Nauttiiko HIFK:n hallitus luottamustasi?

• 29 793
  • 335

Nauttiiko HIFK:n hallitus luottamustasi?

• Äänestäjiä
    288

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Mikä tarve täällä on siirtää maalitolppia koko ajan? Kirjoitettiin, että joukkue on huonosti valmennettu. Ammattilaisten julkisuudessa antamat arviot kuitenkin eroavat tästä huomattavasti. Onko Ville Peltonen sarjan paras valmentaja? Jopa minä amatöörinä voin todeta, että ei helvetissä ole. Onko Ville Peltonen huono valmentaja? Ammattilaisten antamien lausuntojen perusteella ei ole.

Jos menestystä käytetään tässä kohtaa kriteerinä, ei kaiketi mitään tämän kauden otteita voida käyttää hyvyyden määrittelyssä, koska menestys määrittyy vasta kauden lopussa.
Kuka ammattilainen on kehunut Peltosta? Esim Ismo Lehkonen ja Petteri Sihvonen ovat jo pitkään kertoneet aivan muuta ja vaikka Sihvonen on henkilönä luku sinänsä on hänen analyysi Peltosesta aivan oikea kertoessaan että Peltonen on 4:ttä kautta IFKssa opiskelemassa liigan ykkösvalmentajaksi eikä valmista tule missään muodossa.

Ja otan vielä kiinni sinun aikaisempaan "Jo pelkästään meidän ykkösketju varmasti on sellainen, jonka jokainen jengi mielellään ottaisi vastaan." niin ei varmasti ole. Pakarinen kyllä mutta 2 muuta eivät tämän kauden palkoilla mene Ilveksen ja Tapparan tämän tai ensi kauden ykkösketjuun. Lehterä on ensi kaudella 38 v ja entistä hitaampi luistelija kun hänellä jo nyt on suuria vaikeuksia pysyä mukana 5 vs 5 pelissä. Vesalaisen epätasainen suoritus ja ailahteleva psyyke ei myöskään anna paikkaa ykkösketjuun.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Maalitolppien siirtelystä puheenollen, mitkä ovat nämä ammattilaisten antamat lausunnot joihin viittaat?

Kyseisellä väitteellägän ei ole mitään tekoa maalitolppien siirtelyn kanssa. Mutta kun kerran kysyit, Ika on tästä puhunut jossain monista podcasteistaan, lisäksi on useampia lehdistötilaisuuksia missä vastustajan valmentajat ovat asiaa nostaneet esille ja kaiketi se pelaajien valinta kenen valmentamassa joukkueessa haluaisivat pelata myös jotain painaa. Tuskin pelaajat huonon valmentajan jengiin haluaisivat.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Kuka ammattilainen on kehunut Peltosta? Esim Ismo Lehkonen ja Petteri Sihvonen ovat jo pitkään kertoneet aivan muuta ja vaikka Sihvonen on henkilönä luku sinänsä on hänen analyysi Peltosesta aivan oikea kertoessaan että Peltonen on 4:ttä kautta IFKssa opiskelemassa liigan ykkösvalmentajaksi eikä valmista tule missään muodossa.

Katso edeltä.

Ja otan vielä kiinni sinun aikaisempaan "Jo pelkästään meidän ykkösketju varmasti on sellainen, jonka jokainen jengi mielellään ottaisi vastaan." niin ei varmasti ole. Pakarinen kyllä mutta 2 muuta eivät tämän kauden palkoilla mene Ilveksen ja Tapparan tämän tai ensi kauden ykkösketjuun. Lehterä on ensi kaudella 38 v ja entistä hitaampi luistelija kun hänellä jo nyt on suuria vaikeuksia pysyä mukana 5 vs 5 pelissä. Vesalaisen epätasainen suoritus ja ailahteleva psyyke ei myöskään anna paikkaa ykkösketjuun.

Sä puhuit pelaajista. Mä vastasin pelaajista. Palkoista ei puhuttu siinä kohtaa mitään ja selvää lienee, että kukaan ei pelaa tämän kauden palkalla ensi kaudella missään. Jos sä vakavalla naamalla väität mulle, että Jori Lehterä, Kristian Vesalainen tai muut nimeämäni IFK:n tämän kauden pelaajat eivät kelpaisi jokaiseen muuhun liigajengiin, minä väitän sinun puhuvan paskaa.

(1)
  • Tykkää

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Jos menestystä käytetään tässä kohtaa kriteerinä, ei kaiketi mitään tämän kauden otteita voida käyttää hyvyyden määrittelyssä, koska menestys määrittyy vasta kauden lopussa.
Tässä on kuitenkin kolme kautta takana Peltosen Total Anti Hockeyta joita voidaan käyttää hyvyyden määrittelyssä. Hyvää se ei ole ollut, ei menestyvää eikä myöskään viihdyttävää - päinvastoin. Tämä neljäs kausi menossa samoin elementin, mutta ehkä viidennellä sitten natsaa.
Toki jokainen saa kicksinsä kukin mistäkin, onhan niitä masokistejakin.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Tässä on kuitenkin kolme kautta takana Peltosen Total Anti Hockeyta joita voidaan käyttää hyvyyden määrittelyssä. Hyvää se ei ole ollut, ei menestyvää eikä myöskään viihdyttävää - päinvastoin. Tämä neljäs kausi menossa samoin elementin, mutta ehkä viidennellä sitten natsaa.
Toki jokainen saa kicksinsä kukin mistäkin, onhan niitä masokistejakin.

Tekeekö tämä Peltosesta huonon valmentajan?

Jokainen toki saa kicksinsä mistä saa. En voi väittää itse saavani kovasti kicksejä IFK:n tämän kauden otteista, mutta nythän ei ole kyse siitä.

(1)
  • Tykkää

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei kai sitä valmennusta voi hyväksi kehua, jos neljännelläkin kaudella painitaan edelleen samojen ongelmien kanssa ilman mitään kehitykseen viittaavaa. Absurdi keskustelu kaikkineen.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tekeekö absoluuttisesti?
IFKn ajanjaksolla kyllä. Poissulkeeko se mahdollisuuden onnistua jossain muualla? Ei. Tosin itse en pidättelisi hengitystä sen suhteen.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
IFKn ajanjaksolla kyllä. Poissulkeeko se mahdollisuuden onnistua jossain muualla? Ei. Tosin itse en pidättelisi hengitystä sen suhteen.

Olemme tästä eri mieltä. Ja edelleen, nuo aikaisemmin mainitsemani ammattilaisten arviot ja arvostusta osoittavat teot ovat tapahtuneet IFK-ajanhaksolla.

(1)
  • Tykkää

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Ei kai sitä valmennusta voi hyväksi kehua, jos neljännelläkin kaudella painitaan edelleen samojen ongelmien kanssa ilman mitään kehitykseen viittaavaa. Absurdi keskustelu kaikkineen.
Juuri näin. Se on tietyille henkilöille todella vaikeata myöntää ettei Peltonen osaa valmentaa sekä että joukkue ei taistele tällä kaudella mitaleista. Lehkoselle ja Sihvoselle se on maailman helpoin asia.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Keskusteluhan muuttuu absurdiksi siinä hetkessä, kun siinä väitetään muiden väittäneen jotain sellaista, mitä tosiasiassa ei ole sanottu. Minä en ole sanonut, että Peltonen olisi hyvä valmentaja. Olen vain todennut, että hän ei ole huono. Maailma ei ole mustavalkoinen, ja tämä monien tulisi ymmärtää.

(1)
  • Tykkää

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tekeekö tämä Peltosesta huonon valmentajan?
Olipa tyhmä kysymys, tulokset puhuu puolestaan.
Noin muutenkin ihan turhaan kiukkuat ja käyt ristiretkeäsi Peltosen puolesta täällä. Aika yksin olet mielipiteinesi.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Olemme tästä eri mieltä. Ja edelleen, nuo aikaisemmin mainitsemani ammattilaisten arviot ja arvostusta osoittavat teot ovat tapahtuneet IFK-ajanhaksolla.
Tästä arvostuksestahan saatiin oiva näyte Latvia-pelissä, kun Lehkonen analysoi Kiviharjun pelaamista.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Olipa tyhmä kysymys, tulokset puhuu puolestaan.
Noin muutenkin ihan turhaan kiukkuat ja käyt ristiretkeäsi Peltosen puolesta täällä. Aika yksin olet mielipiteinesi.

En minä kiukkua, päinvastoin minun mielipiteeni tuntuvat aiheuttavan kiukkua monissa. Mielestäni kysymys on silti perusteltu, vai onko menestys todella ainoa mittari sille, onko valmentaja huono? Ja mikä on riittävää menestystä siihen, että ei sitten enää ole huono valmentaja?

(1)
  • Tykkää

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Maailma ei ole mustavalkoinen, ja tämä monien tulisi ymmärtää.
Ei toki, mutta jos sinun ainoat argumenttisi Peltosen puolesta ovat, että 1) Ika sanonut jossain podcastissa jotain (missä?) ja samanaikaisesti joku toinen sanoi Ikan ”haukkuneen” tovi sitten Peltosen jossain mediassa 2) valmentajat kehuneet pressissä? Montako kertaa valmentajat ovat haukkuneet toisiaan pressissä? 3) joku ISn järjestämä kapteenikysely, josta nyt ei pysty ilman omia tolppien siirteilytä vetämään johtopäätöstä, että kyseiset kapteenit teoreettisesti pelaisivat mielellään IFKssa oman seuransa sijaan, Peltosen takia eikä itse seuran…

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Tästä arvostuksestahan saatiin oiva näyte Latvia-pelissä, kun Lehkonen analysoi Kiviharjun pelaamista.

Kyllä varmasti on myös muita mielipiteitä, ja vaikkapa Ikalla on oikeus muuttaa näkemystään Peltosesta valmentajana. Mitä tulee Ikan eiliseen analyysiin, koskiko se Kiviharjun otteita Leijonissa vai Peltosen valmennusta IFK:ssa?

(1)
  • Tykkää

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Mielestäni kysymys on silti perusteltu, vai onko menestys todella ainoa mittari sille, onko valmentaja huono?
Ei ole ainoa. Peltosen peluuttama peli on myös totaalisen epäviihdyttävää jossa etenkin hyökkäyspelin rakenteet on pielessä sekä tavaramerkiksi tullut loppuhetkien sulamiset.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Ei toki, mutta jos sinun ainoat argumenttisi Peltosen puolesta ovat, että 1) Ika sanonut jossain podcastissa jotain (missä?) ja samanaikaisesti joku toinen sanoi Ikan ”haukkuneen” tovi sitten Peltosen jossain mediassa

Sieltä vaan niitä podcasteja kuuntelemaan, varmasti tämä jakso tulee vastaan. Voit olla yllättynyt, mutta en ole tuon kuullessani erityisesti painanut podcastia ja jaksoa mieleen. Ei ollut niin merkittävä asia.

2) valmentajat kehuneet pressissä? Montako kertaa valmentajat ovat haukkuneet toisiaan pressissä?

Tämä on taas kovin mustavalkoinen tapa lähestyä asiaa. Onko ainoat vaihtoehdot haukkua tai kehua? Kyllä sen kehun antaminen on ollut ihan tietoinen valinta aina vastustajan valmentajalta. Toki harvoin toisiaan haukkuvat, mutta on tästäkin esimerkki olemassa, Summanen-Lämsä.

3) joku ISn järjestämä kapteenikysely, josta nyt ei pysty ilman omia tolppien siirteilytä vetämään johtopäätöstä, että kyseiset kapteenit teoreettisesti pelaisivat mielellään IFKssa oman seuransa sijaan, Peltosen takia eikä itse seuran…

Valittavana kullakin kapteenilla oli 15 (vai 14) valmentajaa. Tästä joukosta valikoitui Peltonen. Tuon huomiottajättäminen, koska se tukee omaa agendaa on totaalista tolppien siirtelyä. Jos Peltonen olisi huono valmentaja, kuten täällä nyt monet tuntuvat väittävän, ei kapteenit varmasti hänen joukkuettaan olisi valinneet, oli kyseessä kuinka epävirallinen kysely tahansa.

Ja ylipäänsä, keskustelua ei käydä siitä, onko Ville Peltonen hyvä valmentaja vaan siitä, onko hän huono valmentaja. Pysyn edelleen kannassani, että hän ei ole huono valmentaja.

(1)
  • Tykkää

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Puhutaanko tässä siis ajasta, kun Peltonen oli ollut HIFK:n päävalmentaja kaksi kautta, vuosien 21-23 ajanjaksosta? Tuossa kohden taisi olla liigassa yksi pelaajien suosikeista.

Onko sulla laittaa jotain faktaa pöytään missä mennään nyt, kun kovasti möyhöät asiasta? Esim näiden ammattilaisten arvioita yms.

Minulle merkitsee tulokset ja pelin yleinen viihdearvo. Näihin peilaten huono valmentaja. Sulla on varmasti jotkin muut arviot kuin tulos ja viihdearvo kentällä. Ainakin annat sellaisen vaikutelman.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Ei ole ainoa. Peltosen peluuttama peli on myös totaalisen epäviihdyttävää jossa etenkin hyökkäyspelin rakenteet on pielessä sekä tavaramerkiksi tullut loppuhetkien sulamiset.

Viihdyttävyys itsessään on huono argumentti valmentajan hyvyydelle tai huonoudelle. Itse en ole ikinä pitänyt Jukka Jalosen peluuttamasta jääkiekosta, mutta en ikinä väittäisi häntä sillä perusteella huonoksi valmentajaksi.

Hyökkäyspelin rakenteen puutetta ja erityisesti hyökkäyksiinlähtöjen hitautta olen itsekin tällä kaudella kritisoinut. Toisaalta samaan aikaan Peltonen on saanut joka kaudella organisoitua oman joukkueensa PAPPin varsin hyvälle tasolle. Kokonaisuutena en voi hyvällä omallatunnolla väittää Peltosta huonoksi valmentajaksi puutteistaan huolimatta.

(1)
  • Tykkää

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Puhutaanko tässä siis ajasta, kun Peltonen oli ollut HIFK:n päävalmentaja kaksi kautta, vuosien 21-23 ajanjaksosta? Tuossa kohden taisi olla liigassa yksi pelaajien suosikeista.

Puhutaan ajasta, kun Peltonen on toiminut IFK:n valmentajana.

Onko sulla laittaa jotain faktaa pöytään missä mennään nyt, kun kovasti möyhöät asiasta? Esim näiden ammattilaisten arvioita yms.

Sä voit ihan itse kaivaa niitä arvioita. Suuntaviivat olen jo kertonut.

Minulle merkitsee tulokset ja pelin yleinen viihdearvo. Näihin peilaten huono valmentaja. Sulla on varmasti jotkin muut arviot kuin tulos ja viihdearvo kentällä. Ainakin annat sellaisen vaikutelman.

Mikä on tuloksellisesti riitävä taso siihen, että ei ole huono valmentaja? Viihdearvo on mittarina täysin subjektiivinen, joten sitä on vaikea käyttää absoluuttisen tason mittarina. Mulle pelkästään se, että valmentajana etenee Liigaan asti on lähtökohtaisesti osoitus, ettei ole valmentajana huono. Lisäksi seurahistorian pisin voittoputki, top 4 sija runkosarjassa tässä vaiheessa kautta ovat osoituksia, että kyse ei ole huonosta valmentajasta.

(1)
  • Tykkää

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Viihdyttävyys itsessään on huono argumentti valmentajan hyvyydelle tai huonoudelle. Itse en ole ikinä pitänyt Jukka Jalosen peluuttamasta jääkiekosta, mutta en ikinä väittäisi häntä sillä perusteella huonoksi valmentajaksi.
Jalosen peli oli paikoitellen tylsää, mutta usein myös tuloksekasta ja voittavaa altavastaajakiekkoa.
Peltonen puolestaan peluuttaa liigassa kilpailukykyisellä pelaajamateriaalilla tuloksetonta ja häviävää prosenttikiekkoa. Siinä on iso ero, todella iso.

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jalosen peli oli paikoitellen tylsää, mutta usein myös tuloksekasta ja voittavaa altavastaajakiekkoa.
Peltonen puolestaan peluuttaa liigassa kilpailukykyisellä pelaajamateriaalilla tuloksetonta ja häviävää prosenttikiekkoa. Siinä on iso ero, todella iso.
Siis tämä, viime kaudella piti vetää varmaan millin kalliimmalla joukkueella kuin Pelicans aivan vitun hirveää jääkiekkoa, että pärjättäisiin jotenkin. Ihan eri asia, kun Jalonen vedellyt jollain SM-liiga pelaajia täynnä olevalla joukkueella Kanadan NHL-nippuja vastaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy