Tämä sopii paremmin tänne kuin mihinkään elokuvaketjuun. Minua kiinnostaa muiden - etenkin naisten - mielipiteet maanantaina esitetystä elokuvasta Kuutamolla.
Olin kuullut muutamien naisihmisten kehuvan filmiä, ja kaiken lisäksi itselleni on pitkästä kuulunut jotain uutta länsirintamalta. Tuollainen ihmissuhdedraama pistäisi siis varmaan ajatukset hyrräämään entistä vilkkaammin, ajattelin.
Puhtaasti elokuvallisista arvoista sen verran, että kuinka joku viitsii kuvata joitain kohtauksia noin ällöttävästi? Kun sankaritar ensimmäistä kertaa näkee Peter Franzenin, hidastus käynnistyy ja päälle muistkaakseni jotain kuvottavan mahtipontista musiikkia. Pitääkö joku oikeasti tuollaista vaikuttavana? Noinko se omankin pään sisällä menee, kun hehkeä prinssi astelee esiin?
Entäs hahmot. Miespuolinen sankari antaa pieniä etääntymisen merkkejä, flirttailee toisten kanssa ja lopulta pistää poikki. Eipä aikaakaan, kun jätetty naikkonen näkee ukon toisen kanssa. No, jonkinmoisen tauon jälkeen Peter lopulta palaa päähenkilön luokse ja aamulla pian heräämisen jälkeen (oliko peräti ensimmäisen paluunjälkeisen sekstailun perään?) vehje heiluen kaveri kosii ja pyytää muuttamaan mukanaan Jenkkeihin. Ja nainen suostuu(!) - kunnes viimein lähtöpäivänä peruu kaiken.
Niin naiset, onko aiheesta ajatuksia? Samoin kiinnostaa, onko tämän ketjun lukijoiden joukossa paljon miehiä, joiden mielestä elokuva oli edes keskinkertainen. Minä ainakin olin yllättynyt, kun kohtalaisen kriittiinen HS Nyt:n kriitikko antoi rainalle kolme tähteä. Muuten, jos minä vaikutan tämän perusteella elämään väsyneeltä narisijalta, kerrottakoon, että en ole paatunut rakkausdraama-genren vihaaja.