Nauttiiko HIFK:n hallitus luottamustasi?

• 28 717
  • 334

Nauttiiko HIFK:n hallitus luottamustasi?

• Äänestäjiä
    287

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tässä vaan oma vähäkin luotto meidän seurajohtoa kohtaan varisee entisestäänkin, kun muut joukkueet vaan hankkivat uusia pelaajia kesken kauden ihan kunnon sarjoista ja meillä ei täällä edes reagoida millään tavalla siihen, kun oikeasti puolet joukkueesta on sairastuvan puolella ja ainoat kesken kauden tänne hankitut pelaajat ovat vain jotain muiden joukkueiden ylijäämämiehiä, jotka eivät ole mahtuneet omissa joukkueissaan pelaamaan ja sitten näitä tarjolla olevia pelaajia ei ole varmasti tänne edes yritetty tosissaan kysellä.

Monta kotimatsia on mulla nyt tässä väliin jäänyt muiden kiireiden takia ja tulee jäämään nyt tammikuussa muutenkin, kun en viitsi lähteä sinne hallille tällaisia pelejä katsomaan, jotka vaikuttavat jo etukäteen vaikeilta ja mahdollisilta tappiopeleiltä, joissa todennäköisesti myös se pelien viihdearvo tulee jäämään varsin vähäiseksi. Tekeeköhän tämä musta mahdollisesti "Feikki-Heikin", no varmaan Peltosen mielestä tekee, mutta jossain se raja menee myös meillä uskollisilla kausikorttilaisilla.

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei, minä tulin ja totesin, että @Bafforosso mutuili, mitä näkemystä @Frankie ei hyväksynyt. Yksi osa @Bafforosson mutuilua oli, että Peltonen on huono valmentaja. Tämä ei kuitenkaan ole millään tavalla fakta, ja tästä ovat lajin asiantuntijoiksi laskettavat tahot julkisuudessa puhuneet toisin. Kysymys ei siten ole siitä, onko Peltonen hyvä valmentaja vaan siitä, onko hän huono.

Bafforosso ja esimerkiksi Frankie ovat jääkiekon asiantuntijoita, ja erityisesti HIFK:n jääkiekon.

Voit lopetella ihmettelysi, sillä jos kysymys on siitä, onko Peltonen huono valmentaja, niin fakta on, että hän on huono päävalmentaja yleisesti ja erikseen seurajoukkueissa, Liigan tasolla erityisesti HIFK: päävalmentajana.

Kukaan ei voi olla, eikä ole, siitä eri mieltä. Et sinäkään.

Peltonen on huono, hänen saavutuksensa ovat huonot sekä tuloksellisesti että viihteen kannalta - ja Jaloseen ja maajoukkuelätkään on turha verrata, kun se ei ole viihdeurheilua, jota seurajoukkueen harjoittama ammattilaisurheilu väistämättä on.

Hallitus ei nauti luottamusta. He ovat palkanneet jälleen epäonnistuneita tekijöitä kaikille paikoille, ml. tj, utj, valmentajat ja viestintä.

Viimeksi muokattu:

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Kyllä tässä vaan oma vähäkin luotto meidän seurajohtoa kohtaan varisee entisestäänkin, kun muut joukkueet vaan hankkivat uusia pelaajia kesken kauden ihan kunnon sarjoista ja meillä ei täällä edes reagoida millään tavalla siihen, kun oikeasti puolet joukkueesta on sairastuvan puolella ja ainoat kesken kauden tänne hankitut pelaajat ovat vain jotain muiden joukkueiden ylijäämämiehiä, jotka eivät ole mahtuneet omissa joukkueissaan pelaamaan ja sitten näitä tarjolla olevia pelaajia ei ole varmasti tänne edes yritetty tosissaan kysellä.

Monta kotimatsia on mulla nyt tässä väliin jäänyt muiden kiireiden takia ja tulee jäämään nyt tammikuussa muutenkin, kun en viitsi lähteä sinne hallille tällaisia pelejä katsomaan, jotka vaikuttavat jo etukäteen vaikeilta ja mahdollisilta tappiopeleiltä, joissa todennäköisesti myös se pelien viihdearvo tulee jäämään varsin vähäiseksi. Tekeeköhän tämä musta mahdollisesti "Feikki-Heikin", no varmaan Peltosen mielestä tekee, mutta jossain se raja menee myös meillä uskollisilla kausikorttilaisilla.
Kyllä, olet nyt virallisesti feikkiheikki. Menepä kertomaan nämä samat asiat facebookin epävirallisiin faniryhmiin, niin sut syödään elävältä.

Mutta älä huoli, me feikkiheikit pidämme toisistamme huolen joten, tervetuloa.

Lisätään vielä ketjun aiheeseen liittyen vastaus. Ei.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, olet nyt virallisesti feikkiheikki. Menepä kertomaan nämä samat asiat facebookin epävirallisiin faniryhmiin, niin sut syödään elävältä.

Mutta älä huoli, me feikkiheikit pidämme toisistamme huolen joten, tervetuloa.

Lisätään vielä ketjun aiheeseen liittyen vastaus. Ei.

No näin mä vähän arvelinkin. Onneksi oon jo sen verran fossiili monien näiden nykyaikaisten hömpötysten suhteen, etten ole edes mukana missään sosiaalisessa mediassa, ellei tätä Jatkoaika-palstaa sellaiseksi lasketa.

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
No näin mä vähän arvelinkin. Onneksi oon jo sen verran fossiili monien näiden nykyaikaisten hömpötysten suhteen, etten ole edes mukana missään sosiaalisessa mediassa, ellei tätä Jatkoaika-palstaa sellaiseksi lasketa.
Äärimmäisen viisasta. Some=syöpä.

Olispa kiva kun olisi se sama innostus ja odottava fiilis ennen viikonlopun tuplapelejä kuin joskus aikaisemmin. Mutta kun ei ole. Ei oikeastaan hetkauta yhtään ja syytän tästä IFK:n hallitusta.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Minä en automaattisesti sijoittaisi. Alustavasti itse sijoittaisin keskinkertaisiin.
Katsoin Liigan valmentajat läpi ja 10/16 valmentajaan vaihtaisin Peltosen päittäin samantien. Lämsän poikana laskin osastoksi ”no contest”, koska tätä irvistelijää en IFKssa haluaisi nähdä vaikka olisi voittanut 10 Stanley Cuppia. Tällä Peltonen pääsee omissa papereissani sinun nelikentässä edelleen osastoon ”heikot”

Koska ne on annettu objektiivisesti asiaa tarkastelevien henkilöiden toimesta.
On mielestäni huvittavaa, että syytät nimimerkki @Bafforosso mutuilusta, perustelemattomista mielipiteistä ja faktojen puutteista, kun omat ”faktasi” ovat edelleen joku podcast, ISn kapteenikysely ja jotkut lehdistötilaisuudet. Siinäpä vasta perusteltua ja ”objektiivista” faktaa vaikka muille jakaa, my god sanoisi Lion #79. Sinulta on pyydetty täällä näitä kyseisiä ”objektiivisia” faktoja framille tuloksetta. Saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta kyllä se on sinun tehtäväsi nämä ”faktasi” tuoda tänne linkkeinä framille, kun väität sellaisia olevan. Muussa tapauksessa tämä on täysin sinun perustelematonta mutuilua, eikä muiden näitä tarvitse etsiä. Yleisesti ottaen sinähän et jälleen kerran itse kykene hyväksymään sitä, että täällä ei osteta tätä sinun Inkvisiittori- touhua. Parempi kohdeyleisö löytyy Facebookin-ryhmistä. Olet toki täysin oikeutettu mielipiteisiisi, mutta älä väitä niitä faktoiksi ja pöyristy, kun ristiretkesi ei saa vastakaikua täällä juurikaan.

Viimeisen 15 vuoden aikana meillä on sitten ollut vain heikompia valmentajia ja Antti Törmänen. Ei tämäkään nyt minusta ihan oikealta vaikuta. Kyllä mä esimerkiksi pidin ja pidän K. Jalosta suorastaan erinomaisena valmentajana.
Kyllä, jos unohdetaan se, että Kari Jalonen tuli seuraan, joka oli Sir.Penan jäljiltä täysin sekaisin. Hänellä meni vähintään yksi kausi saneerata koko seura uusiksi. Sen jälkeen tuli se viittaamani anomalia ja sitten se suurin palkinto. Tässä vaiheessa sitten tämän ketjun otsikonmukaiset idiootit olivat onnistuneet perseilemään Kari Jalosen muualle. Sama koskee Antti Törmästä, jolla myös kului yksi kausi saneerauksen, kun jäljellä oli rauniot Summasen ja Karavaanarin sekoilun jälkeen. Ville Peltonen ei tullut sekaisin olevaan seuraan vaan seuraan, joka oli ollut ennen hänen saapumistaan useita kausia joka kausi TOP4 joukossa. Ketjun otsikon mukaisilla introverteilla varmaan utopistisena ideana oli se, että Peltonen kykenisi saamaan IFKn ottamaan sen viimeisen askeleen voittavaksi seuraksi. Metsään mentiin ja todella pahasti, eikä vieläkään ole kyetty myöntämään virhettä. Alleviivatakseen huonouttaan valmentajana Peltonen pisti heti ensi töikseen tuon putken poikki ja yhtä anomaliaa lukuunottamatta tämä urheilullisen menestyksen kannalta surkea suorittaminen jatkuu jo neljättä kautta. Pelin viihdearvosta puhumattakaan.

Siinä olet oikeassa, että isommassa kuvassa ja vaikka koko 2000-luvun tarkastelujaksolla IFKlla on ollut helvetin vähän huippuvalmentajia. Jalosen ja Törmäsen lisäksi ainoastaan Shedden. Aravirran yksittäisen kauden 2003-2004 lasken myös onnistuneeksi valmennusnäytöksi, mutta hänen kokonaisarvosanaa laskee täydellinen dyykkaus työsulkukaudella, joten hän on omissa papereissa comme ci comme ça. Se, että IFKssa on tyydytty liian usein Peltosen kaltaisiin heikkoihin valmentajiin, on ketjun otsikon mukaisen porukan täydellistä kyvyttömyyttä.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin Liigan valmentajat läpi ja 10/16 valmentajaan vaihtaisin Peltosen päittäin samantien. Lämsän poikana laskin osastoksi ”no contest”, koska tätä irvistelijää en IFKssa haluaisi nähdä vaikka olisi voittanut 10 Stanley Cuppia. Tällä Peltonen pääsee omissa papereissani sinun nelikentässä edelleen osastoon ”heikot”

On mielestäni huvittavaa, että syytät nimimerkki @Bafforosso mutuilusta, perustelemattomista mielipiteistä ja faktojen puutteista, kun omat ”faktasi” ovat edelleen joku podcast, ISn kapteenikysely ja jotkut lehdistötilaisuudet. Siinäpä vasta perusteltua ja ”objektiivista” faktaa vaikka muille jakaa, my god sanoisi Lion #79. Sinulta on pyydetty täällä näitä kyseisiä ”objektiivisia” faktoja framille tuloksetta. Saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta kyllä se on sinun tehtäväsi nämä ”faktasi” tuoda tänne linkkeinä framille, kun väität sellaisia olevan. Muussa tapauksessa tämä on täysin sinun perustelematonta mutuilua, eikä muiden näitä tarvitse etsiä. Yleisesti ottaen sinähän et jälleen kerran itse kykene hyväksymään sitä, että täällä ei osteta tätä sinun Inkvisiittori- touhua. Parempi kohdeyleisö löytyy Facebookin-ryhmistä. Olet toki täysin oikeutettu mielipiteisiisi, mutta älä väitä niitä faktoiksi ja pöyristy, kun ristiretkesi ei saa vastakaikua täällä juurikaan.

Kyllä, jos unohdetaan se, että Kari Jalonen tuli seuraan, joka oli Sir.Penan jäljiltä täysin sekaisin. Hänellä meni vähintään yksi kausi saneerata koko seura uusiksi. Sen jälkeen tuli se viittaamani anomalia ja sitten se suurin palkinto. Tässä vaiheessa sitten tämän ketjun otsikonmukaiset idiootit olivat onnistuneet perseilemään Kari Jalosen muualle. Sama koskee Antti Törmästä, jolla myös kului yksi kausi saneerauksen, kun jäljellä oli rauniot Summasen ja Karavaanarin sekoilun jälkeen. Ville Peltonen ei tullut sekaisin olevaan seuraan vaan seuraan, joka oli ollut ennen hänen saapumistaan useita kausia joka kausi TOP4 joukossa. Ketjun otsikon mukaisilla introverteilla varmaan utopistisena ideana oli se, että Peltonen kykenisi saamaan IFKn ottamaan sen viimeisen askeleen voittavaksi seuraksi. Metsään mentiin ja todella pahasti, eikä vieläkään ole kyetty myöntämään virhettä. Alleviivatakseen huonouttaan valmentajana Peltonen pisti heti ensi töikseen tuon putken poikki ja yhtä anomaliaa lukuunottamatta tämä urheilullisen menestyksen kannalta surkea suorittaminen jatkuu jo neljättä kautta. Pelin viihdearvosta puhumattakaan.

Siinä olet oikeassa, että isommassa kuvassa ja vaikka koko 2000-luvun tarkastelujaksolla IFKlla on ollut helvetin vähän huippuvalmentajia. Jalosen ja Törmäsen lisäksi ainoastaan Shedden. Aravirran yksittäisen kauden 2003-2004 lasken myös onnistuneeksi valmennusnäytöksi, mutta hänen kokonaisarvosanaa laskee täydellinen dyykkaus työsulkukaudella, joten hän on omissa papereissa comme ci comme ça. Se, että IFKssa on tyydytty liian usein Peltosen kaltaisiin heikkoihin valmentajiin, on ketjun otsikon mukaisen porukan täydellistä kyvyttömyyttä.

Mäkin tsekkasin läpi kaikkien joukkueiden valmentajat ja löysin tosiaan vieläkin vähemmän niitä joukkueita, keiden valmentajaan en vaihtaisi Peltosta ja näin nopeasti laskettuna löysin näitä joukkueita vain 3-4 kpl.

Lämsään nyt en ainakaan vaihtaisi, mutta se nyt on ihan itsestäänselvyys! Muut nimet ovat sitten Yli-Junnila ja Stahl, sekä ehkä Tuomainen. Mutta hänestä en osaa sanoa vielä varmaksi näin hänen ekan kautensa perusteella.

Potentiaalia näen kyllä Tuomaisessa paljon enemmän kun Peltosessa, vaikka hyvin hänen debyyttikautensa ei olekaan Jukureissa alkanut. Mutta eiköhän tästä jokainen osaa päätellä sen, että oma luottoni Peltosta kohtaan on aika olematon, vaikka jossain vaiheessa se tämän kauden aikana hetkellisesti nousikin, mutta nyt on taas sitten palannut aika samalle tasolle.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En minä kiukkua, päinvastoin minun mielipiteeni tuntuvat aiheuttavan kiukkua monissa. Mielestäni kysymys on silti perusteltu, vai onko menestys todella ainoa mittari sille, onko valmentaja huono? Ja mikä on riittävää menestystä siihen, että ei sitten enää ole huono valmentaja?
Ammattilaistasolla oman sarjansa suuriin kuuluvissa joukkueissa näillä Ville Peltosen tuloksilla olet huono valmentaja. Vaade on sekä tulos että valmennuksellinen osaaminen. Molemmat, ei vain toinen. Nyt ensimmäinen, eli tulos, loistaa poissaolollaan.

Junioripuolella painottuvat sitten enemmän ne asiat jotka eivät välttämättä aina suoraan näy tuloksessa eikä hyvää ja huonoa, onnistunutta ja epäonnistunutta, voida leimata näin suoraviivaisesti.

Tällä kaudella Peltoselle ei enää näköjään edes anneta mahdollisuutta menestyä. Edelliset kolme kautta on kuitenkin jo ihan validi otoskoko tuloksen suhteen.

Viimeksi muokattu:

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups

Makuasia sanoi Musti, jne.

On mielestäni huvittavaa, että syytät nimimerkki @Bafforosso mutuilusta, perustelemattomista mielipiteistä ja faktojen puutteista, kun omat ”faktasi” ovat edelleen joku podcast, ISn kapteenikysely ja jotkut lehdistötilaisuudet. Siinäpä vasta perusteltua ja ”objektiivista” faktaa vaikka muille jakaa, my god sanoisi Lion #79. Sinulta on pyydetty täällä näitä kyseisiä ”objektiivisia” faktoja framille tuloksetta. Saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta kyllä se on sinun tehtäväsi nämä ”faktasi” tuoda tänne linkkeinä framille, kun väität sellaisia olevan. Muussa tapauksessa tämä on täysin sinun perustelematonta mutuilua, eikä muiden näitä tarvitse etsiä.

Tässä on toki sellainen ero, että minä en esitä mitään subjektiivista tuntemusta faktana, toisin kuin jäsen @Bafforosso, minä olen todennut asian, joka on jokaisen helposti itse todennettavissa. Johan sinä suuressa viisaudessasi olet onnistunut paikallistamaan yhden näistä viittaamistani ammattilaisten lausunnoista. Toki samantien sen hyläten, kun se ei sinun, pienen Inkvisiittorin agendaa ajakaan.

Yleisesti ottaen sinähän et jälleen kerran itse kykene hyväksymään sitä, että täällä ei osteta tätä sinun Inkvisiittori- touhua. Parempi kohdeyleisö löytyy Facebookin-ryhmistä. Olet toki täysin oikeutettu mielipiteisiisi, mutta älä väitä niitä faktoiksi ja pöyristy, kun ristiretkesi ei saa vastakaikua täällä juurikaan.

Tämähän on suorastaan huvittavaa. Kelaapa ihan huviksesi taaksepäin; kuka ei hyväksynyt kenen touhua? Kuka tuli paikalle esittäen yhden, suorastaan naurettavan huonon kysymyksen ja sivuutti siihen annetun vastauksen kokonaan. Olisi varmaan pitänyt jättää vastaamatta, ottaen huomioon tapasi toimia keskustelupalstan todellisena Inkvisiittorina. Voi sitä raukkaa, joka ei näe kaikkea IFK:hon liittyvää totaalisena paskana, @Frankie kyllä tulee paikalle kuin Beetlejuice konsanaan.

Kyllä, jos unohdetaan se, että Kari Jalonen tuli seuraan, joka oli Sir.Penan jäljiltä täysin sekaisin. Hänellä meni vähintään yksi kausi saneerata koko seura uusiksi. Sen jälkeen tuli se viittaamani anomalia ja sitten se suurin palkinto. Tässä vaiheessa sitten tämän ketjun otsikonmukaiset idiootit olivat onnistuneet perseilemään Kari Jalosen muualle. Sama koskee Antti Törmästä, jolla myös kului yksi kausi saneerauksen, kun jäljellä oli rauniot Summasen ja Karavaanarin sekoilun jälkeen.

Ja näin nousee tolppa, kun oma agenda sitä edellyttää.

Ville Peltonen ei tullut sekaisin olevaan seuraan vaan seuraan, joka oli ollut ennen hänen saapumistaan useita kausia joka kausi TOP4 joukossa. Ketjun otsikon mukaisilla introverteilla varmaan utopistisena ideana oli se, että Peltonen kykenisi saamaan IFKn ottamaan sen viimeisen askeleen voittavaksi seuraksi. Metsään mentiin ja todella pahasti, eikä vieläkään ole kyetty myöntämään virhettä. Alleviivatakseen huonouttaan valmentajana Peltonen pisti heti ensi töikseen tuon putken poikki ja yhtä anomaliaa lukuunottamatta tämä urheilullisen menestyksen kannalta surkea suorittaminen jatkuu jo neljättä kautta. Pelin viihdearvosta puhumattakaan.

Kolme ensimmäistä kautta ei Peltosella todella ole tuloksellisesti mennyt hyvin. Neljäs on vielä kovasti kesken ja IFK on varsin hyvissä asemissa, varsinkin kaikki vastoinkäymiset huomioiden.

Sinänsä perusväittämästä olen kanssasi samaa mieltä, liian usein IFK:n päävalmentaja on jotain muuta kuin sarjan ehdotonta kärkeä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Ammattilaistasolla oman sarjansa suuriin kuuluvissa joukkueissa näillä Ville Peltosen tuloksilla olet huono valmentaja. Vaade on sekä tulos että valmennuksellinen osaaminen. Molemmat, ei vain toinen. Nyt ensimmäinen, eli tulos, loistaa poissaolollaan.

Junioripuolella painottuvat sitten enemmän ne asiat jotka eivät välttämättä aina suoraan näy tuloksessa eikä hyvää ja huonoa, onnistunutta ja epäonnistunutta, voida leimata näin suoraviivaisesti.

Tällä kaudella Peltoselle ei enää näköjään edes anneta mahdollisuutta menestyä. Edelliset kolme kautta on kuitenkin jo ihan validi otoskoko tuloksen suhteen.

Jos haluat, olet toki tervetullut puolestani kertomaan, mikä on tuloksellisesti riittävä taso siihen, että valmentaja ei enää ole huono. En minä ole missään kohtaa väittänyt, että Peltosen tulokset olisivat hyviä tai edes riittäviä. Mutta ovatko ne todella niin huonoja, että riittävät tekemään hänestä huonon valmentajan? Minun nähdäkseni huono valmentaja ei missään olosuhteissa (lue millään resursseilla) valmenna joukkuettaan top 4 sijoitukseen. Huono valmentaja ei nähdäkseni myöskään ole kykenevä valmentamaan seurahistorian pisintä voittoputkea tai saamaan joukkuettaan kamppailemaan runkosarjan voitosta, kuten ainakin tähän asti tällä kaudella on ollut.

(1)
  • Tykkää

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Makuasia sanoi Musti, jne.
OK!
Tässä on toki sellainen ero, että minä en esitä mitään subjektiivista tuntemusta faktana, toisin kuin jäsen @Bafforosso, minä olen todennut asian, joka on jokaisen helposti itse todennettavissa. Johan sinä suuressa viisaudessasi olet onnistunut paikallistamaan yhden näistä viittaamistani ammattilaisten lausunnoista. Toki samantien sen hyläten, kun se ei sinun, pienen Inkvisiittorin agendaa ajakaan.
Tämä nyt on ihan puuta heinää, sillä kuten aiemmin sinulle sanoin niin sinä ihan itse subjektiivisesti tulkitset näitä ”ammattilaisten lausuntoja” oman agendasi mukaan, kuten oikeaoppisen Inkvisiittorin pitääkin. Siitä et pääse yli etkä ympäri, että todistustaakka on sinulla. Ihan turha väittää muuta.
Tämähän on suorastaan huvittavaa. Kelaapa ihan huviksesi taaksepäin; kuka ei hyväksynyt kenen touhua? Kuka tuli paikalle esittäen yhden, suorastaan naurettavan huonon kysymyksen ja sivuutti siihen annetun vastauksen kokonaan. Olisi varmaan pitänyt jättää vastaamatta, ottaen huomioon tapasi toimia keskustelupalstan todellisena Inkvisiittorina. Voi sitä raukkaa, joka ei näe kaikkea IFK:hon liittyvää totaalisena paskana, @Frankie kyllä tulee paikalle kuin Beetlejuice konsanaan.
Niinkö? Sinähän tulit Inkvisiittorina viisastelemaan faktoista @Bafforosso . Ainoa vaan, ettei sinulla itsellekään mitään faktoja ollut vaikka nyt jo kolmatta sivua sellaista väität. Tuo ihan hauska tuo sinun keksintösi, että näen kaiken IFKhon liittyvän negatiivisena. Tervetuloa tutkimaan kirjoitushistoriaani. Se on avoin toisin kuin sinulla niin sieltä voi todeta myös antamani kehut. Sinun oma väitetty ja ansaitusti annettu kriittiikki IFKta kohtaan sen sijaan…
Ja näin nousee tolppa, kun oma agenda sitä edellyttää.
Mikä tolppa? Nuohan olivat ihan todistettuja ja asiantuntijoiden hyväksymiä faktoja. Voit vapaasti niitä etsiä internetistä.
Kolme ensimmäistä kautta ei Peltosella todella ole tuloksellisesti mennyt hyvin. Neljäs on vielä kovasti kesken ja IFK on varsin hyvissä asemissa, varsinkin kaikki vastoinkäymiset huomioiden.
Organisaation nykymenolla en pidättelisi hengitystä TOP4 sijoituksen suhteen
Sinänsä perusväittämästä olen kanssasi samaa mieltä, liian usein IFK:n päävalmentaja on jotain muuta kuin sarjan ehdotonta kärkeä.
OK

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
...minä olen todennut asian, joka on jokaisen helposti itse todennettavissa. Johan sinä suuressa viisaudessasi olet onnistunut paikallistamaan yhden näistä viittaamistani ammattilaisten lausunnoista.
"Jokaisen helposti itse todennettavissa"? Jos se on niin helppoa, niin mikset sitten tuo niitä todisteita tänne esille? Kun esittää jonkun väittämän, on tapana esittää siitä myös todisteet. Mutta enpä pidätä hengitystäni, koska olet jo moneen kertaan osoittanut olevasi lähinnä jankuttaja. Minäkin haluaisin mieluusti nähdä niitä lausuntoja, joissa kehutaan Peltosta valmentajana. Voisit ilmeisen helposti tuoda tänne kaikkien nähtäville sitä todistusaineistoa, mutta jostain kumman syystä et niin halua tehdä. Se todistustaakka ei tosiaankaan ole vastaväittäjien vastuulla, joten onttoja ovat argumenttisi.

Niin, esim. Jalonen ja Törmänen saivat kolmessa kaudessa aika paljon aikaiseksi. Peltosella oli viime kaudella todellinen näytön paikka nimekkäällä rosterilla ja hommahan näyttikin varsin hyvältä vielä runkosarjan loppupuolella (kun esim. Pelsut kaatui jämäkän esityksen jälkeen 6–1). Sitten tapahtui jotain outoa, pelillinen ote katosi ja pleijarisarja Pelsuja vastaan oli kamalaa katsottavaa.

Vaikka tämä kausi alkoi IFK:lta vahvasti, ollaan sittemmin palattu ns. normaaliin päiväjärjestykseen. Sekä tulokset että itse pelilliset asiat ovat sitä samaa, kamalaa Peltoskiekkoa, taas. Oikein mielelläni näkisin, että IFK tuosta vielä nousee ja että tulevana keväänä nähtäisiin pudotuspeleissä menestyvä Röda. Valitettavasti mikään ei tällä hetkellä varsinaisesti tue sitä olettamusta, että IFK olisi keväällä iskussa. Mutta olisin mieluusti väärässä.

Viimeksi muokattu:

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
OK!

Tämä nyt on ihan puuta heinää, sillä kuten aiemmin sinulle sanoin niin sinä ihan itse subjektiivisesti tulkitset näitä ”ammattilaisten lausuntoja” oman agendasi mukaan, kuten oikeaoppisen Inkvisiittorin pitääkin. Siitä et pääse yli etkä ympäri, että todistustaakka on sinulla. Ihan turha väittää muuta.

Niinkö? Sinähän tulit Inkvisiittorina viisastelemaan faktoista @Bafforosso . Ainoa vaan, ettei sinulla itsellekään mitään faktoja ollut vaikka nyt jo kolmatta sivua sellaista väität. Tuo ihan hauska tuo sinun keksintösi, että näen kaiken IFKhon liittyvän negatiivisena. Tervetuloa tutkimaan kirjoitushistoriaani. Se on avoin toisin kuin sinulla niin sieltä voi todeta myös antamani kehut. Sinun oma väitetty ja ansaitusti annettu kriittiikki IFKta kohtaan sen sijaan…

Niin, mitä minä @Bafforosso tosiasiassa kirjoitin? Käypä karsomassa. Sinä siitä sitten vedit oikeaoppisen inkvisiittorin tapaan herneet nessuun ja tulit minua ojentamaan. Sieltä vaan kuuntelemaan lehdistötilaisuuksia, kapteenien kyselyn olet jo nohevasti onnistunut löytämään. Mitä ihmettä minun siis pitäisi sinulle todistaa? Että kapteenit todella ovat näin vastanneet, ja en usko heidän enemmistön valitsevan mielestään huonoa valmentajaa? Kunnon inkvisiittorille ei tuollaista toki pysty todistamaan.

Mikä tolppa? Nuohan olivat ihan todistettuja ja asiantuntijoiden hyväksymiä faktoja. Voit vapaasti niitä etsiä internetistä.

Hyvän valmentajan menestymisvaatimusta koskeva tolppa. Kas niin nosti @Frankie tolpan ilmaan, laittoi kiekon maaliraudan alta sisään ja uskoo tehneensä maalin.

Organisaation nykymenolla en pidättelisi hengitystä TOP4 sijoituksen suhteen

No ole pidättämättä, varmaan ihan terveellinen valinta.

Ok. Kerropa vielä loppuun, miksi sinulle on mahdotonta puhua ihmisistä tai käydä täällä keskusteluja nimittelemättä muita? Milloin puhut roskidyykkarista, milloin inkvisiittorista, milloin työharjoittelijasta ja milloin mistäkin. Todella pienen ihmisen toimintaa moinen. Ja kyllä, olen alentunut tässä(kin) keskustelussa tasollesi.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
"Jokaisen helposti itse todennettavissa"? Jos se on niin helppoa, niin mikset sitten tuo niitä todisteita tänne esille? Kun esittää jonkun väittämän, on tapana esittää siitä myös todisteet. Mutta enpä pidätä hengitystäni, koska olet jo moneen kertaan osoittanut olevasi lähinnä jankuttaja. Minäkin haluaisin mieluusti nähdä niitä lausuntoja, joissa kehutaan Peltosta valmentajana. Voisit ilmeisen helposti tuoda tänne kaikkien nähtäville sitä todistusaineistoa, mutta jostain kumman syystä et niin halua tehdä. Se todistustaakka ei tosiaankaan ole vastaväittäjien vastuulla, joten onttoja ovat argumenttisi.

Niin, esim. Jalonen ja Törmänen saivat kolmessa kaudessa aika paljon aikaiseksi. Peltosella oli viime kaudella todellinen näytön paikka nimekkäällä rosterilla ja hommahan näyttikin varsin hyvältä vielä runkosarjan loppupuolella (kun esim. Pelsut kaatui jämäkän esityksen jälkeen 6–1). Sitten tapahtui jotain outoa, pelillinen ote katosi ja pleijarisarja Pelsuja vastaan oli kamalaa katsottavaa.

Johan minä olen ne koordinaatit antanut. Siitä vaan kuuntelemaan lehdistötilaisuulsia. Kyllä siellä viesti kertoo hyvin valmennetusta joukkueesta, ja on jossain kohtaa puhuttu hyvästä valmentajastakin.

Itse en pidä viime kauden materiaalia läheskään niin hyvänä mitä täällä usein annetaan ymmärtää. Pakiston kiekollisuus ei ollut nähdäkseni läheskään riittävällä tasolla. Siitäkin huolimatta olen samaa mieltä, että parempaan olisi Peltosenkin pitänyt viime kaudella pystyä.

Vaikka tämän kausi alkoi IFK:lta vahvasti, ollaan sittemmin palattu ns. normaaliin päiväjärjestykseen. Sekä tulokset että itse pelilliset asiat ovat sitä samaa, kamalaa Peltoskiekkoa, taas. Oikein mielelläni näkisin, että IFK tuosta vielä nousee ja että tulevana keväänä nähtäisiin pudotuspeleissä menestyvä Röda. Valitettavasti mikään ei tällä hetkellä varsinaisesti tue sitä olettamusta, että IFK olisi keväällä iskussa. Mutta olisin mieluusti väärässä.

IFK on varmaan koko sarjan joukkueista se, jolla on eniten potentiaalia parantaa omaa peliään. Sivussa on käytännössä koko kauden ollut aivan järjetön määrä avainpelaajia. Pelkästään sairastuvan tyhjenemisellä voidaan odottaa olevan erittäin positiivinen vaikutus joukkueen iskukykyyn. Kun otetaan huomioon, että tämän joukkueen roughspot on jo oletettavasti takanapäin, olen optimistinen tämän kauden suhteen.

(1)
  • Tykkää

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin tulla johtopäätökseen muutaman kirjoittelijan osalta, että jo (ilmeisesti) Jatkoajalta poistuneen Stigun lanseeraama persereiän lumous on todella vahva.

Tämä ilmiö tunnetaan nimellä persereiän lumous.

Jos olet saunassa ja joku (mies tai nainen) pyllistää siellä esim. lisätäkseen lisää puita tai ottaaksen lisää löylyvettä niin ajattelet siellä lauteilla että perkele en katso kun tuo pyllistää. Persereiän lumous on kuitenkin niin suuri että sinun on pakko katsoa sitä pyllistävää persereikää.

IFK:n kohdalla on kyse ihan samasta asiasta.

Suosikkijoukkue
HIFK
IFK on varmaan koko sarjan joukkueista se, jolla on eniten potentiaalia parantaa omaa peliään. Sivussa on käytännössä koko kauden ollut aivan järjetön määrä avainpelaajia. Pelkästään sairastuvan tyhjenemisellä voidaan odottaa olevan erittäin positiivinen vaikutus joukkueen iskukykyyn. Kun otetaan huomioon, että tämän joukkueen roughspot on jo oletettavasti takanapäin, olen optimistinen tämän kauden suhteen.
Heh, toivossa on hyvä elää. Tosin IFK-fanin toiveikkuus on yhtä turhaa kuin paavin pallit. Tuo ensimmäinen virkkeesi on vain ja ainoastaan oma mielipiteesi, varmasti monia muitakin näkemyksiä asiasta löytyy. Mitä tulee loppulainaukseen, eli loukkaantumisiin, niin tilannehan on sama kuin edelliskausillakin. Sekin lienee toiveajattelua, että meillä olisi jossain vaiheessa kaikki avainpelaajat mukana rosterissa. Uusia loukkaantumisia tulee vielä.

Yhä edelleen: oli kokoonpano miltei mikä tahansa, pitäisi sen joukkuepelin olla uomissaan, jotta voidaan haaveilla menestymisestä. Peltonen ei edelleenkään ole osoittanut järin huikeita kykyjä pelisysteeminsä toimivuuden suhteen.

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Tämänkin Rion insertin tykkäsi BOL. Taidatte olla aika monesta IFK asiasta samaa mieltä. Isot propsit siitä että Rio kertoo asiansa 50% lyhyemmällä infolla.

Minä kerron jälleen asiani ammattimaisen lyhyesti: IFK ei voita tälläkään kaudella mitalia koska joukkue on surkeasti rakennettu ja sieltä puuttuu viime kauden tapaan ykkösvahti ja ykkösvalmentaja. Ja tämä tulee jatkumaan niin kauan kun joukkueesta puuttuu ammattimainen & varakas pääomistaja joka ei salli suojatyöpaikkoja.

Näinkin voi asian ilmaista - jämäkästi & lyhyesti.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
@Rio Cola Hypit siellä täällä ja loppujen lopuksi päädyt jankkaamaan, että Ville Peltonen ei ole huono valmentaja.

Aika erikoista, että joku olettaa lehdistön edessä, jonkin toisen liigajoukkueen päävalmentajan sanovan toisesta valmentajasta, että tämä on huono valmentaja. -> Logiikallasi tästä tullaan siihen, että Ville Peltonen ei ole huono valmentaja. Tämähän oli kuitenkin sinun tarkoituksesi, koska eihän kukaan voi sinulle tulla väittämään, että Ville Peltonen on huono valmentaja.

Olet itsekin puhunut koko Ville Peltosen tähän astisesta ajasta, jota pitää arvioida. Ja tässä kohden väität, että tälläisiä analyyseja ja kertomuksia on alan ammattilaiset kertoneet. Et silti edelleenkään ole jakanut yhtään linkkiä tai juttua, missä tätä ajanjaksoa perataan ammattilaisten toimesta. On ainoastaan joku podcast jakso jossain joskus esitetty ja tämän päälle jokin kapteenien äänestys joskus.

On minusta aika noloa ja halveksivaa alkaa arvostelemaan pitkän linjan kannattajan @Bafforosso näkemystä nykyhetkessä. Kannattajalla ei ilmeisesti ole oikeutta antaa mielipidettä ja vaikka olisikin sillä ei ole sinulle merkitystä. Sinulle ei ole myöskään merkitystä, että joku pitää valmentajaa huonona, jos ei näillä resursseilla saa kolmen vuoden aikana:

a) yhtäkään runkosarjavoittoa
b) yhtäkään finaalipaikkaa
c) yhtäkään mitalia

Vastaavasti saa joukkueen kerran välieriin ja kaksi kertaa ulos puolivälierien jälkeen. Tässä kohtaa voisi arvostelua katsoa hiukan eritavalla, jos puhuttaisiin eri seurasta ja joukkueesta. Nyt puhutaan kuitenkin top3 resursseilla operoivasta seurasta.

Alkujaankin olet tullut sisään todella erikoisesti, jankuttaen tuota huono valmentaja mantraasi. Mä olettaisin että täällä keskustellaan ja arvioidaan päävalmentajia ammattilaissarjan pääsarjatasolla. Siihen pitää tuo kriteeri ja vertailu tehdä ja sieltä nyt joku on aina erinomainen ja joku heikko. Ville Peltonen voi aivan hyvin olla hyvä valmentaja, mutta liigassa 2021-2024 ei sitä ole ollut. On käytettävissä olevalla materiaalilla ja resursseilla ollut huono. Ja tämä on minun oma näkemykseni, vaikka sinulle yksittäisen kannattajan näkemyksellä olekaan merkitystä. Tämä on tulosurheilua!

Bedrock

Jäsen
Pieni reality check lienee paikallaan

Osakeyhtiön hallituksen tärkein tehtävä on yhtiön edun mukainen strateginen johtaminen. Tämä luo perustan yhtiön menestykselle, mikä puolestaan tukee osakkeenomistajien etua.

Urheiluseurojen strategiakaudet ovat tyypillisesti 3–5 vuotta. Tämä aika tarjoaa riittävän ajan kehittää organisaatiota ja nähdä tulokset. HIFK:ssa on tällä hetkellä käynnissä uuden strategiakauden ensimmäinen vuosi sekä uuden toimitusjohtajan ensimmäinen vuosi. Strategian onnitumista (tai epäonnistumista) arvioidaan totta kai koko ajan, mutta suuremmin tilikauden päätteeksi.

Toistaiseksi näyttää kaikilla osakeyhtiön mittareilla mitattuna loistavalta. Raju kulukuuri pitää ja tällä ei ole ollut vaikutusta ottelukohtaiseen ansaintaan. Hallissa käy väkeä ja väki käyttää rahaa hallin palveluihin. HIFK tulee tekemään vahvasti voitollisen tuloksen ja osakkeenomistajat kiittävät hallitusta ja hallitus edelleen organisaatiota ja sen työntekijöitä. Strategia toimii.

Yrittäkää nyt rakkaat ihmiset ymmärtää, että urheilullinen menestys tai olemassa oleva kokoonpano ei kiinnosta HIFK:n hallitusta tuon taivaallista, vaikka satunnaisissa ja väkinäisissä ulostuloissa muuta kerrotaankin.

Mikään ei HIFK:ssa muutu, niin kauan kuin hallissa käy väkeä ja talous pysyy plussalla. Salmelainen sooloili ja sai lähteä. Ovea näytetään myös seuraavalle sooloilijalle, joka ei toteuta strategiaa ja/tai pysy budjetissa.

Ja ennen kuin joku ehtii tulla sanomaan, että kun joukkue menestyy, niin on paljon helpompaa myydä yhteistyökumppanuuksia ja ottelulippuja. Tämä on aivan totta ja niin onkin. Todellisuudessa tämä koskee pienempien paikkakuntien seuroja joiden tulovirta on täysin riippuvainen joukkueen menestyksestä tai yksittäisten "tähtien" kiinnostavuudesta. HIFK:n kohdalla tämä on fanityttöjen ja -poikien haihattelua.

Viimeksi muokattu:

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Tämänkin Rion insertin tykkäsi BOL. Taidatte olla aika monesta IFK asiasta samaa mieltä. Isot propsit siitä että Rio kertoo asiansa 50% lyhyemmällä infolla.

Minä kerron jälleen asiani ammattimaisen lyhyesti: IFK ei voita tälläkään kaudella mitalia koska joukkue on surkeasti rakennettu ja sieltä puuttuu viime kauden tapaan ykkösvahti ja ykkösvalmentaja. Ja tämä tulee jatkumaan niin kauan kun joukkueesta puuttuu ammattimainen & varakas pääomistaja joka ei salli suojatyöpaikkoja.

Näinkin voi asian ilmaista - jämäkästi & lyhyesti.

Eli siis IFK ei tule voittamaan mitalia niin kauan, kun suurin omistaja on HIFK ishockey rf.? Tekisi mieleni todeta, että puhuit jämäkästi ja semilyhyesti ihan sitä itseään.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
@Rio Cola Hypit siellä täällä ja loppujen lopuksi päädyt jankkaamaan, että Ville Peltonen ei ole huono valmentaja.

Niin, vai jankkaavatko muut, että Ville Peltonen on huono valmentaja? Toki hypin siellä täällä, kun käyn arviolta 5 keskustelua samaan aikaan. Mielipiteeni ovat niin mielenkiintoisia, että uusia keskustelukumppaneita siunaantui yli oman tarpeen.

Aika erikoista, että joku olettaa lehdistön edessä, jonkin toisen liigajoukkueen päävalmentajan sanovan toisesta valmentajasta, että tämä on huono valmentaja. -> Logiikallasi tästä tullaan siihen, että Ville Peltonen ei ole huono valmentaja. Tämähän oli kuitenkin sinun tarkoituksesi, koska eihän kukaan voi sinulle tulla väittämään, että Ville Peltonen on huono valmentaja.

Nyt "lainaat" minua väärin. Minun ajatukseni ei ole missään vaiheessa rakentunut sen varaan, että toisen joukkueen valmentajan olisi sanonut Peltosta huonoksi valmentajaksi tai, että tällaista odottaisin. Minun argumenttini rakentuu siihen, että vastustajien valmentajilla on aina ollut mahdollisuus olla kehumatta Peltosen IFK:ta joukkueena tai Peltosta valmentajana. Niin röyhkeä en ole, että lähtisin tältä osin syyttämään liigavalmentajia valehtelijoiksi. Jotakin ne ammattilaiset ja heidän joukkueet siten IFK:n tekemisessä näkevät. Tällä perusteella pysyn vieläkin kannassani, että Peltonen ei ole huono valmentaja. Ja selvyyden vuoksi, ei huono ei ole sama kuin hyvä.

Olet itsekin puhunut koko Ville Peltosen tähän astisesta ajasta, jota pitää arvioida. Ja tässä kohden väität, että tälläisiä analyyseja ja kertomuksia on alan ammattilaiset kertoneet. Et silti edelleenkään ole jakanut yhtään linkkiä tai juttua, missä tätä ajanjaksoa perataan ammattilaisten toimesta. On ainoastaan joku podcast jakso jossain joskus esitetty ja tämän päälle jokin kapteenien äänestys joskus.

Ja ne lehdistötilaisuudet. Kapteenien äänestyksen kykenet kyllä kaivamaan sinulla jo olevilla tiedoilla. Podcastin toki sinulle linkkaisin, jos sen nimen ja jakson muistaisin. Nyt joudut vaan joko tyytymään sanomaani, etsimään itse tai pitämään minua valehtelijana. Kaikki vaihtoehdot ovat mulle ok.

On minusta aika noloa ja halveksivaa alkaa arvostelemaan pitkän linjan kannattajan @Bafforosso näkemystä nykyhetkessä. Kannattajalla ei ilmeisesti ole oikeutta antaa mielipidettä ja vaikka olisikin sillä ei ole sinulle merkitystä. Sinulle ei ole myöskään merkitystä, että joku pitää valmentajaa huonona, jos ei näillä resursseilla saa kolmen vuoden aikana:

a) yhtäkään runkosarjavoittoa
b) yhtäkään finaalipaikkaa
c) yhtäkään mitalia

Vastaavasti saa joukkueen kerran välieriin ja kaksi kertaa ulos puolivälierien jälkeen. Tässä kohtaa voisi arvostelua katsoa hiukan eritavalla, jos puhuttaisiin eri seurasta ja joukkueesta. Nyt puhutaan kuitenkin top3 resursseilla operoivasta seurasta.

Äläpä laita sanoja tai tekoja minun kirjoittamiksi. Minä en ole arvostellut @Bafforosso näkemystä nykyhetkestä, hänellä on siihen täysi oikeus. Sen sijaan pidän huvittavana, että HIFK:n organisaatiota yritetään herättää viestillä, joka sisälsi lähes pelkkiä mutuja. Jos haluaa antaa palautetta, on se yleisen elämänkokemuksen perusteella syytä tehdä perustellen. Nythän tuossa herättelyviestissä ei ollut muuta kuin turhautumista, minkä en usko saavuttavan tai kiinnostavan toimistolla.

Alkujaankin olet tullut sisään todella erikoisesti, jankuttaen tuota huono valmentaja mantraasi. Mä olettaisin että täällä keskustellaan ja arvioidaan päävalmentajia ammattilaissarjan pääsarjatasolla.

Vai onko kuitenkin kyse siitä, että muut ovat tulleet sisään toteamalla Peltosen olevan huono valmentaja, ja minä olen tästä eri mieltä? Ota nyt huomioon, että eilen käydyistä useista rinnakkaisista keskusteluista vain yksi on minun alottamani, ja tuo keskustelu jäi hyvin lyhyeksi. Täällä ikään kuin itsestäänselvyytenä otetaan ajatus siitä, että Peltonen on huono valmentaja, ja tätä minä opponoin vahvasti, myös puhuttaessa pääsarjatason valmentajista.

Siihen pitää tuo kriteeri ja vertailu tehdä ja sieltä nyt joku on aina erinomainen ja joku heikko. Ville Peltonen voi aivan hyvin olla hyvä valmentaja, mutta liigassa 2021-2024 ei sitä ole ollut. On käytettävissä olevalla materiaalilla ja resursseilla ollut huono. Ja tämä on minun oma näkemykseni, vaikka sinulle yksittäisen kannattajan näkemyksellä olekaan merkitystä. Tämä on tulosurheilua!

Niin, ja minun subjektiivinen näkemys on, että Peltonen ei ole ollut huono. Hän ei ole missään nimessä täyttänyt tavoitteita, mutta ei ole ollut huono. Siitäkin huolimatta, että tämä on tulosurheilua.

Erillisenä asiana on pakko todeta, että tuo persereiän lumous on tällä palstalla kyllä todella vahva. Palsta täyttyy nimimerkeistä, joilla ei ole enää pienintäkään uskoa jäljellä ja kaikki IFK:hon liittyvä on enemmän tai vähemmän paskaa, ja silti pojat ja tytöt jaksaa. Lumous on todella vahva.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
@Rio Cola Eli ollaan päästy siihen, että sinä katsot Ville Peltosen olevan keskinkertainen valmentaja liigassa. Vaihtoehdoista erinomainen, hyvä, keskinkertainen, heikko/huono? Sinun perustelujasi tukee pitkä voittoputki, podcast ja lehdistötiedotteet ottelujen jälkeen.

Tässä kohtaa meidän näkemys eroaa. Ville Peltonen on  tuloksellisesti valmentanut liigassa vähän yli keskinkertaisesti. Kolmen kauden aikana HIFK on keväällä sarjasijoituksena keskiarvossa 5.6. Noista neljästä valittavasta vaihtoehdota päädyn heikkoon/huonoon, koska Ville Peltonen on päässyt operoimaan todella hyvillä rosteilla. Valmentaja saa myös ylisuorittaa ja sitäkään ei ole tapahtunut. Ja aikaisempaan sinun nostamaan voittoputkeen. Sillä ei ole itsellä mitään merkitystä, kun sen päälle on jatkeena tullut kasa paskaa, mikä näyttää vain jatkuvan. Lapsenuskoisesti olemme jälleen tilanteessa, että keväällä saa yllättää ja silloin tosipelit vasta alkaa.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni reality check lienee paikallaan

Osakeyhtiön hallituksen tärkein tehtävä on yhtiön edun mukainen strateginen johtaminen. Tämä luo perustan yhtiön menestykselle, mikä puolestaan tukee osakkeenomistajien etua.

Urheiluseurojen strategiakaudet ovat tyypillisesti 3–5 vuotta. Tämä aika tarjoaa riittävän ajan kehittää organisaatiota ja nähdä tulokset. HIFK:ssa on tällä hetkellä käynnissä uuden strategiakauden ensimmäinen vuosi sekä uuden toimitusjohtajan ensimmäinen vuosi. Strategian onnitumista (tai epäonnistumista) arvioidaan totta kai koko ajan, mutta suuremmin tilikauden päätteeksi.

Toistaiseksi näyttää kaikilla osakeyhtiön mittareilla mitattuna loistavalta. Raju kulukuuri pitää ja tällä ei ole ollut vaikutusta ottelukohtaiseen ansaintaan. Hallissa käy väkeä ja väki käyttää rahaa hallin palveluihin. HIFK tulee tekemään vahvasti voitollisen tuloksen ja osakkeenomistajat kiittävät hallitusta ja hallitus edelleen organisaatiota ja sen työntekijöitä. Strategia toimii.

Yrittäkää nyt rakkaat ihmiset ymmärtää, että urheilullinen menestys tai olemassa oleva kokoonpano ei kiinnosta HIFK:n hallitusta tuon taivaallista, vaikka satunnaisissa ja väkinäisissä ulostuloissa muuta kerrotaankin.

Mikään ei HIFK:ssa muutu, niin kauan kuin hallissa käy väkeä ja talous pysyy plussalla. Salmelainen sooloili ja sai lähteä. Ovea näytetään myös seuraavalle sooloilijalle, joka ei toteuta strategiaa ja/tai pysy budjetissa.

Ja ennen kuin joku ehtii tulla sanomaan, että kun joukkue menestyy, niin on paljon helpompaa myydä yhteistyökumppanuuksia ja ottelulippuja. Tämä on aivan totta ja niin onkin. Todellisuudessa tämä koskee pienempien paikkakuntien seuroja joiden tulovirta on täysin riippuvainen joukkueen menestyksestä tai yksittäisten "tähtien" kiinnostavuudesta. HIFK:n kohdalla tämä on fanityttöjen ja -poikien haihattelua.

Erinomainen kirjoitus! Ainoa kohta, jonka mä olisin muotoillut ehkä toisella tavalla on boldaamani kohta. Koska uskon aidosti, että menestyminen kiinnostaa aina, kovastikin. Ihan jo itsekkäistäkin syistä. Elämä on helpompaa, kun ei tarvitse puida eri tahojen kanssa menestymättömyyttä.

Seuraava ei liity lainaamani kirjoitukseen mitenkään, vaan on ihan yleistä asiaa. Pitää aina myös ymmärtää erottaa hallituksen jäsen X "virkansa puolesta" ja hallituksen jäsen X "yksityishenkilönä/kannattajana". Viran puolesta kuuluukin kiinnostaa vain kaikki sellainen, mikä näkyy plussana viivan alla. Kyllä mä eri yritysten osakkeenomistajana olen itsekin ensisijaisesti kiinnostunut siitä, mitä mä hyödyn siitä osakkuudestani. Mulla on itselläni ollut muitakin motiiveja sijoittaa kuin taloudellisten etujen maksimointi. Ja suurimmalla osalla urheiluseuraan sijoittavista onkin varmasti niin, koska Suomessa urheilu on paska bisnes.

Moni näyttää myös edelleen kuvittelevan, että yhteistyökumppanit ostavat seuran X menestystä. Eivät osta. Suurin osa ostaa näkyvyttä, lisämyyntiä, tunnettuuden kasvua tai jotain muuta itsekästä. Ei siitä menestymisestä lähtökohtaisesti haittaakaan ole, mutta se ei ole kumppanin ensisijainen syy ostaa seuralta. Toisinaan menestys myös nostaa seuran hintoja, jolloin yrityksen saama hyöty ei välttämättä ole kumppanuuden jatkamisen arvoinen. Ja joskus taas kumppanuudesta on revitty maksimit irti. Sekin on normaalia.

Yhteistyökumppani, siis se yritys, ostaa sen yhteisön seuran ympärillä. Ovat nimenomaan kiinnostuneet sinun ja minun rahoista, tavalla tai toisella. Ja yhteisö on edelleen HIFK:ssa ihan valtakunnan huippua, vaikka monen meikäläisen mielestä seurassa on koko ajan kaikki ihan päin helvettiä. Ne yhteistyökumppanin palveluksessa olevat ihmiset voivat kyllä hyvinkin vahvasti olla sen menestyksen perässä, mutta silloinkin syyt ovat yleensä itsekkäitä ja vahvasti tunteeseen sidottuja.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Olemme tästä eri mieltä. Ja edelleen, nuo aikaisemmin mainitsemani ammattilaisten arviot ja arvostusta osoittavat teot ovat tapahtuneet IFK-ajanhaksolla.
Eli mielestäsi Peltonen ei ole ollut huono IFK-aikana? Ja taisit käyttää asiantuntijaesimerkkinä Ikaa, joka on sittemmin kääntänyt kelkkansa täysin ja alkanut kritisoimaan Peltosta ja hänen pelitapaansa. Viimeksi U20-kisoissa Kiviharjun pelirohkeuden puutteesta puhuessaan.

Löytyykö muita asiantuntijoita, jotka ovat kehuneet Peltosen saavutuksia ja pelitapaa IFK-aikana?

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Suurin osa ostaa näkyvyttä, lisämyyntiä, tunnettuuden kasvua tai jotain muuta itsekästä.
Täytyy mainita näkyvyydestä hassu muisto : Eräs firma jossa työskentelin vuosina
2006-2012 otti mainospaikan kaukaloon, ja kerran eräs pitkään kestänyt flaidis
oli juuri mainoksemme kohdalla, muistan kun toimarimme oli innoissaan kun saatiin
vähän bonusnäkyvyyttä telkkarissa.

Tämä sponssisuhde ei vaan kestänyt kovin montaa vuotta, siitä jouduttiin luopumaan
taloudellisista syistä johtuen.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HIFK vs Pelicans
  • 2.46
  • 4.05
  • 2.52
HPK vs Lukko
  • 3.95
  • 4.40
  • 1.75
K-Espoo vs JYP
  • 1.88
  • 4.35
  • 3.45
KooKoo vs SaiPa
  • 2.22
  • 4.15
  • 2.78
Kärpät vs TPS
  • 1.78
  • 4.45
  • 3.70
Sport vs Jukurit
  • 1.52
  • 4.95
  • 5.10
Ässät vs Ilves
  • 2.42
  • 3.85
  • 2.66
Tappara vs KalPa
  • 2.50
  • 4.10
  • 2.66
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy