No, enemmän ihmettelen sitä systemaattista väheksyntää mitä naisjääkiekkoa ja osin naisjalkapalloakin kohtaan esiintyy. Oma taustani on pesäpallossa ja ero on suorastaan hämmästyttävä. Jo 80-luvulla kun kiersin isän kanssa myös Nurmon naisten pelejä ja myös maakunnan huippuotteluita niin ei sanonut minulle kahta holhoavaa sanaa - toki taso oli silloin vielä paljon huonompi, mutta se näkyi monessa suhteessa värikkäämpänä ja vaihtelevampana pelinä. Jääkiekossa tuntuu ihan oikeasti olevan jokin pointti, että neliraaja-amputoidut b-junioritkin voittaisivat naisten joukkueen. Mitä pirun väliä, sehän on eri laji.
Ehkä siksi naiskiekkoa vertaillaan miesten pelaamaan jääkiekkoon, koska naiskiekkoilijat tekevät sitä myös itse:
Tässä
Ylen tekemässä jutussa Tuomas Tarkin puoliso Saija Tarkki sanoo seuraavaa: "Olen minä Tuomaksellekin sanonut, että onhan tämä toisaalta ihan pöljää, että minä menen ihan samalla tavalla hallille ja teen siellä ne samat jutut. Sitten menen pelaamaan olympialaisiin, ja nyt mitenkään vähättelemättä, Tuomas pelaa vain liigaa, niin hän saa siitä rahaa ja itse ei saa käytännössä mitään. Rahoitat itse sen, periaatteessa maksat siitä, että saat pelata"
Kun kerran naiset itse vertaavat pelaamansa peliä miesten jääkiekkoon, niin on kovin luonnollista että myös yleisö niin tekee.
Naisten jääkiekko verrattuna miesten jääkiekkoon on taktisesti erittäin köyhää, joka yhdistyy todella heikkoon yksilötaitoon.
Mutta olen kanssasi samaa mieltä. Naisten jääkiekko ja miesten jääkiekko on todellakin aivan eri lajeja, ja juuri siitä syystä tuollaiset naiskiekkoilijoiden ulinat heidän palkastaan on varsin ihmeellisiä, varsinkin kun he peilaavat sitä miesten jääkiekon palkkoihin.