NBA

  • 642 756
  • 4 435

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Hei tanaan on ensimmainen matsi tana kautena, josta en edes odota Blazerseilta voittoa: Suns - Blazers.

Olin eilen areenalla kun Pacer pieksi viimeisen minuutin 9-0 jaksolla meidat. Ihmeen hyvin Blazers pelasi uuden valmentajan alaisena, uudella miehityksella ja uudella ilmeella. Peli oli kerrankin nopeaa ja Miles paasi oikeuksiinsa! Johdettiinkin jo yhdessa vaiheessa 9 pinnalla, mutta sitten Pacersien kolmoset teki tepposet. Ja hyvin usein Stoudamiren edesta...

Hallilla oli ihme fiilis: eka matsi ilman Mo Cheeksia ja halli "puolityhja". Lisaksi penkilta puuttuivat Patterson (kuulemma loukkaantunut, fyysisesti ;)) ja jostain syysta myos Randolph ja Van Exel... Missaan ei puhuttu siita etta miksi. Ei lehdissa, ei tv:ssa, ei missaan. Aika outoa.

No joka tapauksessa uudistuksien kourissa oleva Blazers kohtaa "tanaan" kello 4 aamulla Suomen aikaa Suns:it Pohouniksissa ja kahta asiaa veikkaan jo nyt: ponttoon tulee baut 30 pinnaa ja Richardson vetaa 8 kolmosta (kaikki Stouden edesta) ja Sunsien Stoudamire tekee noin 40 pinnaa, kera kuuden donkin.

Mina puolestani vedan samaan aikaan kuus kaljaa ja kayn kolmesti kusella.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Noh, itse asiassa nba.comin otteluraportissa lukee, etta Z'Bo ja Nick olis loukkaantuneina... Missaan ei kuitenkaan ole ollut, etta miten ja milloin naa tapahtu... Aika hassua.

Kattelin eilen siina aikalisien aikana, etta meidan Mighty Mouse, Stoudamire on heittanyt tahan mennessa tana kautena kaikkiaan 409 heittoa ohi. Loytyyko liigasta toista yhtapuukatista pelaajaa?
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Viestin lähetti 1Timer
Kattelin eilen siina aikalisien aikana, etta meidan Mighty Mouse, Stoudamire on heittanyt tahan mennessa tana kautena kaikkiaan 409 heittoa ohi. Loytyyko liigasta toista yhtapuukatista pelaajaa?

Helposti, Tim "sand pounder" Thomas. Or not, viime aikoina mies on pelannut ihan hyvin, mutta alkukaudella TT olisi kilpaillut kovaa tästä palkinnosta.

Huomenna voisi taas pitkästä aikaa viettää iltapäivän NBA:n parissa. Yhdeltä Rockets/Mavs ja 3:30 Kings/Pistons ABC:lta.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Thomas on heittanyt "vasta" 263 heittoa ohi. Pitka on viela matka meidan superstaraan.

Haluis kuulemma pelata ens vuonna Houstonissa...
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Viestin lähetti 1Timer
Thomas on heittanyt "vasta" 263 heittoa ohi. Pitka on viela matka meidan superstaraan.

Haluis kuulemma pelata ens vuonna Houstonissa...

Thank you God...

TT on ollut tällä kaudella aika turha kaveri -- ilmeisesti New York ja odotukset olivat liikaa. Kolmoset ovat pudonneet tosin ihan kohtalaisesti, mutta muuten tulee ihan Keith Van Horn mieleen.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
-> Suns - Blazers

Blazer pesi Sunsilla lattiaa tovin pelin alussa, johtaen jopa neljalla pinnalla. Sitte lahti mopo kasista. Nopeasti ero oli 20 pinnaa ja parhaimmillaan se tais olla 28... Son kylla ikava pelata tollasta joukkuetta vastaan, joka heittaa "kaikki" sisaan, ja ihan mista vaan. Ei ne puolustaa siella osaa, mutta mita silla on valia kun taululla on 120-130 pinnaa per peli. Aika harvoin silloin haviaa. Toisaalta Blazers kylla pelaa nuorella jengilla, joista monet evat ole edes pelanneet keskenaan ennen tata viikkoa (kiitos Cheeksin!). Sielta kylla nousee pari hyvaa paata esiin (Telfair, Miles ja Outlaw), mutta on siella sitten turhiakin kavereita mukana (Ha jolla ei ole tippaakaan itseluottamusta ja ohiheittokone Frahm). Hyvaa testiaikaa tama on kylla, joskin loppukauden saldo voi olla hyvinkin ruma.

Meinaan vaikka lopulta piste-ero oli vain 13 pinnaa, niin valilla meno oli niin kylmaa, etta ei oikein tienny mihin olis uskaltanut katsoa... Suns pelasi ekan puoliajan ja osan kolmattakin jaksoa "tosissaan" ja neljannen taysin kakkosmiehityksella (joilloin sai kylla meilta nekkuun pahasti). Nash, Marion ja Stoudamire lepasivat lopun taman paivan Sonics matsiin. Richarson oli puolestaan loukkaantuneena pois kuvioista kokonaan.

Mielenkiintoisena pointtina tuli eilen esiin muuten, etta Suns yritti saada Theo Ratcliffia kesalla ja vaihtona tanne olis tullu Marion. Heilla ei ollut kunnon sentteria ja sita haettiin epatoivoisesti. Stoudamiren rooli talla kaudella on kuitenkin ollut osuva tuota siirtoa ajatellen. Helpotuksen huokaukset on nyt hyvin kuultavina Phoenixista...

Haussa on muuten todella iso kala ens kauden valmentajaksi... Huhut on villeja. Varautukaa pommiin! ;)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti 1Timer
-> Suns - Blazers

Vahvasti menee portlandilla, kun Suns voi vetää kolme parasta pelaajaansa lepäämään ja silti Portland pysyy takana :)
Nashilla meni ilmeisesti 11 pelin 11 syötön putki rikki tuossa ottelussa, tokihan sekin olisi onnistunut jos sitä olisi haluttu, mutta henkkoht statsit jäävät kakkosiksi joukkueen edun taakse.

Haussa on muuten todella iso kala ens kauden valmentajaksi... Huhut on villeja. Varautukaa pommiin! ;) [/B]

Phil Jackson tulee, katsoo kolme sekuntia Mighty Mousen peliä ja toteaa "a 5'11 Kobe, you must be joking" ja lähtee samantien takaisin eläkkeelle.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Jos Jackson valmentaa joukkuetta missa Stoude on, niin ei oo Phil sitte Portlandissa ;-)

Menee joo heikosti, mutta viime viikollahan taalla heitettiin pyyhe avoimesti kehaan ja alettiin rakentamaan jo ensi vuotta: nuoret ja vahaminuuttiset kentalle. Eika toi nyt niin paskasti mee. Paremmin niilla nyt menee kun Sunseilla viime vuonna tahan aikaan kun niitten saldo oli 18-40 juuri nyt ;-) Vai ei tainnu Suns sillon viela kiinnostaa monia taalla... ;-)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ja Suns sitten voitti myös Seattlen suht rutiinisuorituksella JJ:n ollessa pääroolissa.

Lakerskin vaihteeksi voitti, joskin O'Nealia ja Tinsleytä vajaan Indianan.

Hupaisana kuriositeettina Cavs on 6. ottelun tappioputkessa, mutta kukaan ei tunnu huomioivan sitä...mutta odottakaapas jos Lebron nyt tekee 50 pistettä niin...

Kaudesta on pelattu nyt 3/4 ja pudotuspelikilpailu alkaa tulla ajankohtaiseksi.
Idässä Miami ja Detroit ovat jo aika selvästi menossa pleijareihin, mutta viivan alla on sitten tyrkyllä muutama huimasti parantanut joukkue.
Philly tuskin voi mennä alaspäin Webberin kanssa ja New Jersey on pelannut hyvin All-Stars-pelin jälkeen ja yleensäkin Carterin tulon myötä. Milwaukeella tuskin enää on mahdollisuuksia ja Netsinkin menestys vaatisi jo aikamoista voittoputkea.
Payton tuli takaisin Bostoniin ja Boston on Airball Walkerin tulon jälkeen voittanut miltei kaikki pelaamansa pelit.
Chicagon kohdalla on jännää nähdä riittääkö junnujen potku vielä loput 1/4 kaudesta.

New York jää taas pleijarien ulkopuolelle :)

Lännessä kisa on rajumpi, käytännössä 5 ensimmäistä ovat jo varmasti jatkossa, mutta sitten viivan tuntumassa käydään kovaa taistelua Minnesotan, Lakersin ja Denverin välillä.
Toki Memphiskin voi tuolta tipahtaa, peli on ollut ailahtelevaa.
Lakersin viime pelit ovat olleet vähän mitä sattuu, Kobe tekee järjestään kovat tehot, mutta joukkue on enimmäkseen hävinnyt.
Denver on pelannut valmentajavaihdoksen jälkeen loistavasti, mutta tiedä sitten riittääkö vauhti loppuun saakka.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Viestin lähetti varjo

Philly tuskin voi mennä alaspäin Webberin kanssa ja New Jersey on pelannut hyvin All-Stars-pelin jälkeen ja yleensäkin Carterin tulon myötä

Jep ja vielä ilman Jeffersonia, not bad. Nenad Krsststcic on ollut viime aikoina tulessa. Carter on ollut hyvä, mutta en tiedä olenko ainoa, jonka mielestä Carter on "rauhoittunut" yllättävästi Meadowlandsiin tulonsa jälkeen. Eli mies heittää paljon mieluummin läheltä ja kaukaa kuin ryntää korille a'la Air Canada. Tulosta näyttää tällä uudellakin tyylillä tulevan, joten ei voi valittaa...

New York jää taas pleijarien ulkopuolelle :)

Erittäin todennäköisesti, mutta sillä ei tällä hetkellä ole oikein mitään väliä, koska Knicksin, Rangersin, Gardenin ja koko Cablevisionin asema voi muuttua tänään dramaattisesti Floridassa pidettävässä hallituksen kokouksessa. Lyhyesti sanottuna tilanne on se, että perhe Dolanin sisällä syntyneiden riitojen (VOOM) seurauksena on mahdollista, että Cablevision myy kaikki joukkueet -- New York Jetsin omistaja Woody Johnson on mainittu yhtenä ostajavaihtoehtona. Tilanne on erittäin kiusallinen Cablevisionille ja lähiaikoina tiedämme varmasti lisää.
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viestin lähetti varjo

Hupaisana kuriositeettina Cavs on 6. ottelun tappioputkessa, mutta kukaan ei tunnu huomioivan sitä...mutta odottakaapas jos Lebron nyt tekee 50 pistettä niin...


Ei siina mitaan sen hupaisampaa ole kun oli siina, etta ei taalla kukaan paukuttanut Sunseistakaan mitaan viime ja toissa kaudella. Nyt jostain syysta juttua riittaa, kun suosikkijoukkue on valittu oikein ;-)

Toisaalta, aika harvan olen muutenkaan huomannut kannattavan Cavsseja, silla se ei kaupunkina eika joukkueena ole niinkaan kiinnostava. Viela vahemman ellei siella pelais liigan kaikkien aikojen ehka paras lupaus.
 

Richter_35

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Phoenix Suns, Arsenal
Ihan näin sivukommenttina voin syytä Suns-kirjoituksen lisääntymiselle selittää. Suns pelaa hyvin, ja tottakai se minua innostaa kirjoittamaan, Rangers ei pelaa, SM-Liiga ei oikein kiinnosta, ja en ennen huomannut tällaista ketjua täällä. Simppeliä!

Suns siis voitti Seattlen, D'Antoni tokaisikin Nate McMillianille, että "see you in the semi's" ennen matsia. Siitä tulisikin hieno ottelusarja sillä joukkueiden kohtaamiset ovat täynnä viihdettä. Toivon kuitenkin, että joukkueet kohtaisivat vasta konferenssi finaaleissa, niin jompikumpi olisi jo kaatanut san antonion.
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Niin, kylla mina sen Richter_35 ymmarran. Kommenttini olikin jatkuvasti provoilevalle varjolle, joka taalla kritisoi ja kuittailee asioista, joita han itsekin huomaamattaan tekee. Noh, oppia ika kaikki, niinhan se menee...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti 1Timer
Niin, kylla mina sen Richter_35 ymmarran. Kommenttini olikin jatkuvasti provoilevalle varjolle, joka taalla kritisoi ja kuittailee asioista, joita han itsekin huomaamattaan tekee. Noh, oppia ika kaikki, niinhan se menee...

Jos 1timer lukisi hieman tarkemmin esim. tämän ketjun alusta alkaen, huomasi hän etten minä varsinaisesti kannata yhtäkään joukkuetta. Bostonia ja Sunsia seuraan, mutta jos Nash ei Sunsissa pelaisi, en välittäisi joukkueesta yhtään enempää kuin Seattlestakaan tms. menestyvästä joukkueesta.

Suns pelaa loistavaa koripalloa ja siellä pelaa yksi lempipelaajistani, joten tuon sen saavutuksia esille.
Seattlen voittaminen on voitto yhdestä pahimmasta kilpailijasta, joten sen nostaminen on perusteltua.
Samoin kuin Pistonsin voitto tms.
Suns pelaa peliä, jollaisella ei ole vähään aikaan mestaruuksia voitettu ja sen takia on kiintoisaa nähdä miten Suns pärjää sellaisia joukkueita vastaan, joita ennen kautta pidettiin vahvimpina ennakkosuosikkeina.
Pudotuspeleissä sitten nähdään miten Sunsin paketti pysyy kasassa.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Viestin lähetti varjo
Jos 1timer lukisi hieman tarkemmin esim. tämän ketjun alusta alkaen, huomasi hän etten minä varsinaisesti kannata yhtäkään joukkuetta. Bostonia ja Sunsia seuraan, mutta jos Nash ei Sunsissa pelaisi, en välittäisi joukkueesta yhtään enempää kuin Seattlestakaan tms. menestyvästä joukkueesta.

Bandwagoner! ;) Itse olen ihan samanlainen kun NBA:sta on kyse. Nets sytyttää eniten, mutta jotenkin Ratner on vienyt kiinnostusta. Knicks kiinnostaa ihan vain siksi, että se on Knicks. Lisäksi kannustan salaa pimeässä komerossa Shaqia ja pistelen neuloja Keith Van Horn voodoo nukkeen.

Mä luulen, että 1timer tarkoitti tuolla Lebronin kritisointia vs. Nashin hype?

edit: Voisin kirjoittaa tähän ketjuu jotain asiaakin....

Eli yllätyksekseni huomasin, että kukaan ei ole vielä maininnut loistavia eilisiä college-pelejä. Eli Illinois kärsi kauden ensimmäisen tappionsa kun Ohio State löi sen 65-64 aivan mahtavassa ottelussa. Se paikka räjähti kun Sylvesterin kolmonen upposi sisään noin 4 sekuntia ennen loppua. Unbelievable.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti JLand
Bandwagoner! ;) Itse olen ihan samanlainen kun NBA:sta on kyse. Nets sytyttää eniten, mutta jotenkin Ratner on vienyt kiinnostusta. Knicks kiinnostaa ihan vain siksi, että se on Knicks. Lisäksi kannustan salaa pimeässä komerossa Shaqia ja pistelen neuloja Keith Van Horn voodoo nukkeen.

Mä luulen, että 1timer tarkoitti tuolla Lebronin kritisointia vs. Nashin hype?

Bostonin seuratessa ei ole ihan hirveästi bandwagon-fiiliksiä päässyt hankkimaan :)

Mutta totta toinen puoli, yksinkertaisesti aikaisemmin sitä seurasi NBA:ta ihan yleisesti SM-sarjan viedessä suurimman mielekiinnon.
Viime vuosina sitten SM-sarja on menettänyt kiinnostuksensa ja kun UK vielä alkoi näyttää NBA:ta, alkoi kiinnostus kasvaa.
Tällä kaudella en ole muuta tehnytkään kuin seurannut NBA:ta (ylläri), käytännössä itsekin fanitan salaa Shaqia, vaikka perseperuutuksesta en tykkääkään :)

Nashin hypetys nyt on vain vastavetoa ja huumoria, joskin Nash ansaitsee hypen, jota muuten valkoinen pointti ei erityisesti saisi.
Kyllähän Nashia arvostetaan "piireissä", mutta eivät pikkukundit puhu Nashista samoin kuin puhuvat Lebronista tai Kobesta jne.

Eli yllätyksekseni huomasin, että kukaan ei ole vielä maininnut loistavia eilisiä college-pelejä. Eli Illinois kärsi kauden ensimmäisen tappionsa kun Ohio State löi sen 65-64 aivan mahtavassa ottelussa. Se paikka räjähti kun Sylvesterin kolmonen upposi sisään noin 4 sekuntia ennen loppua. Unbelievable. [/B]

Collegekoriksen seuraaminenkin lähti nousuun, kun niitäkin otteluita voi katsoa netin yli coolstreamingilla.
Odottelen vain milloin näkisi Valpon peliä, että pääsisi tsekkaamaan Huffin peliä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viestin lähetti varjo
Oman suosikkijoukkueen etsintä on vielä käynnissä...

varjo, kylla ma olen lukenut naita sun jopa hupaisia teksteja, ala huoli. Taa sun menetelma on vaan niin kaukana (niin kun olen tuonut aiemminkin esille) omasta tavastani kannattaa joukkuetta/seurata pelaajia. Turpaan tulee joka vuosi eri saroilla, kun "mun" joukkueet kompuroi, mutta siihen on jo totuttu. En siis itke kun mestaruuksia ei saa juhlia kun kerran 10 vuodessa. Hyva jos silloinkaan. Sydan ei vaan anna periksi vaihdella joukkueita sen mukaan mika menestyy ja mika ei.

Mita noihin yksittaisiin pelaajiin tulee, niin arvostan heita pelaajina sita enemman mita kauemmin heita on tullut seurattua. Poikkeuksina kylla Darius Miles, joka mulle tuli lahes puskasta, mutta joka savaytti heti ekassa harkkapelissa ja LeBron James, jota en seurannut hanen lukioaikoinaan, vaan hanesta kiinnostuminen on kiinni pelkastaan viime ja tasta vuodesta seka ennen kaikkea Nikesta. Ei LeBron mikaan mun suosikki ole, mutta perin mielenkiintoinen jatka.

Naita jannuja ennen ei ollut kun MJ ja Sir Charles (molemmat Niken kundeja) seka Rodman ja sita ennen Magic, Worthy ja Kareem.

Nashin aivoitukset on kieltamatta loistavia ja han on taman hetken kuumin valkonen jannu liigassa, mutta mulle han ei viela ole mikaan "ohhoh, wau" pelaaja. Miksi? Varsin keskinkertainen ura tahan mennessa (2003-2004 oli jo kylla hyva), kunnes nyt tuli takas PHX:aan ja ennen kaikkea Mike D'Antonin aivoituksien (keyword: unbelievable penetration skills) takia on saanut vierelleen joukkueen, joka pelaa hanet (uskallanko sanoa?) paremmaksi kun han itse asiassa onkaan. Meinaan laita jengiin kourallinen heittajia, jotka tekee "mista vaan millon vaan" ja aivan kasittamattoman hyva "sentteri" Stoudamire, joka ainakin mun mielesta on joukkueen paras (pistekeskiarvo kaikkien aikojen toiseksi paras pelaajan kolmannella kaudella), niin on se perkele jos pallon ylostuoja ei saa ilmaseksi 5-6 syottoa per peli. Siihen paalle saman verran lisaa omia kikkoja ja hops: 10-12 syottoa on siina. Joukkuehan pelaa hyvin myos ilman Nashia...

Taa on siis vaan mun mielipide Nashista ja hanen pelistaan. Ei kantsi vetaa hernetta sen takia ;-)

**edit: viilailua**
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti 1Timer
varjo, kylla ma olen lukenut naita sun jopa hupaisia teksteja, ala huoli. Taa sun menetelma on vaan niin kaukana (niin kun olen tuonut aiemminkin esille) omasta tavastani kannattaa joukkuetta/seurata pelaajia. Turpaan tulee joka vuosi eri saroilla, kun "mun" joukkueet kompuroi, mutta siihen on jo totuttu. En siis itke kun mestaruuksia ei saa juhlia kun kerran 10 vuodessa. Hyva jos silloinkaan. Sydan ei vaan anna periksi vaihdella joukkueita sen mukaan mika menestyy ja mika ei.


Suosittelisin että siirrät katsetta ensin tuonne palstan yläosiin, missä lukee "Jatkoaika" ja sitten tuohon nickini alle, missä lukee Montreal Canadiens.
Canadiens on mulle Se jengi ja sen kohdalla turpaan on tullut viime vuosina ihan tarpeeksi.
Koris on kakkoslaji futiksen ja monen muun lajin kanssa, joskin nykyään ehkä kyse on monesta kakkoslajista, selvän ykkösen sijaan.

Nashin aivoitukset on kieltamatta loistavia ja han on taman hetken kuumin valkonen jannu liigassa, mutta mulle han ei viela ole mikaan "ohhoh, wau" pelaaja. Miksi? Varsin keskinkertainen ura tahan mennessa (2003-2004 oli jo kylla hyva), kunnes nyt tuli takas PHX:aan ja ennen kaikkea Mike D'Antonin aivoituksien (keyword: unbelievable penetration skills) takia on saanut vierelleen joukkueen, joka pelaa hanet (uskallanko sanoa?) paremmaksi kun han itse asiassa onkaan.
Meinaan laita jengiin kourallinen heittajia, jotka tekee "mista vaan millon vaan" ja aivan kasittamattoman hyva "sentteri" Stoudamire, joka ainakin mun mielesta on joukkueen paras (pistekeskiarvo kaikkien aikojen toiseksi paras pelaajan kolmannella kaudella), niin on se perkele jos pallon ylostuoja ei saa ilmaseksi 5-6 syottoa per peli. Siihen paalle saman verran lisaa omia kikkoja ja hops: 10-12 syottoa on siina. Joukkuehan pelaa hyvin myos ilman Nashia...

"Mistä vaan ja milloin vaan" haiskahtaa vähän katkeroituneelta JailBlazer-fanilta. Joe Johnson heitti kolmoset viime kaudella 30,5%, tällä kaudella 46,5%. Toki harjoittelulla on merkitystä, mutta erityisesti sillä miten Sunsin pelikuvioissa Nash syöttää pojille vapaisiin paikkoihin.

Dallasissa tehot myös sellaisia, että mies oli jatkuvasti pointtien kärkeä. Muuten nuo perustelut nyt olivat lähinnä vitsi.
Kun tarkkailet Nashin "urassa" minuutteja, ovat tehot olleet /minuutti varsin hyviä. Muutenkin on naurettavaa, että otat uran mukaan tarkasteluun, kun kyse on tästä hetkestä.

Mielipiteitä on monia, mutta valitettavaahan se on, jos kaikkia ei sytytä pelaaja joka donkkaa 360 ja sitten villisti takoo rintaansa, tai harrastaa pientä huumesalakuljetusta jengin lentokoneella yms.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ei naissa mun jutuissa varjo ole mitaan katkeraa... Miksi olis? Ihan ylvaana marssin joka kerta Areenalle ja nykyaan vielakin ylvaampana kun joukkue on tehnyt sen mita sanoin jo alkukaudesta monien ollessa sita vastaan. Ja ainahan tassa on se hyva puoli, etta eipahan tuu pettymyksia pleijareissa :-D

Oletko muuten ikina edes ajatellut miksi ne joukkuekaverit on niissa vapaissa pakoissa? Nashin nerouden takiako? Ei todellakaan, vaan se menee juuri sinne D'Antonin piikkiin ja ton keywordin puolelle. SE, etta Nash nakee ja havaitsee ne siella on hanen paras puolensa. Sita en lahde kiistamaan. Han nakee kentan paremmin kuin moni muu. Siina han on hyva. Lieneeko syyna noi eri puolilla paata olevat silmat (kuits kuits) ;-)
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viestin lähetti varjo
Muutenkin on naurettavaa, että otat uran mukaan tarkasteluun, kun kyse on tästä hetkestä.


Niin kun sanoin, sulla ja mulla on hieman eri tapa suhtautua naihin asioihin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti 1Timer

Oletko muuten ikina edes ajatellut miksi ne joukkuekaverit on niissa vapaissa pakoissa? Nashin nerouden takiako? Ei todellakaan, vaan se menee juuri sinne D'Antonin piikkiin ja ton keywordin puolelle. SE, etta Nash nakee ja havaitsee ne siella on hanen paras puolensa. Sita en lahde kiistamaan. Han nakee kentan paremmin kuin moni muu. Siina han on hyva. Lieneeko syyna noi eri puolilla paata olevat silmat (kuits kuits) ;-)

Niin, tietenkin pelaajat menevät valmentajan taktiikan mukaisiin paikkoihin, mutta ei niitä heittoja tule, ellei pointti sitä palloa toimita sinne.

Samalla logiikalla Stocktoninkin menestys perustui vain hyvään taktiikkaan.

Ymmärrän kyllä, että kun pointti ei pistä no-look seläntakaa syöttöjä, se vaikuttaa huonolta ja mielikuvituksettomalta.
Kuitenkin syöttöjä voi tehdä myös muutenkin.

Ei naissa mun jutuissa varjo ole mitaan katkeraa...

Sillä asialla, että Suns juuri nöyryytti Blazersin ei tietenkään ollut mitään tekemistä kommentin "kaikki uppoaa" kanssa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
No juu, ei laheta opettamaan tuntematonta miten korista pelataan, kun ei tieda toisesta mitaan, sovitaanko niin ;-) Mina en tee niin, niin ala tee sinakaan.

Mita Suns peliin tulee, niin sanoin jo (luetaan niita kirjoituksia ;-)) ennen pelia, etta ekaa kertaa uskallan sanoa ennen pelia, etta nyt lahtee tukka paasta! Kyyti tulee olemaan niin kylmaa. Ei siina mikaan fakiiri tarttenut olla: Suns on paljon parempi joukkue ja Blazersilla 3 eturivin jatkaa sairastuvalla, uusi "valmentaja" (Pritchardhan ei edes ole valmentaja) ja teesi loppukaudelle, etta nyt pelaa nuoret ja sita kautta rakennetaan pohjaa ensi vuodelle (ihan sama tilanne siis kun Sunseilla tasan vuosi sitten, joilloin joukkue oli paskimmistakin paskin). Noilla jutuilla on aika vaikea lahtee voittamaan yhta liigan parhaista.

Olen tassakin asiassa (koris) joskus liian optimisti, mutta ennen kaikkea realisti. Tappiot Sunseille ei rassaa (tasoero on suuri). Monet muut tappiot on rassannut sitakin enemman. Tosin vaan hetken. Mun "passion" on jossain ihan muualla kun koriskentalla enaa nykysin ;-)
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti 1Timer
SE, etta Nash nakee ja havaitsee ne siella on hanen paras puolensa. Sita en lahde kiistamaan. Han nakee kentan paremmin kuin moni muu. Siina han on hyva. Lieneeko syyna noi eri puolilla paata olevat silmat (kuits kuits) ;-)

Kaverini(joka tietää koriksesta paljonpaljon enemmän, samoin pelaajista ja vieläpä itsekkin ihan hyvä pelaaja)totesi että näkee Nashin pelissä vaikutteita jalkapallosta. Siis siitä eurooppalaisesta. Nash havannoi paremmin ns. tulevia tilanteita kuin suurin osa NBA'n pelaajista. Jalkapallossahan palloa pitää syöttää melkeinpä aina eteen/tyhjään tilaan/paikkaan johon oma on vasta menossa. Koriksessa taas syötetään paljon siihen missä pelaaja jo on(tai suunnilleen on). Tämä siis kaverini näkemys. Vielä kun tietää Nashin taustasta jotain(veljen&isän fudispelaamiset ja tätä kautta varmaan itsekkin pelannut ihan hyvällä tasolla), niin ei ole vaikea olla ainakin osittain samaa mieltä asiasta. Lisäyksenä mainittakoon että kaveri ei yhtään pidä jalkapallosta, joten sille kunnian(tai lajin harrastamiselle) antaminen on varmasti ottanut koville.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Joo, toi on aivan totta ja varmasti siksi erottuukin joukosta positiivisesti.

Blazerseissa on pari pelaajaa, joille ei tommosia vois edes syotella: Ratcliff ja Przybilla. Joe on kylla suurin positiivinen yllatys talla kaudella, mutta tuossa olisi viela paljon opittavaa. Ratcliff taas on kun Halme Tapparan maalilla: tiputtaa ihan jokaisen. Theo onkin ollu mulle suurin pettymys. Pelaa menneiden aikojen blokkiherkkyyden varjolla edelleenkin. Mies blokkaa 4-5 heittoa per matsi ja "kaikki" on haltioissaan. Mina en, silla kun mies ei saa syottoja kiinni ja tekee sentterina vain 4-5 pinna matsi, niin mun mielesta pari blokkia on kun Pamela Anderssonin mielipiteet: ei niilla mitaan valia ole.
 

Richter_35

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Phoenix Suns, Arsenal
Tänään sitten on liigan kaksi parasta joukkuetta (IMHO) vastakkain America West Arenalla, eli San Antonio tulee kylään. Tim Duncan pelasi eilen New Jersey:ä vastaan, joten ilmeisesti nilkka on kunnossa. Ensimmäisessä Suns-Spurs matsissa suns otti kunnolla turpaan, ja toisessa Spurs tarvitsi 17-pisteen comebackin + jatkoajan (Ja ginobilin 48 pistettä) voittaakseen.

Tällä kertaa Spurs kohtaa uudistuneen Suns joukkueen, sillä edellisellä kerralla ei ollut viel J-Jax (jimmy jackson) mukana. Nyt Suns on vakiinnuttanut vaihtopelaaja kokoonpanonsa siihen, että kentällä ovat samaan aikaan Walter Mccarty, Jimmy Jackson, Leandro Barbosa ja Steven Hunter, ja he ovat pelanneet aika hyvinkin. Viimeksi suns joutu peluuttamaan aloituskokoonpanoaan aivan liikaa sillä samana päivänä oli tehty Jimmy Jackson kauppa, ja heillä oli penkillä kolme pelaajaa.

Joukkueet ovat suosikkeja Western Conference finaaleihin, joten vaikka spurs voitti kaksi edellistä, jos suns pystyy napsimaan voiton tästä, se voisi antaa heille pienen edun mahdollista playoffs tapaamista varten.

Bring on Tim Duncan, we got MVP.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös