Cube kirjoitti:
Minun mielestäni näin ei tehdä. Ainakaan itse en ole koskaan joutunut vastaanottamaan minkäänlaista vihamielisyyttä tai lokeroimista ihonvärini takia, vaikka olen ollut musta- ja tummaihoisten kanssa tekemisissä mielestäni varsin paljon. Annatko rautalankaa?
En anna rautalankaa koska en katso, että on tarvetta sellaiselle - pari esimerkkiä voin tästä joutessani kuitenkin laittaa.
Yksistään jos osa suomalaisista syyllistyy tähän, ts. muutamien rasististen suomalaisten (valkoihoisten) tähden erinäiset tahot leimaavat rasismin suomalaiseksi (miehiä koskettavaksi) ilmiöksi minkä tähden
meidän kaikkien tulisi kantaa vastuumme. Jollet ole törmännyt tähän ilmiöön niin ihmettelen suuresti koska minä olen törmännyt siihen useammankin kerran ja likimain aina jos henkilökohtaisella tasolla pääsen keskustelemaan asiasta niin vastapuoli heiluttee leimakirvestä syystä jos toisesta.
Itseni lisäksi tunnen useita lyhythiuksisia miehiä joita on nimitelty avoimesti natseiksi, eräältä entiseltä työkaveriltani evättiin pääsy erääseen turkkilaisten omistamaan ravintolaan kaljuksi ajetun päänsä tähden, omistaja oli vain todennut "Sinä natsi, ei tervetullut".
Eikä sekään kovinkaan mieltäylentävää puhetta ole somalityökavereiltani, jotka kutsuvat monia suomalaisia naisia "valkoisiksi huoriksi", samaan syyllistyvät joskus turkkilaisetkin mutta eivät aivan niin avoimesti (useamman kerran asiasta olen väitellytkin ja aina vastapuolen argumentit ovat samat). Tosin ehkäpä osa naisista ansaitsee tämän nimityksensä, ainakin turkkilaisten mukaan suomalaiset naiset ovat "helpointa kauraa" Turkin lomakeskuksissa - mutta silti, tällaisten nimitysten arkipäiväinen viljeleminen on minusta verrattavissa aivan siihen jos me kutsuisimme somaleiden vaimoja "mustiksi huoriksi" tms. Toki tämä naisten vähättely kertoo omalta osaltaan myös heidän kulttuurista jotain mutta näissä tapauksissa on juuri painotettu sitä suomalaisuutta (valkoisuutta), se on ollut se merkityksellinen seikka.
Eivätköhän nämä esimerkit tältä erää riitä, vai mitä.
vlad.