En mä nyt varsinaisesti väitä, että olisit väärässä ja minä yksioikoisesti oikeassa, mutta yleensä ulkomaille pikkuseuroista siirtyneet pelimannit ovat olleet statukseltaan hieman Pattia kovempaa kaliibeeria, ainakin parhaimmillaan kärkiketjujen ja sellaisen 0,75 pistekeskiarvon miehiä (mutu, voi hyvinkin olla, että olen mielikuvineni väärässä)Hieman vierastan ajatusta, että HIFK (tai Kärpät, TPS, Tappara jne...) olisi parempi ponnahduslauta maajoukkueeseen tai ulkomaille ylipäätään. Niin sitä pienten seurojen pelaajat yhtälailla on ollut maajoukkueessa ja/tai siirtyneet ulkomaille. En todellakaan pidä elinehtona paremmalle tulevaisuudelle siirtyä ns. suurseuroihin. Kyllä se valitettavasti on raha vain ja ainoastaan, millä sinne saadaan siirtymään. Ja raha nyt tuppaa olemaan nuorelle urheilijalle kohtuu hyvä voiteluaine. Johan sen näkee perssilmälläkin, että Kerhossa on ihan samat menestysmahdollisuudet kuin HIFKissäkin. Mutta palkka sitten onkin ihan eri tasoa.
Mun mielestä ihan havainnoillistavana, eikä oikeastaan edes yhtään vähättelevänä esimerkkinä voisi kysyä, että mitäs veikkaat, onko Ville Koholle sadellut paljonkin tarjouksia ulkomailta?
E: Kohon tapauksessa en siis tarkoittanut nykyhetkeä, vaan ennemminkin sitä urahuippua 5-6 vuoden takaa. Majukomennuksen jälkeen vaikeampi kausi Liigassa ja SaiPassa -> varmasti vaikutti yleiseen kiinnostukseen miehen palveluista.
Viimeksi muokattu: