Hyytiäinen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KeuPa & Ottawa
Haluaisikohan Haatainen itse olla jonkun firman hallituksessa kiintiöpaikalla? Eli tietäen ettei hänen osaamisellaan tai ansioillaan ollut mitään tekemistä valinnan kanssa..
SergeiK kirjoitti:Antaisitko pari esimerkkiä näistä "hyvin monista ammateista"?
Tarkoitat siis, että vierekkäin istuvat samaa työtä tekevät mies ja nainen saavat eri palkkaa vai että samassa yrityksessa eri töitä tekevät saavat eri palkkaa?KingNothing kirjoitti:Ainakin monissa ns. teknisen puolen töissä, tehtaissa koneen äärellä tms. työt jotka ei ruumista rasita, mitä minä tiedän niin naiset yksinkertaisesti tienaavat vähemmän kuin miehet.
Schwalbe kirjoitti:Mitäs tasa-arvoa se sitten sellainen on, että naisilla ja miehillä on jetsulleen sama palkka, mutta nainen ei pysty tekemään kaikkia työtehtäviä kuin miehet? Eikö sekin ole epätasa-arvoista? Ja tämähän ei ole millään tapaa harvinaista vaan tätä on tapahtunut (lähes) kaikilla työpaikoilla joissa olen duunissa ollut.
Alamummo kirjoitti:En näe toimistotyössä mitään sellaista, mitä nainen ei pystyisi tekemään. Jokaiselle osaamisen mukaan.
Schwalbe kirjoitti:En tiennyt että nyt keskustellaan pelkästään toimistotyöstä. Pahoitteluni. Ikinä en ole kyseistä hommaa tehnyt.
KingNothing kirjoitti:Sama työ, eri palkka. Miksi?
Naiset ovat fyysisesti miehiä heikompia, he pelkäävät enemmän ja ovat sitä myötä miehiä arempia myös "toimistotilanteissa". Palavereissa nainen usein närkästyy, hermostuu ja sotkee omat pasmansa vain siksi, että toinen on eri mieltä. Kun joku sanoo palaverissa, että "Jussilla on kolme omenaa. Pitäisikö meidän ostaa yksi?", niin samalla kun mies ajattelee rationaalisesti vain omenoita ja niiden markkinahintoja, niin nainen ajattelee, että "Miksiköhän tuo ehdottaa omenoiden ostamista?" ja "Minä en ostaisi Jussilta mitään, koska se ei tervehtinyt viimeksi." ja "Mitähän muut minusta ajattelevat, jos nyt sanon tähän asiaan niin tai näin." jne. jne. Nainen on miestä heikompi ja nainen tietää sen. Tämän vuoksi nainen ottaa uhrin aseman jo ennakkoon ja alkaa kuvittelemaan mahdollisia vaaratilanteita, eikä mm. siksi pysty rationaaliseen ajatteluun tiukassa paikassa.Alamummo kirjoitti:Sanoinko mä jossain niin? Totesin vain, ettei niissä hommissa sukupuolella ole väliä.
1Timer kirjoitti:Kylla ne naisetkin sen tietaa, etta vittumaisin duunipaikka on sellanen, jossa enemmisto on naisia. Siita ei tule kun selantakanapuhumista, kateutta, leiriytymista ja sitten viedaan ongelmat himaan miehen kuultavaksi.
KingNothing kirjoitti:Sama työ, eri palkka. Miksi?
Alamummo kirjoitti:Sanoinko mä jossain niin? Totesin vain, ettei niissä hommissa sukupuolella ole väliä.