Positioin itseni feikkiheikki-realistiksi jonka vastakohta on lumoutuneet oikein kannattajat. Olen sillä kannalla, ikävä kyllä, että HIFK:n pitäisi ottaa kunnon syväkyykky, että omistuspohjaan saataisiin täysi muutos ja tekeminen muuttuisi ammattimaisemmaksi ja seuran avainpositioissa olisi oikeasti tulosvastuu. Suojatyöpaikoista ja vastuun välttelystä on päästävä eroon. Se että on joskus historiassa tehnyt seurassa jotain merkittävää, ei pidä olla elinikäinen oikeus nostaa palkkaa seurasta, jos aika on ajanut ohi tai osaaminen ei riitä.
Koko homma perustuu siihen ettei mitään isompaa muutosta haluta ja varotaan palkkaamista johtotehtäviin sellaisia ammattilaisia jotka alkaisivat kyseenalaistamaan seuran toimintaa. Pesonen tästä hyvä esimerkki. Veikkaan että jaksaa seuraavat 5-6 vuotta jonka jälkeen saa Salmelaisen tapaan tarpeekseen, kun kertyneen kokemuksen myötä alkaa ymmärtää mistä on kyse eikä pysty uudistamaan toimintaa. Hänet sitten korvataan uudella harjoittelijalla ja kaikki alkaa taas alusta.
Näin loppuun täytyy todeta etten usko tuon muutoksen tapahtuvan, ainakaan lähiaikoina. Se jonkinlainen toive paremmasta on kuollut. Olen tullut siihen pisteeseen ettei enää kiinnosta, ei HIFK, mutta samasta syystä ei muidenkaan liigaseurojen pelit. Niin paljon vituttaa HIFK:n alisuorittaminen ja jatkuvat sen tuottamat pettymykset. Helpommalla pääsee, kun ottaa etäisyyttä. Nostan hattua niille jotka vielä jaksavat ja käyvät hallilla katsomassa pelejä. Itse en saa siitä enää mitään nautintoa - päinvastoin.