Kaunis-Jorma
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Asia tuli esiin tasa-arvo ministeri haataisen muodossa.. Kaveri kertoi, että yritysten hallitusten politiikassa pitäisi noudattaa naiskiintiö politiikkaa, mutta oppilaitosten opiskeluvalinta politiikassa tätä ei tarvitse noudattaa (kaikki tietää että näistä suurinosa naisia) ??? Eli kyse on naispolitiikasta ei vähemmistöpolitiikasta. Lisäksi mietitään norjan mallia, jossa todella 40 % yritysten hallituspaikoista on naisia ??? Herätys. Itseselleni sopii 100%:in edustut oli mies tai ei kunhan on pätevä. Itsenäni on aina ärsyttännyt nämä mittaukset kuinka paljon miehet tienaavat enemmän kuin naiset ??? Tehtävä kuvauksia ei huomioida ?
Itse arvostan työelämässä (ja sen ulkona) sekä naisia että miehiä. Olisi vain kiva nähdä tutkimuksessa kuinka moni nainen samassa työssä ansaitsee vähemmän ?
Itse olen alalla jossa epäilen tienestit toisin päin, sillä meillä arvostatetaan tekemistä ei sukupuolta. Mielestäni nämä kiintiöt eivät nosta naisten arvostusta vaan pikemmitenkin vähentää. Kyllä yksityisellä alalla jokaisen firman kannattaisi valita paras ilman kiintiöitä omaksi edukseen. Jos näin ei toimita, niin hyvä en siihen firmaan haluakkaan tulla
Kysynkin lähinnä mikä tämän tuula haataisen intressi on ja kenen puolesta hän ajaa asiaa ?
Itse arvostan työelämässä (ja sen ulkona) sekä naisia että miehiä. Olisi vain kiva nähdä tutkimuksessa kuinka moni nainen samassa työssä ansaitsee vähemmän ?
Itse olen alalla jossa epäilen tienestit toisin päin, sillä meillä arvostatetaan tekemistä ei sukupuolta. Mielestäni nämä kiintiöt eivät nosta naisten arvostusta vaan pikemmitenkin vähentää. Kyllä yksityisellä alalla jokaisen firman kannattaisi valita paras ilman kiintiöitä omaksi edukseen. Jos näin ei toimita, niin hyvä en siihen firmaan haluakkaan tulla
Kysynkin lähinnä mikä tämän tuula haataisen intressi on ja kenen puolesta hän ajaa asiaa ?