Nakit & Muusi Agency – tässä ketjussa seurataan Jokereiden uuden mediatiimin työskentelyä

  • 18 088
  • 153

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan tässä totuttelemista. Ennen Twitteri lauloi heti ensimmäisenä pelaajahankinnasta ja ajankohtaisista asioista, ja nyt ei siellä puolella mitään tiedotetta. Joutuu etsimään videoita ja nyt löytyi TikTokista eniten matskua tästä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta onko se osoitettu oikeaa tahoa kohtaan?

Se, että alku on tällainen, on 100% Jokereiden syy. Syy ei ole uuden mediatiimin, jonka tärkein jäsen ei ole vielä edes aloittanut.

Millä perusteella näin? Minkälainen kompetenssi on esim. tällä uudella nuorella markkinointipäälliköllä? CV todella köykäinen ja oikein mistään en löytänyt relevantteja "tuotoksia". Myös muut tekijät aivan nobody-tasoa ja ensimmäiset päivitykset kökköä finglishiä surkeilla kuvilla ja leikkauksilla.
 

NuoriKundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit / Toronto Maple Leafs
Jos jotain propseja annetaan, niin kuvanmuokkaus on kyllä erinomaista. Värit, toi vihreä piileskelvä narri taustalla.
Kaikki sointuu yhteen.

Tässä on muuten vahva ja ammattitaitoinenpohja minkä päälle on hyvä lähtee rakentaa!

En tiedä teistä mut kyl mulle alkaa vähän hypeä rakentumaan! Vielä kun tekstin saatais oikeaksi nimittäin....

MINÄ, ME, JOKERIT
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan tässä totuttelemista. Ennen Twitteri lauloi heti ensimmäisenä pelaajahankinnasta ja ajankohtaisista asioista, ja nyt ei siellä puolella mitään tiedotetta. Joutuu etsimään videoita ja nyt löytyi TikTokista eniten matskua tästä.
Nettisivuja toivoisin myös vähän hiottavan. Etusivua saa kunnolla scrollata alaspäin, ennen kuin löytää jutun Lahnaviikin ja Rikkilän sopimuksista. Kyllähän pelaajajulkistukset olisi kaiketi hyvä laittaa ihan ensimmäiseksi. Mutta kyllä se varmasti tästä lähtee sujumaan.

MINÄ, ME, JOKERIT
Edelleen tätä odotellessa.
 

jokerijunnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -95
Millä perusteella näin? Minkälainen kompetenssi on esim. tällä uudella nuorella markkinointipäälliköllä? CV todella köykäinen ja oikein mistään en löytänyt relevantteja "tuotoksia".
En tiedä kompetenssista, mutta jos hänen ensimmäinen työpäivä on silloin, kun sometauko päättyy, niin miten kukaan teistä voi kuvitella, että heti alusta alkaen hommat rullaa täydellä vauhdilla? Jos toimistolle on 1.8. saapunut vain TikTok-admin ja Markkinointipäällikkö, niin sillä ei ihmeitä aikaan saada.

Markkinointipäällikön työnkuvaan ei edes kuuluu somen pyörittäminen. Se on todennäköisesti viestintäpäällikön työ, joka ei ole aloittanut.

Kenen vika? Jokereiden.

surkeilla kuvilla
Surkeita kuvia, kun siellä on sama heppu ollut ottamassa kuvia ilmeisesti jo useita vuosia :D
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Jos jotain propseja annetaan, niin kuvanmuokkaus on kyllä erinomaista. Värit, toi vihreä piileskelvä narri taustalla.
Kaikki sointuu yhteen.

Tässä on muuten vahva ja ammattitaitoinenpohja minkä päälle on hyvä lähtee rakentaa!

En tiedä teistä mut kyl mulle alkaa vähän hypeä rakentumaan! Vielä kun tekstin saatais oikeaksi nimittäin....

MINÄ, ME, JOKERIT
Itsekkin tykkään noista julkaisuihin tulevista grafiikoista.
 

Oikku89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei nyt haluaisi valittaa kaikesta, mutta häiritseekö ketään muuta tuon otsikon fontti? Tai siis se että ainakin omaan silmääni tuo näyttää kirjoitetun yhteen ilman välimerkkejä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240807_123357_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20240807_123357_com.android.chrome.jpg
    767,6 KB · kertaa luettu: 193
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Ei nyt haluaisi valittaa kaikesta, mutta häiritseekö ketään muuta tuon otsikon fontti? Tai siis se että ainakin omaan silmääni tuo näyttää kirjoitetun yhteen ilman välimerkkejä.
Näyttää koneella samalta. Hieman kyllä häiritsee.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Denver Broncos & Colorado Avalanche
Millä perusteella näin? Minkälainen kompetenssi on esim. tällä uudella nuorella markkinointipäälliköllä? CV todella köykäinen ja oikein mistään en löytänyt relevantteja "tuotoksia". Myös muut tekijät aivan nobody-tasoa ja ensimmäiset päivitykset kökköä finglishiä surkeilla kuvilla ja leikkauksilla.

Kaikesta päätellen Jokerit on laittanut sopimuksen astumaan voimaan 1.8. alkaen N&M:n kanssa. Voin kuvitella, että realiteettien puitteissa myös kynä tyypillisessä firmassa otetaan käteen vasta samana päivänä. Vaikka toki fantasiamaailmassa tiimi olisi tehnyt palkatta taustatöitä ja työstänyt Massiivisen somepaketin valmiiksi odottamaan sitä maagista päivää, kun 1.8. koittaa, niin voitaneen kysyä, tekisitkö sinä tai muut vaahtoajat palkollisena näin, vain tehdäksenne vaikutuksen työnantajanne asiakkaaseen ja sidosryhmiin? Oleellinen kysymys kuuluukin siten, että olisiko Jokereiden kannattanut laittaa tässä kättä taskuun ja alkaa maksaa palveluista esimerkiksi jo heinäkuussa, jolloin se somepaketti olisi voinut ollakin tässä vaiheessa paremmin hallussa? En usko hetkeäkään etteikö N&M olisi laittanut tiimiä pystyyn jo vaikka toukokuussa, jos siitä olisi joku alkanut niille maksamaan toukokuussa.

Tämä todellakin vaikuttaa olevan täysin Jokereiden piikkiin menevä asia ja toimitusjohtajan puuttuessa syyttävä sormi osoittanee siinä tapauksessa ensisijaisesti Saarniin ja Väänäseen. Ollaanko siellä oikeasti tilanteen tasalla ja olisiko sitä tj:tä kuitenkin tarvittu nimenomaan tällaiseen perusarjen pyörittämiseen? Aika näyttää, mutta tämä vaikuttaa aivan selkeältä ja räikeältä virheeltä.

Minunkin näkemys on tämänhetkisten tietojen valossa, että N&M on syytä jättää tässä vaiheessa kritiikin ulkopuolelle ja antaa heille työrauha. Toimistolle sen sijaan voi hyvinkin antaa painetta ja kysyä, että mikä meni pieleen ja onko mahdollisesti säästetty aivan väärässä paikassa.

Toki jos tiedot muuttuvat ja käy ilmi, että N&M on silkkaa ammattitaidottomuuttaan/ymmärtämättömyyttään myynyt Jokereille valmiin paketin 1.8. alkaen, ja siellä olisi sitten tullut löysät housuun, kun kausikorttien räjähdysmäiseen myyntiin ei riittänytkään tiedote, että ”Jokerit on bäk!”, niin olen ilman muuta hyppäämässä mukaan lynkkausjoukkoon. Nyt kuitenkin olen pettynyt ainoastaan Jokereiden organisaatioon.

Edit. Ajatus katkesi ja jäi kirjoittamatta, että mitä tulee N&M:n johtoon, niin Jokereilla suurimpana omistajana on käytännössä täysi päätösvalta johtoportaan rekryihin. Saarni on siellä myös hallituksen puheenjohtaja ja antaa siten suoraan viimeisen sanan esimerkiksi toimitusjohtajan valintaan. Eli jos rekryt eivät onnistu, niin ei niistäkään mitään kasvotonta N&M:ää kannata syyttää, vaan ihmisiä rekryjen takana. Tässä tapauksessa kritiikki tulisi kohdistaa ensisijaisesti Saarniin ja toissijaisesti toimitusjohtaja Joel ”jyrinpoika” Häkämieheen.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toimistolle sen sijaan voi hyvinkin antaa painetta ja kysyä, että mikä meni pieleen ja onko mahdollisesti säästetty aivan väärässä paikassa.
Korjaa mikäli olen väärässä, mutta eikös juuri Saarni sanonut, että uudet kokeneet somehessut ovat olleet sitä mieltä ja painottaneet 2kk tauon tarpeellisuutta hommassa? En epäile hetkeäkään, etteikö Jokereiden toimisto olisi laittanut kättä taskuun, jos nämä eivät olisi painottaneet tauon tarpeellisuutta.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Korjaa mikäli olen väärässä, mutta eikös juuri Saarni sanonut, että uudet kokeneet somehessut ovat olleet sitä mieltä ja painottaneet 2kk tauon tarpeellisuutta hommassa? En epäile hetkeäkään, etteikö Jokereiden toimisto olisi laittanut kättä taskuun, jos nämä eivät olisi painottaneet tauon tarpeellisuutta.

Mun kuva on taas se, että tuota 2kk taukoa perusteltiin sillä, että somemarkkinoinnin asiantuntijat näin suosittelivat. Missään ei sanottu, että nämä asiantuntijat olivat N&M:n porukkaa.

Voin toki olla väärässä tässä(kin)...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun kuva on taas se, että tuota 2kk taukoa perusteltiin sillä, että somemarkkinoinnin asiantuntijat näin suosittelivat. Missään ei sanottu, että nämä asiantuntijat olivat N&M:n porukkaa.
Nämä N&M:n porukkahan on nimenomaan tuota somemarkkinoinnin porukkaa. Olisihan se aika hurjaa omasta mielestä, että somemarkkinoinnin tauon tarpeellisuudesta olisi vielä jonkun kolmannen osapuolen lausunto jota on uskottu. Ja jos asia olisi näin, niin sille olisi tullut myös N&M:n hyväksyntä, koska vastaavat siitä puolesta.

Tästä syystä en saa Saarnin tai kumppaneiden syyksi tätä. Hyväuskoisuudeksi ehkä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Denver Broncos & Colorado Avalanche
Korjaa mikäli olen väärässä, mutta eikös juuri Saarni sanonut, että uudet kokeneet somehessut ovat olleet sitä mieltä ja painottaneet 2kk tauon tarpeellisuutta hommassa? En epäile hetkeäkään, etteikö Jokereiden toimisto olisi laittanut kättä taskuun, jos nämä eivät olisi painottaneet tauon tarpeellisuutta.

Ei se silti muuta sitä, että jos somehessuille on tästä johtuen alettu maksaa vasta 1.8. alkaen, niin somehessut alkavat työskennellä vasta 1.8. alkaen. Sometauko oltaisiin voitu pitää järkevästi niin, että kontenttia alkaa tulla 1.8. alkaen, mutta taustatyöt ja ensimmäiset julkaisut oltaisiin tehty jo kesän aikana ns. hyllylle.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka ihan kaikilla lätkäseuroilla kesäkuukausina sisältöä tulee harvemmin, kuin kauden ollessa käynnissä, on kyllä mielenkiintoista, mikäli melkein täydellinen radiohiljaisuus todella nähtiin asiantuntijoiden toimesta optimaalisena, kun se alusta lähtien herätti kannattajissakin ihmetystä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sometauko oltaisiin voitu pitää järkevästi niin, että kontenttia alkaa tulla 1.8. alkaen, mutta taustatyöt ja ensimmäiset julkaisut oltaisiin tehty jo kesän aikana ns. hyllylle.
Niin, ja kenen idea on tämä lopulta ollutkaan, että 1.8 aletaan vasta työstämään kontenttia. Sitä ei tiedetä. Mutta olemassa olevat tiedot viittaavat N&M:n suunnitelmaan.

Mikäli itse olisin somemarkkinoinnin guru ja ammattilainen, olisin myynyt Jokereille ajatuksen siitä, että kesällä voidaan pitää julkaisutaukoa muutama viikko, mutta työstetään hitokseen kontenttia valmiiksi se aika ja aletaan puskemaan heinäkuun puolella jo ulos sitä hypen nostatukseen. En usko hetkeäkään, että Jokerit olisi sanonut ei käy.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Denver Broncos & Colorado Avalanche
Niin, ja kenen idea on tämä lopulta ollutkaan, että 1.8 aletaan vasta työstämään kontenttia. Sitä ei tiedetä. Mutta olemassa olevat tiedot viittaavat N&M:n suunnitelmaan.

Mikäli itse olisin somemarkkinoinnin guru ja ammattilainen, olisin myynyt Jokereille ajatuksen siitä, että kesällä voidaan pitää julkaisutaukoa muutama viikko, mutta työstetään hitokseen kontenttia valmiiksi se aika ja aletaan puskemaan heinäkuun puolella jo ulos sitä hypen nostatukseen. En usko hetkeäkään, että Jokerit olisi sanonut ei käy.

Juuri näin ja edelleen pitäisin hämmästyttävänä, jos N&M olisi kieltäytynyt aloittamasta kontentin työstämistä, jos siitä olisi niille maksettu. Sen sijaan en pidä hämmästyttävänä, että kontenttia ei tehdä ennen kuin siitä maksetaan.

Mitä nyt yleisesti ottaen liike-elämää ymmärrän, niin yleensä asiakas eli tilaaja on se joka haluaa säästää, työn suorittaja sen sijaan tekee mielellään kunhan asiakas on valmis maksamaan. Sen vuoksi pidän todennäköisempänä, että Jokerit on mokannut. Toki mahdollista on myös se, mitä aiemmin kirjoitin, että N&M on myynyt enemmän mitä pystyvät toteuttamaan ja Jokerit on hyvässä uskossa ostanut paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Olen itse jäänyt kaipaamaan noita Jokerien pelaajahaastatteluita ja videoita. Katsoinpa sitten Jokerien youtube-kanavaa ja siellä olevia katselukertoja eri sisällöille. Näillä "pelaajahaastatteluilla" on ollut vankka, mutta varsin suppea katsojakunta. Pelkästään peruspelien maalikoosteita katsotaan tuolla monta kertaa enemmän.

Ja Jokerien someen tuottama sisältöhän on pääsääntöisesti ollut juuri näitä videohaastatteluja.

Ja mä toistan: mä olen itse digannut niistä ns. helvetisti ja kuluttanut kaiken mahdollisen sisällön. Mutta jo pelkästään katsojamääriä katsomalla voi todeta, että tuo sisältö tavoittaa vain sen kaikista aktiivisimman osan fanikunnasta. Samaan aikaan jääkiekon suosio (osin kiitos Liigan ja Liiton) lajina laskee ja kilpailu vapaa-ajasta sen kun kovenee.

Jotain uutta pitäisi siis pystyä tekemään, jolla tavoitetaan uutta kohderyhmää ja saadaan uusia ihmisiä hallille. Vaikka Jokerit onkin suht freshillä tekemisellä ja brändillä liikenteessä, niin tämä koko suomalaista jääkiekkoa koskettava ongelma, haaste ja uhkakuva koskettaa myös meitä. Mulla ei ole mitään vertailulukua muista seuroista, mutta yksittäisiä lipunostajia oli Jokerien peleissä viime kaudella yllättävän pieni määrä. Kohdeyleisöä pitää siis pystyä laajentamaan ja tähän monet uudistuksetkin oletettavasti tähtäävätkin.

Enkä sano, etteikö meitä kausikorttilaisia ja suurkuluttajiakin pitäisi samalla palvella. Toivottavasti N&M löytää konseptin, jolla pelaajat, jengi ja arki tulevat tutuiksi ja iholle myös "peruskalliota" edustavalle kannattajaryhmälle. Katupojat-sarjassa voi olla siihen tarjolla jotain uutta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä nyt yleisesti ottaen liike-elämää ymmärrän, niin yleensä asiakas eli tilaaja on se joka haluaa säästää, työn suorittaja sen sijaan tekee mielellään kunhan asiakas on valmis maksamaan. Sen vuoksi pidän todennäköisempänä, että Jokerit on mokannut.
Mutta olisihan se aivan typerä teko asiakkaalta sanoa tilaajalle; "ei teidän kannata vielä palkata meitä kun vasta 2kk päästä" ja uskotella että vielä ette tarvitse meitä. Kuka tilaaja palkkaisikaan enää tuossa tilanteessa? Ja näin juuri on tapahtunut Saarnin puheista päätellen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
N&M on muuten varmaan tulevaisuudessa tarkoitus skaalata ylöspäin samaan tapaan, kuin vaikka nyt Ilmala Shopsin kohdalla on käynyt ja tarkoitus tehdä jatkossakin. Eli esim. 5 vuoden päästä N&M:llä olisi useita asiakkaita, jotka sitten "rahoittavat" Jokerien viestinnän ja samalla tuottavat osinkoa Kornerille ja tietysti myös Jokereille.

Edit: ja toiminnan aloittaminen on ollut varmasti kiinni resurssien saamisesta. Jengillä on kesälomia ja omia entisiä työpaikkoja irtisanomisaikoineen, eli asioita, jotka pitää hoitaa alta pois ennen uuden työsuhteen aloittamista.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
N&M on muuten varmaan tulevaisuudessa tarkoitus skaalata ylöspäin samaan tapaan, kuin vaikka nyt Ilmala Shopsin kohdalla on käynyt ja tarkoitus tehdä jatkossakin. Eli esim. 5 vuoden päästä N&M:llä olisi useita asiakkaita, jotka sitten "rahoittavat" Jokerien viestinnän ja samalla tuottavat osinkoa Kornerille ja tietysti myös Jokereille.

Edit: ja toiminnan aloittaminen on ollut varmasti kiinni resurssien saamisesta. Jengillä on kesälomia ja omia entisiä työpaikkoja irtisanomisaikoineen, eli asioita, jotka pitää hoitaa alta pois ennen uuden työsuhteen aloittamista.
Tämä on varmasti se ns. paras skenaario. Mikäli viiden vuoden kuluttua N&M on maamme johtavia yrityksiä urheiluaiheisen mediasisällön tuottamisessa, minkä palveluita suunnilleen jonotetaan, tuskin kukaan enää märehtii taannoisia alkukankeuksia. Riskiratkaisuhan tämä toki oli, kun tarjolla olisi varmasti ollut myös avaimet käteen-vaihtoehtoja, mutta toivotaan parasta, että riskinotto palkitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös