3-2 voittomaali. Maalintekijät voidaan vaikka arpoa.
 

Korinekki

Jäsen
Eipä kauhean hyvältä näytä. Todellakaan. Peli on, kieltämättä, parantunut, mutta ei riittävästi. Nyt alkaa olemaan kympin sakkiinkin jo pisteroa, joten joulutauolle joudutaan melko lailla vaatimattomista asetelmista.
Ennen taukoa on muutama kolmen pisteen voitto pakko saada.
Hommaisivat edes muutaman uuden pelaajan....
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos Lukko mielii taulukossa ylöspäin ei pelkät voitot Saipasta ja Pelsuista lämmitä. Kerho taitaa olla ainoa kärkipään joukkue jolta ollaan pisteitä tällä kaudella ryövätty. Ei hyvältä näytä. Tietysti kaikki yhä luottavat Strakan taannoin Veikkaajassa lataamaan kommenttiin että "vasta vuodenvaihteen jälkeen peli kulkee ja luistin liikkuu kunnolla..."
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Karajan kirjoitti:
Jos Lukko mielii taulukossa ylöspäin ei pelkät voitot Saipasta ja Pelsuista lämmitä. Kerho taitaa olla ainoa kärkipään joukkue jolta ollaan pisteitä tällä kaudella ryövätty. Ei hyvältä näytä. Tietysti kaikki yhä luottavat Strakan taannoin Veikkaajassa lataamaan kommenttiin että "vasta vuodenvaihteen jälkeen peli kulkee ja luistin liikkuu kunnolla..."

Täyttä yltiöoptimistista paskan jauhantaa tuo Strakan kommentti. Suuret muutokset joulun jälkeen ovat historian valossa erittäin harvinaisia. Kyllä keskinäiset voimasuhteet on jo tuossa vaiheessa nähty.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
LukkoUkko79 kirjoitti:
Jälleen tappio niin tutuksi käyneellä kaavalla: kolmannessa erässä tiputaan kyydistä ja hävitään peli. Ei tämä voisi enää enempää käsikirjoituksen mukaan mennä. Ilman Lawsonia turpiin olisi vissiin tullut aika huolella.

10. sija on se maali, johon Lukolla pienet mahkut vielä on. Ilman muutoksia tämä homma ei paljon tästä muutu. Se on jo nähty.

Niinpä mutta kukaan ei tunnu tätä uskovan. Itse sanoin jo lokakuussa, että Toivolalle pitäisi alkaa etsimään vaihtoehtoja. Jo tuossa vaiheessa oli erittäin selvästi nähtävissä joukkueen pelilliset ongelmat. Jälkiviisaus on aina helppoa mutta tämä suunta on ollut kaikkien nähtävillä jo pitkään ja aikaa reagointiin olisi ollut.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
1963 kirjoitti:
Täyttä yltiöoptimistista paskan jauhantaa tuo Strakan kommentti. Suuret muutokset joulun jälkeen ovat historian valossa erittäin harvinaisia. Kyllä keskinäiset voimasuhteet on jo tuossa vaiheessa nähty.

Straka nyt tarkoitti itseään ja vertasi takavuosiin, joukkueen pelaamiseen hän ei ottanut kantaa. Onhan tuo ihan tyypillistä, että koko kauden suoritustaso ei pysy samanlaisena. Ekana tuli mieleen Ville-Vesa Vainiolan ja Sami Torkin olleen vaikeuksissa syyskauden peleissään, mutta keväällä joulun jälkeen peli on alkanut luistaa paremmin.

Jukka Rautakorven aikana Lukko oli tarkoituksella loka-marraskuussa sarjan hitain joukkue, eikä todellakaan keikkunut sarjan kärkipäässä. Kova treeni tähtäsi kevääseen. Vastaavasti Ismo Lehkonen näytti ajoittavan joukkueen kuntopiikkiä etenkin ensimmäisellä kaudellaan sarjan alkuun.

Samaa taisi tehdä Toivola Ässissä. Ässäthän oli liekeissä parina syksynä, mutta "joulu tuli Poriinkin". Uskoisin, että kerran porilaisten lento katkesi harjoittelun virheisiin, kerran loukkaantumissumaan ja viime kaudella kaikki natsasi loppuun saakka kohdalleen.

1963 kirjoitti:
Niinpä mutta kukaan ei tunnu tätä uskovan. Itse sanoin jo lokakuussa, että Toivolalle pitäisi alkaa etsimään vaihtoehtoja. Jo tuossa vaiheessa oli erittäin selvästi nähtävissä joukkueen pelilliset ongelmat. Jälkiviisaus on aina helppoa mutta tämä suunta on ollut kaikkien nähtävillä jo pitkään ja aikaa reagointiin olisi ollut.

Olen eri mieltä. Lukko nappasi kevään valmentajamarkkinoiden kuumimman nimen, ja kaverille olisi pitänyt antaa kenkää jo kuukauden jälkeen? Pitkäjännitteisyys, missä pelaa? Voi olla, että Toivolan johdolla Lukko ei nyt kurssiaan käännä, mutta ainakaan minä en olisi miehelle potkuja antamassa.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Karajan kirjoitti:
Jos Lukko mielii taulukossa ylöspäin ei pelkät voitot Saipasta ja Pelsuista lämmitä. Kerho taitaa olla ainoa kärkipään joukkue jolta ollaan pisteitä tällä kaudella ryövätty. Ei hyvältä näytä. Tietysti kaikki yhä luottavat Strakan taannoin Veikkaajassa lataamaan kommenttiin että "vasta vuodenvaihteen jälkeen peli kulkee ja luistin liikkuu kunnolla..."

Pah. Hyvä jos on optimisteja kehissä, itse en usko paskankaan vertaa Lukon mahdollisuuksiin mitä tulee välieräpaikkaan. Ja muut sijoitukset ovatkin siten yhtä tyhjän kanssa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Näkisin negatiivisena asiana, että Haataja ja Saarenheimo valittiin kissanristijäis turnaukseen Moskovaan. Pahimmassa tapauksessa, noissa halonhakkuu kilpailuissa tulee potilaita takaisin. Ovat herrat kuitenkin nykykunnossa, kohtuu tärkeitä Lukolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös