Nuorempana inhosin aina luistelua. Se oli niin synkkää kantaa sitä ihan saatanasti painavaa kassia sinne jäille. Sitten lonksutella mennä sieltä kopista jäälle teräsuojien kanssa. Koulun jälkeen se lätkäkassi ei taas meinannut mahtua dösään. Piti olla luistinten lisäksi nimittäin hanskatkin mukana. Aina oli kylmä. Varpaita paleli melkein aina. Sitten jos ei käyttänyt kypärää niin ilman Jofaa osui pää usein jäähän ja tuli kunnon kuhmu. Muutenkin sai aina varoa, mihin jengi lämii niitä kiekkoja. Kaukaloon ei uskaltanut mennä ikinä, kun siellä oli sellaisia hulluja, joita olisi pitänyt hakata vähän aikaa, että olisivat olleet ihmisiksi. Kentällä taas ei ollut maaleja. Ei siis mitään irtomaaleja, vaan piti laittaa joku hiton lumikasa maaliksi ja pelata sitten tennispallolla tai kiekolla. Tosi öistä touhua. Kiekolla pelaaminen oli perseestä siinä mielessä, että ainakin mulla oli sellainen maila, ettei se kiekko kohonnut yhtään, vaikka usein oli joku aika pätevä Kohon maila. Lisäksi ne myi mulle usein liian pitkän mailan.
Ehkä se kunnonkohottaminen on väärä sana, koska olen jo aika hyvässä kunnossa, mutta eihän ulkoilussa kai kuntoa alentamaankaan lähdetä. Ajattelin vain sitä, että jos lumisia talvia riittää ja on aurinkoisiakin päiviä niin voisihan sitä hakea vähän vaihtelua muihin kuntomuotoihin nähden. Mulla on takkikin jo. Ostin lumitöitä varten urheilukaupasta kerran sellaisen vähän pidemmän topparotsin, joka taisi olla Bauerin valmistama ja siinä lukee jotain Manager. Eli jos lätkäluistinpuoleen lähtee niin sitten pitäisi ostaa enää Jofan kypärä ja hanskat, Grafin luistimet sekä Kohon maila. Mitään räpmusiikkia kuuntelevan ghettolöysähousujen Easton, Vector ja vastaavia merkkejä en kyllä osta, vaan ihan rehellisiä heteroseksuaalisen porvarin merkkejä. Sen jälkeen voisin sitten tehdä comebackin jäälle 25 vuoden breikin jälkeen. En tiedä teenkö, mutta ehkä. En ole nyt muutamaan vuoteen jaksanut lasketellakaan, vaikka ennen tuli lasketeltua joka viikonloppu ja Alppien reissut päälle. Lajit menevät vähän ylös ja alas sen suhteen, mikä kiinnostaa, mutta tosiaan jos kelejä on niin jäällehän on aika helppo mennä, kun niitä on melkein joka kaupunginosassa. Tosin kylmällä en menisi, vaan aurinkoisella kevyellä pakkassäällä. No, jätetään ensi talven murheeksi.