Mainos

Neekeripusut (suukot) uusiksi!

• 18 113
  • 122

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Voi hitsin hitsi tätä keskustelua.. Toivottavasti viininpuna-, tumma-, vaaleanruskea- ja mustaihoiset ystäväni eivät näe tätä kauheaa rasistista vinkunaa ja loukkaannu :( Himpskatin harmillinen juttu

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sampio kirjoitti:
Ei ole. Mulla oli vain uskomattoman hauskaa ja vähän tekemistä, muusta ei ollut kyse. Hyvää yötä.
Öitä! Meniköhän tää nyt Isoveljen mielestä ihan tsättäilyks?

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaiken pahan lisäksi huomasin tässä eräs päivä, että neekerin suukkojen (tai mitä mustia pusuja nykyään ovatkaan) koko on pienentynyt. Hinnan muutoksesta en osaa sanoa, mutta ei ole makeisessa enää entistä kokoa. Kamalaa.

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
SergeiK kirjoitti:
Arjalaisen suukko?
Ei ole itse keksitty, mutta tämän luin jostakin, kun neekerinpusut olivat edellisen kerran tapetilla (se kerta, kun Neekerinsuukot muuttuivat Brunbergin suukoiksi): valkosuklaalla kuorrutettujen versioiden nimi voisi olla vaikkapa "Valkoisen miehen taakka". Kanteen suuri valkoinen metsästäjä hikoilemassa punakkana safariasussa.

Uusia nimiä pohtiessanne unohditte banaaninmakuisen version. Äärimmäistä poliittista epäkorrektiutta tavoitteleva graafikko voisi laittaa siihen banaania vihjailevasti nauttivan afroamerikkalaisen hiphop-tytön.

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tuo kiteyttää kaiken tarpeellisen siitä asenteesta, mikä kait on vieläkin aika hyvin valloillaan maassamme. Suomi kuvataan muka suvaitsevaksi maaksi.

Kyllä se niin vaan on että sen mustan miehen tulee olla "kyykyssä" tullessaan meidän maahamme missä hänestä pidetään huolta ja tarjotaan koulutusta, asunnon ja ruokaa, ei päinvastoin niinkuin nykyään on vallalla. En ole yhdenkään somalin suusta kuullut koskaan kiitosta kaikesta mitä heille täällä tarjotaan. Aina vaan kuulee miten vaativat lisää ja käyttäytyvät röyhkeästi. Ei meidän tarvitse sellaista sietää! Jos olisi asiat toisinpäin, eli joutuisin pakolaiseksi Somaliaan, minut todennäköisesti tapettaisiin jos en hyvin nopeasti omaksuisi heidän kulttuuriaan tms. Mutta naurettavaahan tällainen keskustelu on. Ihmettelen vaan mikä sitten antaa sinulle oikeuden osoitella muita heidän mielipiteistään. Kaikki eivät voi olla samaa mieltä ko. asiasta sinun kanssasi!

Cube

Jäsen
vlad kirjoitti:
Eivätköhän nämä esimerkit tältä erää riitä, vai mitä.
Ehkäpä. Itse viittasin puolestaan siihen ajatusmekanismiin, jota sinäkin kommentoit eilen vitutusketjussa.. Eli joku typeryys tai rikos tms. laitetaan valitettavan usein esim. somalien (nimenomaan somalien) piikkiin ennen kuin tekijän taustasta voi olla minkäänlaista varmuutta.

Täytyy silti muistaa, että natsi-korttia osaavat väläytellä myös muut kuin musta/tummaihoiset. Itsekin lyhythiuksisena miehenä tiedän tämän. (Itse asiassa, minun kohdallani nämä viittaukset ovat onneksi olleet hyvin vähissä ja ulkomaalaisilta en muista saaneeni "kuittia" aiheesta lainkaan. Päinvastoin, kurdikaveri yritti saada höyläämään pään kokonaan ennen armeijaan lähtöä jne.. Tämä nyt ihan kuriositeettina, yksittäistapaus harvoin osoittaa mitään suuntaan jos toiseenkaan.)

Kapo

Jäsen
Joutuu varmaan alkaa valmistaa suklaakuorrutettuja hippokarkkeja ja nimetä ne "Afrikan mutakuonoiksi". Käsittääkseni hippoja ei asustele muualla ja mudassahan ne pyörivät. Ja jos se kielletään niin seuraavaksi sitten "Steissin mutakuonot".

Juu ja tiedän että se on oikeasti virtahepo.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Iceberg kirjoitti:
Tarhassa leikittiin pentuna leikkiä "Kuka pelkää mustaa miestä"? Ilmeisesti tämäkin on jo kielletty?
Eipä leikitä mustaa miestä enää, ei. Sen sijaan nykyinen leikki "Kuka pelkää mustekalaa" vaikuttaa hyvin samanlaiselta. Hmmm...

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Monte-Cristo kirjoitti:
Ei ole itse keksitty, mutta tämän luin jostakin, kun neekerinpusut olivat edellisen kerran tapetilla (se kerta, kun Neekerinsuukot muuttuivat Brunbergin suukoiksi): valkosuklaalla kuorrutettujen versioiden nimi voisi olla vaikkapa "Valkoisen miehen taakka". Kanteen suuri valkoinen metsästäjä hikoilemassa punakkana safariasussa.

Uusia nimiä pohtiessanne unohditte banaaninmakuisen version. Äärimmäistä poliittista epäkorrektiutta tavoitteleva graafikko voisi laittaa siihen banaania vihjailevasti nauttivan afroamerikkalaisen hiphop-tytön.
Hyviä ehdotuksia. Mutta mihin tuo "valkoisen miehen taakka" oikein viittaa? Johonkin valkoisen miehen ruumiinosaan?

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
kakkonen kirjoitti:
Hyviä ehdotuksia. Mutta mihin tuo "valkoisen miehen taakka" oikein viittaa? Johonkin valkoisen miehen ruumiinosaan?
Hyvä tulkinta, mutta ei. Opetushallituksen etälukiosivu määritteli asian ytimekkäästi:

"1800-luvulla yleistyi käsitys 'valkoisen miehen taakka'. Sillä tarkoitettiin siirtomaaisäntien vastuuta alkuasukkaista, jotka miellettiin kehittymättömiksi, lapsenomaisiksi ja vastuuttomiksi.

Käsite (engl. white man's burden) on kuuluisa myös Rudyard "Viidakkokirja" Kiplingin samannimisestä runosta.

Wikipedia wikisee aiheesta:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_White_Man's_Burden

Kiplingin riimittelyä:
http://www.boondocksnet.com/ai/kipling/kipling.html

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On se hyvä että se siellä Bryselissä miettii näitä kansakunnan pahimpia epäkohtia ja johdattavat meitä kohti parempaa huomista.

Onneksi kuitenkin vain mahdollinen nimi muuttuu, eikä sisältö. Eiköhän vielä jossain vaiheessa joku EU:n mulkvisti saa päähänsä idean, että salmiakki ja lakritsi on kiellettävä. Itse olen aina pitänyt lakupekka- yms. neekerimainoksia hyvin hauskoina.

Neekerinsuukoista vielä sen verran, että ne ovat aivan järjettömän hyviä.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Hazardipakki kirjoitti:
Onneksi kuitenkin vain mahdollinen nimi muuttuu, eikä sisältö. Eiköhän vielä jossain vaiheessa joku EU:n mulkvisti saa päähänsä idean, että salmiakki ja lakritsi on kiellettävä. Itse olen aina pitänyt lakupekka- yms. neekerimainoksia hyvin hauskoina.

Neekerinsuukoista vielä sen verran, että ne ovat aivan järjettömän hyviä.

Vittu joo.
Eiköhän se Tampereen mustamakkarakin ja mämmi kielletä rasistisina ruokina. Hyvä Bryssel ja EU!

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Holocaust kirjoitti:
Vittu joo.
Eiköhän se Tampereen mustamakkarakin ja mämmi kielletä rasistisina ruokina. Hyvä Bryssel ja EU!
Onhan sille onneksi muutama hyvä korvaava nimi, mörkömakkara ja hilario parhaasta päästä. Itse olen asunut Tampereella vasta sen aikaa ettei mustan kaikki lempinimet ole iskostunut.

Suosikkijoukkue
New York Islanders
Kyllä tämä touhu menee jo muutenkin yli äyräiden. Voisi muuten Fazerkin vaihtaa Pätkis-patukoiden nimen, voi nimittäin loukata lyhyt kasvuisia.

Saas nähdä, koska kielletään mm. mustan kahvin juominen. Ehkä olisi hyvä Forssan palloseurankin vaihtaa peliasun väriä ettei tule noottia Irlantilaisilta.

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Enpä Pätkiksistä tiedä, mutta tämän ennakkotapauksen johdosta saattavat olla aika äkäiseen kohta Valion Eskimopuikkojen kimpussa.

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Nescafen mainoksessa TÖRKEÄSTI kahveilla lokeroidaan kaikki värit ja seksuaaliset vireydet! Cafe Chocolate tms. SUKLAAN RUSKEA kahvi JUOMA ennakkoluuloisesti tarjoillaan suoraan puolineksulle: "tämä SUKLAAJUOMA on varmasti sinulle, koska OLET LÄHES saatana NEEKERI!" Mainos vielä tukee ja nostaa jalustalle kyseistä rasistista ennakkoluuloisuutta, kun kahvit menivät tietty aivan väärin ja mimmit sitten vaihtavat kahvien järjestystä ajatuskuplissaan: "huoh, miks toi NATSI on täältä saanut töitä, daah!?" Ihan ok, hauska juttu, heko heko. SAATANA sentään, missä kansanliike?! Minä lähden nyt ulos banderolleineni, tulkoot mukaan ken haluaa! LAKUNEEKERIPATUKAT RUOKAKAUPPOIHIN!

Ja Pizza-Perjantai, mitä vittua!? Entä sitten jos Robinson Crusoen kaverilla oli akne!?!?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Eikö tämän tuotteen nimen voisi muuttaa sellaiseksi, joka enemmän koskee nimenomaan suomalaisten syviä tuntoja - kyseessä kuitenkin on nimenomaan suomalainen tuote. Mites olisi vaikkapa Mustalaisen pusu?

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Paitselo kirjoitti:
Eikö tämän tuotteen nimen voisi muuttaa sellaiseksi, joka enemmän koskee nimenomaan suomalaisten syviä tuntoja - kyseessä kuitenkin on nimenomaan suomalainen tuote. Mites olisi vaikkapa Mustalaisen pusu?
Loukannee mustalaisia. Jos tuo Mustalaisen pusu muutettaisiin muotoon Ei ihan vaaleaihoisen mutta ei järin tummankaan eläkeläisen suudelma.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Löytyihän tämäkin ketju, kun hetken kaivoi.

Hommasin pussillisen espanjalaisia kahvipapuja. Tuo kuvahan on helvetisti Neekerin Suukkoja ja laku-ukkoja loukkaavampi, koska siinä yönmusta isohuulinen kahviheppu esitetään nimenomaan palvelijana. Mitäs veikkaatte, kauanko kyseinen firma saa käyttää tuota kuvaa tuotteissaan? Minä veikkaan, että siinä vaiheessa kun suomesta on kielletty mustat väriliidut ja koko musta sanan käyttö, niin tuo kaffepussi ei ole muuttunut mihinkään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy