Negapetterit vs. Jees-miehet: Suuri ”mitään ei saa enää sanoa” –ketju

  • 23 321
  • 183

lamfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild
Itse kyllä iloitsen päätöksestä. Kiitos jälleen moderaattorit. Ei hänen viestit mitään keskustelua ole koskaan ollutkaan vaikka joku niinkin niitä koittaa vielä ymmärtää. Silkkaa purkautumista, mikä taas pilaa aikalailla koko kyseisen osion ainakin suurelta osalta muista.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Itsehän piirrän luistimilla viivoja vahvasti nelosen laidassa. En ole oikeen saanut peliaikaa ja silloin kun sitä saan, ovat Seuran peliesitykset mitäänsanomattomia.

Ei hyvää eikä huonoa. Olisi aika varmaan lyödä lötöä säkkiin ja nousta jonkun leirin kakkosvitjaan.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Ei hyvää eikä huonoa. Olisi aika varmaan lyödä lötöä säkkiin ja nousta jonkun leirin kakkosvitjaan.
Nyt olisi hc negapetterien ykkösen laidassa hyvä näytönpaikka. Tietysti kun tammikuu saapuu, niin joukkueen ykköslaituri tekee paluun todennäköisesti entistä vahvempana, joten näyttöjä olisi parempi alkaa lyömään tiskiin ensimmäisestä vaihdosta alkaen. Tietysti jos spinen vamma on luultua pahempi ja vaatii leikkausta, niin saattaa kuntoutuminen ottaa aikansa eikä luistin kulje odotettuun tapaan. Spinen soppari luultavasti on luokkaa Korpikoski, joten seurajohto ei varmasti katso hyvällä jos pelissä alkaa näkymään positiivisia piirteitä jolloin seuran vaihto tulee nopeastikin eteen.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän täytyy sanoa että kärkiukon jättämä aukko on armoton. Vastuuta tarjolla ja sitä yrittää vanha koukkupolvi aurajoki ottaa. Ainakaan yrityksen puutteesta ei voi syyttää sillä sen verran runsas on tykitys peliesitys-ketjussa ollut viime matsien ajan. Mutta se laatu! Ei oikein lähde! Samojen asioiden monotoninen toistelu ei tuo negailijoille mitään lisää. Pitää olla nyt hieman luovempi ja fiksumpi. Se joka ei tätä ymmärrä niin on totaalisen pihalla.
 

lamfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild
Auriksella on kyllä yritystä ja tahtoa, mutta jalka ei enää yksinkertaisesti riitä. Pelkkä rahastava koukkupolvi, joka ei sovellu enää negapetterien uudistettuun pelitapaan. Ainiin ja se uusi pelitapaki on muuten täysin paskaa epäjääkiekkoa. Jotai tarttis tehdä, eroaisipa vaikka Urama.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olenl ollut hc negapetterit rosterissa ns. jatkuvalla sopimuksella, mutta taidan kyllä siirtyä sveitsiin hc neutraalien sarjaan koska en ymmärrä hc negapetterien pelikirjaa enää ollenkaan nyt kun meidän tähtipelaaja on loukkaantumisen takia sivussa pidempään.
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Konkkakypsän kriisiseuran munattomat kendojanarit
Iso paha idän ihme tänään vastassa. Saas nähdä kauanko pieni ja piskuinen tepsi pystyy roikkumaan pelissä mukana. Yksikin piste olisi isänniltä mestariteos, mutta eiköhän kaikki kolme pinnaa lähde odotetusti Lappeenrantaan.

- Negapetterien ykkösketjun sentteriksi täksi illaksi nostettu.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen verran pitää tarttua tähän kommentoijan roolissa että jos haluaa vastuuta niin se tila pitää ottaa. Veli auris eilen tappioillassa 15 samaa sisältöä olevaa viestiä ketjuihin. Oli joo yritystä vaikka se toistamisen takia jäi vähän piippuun. Tänään kun tilanne on toisinpäin niin ainoastaan kaksi viestiä ja nekin pelin alussa.
Laiskaa suorittamista sanon minä! Jos olisin negailijoiden GM niin heittäisin tuon koukkupolven imemään vaikka tuppea jos muuta ei ole!
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Ja kuinka monta viestiä tuli SaiPa pelissä. Tietenkin jos oli matkoilla niin ihan ymmärrettävää.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Aurishan on kuin ilmetty Ilomäki tai muu vastaava fluguilija. Parhaimmillaan joka tilanteessa näkyvissä ja isossa roolissa voitoissa. Tappion hetkellä on taas täydellisen näkymätön kentällä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Radiokaksikkokin lopettanut fanittamisen, negapettereillä alkaa olla valtava materiaalietu.

Niin kauan kun ykkössentteri ei ilmaannu kuin joka toiseen peliin paikalle ei ole mitään hätää. Ratsastaa negapetterien voitto-otteluissa paikalle kuninkaana ja sateentekijänä , mutta tappiopeleissä häviää kuin pieru saharaan.
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Radiokaksikkokin lopettanut fanittamisen, negapettereillä alkaa olla valtava materiaalietu.
Harmillisesti tänään ei ole kauheasti positiivista sanottavaa, vaikuttaa kuitenkin siltä, että negapettereiden kärkiukot eivät tänään päässeet paikalle. Oli jotenkin vaisua, vai onko kisaväsymystä vaan?
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
En tiedä ketjun oikeellisuudesta mutta antaa mennä.

Olikohan Tapparan voitto ja pullo kossua(saattoihan äiti viedä pleikkarin ohjaimenkin) syynä kun joku päätti viestin muodossa jakaa minulle viisauttaa viestin kautta.

En tiedä mitään lätkästä, en ymmärrä maalivahdeista mitään(ehkä ymmärrän vähän..) ja valmennuksesta en tietenkään sen siunaamaa ymmärrä. No näitä on vuosien aika muutama tullut ja näistä nyt ei niin jaksa välittää, joskus on jollain vaan pahamieli...

Mutta laitoin tuonne yleiselle puolelle pienistä uniongelmista niin tähän viitattiin ja toivottiin sitä ja tätä. Meni jo aika helvetin mauttomaksi. Jos on noin paljon ahdistaa minun negapetteriys niin varoitan jotta elämä vielä saattaa joskus iskeä vastapalloon, suosittelisin käymään juttelemassa jossain.

Mutta enemmän vielä mauttomuuden ylitti kun toivottiin muksulle(isojahan nuo jo ovat, mutta muksuja ovat minulle) myös sitä tätä ja epäonnea. Olen siis joskus tuonut ilmi jotta niitä muksuja on. Tämä ylitti jo kaikki rajat mitä minullakin sattuu olemaan. Suosittelen siis käymään juttelemassa jossain.

On siis aika ottaa itse pieni aikalisä tältä palstalta, vähän käy tunteisiin itsellä tuollainen. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta missä tulisi sallia mielipiteet vaikka ne omista poikkeaisivatkin ja eivät hirveästi lakeja ja määräyksiä riko. Ei vaan toivoisi tuollaisia höpötyksiä juuri keneltäkään, pahoittelen jos noin olen jonkun mielen pahoittanut.

Katsotaan jos syksymmällä jaksaisi vääntää kausiveikkaukset ja alkaisi otteluennakoihin/raportteihin panostaa. Seuraillaan jos ihmisten mieli rauhoittuu.

Kevään jatkoja negapettereille siinä missä positiivareillekkin.

Sunnuntai
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
En tiedä ketjun oikeellisuudesta mutta antaa mennä.

Olikohan Tapparan voitto ja pullo kossua(saattoihan äiti viedä pleikkarin ohjaimenkin) syynä kun joku päätti viestin muodossa jakaa minulle viisauttaa viestin kautta.

En tiedä mitään lätkästä, en ymmärrä maalivahdeista mitään(ehkä ymmärrän vähän..) ja valmennuksesta en tietenkään sen siunaamaa ymmärrä. No näitä on vuosien aika muutama tullut ja näistä nyt ei niin jaksa välittää, joskus on jollain vaan pahamieli...

Mutta laitoin tuonne yleiselle puolelle pienistä uniongelmista niin tähän viitattiin ja toivottiin sitä ja tätä. Meni jo aika helvetin mauttomaksi. Jos on noin paljon ahdistaa minun negapetteriys niin varoitan jotta elämä vielä saattaa joskus iskeä vastapalloon, suosittelisin käymään juttelemassa jossain.

Mutta enemmän vielä mauttomuuden ylitti kun toivottiin muksulle(isojahan nuo jo ovat, mutta muksuja ovat minulle) myös sitä tätä ja epäonnea. Olen siis joskus tuonut ilmi jotta niitä muksuja on. Tämä ylitti jo kaikki rajat mitä minullakin sattuu olemaan. Suosittelen siis käymään juttelemassa jossain.

On siis aika ottaa itse pieni aikalisä tältä palstalta, vähän käy tunteisiin itsellä tuollainen. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta missä tulisi sallia mielipiteet vaikka ne omista poikkeaisivatkin ja eivät hirveästi lakeja ja määräyksiä riko. Ei vaan toivoisi tuollaisia höpötyksiä juuri keneltäkään, pahoittelen jos noin olen jonkun mielen pahoittanut.

Katsotaan jos syksymmällä jaksaisi vääntää kausiveikkaukset ja alkaisi otteluennakoihin/raportteihin panostaa. Seuraillaan jos ihmisten mieli rauhoittuu.

Kevään jatkoja negapettereille siinä missä positiivareillekkin.

Sunnuntai
Sääli. Melko tuoreena nimimerkkinä arvostan sinun kirjoituksissa sitä, että pystyt kirjoittamaan eriävät mielipiteet ilman turhaa provosointia. Laadukasta sisältöä ja hyviä näkökulmia, josta nyt hetki jäädään paitsi. Toivottavasti nähdään viimeistään syksyllä. Kaikkea hyvää.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
En tiedä ketjun oikeellisuudesta mutta antaa mennä.

Olikohan Tapparan voitto ja pullo kossua(saattoihan äiti viedä pleikkarin ohjaimenkin) syynä kun joku päätti viestin muodossa jakaa minulle viisauttaa viestin kautta.

En tiedä mitään lätkästä, en ymmärrä maalivahdeista mitään(ehkä ymmärrän vähän..) ja valmennuksesta en tietenkään sen siunaamaa ymmärrä. No näitä on vuosien aika muutama tullut ja näistä nyt ei niin jaksa välittää, joskus on jollain vaan pahamieli...

Mutta laitoin tuonne yleiselle puolelle pienistä uniongelmista niin tähän viitattiin ja toivottiin sitä ja tätä. Meni jo aika helvetin mauttomaksi. Jos on noin paljon ahdistaa minun negapetteriys niin varoitan jotta elämä vielä saattaa joskus iskeä vastapalloon, suosittelisin käymään juttelemassa jossain.

Mutta enemmän vielä mauttomuuden ylitti kun toivottiin muksulle(isojahan nuo jo ovat, mutta muksuja ovat minulle) myös sitä tätä ja epäonnea. Olen siis joskus tuonut ilmi jotta niitä muksuja on. Tämä ylitti jo kaikki rajat mitä minullakin sattuu olemaan. Suosittelen siis käymään juttelemassa jossain.

On siis aika ottaa itse pieni aikalisä tältä palstalta, vähän käy tunteisiin itsellä tuollainen. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta missä tulisi sallia mielipiteet vaikka ne omista poikkeaisivatkin ja eivät hirveästi lakeja ja määräyksiä riko. Ei vaan toivoisi tuollaisia höpötyksiä juuri keneltäkään, pahoittelen jos noin olen jonkun mielen pahoittanut.

Katsotaan jos syksymmällä jaksaisi vääntää kausiveikkaukset ja alkaisi otteluennakoihin/raportteihin panostaa. Seuraillaan jos ihmisten mieli rauhoittuu.

Kevään jatkoja negapettereille siinä missä positiivareillekkin.

Sunnuntai

Naurettavaa kerrassaan. Helvetin harmi, että laatukirjoittajia lähtee sen vuoksi että jollain ressukalla menee huuruun keskustelupalstalla. Todella sääli, ja toivotaan pikaista palstapaluuta. Tsemppiä myös lainauksessa mainittujen unihaasteiden taklaamiseen.

Itseä vituttaa tämän palstan kahtiajako lähinnä siksi, että kirjoituksista pystyy liikaa aistimaan sen millä agendalla ollaan liikenteessä. Yhtäkkiä äärimielipiteet saavat todella paljon lausetilaa, ja se ei kyllä johda yhtään mihinkään. Hyvänä esimerkkinä nyt kun oma jengi taistelee niin perkeleen hienosti kaukalossa, niin jotain anal_lyysejä Miettisen pelikirjasta ja sen mutu-vaikutuksesta maalipaikkojen laatuun löytyy kirjoittajilta, joiden nimimerkkiä ei tekstin yläosassa edes tarvitse arvata. Nämä pohdinnat ovat myös cherry pickingiä parhaimmillaan monesti ja konteksti on mielestäni aivan väärä. Eikä siinä, minä ymmärrän jotenkin myös sen, että myös liian positiivinen kirjoittelu menee ihon alle mikäli se ei sisällä riittävää asiaperustelua.

Raskas palsta ja lainauksen lopputulema on ihan perseestä.

EDIT.

Annan esimerkin (pahoittelut, että pitkän sellaisen mutta ehkä joku ottaa pointin): Miettisen pelikirjan on koko kauden kuvattu joidenkin toimesta olevan kaskismaista kulmissapyörimistä. Jos Tappara tekee 20 laukauksella (maalia kohti) kolme maalia samalla kun itse jäädään nollille -> on se toisessa päässä kenttää Miettisen pelikirjan vika että ei me saada laatupaikkoja juuri ollenkaan.

Okei, no itse olen laskenut nyt tallenteiden valossa jokaisesta ottelusta laatupaikkojen määrän vähintäänkin riittäväksi ottelun voitosta taistelemiseen juuri kohtamaamme tänäkeväistä Tapparaa ja sen tasoa vasten peilaten. Tappara on ollut murhaavan tehokas, mutta ei todellakaan sen vuoksi että sen kokonaisvaltainen pelaaminen tai hyökkäyspelaaminen olisi jotenkin laadukkaampaa kuin meidän. Pääsen aivan eri johtopäätökseen niiden kanssa jotka haukkuvat Miettisen ja TPS:n hyökkäyspään hyökkäyspelin kaskiskiekoksi. Kun itse koetan jotain analyysiä rakentaa, yritän ottaa huomioon pelin virtauksen, hallintatasot ja ylipäätään kaikki hyökkäysalueen pelitapahtumat suhteessa toiseen joukkueeseen ja sen vastalääkkeisiin. Ja koko ottelun osalta, en vain yksittäisiä ja räikeimpiä tilanteita.

On aivan totta, että Tappara puolustaa maalinedustaa hyvin, mutta se mitä en noista mainitsemistani analyyseistä pääse lukemaan on että niin TPS:kin tekee omalta osaltaan, ja todella hyvin tekeekin. Jostain syystä ei silloin Tapparaa kaskislätkäksi kuvailla kuitenkaan. Eikä se ole kulmissa pyörimistä meidänkään toimesta varmaankaan siksi että siellä jotenkin erikseen halutaan pyöriä vaan siksi että Tappara tukkii keskustaa juuri niin hyvin kuten kovan karvapersejoukkueen kuuluukin. Kulmiin jos joudutaan, on oleellista pysyä kiekossa ja väsyttää vastustajaa. Päätypelit ovat raskaampia sille joukkueelle joka joutuu olemaan puolustuskannalla ja rikkeiden syntyminen on todennäköisempää. Toki niitä tulisi myös saada vihelletyiksi, mutta löysälläkin linjalla on mahdollista tuolla tavalla saada edes pari erikoistilannetta enemmän kuin jos pelattaisiin jonkun muunlaista jääkiekkoa. Tätä kirjoittaessani haluan korostaa kuitenkin samalla että Miettisen TPS monen muun joukkueen tavoin pyrkii hitaan hyökkäämisen ohella tehokkaaseen riistopelaamiseen ja nopeisiin kääntöihinkin ja 3vs2/2vs1-suorahyökkäyksiin ollaankin päästy läpi kevään.

Molemmilla joukkueilla on tässä sarjassa ns. clear cut-mahdollisuuksia ollut ja TPS:llä jopa enemmän kuin Tapparalla. Pelkät läpiajot ovat Tepsille 3/4-1 tässä sarjassa. Hyökkäysalueella TPS saa luotua tilanteita ja saa luotua riittävän hyviä tilanteita vaikka palstatotuus kohta on päinvastainen. Jos vertaa TPS:n hyödyntämättömiä paikkoja Tapparan maalipaikkaan jonka päätteeksi verkko soi - on aivan päivänselvää että Tappara onnistuu omassa paikanluonnissaan ja paikan hyödyntämisessään vähän paremmin kuin miten TPS onnistuu ne puolestaan puolustamaan, ja kääntäen Tappara onnistuu riittävän hyvin toisessa päässä näissä paikoissa häiritsemään. Turun ottelussa tilanne oli jopa täysin päinvastainen, mutta siinä pelissä pelin hallinta oli myös meidän eikä ollenkaan Tapparan, mikä erottaa tuon ottelun muista. Tietysti myös veskaripeli näyttelee todella merkityksellistä roolia siinä miten hyvin tulostaululle pelin hallinta tai onnistunut pelitavan toteuttaminen realisoituu. Pointtina, pelitapa voi olla menestyksekäs vaikka taululle ei saataisi yhtään osumaa yksittäisessä ottelussa, ja päinvastoin (Tappara ilmentää tätä).

xG tai ei xG - tämä keskustelu on jopa irrelevantti jos ei sitä halua yhdistää siihen mitä kentällä tapahtuu. Yhtä tyhjän kanssa on myös nostaa keihään kärkeen yksittäisiä tilanteita ja diskreditoida xG:tä, ja niillä omilla pikkupikku silmätesteillä värjäillä jotain kokonaiskuvaa joka ei sitten kuitenkaan kestä päivänvaloa isommassa otannassa. Kentällä olevien viisikkojen suoritukset suhteessa toisiinsa ovat määritteleviä asioita, ja niitä tulisi tulkita koko ottelun mittakaavassa eikä vain niiden esimerkkien valossa jotka jäävät omaan mieleen kullakin hetkellä.

Tappara on tässä sarjassa kova ja erityisesti veemäisen kliininen, mutta ei me olla rehellisesti saatu toistaiseksi vielä sitä breikkiä mikä oltaisiin ehkä pelillisesti ansaittu. Ja joskus se menee niin. Tappara on ollut murhaavan tehokas ja tulosurheiluahan tämä on, joten näiltä osin se on kuskin paikalla ansaitusti. Mutta kaipaisin oikeasti myös avarakatseisuutta kun peliä tulkitaan. Etenkin nyt, kun oma joukkue oikeasti pelaa paremmin kuin kukaan osasi odottaa.
 
Viimeksi muokattu:

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
On kyllä ihan saatanan surullista, kun jengi on niin vitun sekaisin, että lähtevät lähettelemään jotain henkilökohtaisuuksia ja toivomuksia ihmisten lasten epäonnesta jääkiekkoa käsittelevällä keskustelupalstalla.

Siis jääkiekkoa. Vittu mitä touhua.

Respectit käyttäjälle @sunnuntai ja toivottavasti palaat joskus
 

Mikko K

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä ketjun oikeellisuudesta mutta antaa mennä.

Olikohan Tapparan voitto ja pullo kossua(saattoihan äiti viedä pleikkarin ohjaimenkin) syynä kun joku päätti viestin muodossa jakaa minulle viisauttaa viestin kautta.

En tiedä mitään lätkästä, en ymmärrä maalivahdeista mitään(ehkä ymmärrän vähän..) ja valmennuksesta en tietenkään sen siunaamaa ymmärrä. No näitä on vuosien aika muutama tullut ja näistä nyt ei niin jaksa välittää, joskus on jollain vaan pahamieli...

Mutta laitoin tuonne yleiselle puolelle pienistä uniongelmista niin tähän viitattiin ja toivottiin sitä ja tätä. Meni jo aika helvetin mauttomaksi. Jos on noin paljon ahdistaa minun negapetteriys niin varoitan jotta elämä vielä saattaa joskus iskeä vastapalloon, suosittelisin käymään juttelemassa jossain.

Mutta enemmän vielä mauttomuuden ylitti kun toivottiin muksulle(isojahan nuo jo ovat, mutta muksuja ovat minulle) myös sitä tätä ja epäonnea. Olen siis joskus tuonut ilmi jotta niitä muksuja on. Tämä ylitti jo kaikki rajat mitä minullakin sattuu olemaan. Suosittelen siis käymään juttelemassa jossain.

On siis aika ottaa itse pieni aikalisä tältä palstalta, vähän käy tunteisiin itsellä tuollainen. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta missä tulisi sallia mielipiteet vaikka ne omista poikkeaisivatkin ja eivät hirveästi lakeja ja määräyksiä riko. Ei vaan toivoisi tuollaisia höpötyksiä juuri keneltäkään, pahoittelen jos noin olen jonkun mielen pahoittanut.

Katsotaan jos syksymmällä jaksaisi vääntää kausiveikkaukset ja alkaisi otteluennakoihin/raportteihin panostaa. Seuraillaan jos ihmisten mieli rauhoittuu.

Kevään jatkoja negapettereille siinä missä positiivareillekkin.

Sunnuntai
Kertoo kyllä viestin lähettäjästä, että päässä on vikaa pahasti. Mahtaa olla monipuolinen ja rikas elämä kyseisellä ihmisjätteellä, jos keskustelupalstan kommentit menee jollain niin pahasti ihon alle. Kaikkea hyvää sinulle! Karma kyllä muistaa tätä idiootti viestin lähettelijää.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Te jotka näitä yksityisviestejä lähettelette - hävetkää. Hyi helvetti mitä touhua. Miten pahasti voi olla päässä jotain vialla jos tuollaiseen alentuu, tainnut iskä joskus kopauttaa luunapilla vähän liian lujaa?
Samaa mieltä. Tulee mieleen myös että ovatko nämä tällaisten yksäreiden lähettäjät edes aktiivisia palstalla muutoin.

Toivottavasti näistä viesteistä menee myös ilmiantoa ylläpidolle, taitavat aika aktiivisesti näihin häiriköihin tarttua.
 

Pensasmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sun vuoksi itse yhdet bännitkin oon ottanut, mutta henkilökohtaisuuksiin ei sais mennä. Sussa oon osannut sitä arvostaa että oot aina antanut myös hyvät palautteet niihin kohtiin milloin sellaiset on ansainnut, tsemppiä ja toivottavasti palaat vielä palstalle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös