Mihin tuo lähes kahden kuukauden sometauko on oikein käytetty?
Mun mielestä kaikki tämä kritiikki on täysin ansaittua.
Mun mielestä on kaksi eri asiaa se, onko kritiikki ansaittua ja miten sitä kritiikkiä annetaan. Kirosanoilla höystetyt kaikille potkujen vaatimiset ja pahimmillaan yksittäisille henkilöille vittuilemiset ovat ainakin minun mielestäni vähän ylimitoitettuja. Siitä me kuitenkin varmasti ollaan samaa mieltä (myös N&M:n kanssa), että valmiimpi olisi pitänyt viime torstaina olla.
Aika selvältähän se näyttää, että kaksi kuukautta käytettiin uuden tiimin muodostamiseen ja kesälomiin. Rekryt olivat auki vielä pitkälle kevääseen ja markkinointipäällikkö ei edes aloita ennen syyskuuta. Se on sitten sopivasti aiheuttanut selkeän jaon vanhan ja uuden välille, ts. blackoutin, jolloin ero aiempaan erottuu paremmin. Selkeä virhe tehtiin siinä, ettei kommunikoitu töiden alkavan vasta 1.8. Vielä fiksumpaa olisi ollut kasata jengi jo viikkoa etukäteen ja tehdä matskua jo pankkiin valmiiksi, mutta tarina ei kerro miksi tämä ei ollut mahdollista. Suunnitelmat kauden varalle kuitenkin ihan strategiankin perusteella ovat olemassa ja ainakin kuulostavat asiallisilta. Pidän ihan täysin mahdollisena ja jopa todennäköisenä että tekeminen nousee kyllä hyvälle tasolle ajan kanssa.
Kritiikki on usein perusteltua ja yleensä jopa toivottua, mutta naama punaisena solvauksien huutaminen ei kyllä auta ketään. En ainakaan usko että täällä on kovin montaa ihmistä, joiden työpanos paranee sillä että tuntemattomat haukkuvat heti kättelyssä aivan maanrakoon. Se on kuitenkin ihan fakta, että palaute viestinnästä on jo mennyt perille.
Minä olen käyttänyt nyrkkisääntönä sellaista, että pyrin kirjoittamaan tänne vain sellasia viestejä, jotka voisin niiden kohteille sanoa myös päin naamaa. Otteluseurannoissa olen kyllä muutaman kerran siitä periaatteesta lipsunut ja varmaan joku muukin huono viesti mahtuu sekaan, joten ei tässä täydellisiä olla itsekään.