Nauttiiko HIFK:n hallitus luottamustasi?

• 28 843
  • 335

Nauttiiko HIFK:n hallitus luottamustasi?

• Äänestäjiä
    287

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Eli mielestäsi Peltonen ei ole ollut huono IFK-aikana? Ja taisit käyttää asiantuntijaesimerkkinä Ikaa, joka on sittemmin kääntänyt kelkkansa täysin ja alkanut kritisoimaan Peltosta ja hänen pelitapaansa. Viimeksi U20-kisoissa Kiviharjun pelirohkeuden puutteesta puhuessaan.

Löytyykö muita asiantuntijoita, jotka ovat kehuneet Peltosen saavutuksia ja pelitapaa IFK-aikana?

Ihan oikein olet lukenut. Mielestäni Ville Peltonen ei ole ollut huono valmentaja IFK:ssa. Tarkemmat tiedot esimerkiksi viesti #271.

No sieltä vaan niitä etsimään, ihan samat askelmerkit sulla on käytettävissä kuin muillakin. Ja sama kysymys sinulle, minkä olen aikaisemmin jo esittänyt, mutta vähemmän yllättäen en saanut vastausta. Arvosteliko Ika Kiviharjun otteita nuorissa leijonissa vai Peltosen valmennusta IFK:ssa?

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ja sama kysymys sinulle, minkä olen aikaisemmin jo esittänyt, mutta vähemmän yllättäen en saanut vastausta. Arvosteliko Ika Kiviharjun otteita nuorissa leijonissa vai Peltosen valmennusta IFK:ssa?
Itse ymmärsin Ikan kritiikin niin, että Kiviharju pelaa maajoukkueessa samassa moodissa kuin HIFK:ssa eli liian varovaisesti ja siitä pelitavastahan vastaa Peltonen, joka on tunnettu ylivarovaisesta peruuttelevasta prosenttikiekostaan jonka huipentuma oli kevään tappiollinen Pelsu-sarja.
Ika kyllä arvosteli Kiviharjun otteita leijonissa, mutta johtuen siitä ylivarmistelevasta Peltosen HIFK:lle luomasta pelitavasta josta Kiviharjun pitäisi pystyä päästämään irti.
En sitä Ikan kommenttia näe ainakaan mitenkään positiivisena heittona Peltosen suuntaan.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Itse ymmärsin Ikan kritiikin niin, että Kiviharju pelaa maajoukkueessa samassa moodissa kuin HIFK:ssa eli liian varovaisesti ja siitä pelitavastahan vastaa Peltonen, joka on tunnettu ylivarovaisesta peruuttelevasta prosenttikiekostaan jonka huipentuma oli kevään tappiollinen Pelsu-sarja.
Ika kyllä arvosteli Kiviharjun otteita leijonissa, mutta johtuen siitä ylivarmistelevasta Peltosen HIFK:lle luomasta pelitavasta josta Kiviharjun pitäisi pystyä päästämään irti.
En sitä Ikan kommenttia näe ainakaan mitenkään positiivisena heittona Peltosen suuntaan.

Minä en siis tuota kommenttia ole kuullut, koska ko. kisat eivät itseäni paljoakaan kiinnosta. En kuvittele, että kommentti olisi millään tavalla tulkittavissa luottamuslauseena Peltoselle. Silti pidän kysymystäni relevanttina, koska kyse on kahdesta eri joukkueesta, kahdesta eri pelitavasta mutta yhdestä ja samasta pelaajasta. Käytännössä siis kyse on nähdäkseni siitä, onko kritiikki kohdistettu Kiviharjun kykenemättömyyteen sopeutua toisen valmentajan vaatimuksiin vai Peltosen pelitapaan, joka on vienyt Kiviharjun pelirohkeuden. Kaiketi myös molemmat väitteet voivat olla totta.

Selvityksesi, kiitos siitä, perusteella jään siihen käsitykseen, että ainakin ensisijaisesti kritiikki oli nyt suunnattu pelaajaa kohtaan, ei tämän seurajoukkueen valmentajaa. Toki kritiikki on ihan linjassa sen kanssa, mitä kentällä on IFK:n toimesta usein nähty.

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En käyttäisi tässä kohtaa sanaa mielenkiintoinen, vaan ihan muut sanat tulevat mieleen. Mutta jatka toki valitsemallasi tiellä. Sakeaa ja hapokasta.
Ainakin mahtava määrä tykkäyksiä, joka tietenkin on yhdentekevää, sillä ei me tykkäyksien takia täällä kirjoiteta.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
No sieltä vaan niitä etsimään, ihan samat askelmerkit sulla on käytettävissä kuin muillakin. Ja sama kysymys sinulle, minkä olen aikaisemmin jo esittänyt, mutta vähemmän yllättäen en saanut vastausta. Arvosteliko Ika Kiviharjun otteita nuorissa leijonissa vai Peltosen valmennusta IFK:ssa?
Ika arvosteli Peltosen IFK:ssa vetämää pelitapaa.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Niin, ja minun subjektiivinen näkemys on, että Peltonen ei ole ollut huono. Hän ei ole missään nimessä täyttänyt tavoitteita, mutta ei ole ollut huono. Siitäkin huolimatta, että tämä on tulosurheilua.
Miten järkevästi argumentoit tämän? Selkeää pelitapaa ei ole edelleenkään olemassa, eikä menestystä ole tullut lähimainkaan budjetin tai rosterin edellyttämällä tavalla.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Miten järkevästi argumentoit tämän? Selkeää pelitapaa ei ole edelleenkään olemassa, eikä menestystä ole tullut lähimainkaan budjetin tai rosterin edellyttämällä tavalla.

Mä olen jo moneen kertaan tämän tähän ketjuun argumentoinut. Sieltä vaan lukemaan.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mä olen jo moneen kertaan tämän tähän ketjuun argumentoinut. Sieltä vaan lukemaan.
Yhtään järkevää argumenttia en löydä, koska sellaisia ei ole. Ei Peltosen työtä voi hyväksi tai edes kohtuulliseksi maalata niin kauan, kun kyse on tulosurheilusta.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
No johan sieltä tulee ristiriitaista infoa, mitä on arvosteltu.
En tiedä, mikä näissä kuvauksissa on ristiriitaista. Melkein suosittelisin kertaamaan tulosurheilun perusteita sekä luetun ymmärtämistä ja sen jälkeen jatkamaan keskustelua.
kääntänyt kelkkansa täysin ja alkanut kritisoimaan Peltosta ja hänen pelitapaansa. Viimeksi U20-kisoissa Kiviharjun pelirohkeuden puutteesta puhuessaan.
Ika arvosteli Peltosen IFK:ssa vetämää pelitapaa.

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yhtään järkevää argumenttia en löydä, koska sellaisia ei ole. Ei Peltosen työtä voi hyväksi tai edes kohtuulliseksi maalata niin kauan, kun kyse on tulosurheilusta.

Niinpä. Yksi mittari voisi olla, jos valmentaja loisi perustuksia tuleville vuosille luomalla uutta kulttuuria tai istuttamalla seuralle omaa identiteettiä pelaamiseen. Villen aika on kuitenkin silläkin saralla ollut aivan sekametelisoppaa, on tempoiltu milloin mihinkin suuntaan niin pelaamisen, kokoonpanon kuin staffinkin suhteen.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Niinpä. Yksi mittari voisi olla, jos valmentaja loisi perustuksia tuleville vuosille luomalla uutta kulttuuria tai istuttamalla seuralle omaa identiteettiä pelaamiseen. Villen aika on kuitenkin silläkin saralla ollut aivan sekametelisoppaa, on tempoiltu milloin mihinkin suuntaan niin pelaamisen, kokoonpanon kuin staffinkin suhteen.
Pelitapa, jatkuvuus, identiteetti ja tulokset puuttuvat. Silti löytyy yksilöitä, jotka väittävät kiven kovaa, ettei Peltonen ole ollut huono IFK:n päävalmentajana. Asia kunnossa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on muuten täysin totta. Johdonmukaisuus ja selkeä sapluuna on puuttunut kaiken aikaa. Oikeastaan vain heikot tulokset ovat olleet johdonmukaisia, kaikki muu on ollut omituista säheltämistä ja hakemista. Visio puuttuu, pelisysteemi puuttuu, selkeä identiteetti puuttuu. Ihan kuin Peltonen ei vieläkään tietäisi, millainen hän haluaisi joukkueensa olevan ja miten pitäisi pelata.

Sopii toki kuvaan sikäli hyvin, että koko IFK-organisaatio tuntuu olevan aivan sekaisin. Garden-hanke ei edelleenkään etene, kukkaronnyörit on vedetty tiukemmalle ja uudet työntekijät hakevat paikkaansa. Tämä kaikki näyttäytyy faneille siten, ettei oikein kukaan tiedä mitä on tekemässä.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups

Ai hei joo, kun sä sen noin perustelet, niin mäpä mietin asiaa uudestaan. Joo ei, ei muuttunut näkemys. Mutta kiitos helvetin hyvin perustellusta ja antoisasta keskustelusta.

En tiedä, mikä näissä kuvauksissa on ristiriitaista. Melkein suosittelisin kertaamaan tulosurheilun perusteita sekä luetun ymmärtämistä ja sen jälkeen jatkamaan keskustelua.

Niin, palstalla toki on muitakin nimimerkkejä kuin sinä. Tulosurheilun perusteet ovat toki hallussa. Se, että mestaruutta ei tule ei tarkoita automaattisesti, että olisi huono, tulosurheilussakaan. Luetunymmärtämisen lupaan ottaa haltuun heti sun jälkeen.

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä on muuten täysin totta. Johdonmukaisuus ja selkeä sapluuna on puuttunut kaiken aikaa. Oikeastaan vain heikot tulokset ovat olleet johdonmukaisia, kaikki muu on ollut omituista säheltämistä ja hakemista. Visio puuttuu, pelisysteemi puuttuu, selkeä identiteetti puuttuu. Ihan kuin Peltonen ei vieläkään tietäisi, millainen hän haluaisi joukkueensa olevan ja miten pitäisi pelata.

Sopii toki kuvaan sikäli hyvin, että koko IFK-organisaatio tuntuu olevan aivan sekaisin. Garden-hanke ei edelleenkään etene, kukkaronnyörit on vedetty tiukemmalle ja uudet työntekijät hakevat paikkaansa. Tämä kaikki näyttäytyy faneille siten, ettei oikein kukaan tiedä mitä on tekemässä.

Minusta tuosta IFK:n pelaamisesta on jo 1,5 kauden ajan paistanut että eväät alkavat olla aivan täydellisesti syöty ja peli on sen vuoksi ihan hirveää tsemppilätkää ja pakottamista. Mitään lääkkeitä ei ole ja sen vuoksi saatiin tulosmielessä esimerkiksi seurata viime keväänä pelkkää trapissa makaamista.

Ja edelleen, tämän kauden alkusyksy meni tulosmielessä yli kaikkien pelin osoittamien odottamien.

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin, palstalla toki on muitakin nimimerkkejä kuin sinä. Tulosurheilun perusteet ovat toki hallussa. Se, että mestaruutta ei tule ei tarkoita automaattisesti, että olisi huono, tulosurheilussakaan. Luetunymmärtämisen lupaan ottaa haltuun heti sun jälkeen.

Puhutaanko nyt asioista myös välillä ihan rehellisesti? Ei runkosarjassa kertaakaan neljän joukkoon ja yksi voitettu pudotuspelisarja, siinäkin pelillisesti alakynnessä.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jos puhut kommenttien ristiriitaisuudesta ja lainaat vain minun viestiäni, niin silloin kohdistat sen viestin toki vain minuun, et palstan muihin käyttäjiin.

En ole puhunut mestaruudesta, vaikka senkin pitäisi IFK:n budjetilla olla realismia. Mitalikin on ollut ylitsepääsemätöntä Villelle.

Noh, jatka sä Villen renkaiden pumppaamista, itse koitan pysyä realistisena. Ei se multa ole pois, jos joku pitää Peltosen suorittamista IFK:n päävalmentajana hyväksyttävällä tasolla. Itse odotan näillä resursseilla enemmän.

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Muutamia viime sivuja tarkalla silmällä läpikäyneenä, on käteen jäänyt kiteytys valmentaja Ville Peltosesta:

Ei ole hyvä, mutta ei oo huono (tanssijan intonaatio).

Sillä oletuksella, että valmentaja on seuransa näköinen, tämä kuningasajatus tarkoittaa sitä että VP:n alaisuudessa HIFK ei ole sen kummemmin huono, muttei hyväkään.
Tuloksiin tähtäävässä urheilussa olisi koutsi vaihdettava per heti.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Tulosurheilun perusteet ovat toki hallussa. Se, että mestaruutta ei tule ei tarkoita automaattisesti, että olisi huono, tulosurheilussakaan. Luetunymmärtämisen lupaan ottaa haltuun heti sun jälkeen.
Arvostelet muiden kommentteja ja ajatuksia, sinun aloittamasta huonosta valmentaja keskustelusta. Laittaisitko ne sinun perusteet ja ajatukset siis selkeästi tulemaan, mikä tekee Ville Peltosen ajasta keskinkertaisen. Ajatukset siis kolmelta vuodelta ammattilaissarjassa.
Täällä tuntuu nyt olevan todella moni ajatuksistasi ulapalla, niin päästään eteenpäin. Kiitos!

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Puhutaanko nyt asioista myös välillä ihan rehellisesti? Ei runkosarjassa kertaakaan neljän joukkoon ja yksi voitettu pudotuspelisarja, siinäkin pelillisesti alakynnessä.

Puhutaan vaan. Huono valmentaja ei voita yhtäkään pudotuspelisarjaa liigassa.

Jos puhut kommenttien ristiriitaisuudesta ja lainaat vain minun viestiäni, niin silloin kohdistat sen viestin toki vain minuun, et palstan muihin käyttäjiin.

Enkä kohdista. Oletan, että keskusteluun liittyvä korjoittaka kunnioittaa keskustelua siinä määrin, että lukee myös muiden viestejä, eikä puhu täysin ristiin muoden kanssa.

En ole puhunut mestaruudesta, vaikka senkin pitäisi IFK:n budjetilla olla realismia. Mitalikin on ollut ylitsepääsemätöntä Villelle.

Enkä minä ole väittänyt sinun puhuneen mestaruudesta. Mitaliakaan ei ole tullut, mutta sekään ei vielä riitä tekemään valmentajasta huonoa.

Noh, jatka sä Villen renkaiden pumppaamista, itse koitan pysyä realistisena. Ei se multa ole pois, jos joku pitää Peltosen suorittamista IFK:n päävalmentajana hyväksyttävällä tasolla. Itse odotan näillä resursseilla enemmän.

Mä en pumppaa kenenkään renkaita, ei ole tarvetta. Enkä minä ole sanonut pitäväni Peltosen suoritusta hyväksyttävänä, olen sanonut, että en pidä Peltosta huonona valmentajana. Se luetunymmärtäminen, kokeile sitä.

Arvostelet muiden kommentteja ja ajatuksia, sinun aloittamasta huonosta valmentaja keskustelusta. Laittaisitko ne sinun perusteet ja ajatukset siis selkeästi tulemaan, mikä tekee Ville Peltosen ajasta keskinkertaisen. Ajatukset siis kolmelta vuodelta ammattilaissarjassa.
Täällä tuntuu nyt olevan todella moni ajatuksistasi ulapalla, niin päästään eteenpäin. Kiitos!

Minä en tätä keskustelua muuten ole aloittanut. Enkä minä ole myöskään kenenkään kommentteja tai ajatuksia arvostellut, joten lopeta tuollainen valehtelu. Koko helvetti alkoi, kun vastasin minulle esitettyyn kysymykseen omalla näkemykselläni, joka oli teille monille aivan liikaa sulatettavaksi. Ajatella, joku ei pidä Peltosta paskana valmentajana.

Ja ole hyvä ja lähde vaan kahlaamaan tätä keskustelua läpi, siellä ne perustelut ovat. Enempää en sinua ja muita ulapalla olevia voi auttaa. Vaikkakin epäilen, että kyse ei ole siitä, että olisitte ulapalla, ette vain hyväksy sitä, että kaikille kaikki ei olekaan kusta ja paskaa. Eli siitä vaan lukemaan, niin pääset asiassa eteenpäin.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Puhutaan vaan. Huono valmentaja ei voita yhtäkään pudotuspelisarjaa liigassa.
Totta kai voi voittaa, riittävän hyvällä materiaalilla.
Enkä kohdista. Oletan, että keskusteluun liittyvä korjoittaka kunnioittaa keskustelua siinä määrin, että lukee myös muiden viestejä, eikä puhu täysin ristiin muoden kanssa.
Jos viestisi koskee sitä, että useamman kirjoittajan kommentit ovat ristiriidassa, silloin lainaat niitä viestejä, joissa ristiriitaa mielestäsi ilmenee. Jos lainaat vain minua, niin tarkoitat, että minun viestissäni on ristiriitaisuutta.

Ja mitä helvettiä tuo loppuosa tarkoittaa? Jos oma näkemykseni eroaa muiden keskusteluun osallistuvien näkökulmasta, niin en saa tuoda sitä ilmi, koska keskustelua kunnioittava kirjoittaja ei puhu ristiin muiden kanssa?

(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Mutta ovatko ne todella niin huonoja, että riittävät tekemään hänestä huonon valmentajan? Minun nähdäkseni huono valmentaja ei missään olosuhteissa (lue millään resursseilla) valmenna joukkuettaan top 4 sijoitukseen. Huono valmentaja ei nähdäkseni myöskään ole kykenevä valmentamaan seurahistorian pisintä voittoputkea tai saamaan joukkuettaan kamppailemaan runkosarjan voitosta, kuten ainakin tähän asti tällä kaudella on ollut.
Noniin nyt löytyi. Kolmen ja yhden puolikkaan kauden otannalla, siis näet Ville Peltosen suorituksen keskinkertaisena perusteluineen:

-Kolmen kauden aikana paras sijoitus neljä
-seurahistorian pisin voittoputki
-kamppailu tämän kauden runkosarjan voitosta, kun ylitetty puoliväli pelatuissa otteluissa.

Näiden lisäksi siis vielä olet maininnut:

-kapteenien keväällä (2023?) Äänestykset kenen liigavalmentajan alaisuudessa haluaisit pelata mieluiten
-lehdistötiedotteet ottelun jälkeen, jossa valmentajat kehuvat vastustajan joukkuetta ja valmentajaa
-mystinen podcast jollain ajanjaksolla.

Ilman sarvia ja hampaita moni saattaa nähdä tämän jostain muusta kulmasta, kuin keskinkertaisena suorituksena. Silti sinulla on täysi oikeus pitää Ville Peltosen suoritusta keskinkertaisena.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Totta kai voi voittaa, riittävän hyvällä materiaalilla.

Ei todellakaan voita.

Jos viestisi koskee sitä, että useamman kirjoittajan kommentit ovat ristiriidassa, silloin lainaat niitä viestejä, joissa ristiriitaa mielestäsi ilmenee. Jos lainaat vain minua, niin tarkoitat, että minun viestissäni on ristiriitaisuutta.

En, vaan vastaan sinulle ja oletan sinun lukevan tätä keskustelua mihin osallistut. Kyllä minä sentään sen tiedän, mitä viestilläni tarkoitan.

Ja mitä helvettiä tuo loppuosa tarkoittaa? Jos oma näkemykseni eroaa muiden keskusteluun osallistuvien näkökulmasta, niin en saa tuoda sitä ilmi, koska keskustelua kunnioittava kirjoittaja ei puhu ristiin muiden kanssa?

Luetun ymmärtäminen todella on sulle ongelma. Keskustelua kunnioittava keskustelija seuraa keskustelua, myös muiden viestejä ja siten ymmärtää kyllä myös ristiriitaisuuden. Sinulla oli kiire huutaa omaa "totuuttasi", etkä sen vuoksi mitä ilmeisimmin lukenut muiden kontribuutiota.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy