Mutta olisihan se aivan typerä teko asiakkaalta sanoa tilaajalle; "ei teidän kannata vielä palkata meitä kun vasta 2kk päästä" ja uskotella että vielä ette tarvitse meitä. Kuka tilaaja palkkaisikaan enää tuossa tilanteessa? Ja näin juuri on tapahtunut Saarnin puheista päätellen.
Mielestäni Saarnin puheista ei voi päätellä tällaista, kun hänhän ei ole ilmaissut muuta kuin että ”someasiantuntijat” olivat suositelleet, että aloitetaan julkaisemaan uutta materiaalia kahden kuukauden tauon päästä. Keskustelu N&M:n ja Jokereiden välillä on siis kuvitteellisesti voinut mennä esimerkiksi jommallakummalla seuraavista tavoista:
1) - Somen seuraajat näkevät muutoksen vanhan ja uuden välillä parhaiten, jos ei julkaista kanavissa uutta materiaalia muutamaan kuukauteen. Meidän kannattaa kuitenkin jo tässä kesän aikana alkaa työstää sisältöä jo valmiiksi syksyä silmällä pitäen.
- Ei tässä vielä kannata lähteä hötkyilemään, sen sisällön ehtii hyvin kyllä tekemään elokuussakin.
- Aha, sen laadukkaan kontentin luomiseen menee kyllä aikaa, mutta jos kerran näin haluatte…
2) - Somen seuraajat näkevät muutoksen vanhan ja uuden välillä parhaiten, jos ei julkaista kanavissa uutta materiaalia muutamaan kuukauteen. Palataan asiaan syssymmällä?
- Ei mut siis eikö sitä materiaalia nyt kannattaisi kuitenkin jo alkaa tässä kesän aikana tekemään, että olis sit jo laittaa hyvin tavaraa eetteriin, kun tuolta sometauolta palataan? Meillä nimittäin noi fanitkin ovat melko kriittisiä ja hyvään tottuneita…
- Äh, ei sitä vielä kannata alkaa hötkyilemään, me ollaan ammattilaisia ja pistetään hösseliksi suit sait sukkelaan heti kun kalenteri lyö elokuu.
- Aha, okei no jos te kerran näin haluatte, mutta eiks sen laadukkaan materiaalin luomiseen oikeasti mene enempää aikaa?
- Heh älä nyt viitti, siis jotain hokikontsaa? Sitähän nyt tuottaa liukuhihnalta, viisi minuuttia per postaus. Sitä paitsi meillä on jo aihiokin valmiina, ollaan pyöritelty sisääntuloksi jotain ”Jokerit is back”-tyylistä hypepostausta. Trust me bro, te olette hyvissä käsissä.