Itse pelaan vain käytännössä My leagueta ja vaihtelen tasoa all-starin sekä superstarin välillä. Mun mielestä cpu puolustaa pääosin ihan järkevästi ja toisinaan tulee käkättimeen 20-30pistettä. Voittoprosentti sahaa 50-60% välillä.Luin tämän viestisi vasta sen jälkeen, kun olin kirjoittanut allaolevan kursivoidun tekstin vastauksena Expendablelle ja SamSalille.
Aivan ylivoimaisesti helpoin ja paras tapa tehdä kori on saada riisto, katko, levari tai ylipäänsä pallo vastustajalta ja laittaa oma nopea ja hyvin donkkaava jätkä juoksemaan kenttää laidasta suoraan korille vastustajan pelaajan ohi. Vapaa donkki menee sisään noin 99 kertaa sadasta. Eli korille ajo on naurettavan helppoa.
Tosin, jos haluaa haastetta, niin voi kokeilla jossain pelissä heittää pelkästään kolmosia ja silloin pitäisi huomata kuinka vihu adjustaa sun pelitapaa vastaan. Huom. pitäisi, varmaa tuo ei todellakaan ole.
Sitten toinen aika satavarma on sentterin pakitus korille ja pyörähtävä hook-heitto sisään. Jollain ruby Kareem Abdul-Jabbarilla tuo menee käytännössä ketä vastaan vaan noin 95/100, jos vastustaja ei hyppää täysin oikeaan aikaan. Toki Kareemin skyhook on ehkä kaikkien aikojen paras, että en sinänsä ole tuota vastaan.
Paras pointti? Se on Gianniksen PG-kortti. Siitä ei ole kahta sanaa.
Gianniksen Galaxy Opalia ei pysäytä pelissä kukaan eikä mikään millään, kun se pääsee ajamaan korille.
Kolmosiin eräs ihan helpottava vinkki.
Mene pallon kanssa (tai syötä) hyvällä kolmosen heittäjällä ihan kulmaan kolmosviivan taakse. Pyydä screeni, jolloin cpu-vihu vaihtaa käytännössä kerta kerrasta. Kun vaihto tulee, niin olet täysin vapaana lataamaan kolmosen sukkaan.
On mulla tuossa CPU:ta vastaan myös pari sellaista kikkaa takataskussa, joilla tekee korin 100% yrityksistä. Siis oikeasti kerta kerrasta. Olen pelannut muutaman pelin Hall-of-Fame tasolla siten, että teen kaikki korit samalla pelaajalla ja liki samalla tavalla, kun piti tehdä yli 50 pistettä tietyllä pelaajalla EVO-tason nostamista varten. Joukkueen heittoprosentiksi jäi kahdella vikalla kerralla 100%. Tuo kertoo lähinnä CPU:n tyhmyydestä ja ei tuolla ns. oikean koripallon kanssa ole paljon tekemistä, kun Hall-of-Fame vihu tuntuu tuolla tavalla pelaten Suomen kolmosdivarijengiltä ja voitto tulee lukemin 96-47.
MyTeam on nyt oma lukunsa ja PG Giannis on varmasi ihan pitelemätön. Off-linen puolella kuitenkin kun pelataan ihan perus pelaajilla niin itse tykkään Kyriestä. Malcolm Brogdon toimii myös hyvin.
Esimerkiksi Currylla en osaa pelata ollenkaan. Senttereistä toimii Adams ja Whiteside parhaiten.
Embiid ja koko philly ei istu ollenkaan mun pelityyliin. Samoin Kawhilla en saa oikein mitään aikaan.
Tämän sarjan vahvuuksia on ilman muuta se että pelaajien erot näkyvät selvästi.