Negasiipi Vs Posisiipi

• 4 527
  • 52

Kuulutko Posi- vai negasiipeen

• Äänestäjiä
    80

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpaan siipeen kuulut? Kokoonpanojen sommittelut sallittuja. Tässä ketjussa käydään keskustelua tästä paljon parjatusta asetelmasta. Sana vapaa! Ketjun avaajan oikeudella luon negasiiven ykkösketjun.

@R.P.M. 12 000 - @Stratman - @Sp#16

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Tällä kaudella ehdottomasti posisiivessä. Ollaan ylitetty odotuksia ja lähtökohtia koko kausi, ja liigan uudet voimasuhteet kääntyvät myös meidän eduksi.

Tätä edelliset kaudet ollaankin sitten alisuoritettu isosti, joten meininki on saattanut olla negatiivisempaa. Mutta ei kyllä ikinä ihan mitään pelkkää valitusta.

StadinSeebra

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NJ Devils
Haluaisin sanoa posisiipi, koska maailmaan mahtuu ihan tarpeeksi paskaa ilmankin IFK:ta, jonka takia tykkään ajatella asioita positiivisesti. Toisaalta taas olen aika kriittinen, ja joskus on vähän liikaakin tunnetta pelissä. Liika kriittisyys johtuu välittämisestä ja sitä en aina ymmärrä, miksi välittää niin paljon.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikea kysymys. Olen ollut pitkään kriittinen, toki mielestäni ihan syystä. En koe olevani siltikään negatiivinen. Jos nyt valita pitää niin mennään sitten negasiipeen, on sen verran monta asiaa viturallaan omaan makuun tällä hetkellä.

Tässä olisi voinut olla myös muita vaihtoehtoja valittavana, sillä en laske itse itseäni välttämättä noista suoraan kumpaankaan. Oon ainakin omasta mielestäni ihan positiivinen monia meidän pelaajia kohtaan, mutta sitten taas olen vastaavasti huomattavasti kriittisempi meidän valmennuspuolta, seurajohtoa ja seuran toimintaa kohtaan, kuten varmasti hyvin moni muukin tällä palstalla on ja ihan syystäkin.

Ei joukkue voi pärjätä odotetulla tavalla, vaikka siellä olisi Crosby, McDavid ja Vasilijevski maalissa, jos valmennus ja seurajohdon toiminta on aivan surkealla tasolla ja puolet jengistä on koko ajan loukkaantuneena, eikä seurajohto yritä, välitä tai kykene tätä tilannetta mitenkään paikkaamaan kauden aikana.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpaan siipeen kuulut? Kokoonpanojen sommittelut sallittuja. Tässä ketjussa käydään keskustelua tästä paljon parjatusta asetelmasta. Sana vapaa! Ketjun avaajan oikeudella luon negasiiven ykkösketjun.

@R.P.M. 12 000 - @Stratman - @Sp#16

Tarkoitus oli jatkaa joululomailua, mutta kun nyt tänne tägättiin niin haluan vain sanoa saman, jonka totesin jo viime keväänä, eli negasiipi on oikeasti posisiipi. Me kriittiset haluamme muutosta, emmekä jaksa enää tätä samaa shaibaa vuodesta toiseen. Mutta se siitä, takaisin joululoman viettoon ja hyvää uuttavuotta kaikille.

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Feikkiheikki negasiivestä moi. Vaikka iloitsenkin joukkueen onnistumisista, niin oraganisaation iso kuva muistuttaa lahoavaa hometaloa. Pitäisi rempata perustuksia myöten ja rakentaa uudestaan. Ja tilanne ei parane odottamalla tai pintarempalla. Mätä etenee rakenteissa kuitenkin.

Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Tässä olisi voinut olla myös muita vaihtoehtoja valittavana, sillä en laske itse itseäni välttämättä noista suoraan kumpaankaan. Oon ainakin omasta mielestäni ihan positiivinen monia meidän pelaajia kohtaan, mutta sitten taas olen vastaavasti huomattavasti kriittisempi meidän valmennuspuolta, seurajohtoa ja seuran toimintaa kohtaan, kuten varmasti hyvin moni muukin tällä palstalla on ja ihan syystäkin.
Samaan kategoriaan lasken itseni, pelaajat posia koska tekevät aina sen "likaisen työn" askissa, mutta Peltosen valmennus ja toisaalta seurajohto jo ennen Peltosta ollut pitkään negaa.

Muuten mennään neutrina toivoen, että HIFK:sta kasvaisi joskus uudelleen hyvin johdettu ja menestyvä "suurseura" koska siihen on periaatteessa olemassa kaikki eväät Helsingin talousalueella. Pitäisi vain saada se uusi laajempi ja ajanmukainen Areena entisen vanhan klassisen Nordiksen tilalle.

Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen varovainen posisiipi, kuitenkin niin ettei tässä minään sokeana seurata tätä touhua.

Ville Peltosen haluan pois valmentajan paikalta ja muutenkin organisaatio tarvitsisi ns. ison puhdistuksen.

Mutta samalla koen tämän olevan vain kiva lisä elämään, eikä tämä nyt isossa kuvassa ole mikään elämän ja kuoleman asia.

Hieman aina huvittaa tietty ääripää negasiivestä, jossa kaikki on oikeasti paskaa. Voitto tai tappio, niin aina löydetään kaikki mikä on paskasti.

Tappioita ylikorostetaan ja voittoja vähätellään milloin milläkin verukkeilla.
IFK jos voittaa hyvällä pelillä -> pitikin voittaa koska vastustaja oli paska/lepoetu/VASTUSTAJAN loukkaantumiset yms.

IFK jos häviää hyvälläkin pelillä -> kaikki paskaa vaikka olisi hävitty niin, että molari ottaa viisi vetoa puolesta kentästä sisään tms.

Äärimmäinen negailu ja liiallinen tunteella eläminen siinä hetkessä tuntuu jotenkin tosi raskaalta ajattelumaailmalta.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Yllä @king of the jungle hyvää pohdintaa ja varmasti totuuden siementä myös. Yhtälailla minua huvittaa melkoisesti posisiiven ääripää, jotka eivät itsesuggestioltaan kykene näkemään IFKssa mitään vikoja. Aina kyetään keksimään jokin meriselitys tai odottamaton tapahtuma, jolla IFKn silloinen floppi kyetään selittämään. Tolpat siirtyvät loputtomasti. Jos sitten joskus kyetään pieneen kritiikkiin niin vähintään jo sivulauseessa se kritiikki kumotaan.

Hiihtäjäpainijat tietysti sitten ihan omassa Inkvisiittori-kastissaan

Itseni lokeroisin @Mojo seuraksi realistisiipeen. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu, että IFKn resursseilla hankittaisiin urheilutoimenjohtajaksi ja päävalmentajaksi meritoituneita ammattilaisia, eikä TET-miehiä.

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Posisiipi (tai no ehkä enemmän realistisiipi), mutta täältäkin on oikeus antaa raippaa paskasti ja laiskasti hoidetusta duunista.

Yleisesti ottaen HIFK on mulle aina positiivinen ja kaunis asia, sillä muuten en siihen aikaani ja rahaani käyttäisi.

letiss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Kun muutamaan otteeseen tätä palstaa on lukenut, niin väkisinkin on tullut mieleen, että täällä majailee pelkästään negasiipeä ja ne posit on hallilla.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Positioin itseni feikkiheikki-realistiksi jonka vastakohta on lumoutuneet oikein kannattajat. Olen sillä kannalla, ikävä kyllä, että HIFK:n pitäisi ottaa kunnon syväkyykky, että omistuspohjaan saataisiin täysi muutos ja tekeminen muuttuisi ammattimaisemmaksi ja seuran avainpositioissa olisi oikeasti tulosvastuu. Suojatyöpaikoista ja vastuun välttelystä on päästävä eroon. Se että on joskus historiassa tehnyt seurassa jotain merkittävää, ei pidä olla elinikäinen oikeus nostaa palkkaa seurasta, jos aika on ajanut ohi tai osaaminen ei riitä.
Koko homma perustuu siihen ettei mitään isompaa muutosta haluta ja varotaan palkkaamista johtotehtäviin sellaisia ammattilaisia jotka alkaisivat kyseenalaistamaan seuran toimintaa. Pesonen tästä hyvä esimerkki. Veikkaan että jaksaa seuraavat 5-6 vuotta jonka jälkeen saa Salmelaisen tapaan tarpeekseen, kun kertyneen kokemuksen myötä alkaa ymmärtää mistä on kyse eikä pysty uudistamaan toimintaa. Hänet sitten korvataan uudella harjoittelijalla ja kaikki alkaa taas alusta.

Näin loppuun täytyy todeta etten usko tuon muutoksen tapahtuvan, ainakaan lähiaikoina. Se jonkinlainen toive paremmasta on kuollut. Olen tullut siihen pisteeseen ettei enää kiinnosta, ei HIFK, mutta samasta syystä ei muidenkaan liigaseurojen pelit. Niin paljon vituttaa HIFK:n alisuorittaminen ja jatkuvat sen tuottamat pettymykset. Helpommalla pääsee, kun ottaa etäisyyttä. Nostan hattua niille jotka vielä jaksavat ja käyvät hallilla katsomassa pelejä. Itse en saa siitä enää mitään nautintoa - päinvastoin.

Viimeksi muokattu:

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kun muutamaan otteeseen tätä palstaa on lukenut, niin väkisinkin on tullut mieleen, että täällä majailee pelkästään negasiipeä ja ne posit on hallilla.
Et ole tainnut osallistua keskusteluihin hallilla?

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En kuulu kumpaankaan siipeen. Olen realisti, vaikka se täällä joidenkin mielissä kääntyy negailuksi. Elämä on hyvä opettaja.
Tämä kuvastaa ytimekkään lyhyesti ehkä sitä omaakin tilannetta. Realistinen kannattaja, jonka henkisissä kannattajaominaisuuksissa vuosien ja vuosikymmenten pettymykset ei kuitenkaan voi olla näkymättä viesteissä/kommenteissa/kriittisyydessä. En pidä sitä kuitenkaan negasiipeilynä, ja osaan kuitenkin nauttia voitoista ja antaa arvoa hyville suorituksille kentällä, ja siksi tätä ehkä jaksaakin vielä.

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Viimeiset 41 vuotta, 2 mestaruutta, 5 finaalipaikkaa. Tän rakkaan "suur"seuran kannattaminen on aika pitkä ja kivinen tie. Ei se suoranaista posia hirveesti ruoki, enempi luonnetta kasvattaa vuosikymmenestä toiseen.

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans
Itseni lokeroisin @Mojo seuraksi realistisiipeen. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu, että IFKn resursseilla hankittaisiin urheilutoimenjohtajaksi ja päävalmentajaksi meritoituneita ammattilaisia, eikä TET-miehiä.
Ite oon tätä siipeä kans. Koitan olla optimisti, ku siviilipuolella on ihan vakaviakin ongelmia elämässä ollu. Mutta vituttaa ajoittain se jatkuva kyntäminen. Ku 2011 alkaa olla aikaa, ja 1998 vielä enemmän. Sillo oli iteki viel nuori ja nopee. Enää ei ole kun ja.
Ehkä olen siis optimistis-realistisen feikki-heikki-siiven edustaja.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaan kategoriaan lasken itseni, pelaajat posia koska tekevät aina sen "likaisen työn" askissa, mutta Peltosen valmennus ja toisaalta seurajohto jo ennen Peltosta ollut pitkään negaa.

Muuten mennään neutrina toivoen, että HIFK:sta kasvaisi joskus uudelleen hyvin johdettu ja menestyvä "suurseura" koska siihen on periaatteessa olemassa kaikki eväät Helsingin talousalueella. Pitäisi vain saada se uusi laajempi ja ajanmukainen Areena entisen vanhan klassisen Nordiksen tilalle.

Joo siis onhan meillä onneksi monia todella kovan luokan pelaajia tähän liigaan, kuten mm. Lehterä, Pakarinen, Vesalainen, Martin, Kiviharju ja kaikki meidän ulkomaalaiset. Sitten taas valitettavasti ne loukkaantumiset ovat tälläkin kaudella sotkeneet pakkaa melkoisesti, kun varsinkin puolustuspäässä Lindbohm ja Sund ovat harmikseen saaneet kärsiä niistä käytännössä koko IFK-uransa ajan.

Tämä itseäni myös todella harmittaa, kun seurajohtomme ei ole osannut/pystynyt tekemään tästä seurasta paremmin toimivaa konseptia, vaikka meillä on sentään taustallamme pääkaupungin ylivoimaisesti suurin talousalue ja sellaiset markkinat, joita tuolla maakunnissa ei ole.

Varsinkin se Jokereiden lähtö KHL-liigaan olisi pitänyt osata hyödyntää tässä seurassa huomattavasti paremmin, mutta sitä seurajohtomme ei vaan koskaan osannut tehdä riittävän hyvin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy