Mites tuo Harkimon historia meni? Ensin purjehti maineeseen HIFK:n paita päällä.
Ai hitto, tästä muistui hauska pätkä aikoinaan Harkimon vetämästä talk showsta. Vieraana oli Paavo Arhinmäki ja aiheena eniten Jokereiden futisaika. Alussa Harkimo heitti jotain heidän yhteisestä historiasta ja siitä, että "taidettu molemmin puolin vittuilla toisillemme, mutta meillä taitaa olla erimielisyys siitä, kumman pitäisi pyytää ensin anteeksi?". Tähän Arhinmäki vastasi napakasti: "No, mä olin Jokeri-fani jo silloin kun sä purjehdit HIFK-paita päällä.
En voi Arhinmäkeä sietää yhtään, mutta tuo vastaus kyllä nauratti ihan helvetisti.
Noin yleisesti topicin aiheesta. Mulla on muutama toivomus. Toivon, että Jokerit vielä Liigassa nähdään. Enkä vähiten sen takia, että ehkä sillä saataisiin vipinää myös HIFK:n officen suuntaan. Narrit on tähän paras mahdollinen insentiivi. Toivon, että Jokereiden noustessa tämä tapahtuu urheilullisin perustein. Suomeksi sanottuna voittamalla karsinnat. En ole ollut mikään varsinainen fani noiden ei-urheilullisten nousujen suhteen. Kolmas ja viimeinen toivomus on se, että Jokereiden noustessa sekä HIFK:n että Jokereiden fanit voisivat lähteä liikenteeseen puhtaalta pöydältä. Sekä tietysti organisaatiot yhtä lailla. Lähteenmäki/Lampinen- ja Ben-Amor/Peltonen-tyyliset kuvottavat teot toivottavasti ovat historiaa.
Samoin toivottavasti fanien kesken löytyisi keskinäistä kunnioitusta sen verran, että asiat pysyvät asioina ilman sen suurempaa eskaloitumista. Siihen on monella itsellään suurin vaikutus. Esimerkiksi minulla on kavereina erittäin monta Narri-fania, ja puheet pysyvät asiallisina, kunhan ne pitää asiallisina. Vittuilua pitää kaikkien kestää aina jonkin verran. Tunnepohjaista kun homma (onneksi) on.