N&M oli vieraana Urheilumarkkinointia -podcastissa:
Huhhuh, olipahan ylimielisen kuuloinen setti. En tiedä, mistä edes aloittaisi.
Yhtään posia ei nousukkaat pystyneet antamaan edellisen tekijän jättämästä kädenjäljestä, seuraajapohjasta saatika brändinluomisesta, jonka he nyt suurimman hypen keskellä ovat saaneet käsiinsä.
Keurulaisen luoma, kutsun nyt sanalla "seuraidentiteettiviestinä" ammuttiin aika lujaa alas. "Täällä fanit tottuneet siihen että viestintä on pelkkiä haastatteluja, itsekin kuuntelisin mielelläni Haminan Palloilijoiden pelaajien haastatteluja vaikka joka päivä, mutta pitää ymmärtää että se kiinnostaa alle 10% ihmisistä." SIIS MITÄ? Jokereiden viestintästrategiako on ollut pelkkiä päivittäisiä haastatteluja? Tai on hyödytöntä palvella sitä 10% katsojista, jotka tämän leikin suurimmalta osalta maksaa? On aika paksua väitettä herra Häkämieheltä.
Vai pitääkö herra Häkämies
tätä Elias Salosen,
tätä Hannu Aravirran,
tätä Jokerit-kannattajien,
tätä tai
tätä Leevi Lembergin haastattelua sellaisena geneerisenä höttönä, jota ei pitäisi tehdä? Tai kun ensimmäinen kotiottelu odotti nordiksella ja sitä promottiin mm.
tällä, niin väärinkö tehty? Tai sitten tämä
Adelinan ja
Sylvan juttu. Onnistuuko tämä sitouttava arvo- ja tunneviestintä nousukkailta vai eikö tällä saada tarpeeksi suurta ROI-lukua? Tällaisen kuvan jätti nuori mestari.
Mieleen jäi myös oman hännän nostaminen, miten nyt yhteistyökumppaneja nostetaan esille jotenkin paremmin. Outo väite, koska itsellä ei ole jäänyt mitään mielikuvaa Jokereiden yhteistyökumppaneista somessa tällä kaudella. Viime kaudella niitä tuli eetteriin mielestäni huomattavan paljon.
Seuraajamäärien kasvun he ottivat tyylikkäästi omaksi saavutuksekseen. Eihän Filppulan ja kumppaneiden mukaan tulo ole lainkaan ollut kasvattamassa kiinnostusta Jokereita kohtaan, eihän N&M? Vain teidän nerokkuuttanne tämä on. Haluavat nykyään tehdä myös sisältöä, jolle joukkuekin syttyy? Siis syttyykö ne tosiaan vaikkapa näille nykyisille haastatteluille?
Särähti myös isosti korvaan, kun nousukas kertoi totuutena, että eihän nuo tiistain ja torstain MESTISPELIT ketään isossa kuvassa kiinnosta. Kertoo kaiken siitä aidosta siteestä Jokereihin ja Jokeri-logoon, jos tuollaista suustaan päästää. Ei varmaan heitä kiinnostakaan, töissä kun vaan ovat. Vai oliko tuo jonkinlainen puolustusmekanismi omasta epäonnistumesta, kun juuri tällä kaudella iso osa peleistä ei todentotta ole liikuttanut ihmisiä hallille viime kauden tapaan?
Mietin myös, että mikä näitä nykytekijöitä Haminasta, Lahdesta, Joensuusta, Mikkelistä ja Siilinjärveltä sitoo pitämään Jokereissa, jos vaikkapa naapuriseura haistaa veren ja tarjoaa työpaikkaa, leikitään ajatuksella vaikkapa +50% tuntipalkalla? Veikkaan, että ei yhtään mikään.
En tiedä, mahdoton näillä lahjoilla alkaa pukemaan äkkiä paremmin sanoiksi tuota haastattelua, mutta kovin jäi ikävä kuva näiden 5k UHD -nousukkaiden touhuista ja sekä kävi erittäin selväksi, miten nyt vihdoin talossa tehdään asioita juuri kuin kuuluu tehdä ja miten ennen niitä tehtiin väärin ja geneerisesti. Luokaton asenne.