Naapurisota – HIFK vs. Jokerit

  • 361 989
  • 1 176

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kuten myös Väänänen kapteenina ja suurena henkisenä johtajana on varmasti ollut järjestelemässä teidän kostotoimia, eikö? Nyt olet suuttunut siitä, että Ville sanoi sen ääneen, niinkö? Itse asiassa molemmat ajattelivat vastustajan kapteenista suurin piirtein samoin, eikö totta? Samoin HIFK pyrki rankaisemaan tekijää, eikä mitään taustapiruja, joten ymmärtänet myös vastapuolen ärsytyksen? Ja tämä ilman sarvia ja hampaita, olen jo useaan otteeseen todennut, että molemmista joukkueista löytyy ihan tarpeeksi paljon syytä 1.9 tapahtumiin.
Mun mielestä HIFK:n välittömästi matsin alussa suoritettu taktinen (ja epäonnistunut) nouto on suunnitelmallisemman oloista, kuin sitä seurannut täysi ylilyönti. Voi olla, että Ossi oli hommaa ideoimassa, mutta en jaksa uskoa. Voin olla väärässäkin.

Sanoin jo kertaalleen omassa viestissäni ymmärtäväni teidänkin ärsyyntymisen. Vaikka kuinka napsahtaisi kukkoilu todella ikävällä tavalla omaan nilkkaan, niin seuralegendan ja kapteenin telomisesta jäisi itse kullekin pitkäksi aikaa hyvin kitkerä maku suuhun. Mua vituttaa ainoastaan se, että Jokereista saatiin leivottua yhteiskunnan vihollinen numero yksi ja HIFK kiskaisi marttyyrinviitan ylleen, vaikka mun mielestä vastuu on aikalailla 51/49. Jokeripelaajien kohtelusta ottelun aikana en ole ollut pahoillani enää pitkään aikaan. Se oli vielä pientä.

No se siitä, olen mielipiteeni tähän asiaan kertonut jo lukuisissa eri ketjuissa enkä halua siitä enää kiistaa tehdä. Jymäkän viesti oli asiallinen, mutta älkää muutkaan tarttuko mihinkään yksittäisiin sanavalintoihin.
Ja Summasen höyryistä huolimatta näkisin koutsi- edun aika selkeästi meille. Hyvistä näytöistä huolimatta Lämsä on vielä raakile.
Jokereilla piti olla JYPiä vastaan koutsietu, mutta niin vain runkosarjassa menestynyt keltanokka piti pintansa playoffeissakin. Summanen on lisäksi niin arvaamaton, että minä ainakin näen enemmän uhkakuvia kuin varsinaisia mahdollisuuksia. No, mä olenkin Jokerifani. Lisään silti itseni sille listalle, jossa toivotaan välillä jotain muuta vastusta puolivälieriin. Ei pelillisistä, vaan ihan muista syistä.
 

Titaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mielenkiintoisia aikoja kyllä eletään, huomenna sitten selviää, mikä numero SM-Liigan lottokoneen pyöräyttämässä pallossa tällä kertaa on. Nollahan siellä pitäisi olla, sen nyt aika moni on jo ymmärtänyt ja suostunut myöntämään. Media kyllä jaksaa paisutella tätä Jokerien ja IFK:n välistä "sotatilaa". Minun mielestäni viime lauantain ottelussa ei edes ollut mitään ylilyöntejä, kaksi harmittavaa vahingossa tullutta loukkaantumista. Niin tämän jälkeen presidentit ja poliisipäällikötkin kauhistelevat kaukaloväkivallalla. Summasen käskytyspuheet ovat lapsellisia, luuleeko joku oikeasti, että Lämsä käskyttäisi jonkun telomaan Peltosen, kun otetaan huomioon syksyinen sirkus. Miettikää nyt oikeasti. Tottakai Peltosta otetaan kaukalossa yhtä kovaa, kuin muitakin pelaajia, ei siellä katsota lukeeko selässä Peltonen vai Viltonen. Steve Mosesin loukkaantuminenkin oli tahaton ja harmittava tilanne, mutta ei Jokerit tai kukaan muukaan tässä syyllistä IFK:ta siitä, että Jokereiden ykkösketjun mies kolataan sairaalaan heti ensimmäisessä vaihdossa. Kaikki tämä vihanpito ja ajojahtisyytteet johtuu siitä European Trophysta, josta nyt viimeinkin pitäisi päästä yli. Siitä on tuomiot ja rangaistukset annettu ja kärsitty jo. Itse olen edelleen sitä mieltä, että sen leikin siinä aloitti IFK. Heillä ei ollut pelissä enään mitään panosta, toisin kuin Jokereilla. IFK ne myllyt aloitti, Jokerit vei peliä mennen tullen. En puolusta Ben-Amorin tekoa, mutta tiedän, että sillä haluttiin antaa varoittava esimerkki IFK:n suuntaan, että nyt loppu. Salmi haki kostoa siitä jo Filppulaan samoilla otteilla kun Ben-Amor hoiti Peltosen. Yhtä syytön Filppula oli kuin Peltonenkin. Minun mielestäni siitä pelistä ei kummallakaan ole enään mitään kostettavaa. Ja ihan naurettavaa tästä kaikesta on syyttää Harkimoa ja Kekäläistä. Ja ne ketkä Kekäläistä haukkuu, että hänestä oli vain haittaa SM-Liigalle, niin ei kyllä tiedä yhtään mistä puhuu.

Toivon, että nämä joukkueet eivät keväällä enään kohtaisi. Vaikka mielenkiintoinen sarja siitä kyllä saataisiin. Ilmapiiri on tällä hetkellä aika räjähdysherkkä. Mutta kuten joku jo täällä mainitsikin, niin huomaa, että viime päivinä sekä IFK:n että Jokereiden fanit ovat alkaneet jossain määrin vetämään yhtä köyttä. Suurimmalla osalla tilanteista on se käsitys ja mielipide, että Mosesin ja Peltosen loukkaantumiset olivat vahinkoja, eikä pelikieltoja tarvita. Summasellekin olisi riittänyt huomautus ja seuralle uhkasakot. Vaikka tosin lapsellista huutelua se olikin, mutta tämä kuuluu kiihkeään peliin. Ja koko Suomi tuntuu nyt olevan näitä kahta Helsingin seuraa vastaan. En muista milloin olisi valtion ylinjohto ja poliisivoimat kommentoineet yhtä taklausta. Media saa revittyä näistä niin maukkaita otsikoita, koko ajan puhutaan kaukaloväkivallasta, vaikka sellaista ei ole edes tapahtunut. Ei kovat taklaukset oli väkivaltaa. Jokerit ja IFK on Suomen seuratuimmat joukkueet, mielestäni SM-Liiga tekee nyt hallaa vain itselleen, kun on antanut medialle yliotteen. Ihan senkin takia toivon, että Nordlund ei saisi pelikieltoa, että Liiga näyttäisi, että ei ole täysin roskalehtien ja lajista mitään ymmärtämättömien virkamiesten talutushihnassa.

Ps. Jos nämä joukkueet keväällä kohtaavat, niin siitä saattaa tulla kaikkien aikojen sarja, joita eivät sydänvikaiset enään katsomossa kestä. Trilleriä trillerin perään. Ja Jokereilla siinä sarjassa olisi vain hävittävää. Katsellaan...
 
Viimeksi muokattu:
Jos nämä joukkueet keväällä kohtaavat, niin siitä saattaa tulla kaikkien aikojen sarja, joita eivät sydänvikaiset enään katsomossa kestä.

Ois liki parasta koskaan. Vaikka sarja todennäköisesti päättyisikin kesken kaiken keksityn kansalliskaartin väliintulemiseen ja ulkonaliikkumiskieltoon.
 

Gemondo

Jäsen
Jatketaan vaikka täällä tuota SM-Liigan siirtohuhut-ketjussa vellovaa "hifk pelaajat Jokereissa" keskustelua.

Aloin miettimään miksi Karalahti, Ruutu ja muut ifk-ikoneiksi joidenkin laskemat pelaajat meidän puolella aiheuttavat suurimmalle osalle Jokerifaneista niin suurta tuskaa? Koska itselläni ei ole/ollut mitään Karalahtea/Ruutua vastaan Jokereissa. Voin sanoa että jopa toivoisin näkeväni Karalahden vielä Jokereissa ja Ruudun saapumisesta olin todella iloinen. Kousaa en miellä mitenkään ifk-laiseksi pelaajaksi, joten ei tunnu miltään tältä kantilta.
Myös Kuhtaa arvostan kovasti sekä pelaajana että ihmisenä, joten olisin sulattanut hänenkin pelaamisen meillä, (olenko ainoa?), vaikkakin parempi että pelasi vain ifk:ssa.

Välimaastossa seilaavat ainakin Hagman ja Granlundit, en myisi maatani mutta en myöskään hyppisi riemusta näiden meille saapuessa.

Muita ifk taustaisia pelaajia en Jokereihin kaipaisi, esim. Petrell, Söderholm, Liivik, Kurvinen, Salmelainen ja nykyään Peltonen edustavat pelaaja-/ihmistyyppiä joita en meillä haluaisi nähdä ikinä pelaamassa.

Asiaa pohtiessani tein jännän havainnon; noin 100 kertaa pahemmalta tuntuisi katsoa omia Jokeri-suosikkeja naapurin leirissä kuin päinvastoin. Tekisi todella pahaa nähdä Filppula(t), Rita, Väänänen, Niemi tai Mäki punanutussa. Mainittakoot että Bergenheimin seuravalinta lockoutin aikana kirpaisi myös. (Enemmän oikeastaan lausunnot joita antoi). Somervuori ifk:ssa tuntui aluksi oudolta ajatukselta mutta eipä juuri allekirjoittanutta hätkähdyttänyt.

Olisi mielenkiintoista kuulla varsinkin naapurileiristä mitä tuntemuksia Jokereiksi mielletyt pelaajat aiheuttaisivat teidän puolelle siirtyessään?
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, kyllä mä Jeren koen olevan enemmän IFK kuin Liivikin koskaan.

Kyllä mulle narreista kelpaisi Väänänen, Hahl ja Eaves (joka on oikeastaan oma poika) mukisematta.

Muut ei niin iske, mutta eipä mun mielestä teillä oikeastaan kunnon ikoneita olekaan, ne oli ne vanhat starat jotka on jo lopettaneet.
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Seura > pelaajat

Mieluummin näen Mäen ja Ridan pedopaidassa ((vituttaisi tietenkin) ei tule koskaan tapahtumaan)) kuin Karalahtea, Salmelaista, Hirsovitsiä Jokereiden paidassa.
Toivottavasti pysyvät kaukana Jokereista, kerran julli, aina julli.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Seura > pelaajat

Mieluummin näen Mäen ja Ridan pedopaidassa ((vituttaisi tietenkin) ei tule koskaan tapahtumaan)) kuin Karalahtea, Salmelaista, Hirsovitsiä Jokereiden paidassa.
Toivottavasti pysyvät kaukana Jokereista, kerran julli, aina julli.

Huikea kommentti ottaen huomioon kenen nimi sinulla komeilee tuossa suosikkijoukkue kohdassa. Oma poika eiks je?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK puolella oli juttua, että Karalahdella olisi IFK-tatuointi. Olisiko kyseessä ensimmäinen IFK-tatuoinnilla varustettu Jokeripelaaja?

Toivottavasti Jere ei Ilmalaan eksy. Yksi lapsuuden suosikeista IFK:ssa ja jostain kaapin pohjalta löytyy "Keep Your Head Up" -paitakin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mun täytyy kompata Gemondoa siinä, että pahemmalta tuntuisi nähdä omia poikia HIFK:ssa kuin toisinpäin. Toki arvostan suuresti seurauskollisuutta, joten Kibe, Petrell, Söde ja muut eivät koskaan saisi hyväksyntää mun Jokereissa. Karalahti kuuluu samaan litaniaan ja Rudi.. noh, olkoon vaikka poikkeus joka vahvistaa säännön. Olen nimittäin jo tottunut Rudiin ja alkanut pitääkin hänestä pelaajana. Sen sijaan jos Jokereista joku (vaikkapa) seuraavista hyppäisi punaisiin, oksentaisin verta: Väänänen, Niemi, Mäki, Valle, Ilari, Pulu (!!!) tai kaikista ylivoimaisesti pahin eli Rita, joka on nykypelaajista kaikkein syvimmällä sydämessä (Teemun lisäksi).

Allekirjoitan tästä kaikesta huolimatta myös kaavion "seura>pelaajat".
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muut ei niin iske, mutta eipä mun mielestä teillä oikeastaan kunnon ikoneita olekaan, ne oli ne vanhat starat jotka on jo lopettaneet.

No pistäppä sitten niitä kriteereitä, jotka tekevät pelaajasta seuraikonin, jos esim. nämä pelaajat eivät niitä ole (pelimäärissä myös playoffit):

- Antti-Jussi Niemi, 7 MM-kisat, 1 Olympialaiset ja 108 A-maaottelua. 472 peliä SM-liigaa, kaikki Jokereissa.
- Ossi Väänänen 7 MM-kisat, 1 Olympialaiset, 1 World Cup ja 81 A-maaottelua. SM-liigaa Jokereissa 345 ottelua.
- Tomi Mäki, 2 A-maaottelua ja 452 peliä SM-liigaa Jokereissa.
- Jani Rita, 2 MM-kisat ja 44 A-maaottelua. 538 peliä SM-liigaa Jokereissa.

Mukana on myös meriitit maajoukkueesta, koska oletan seuraavan argumentin olevan, ettei joidenkin listalla olevien pelaajien taso riitä seuroikoni-statukseen. Kirjoittamalla nämä jo nyt ylös säästän itseltäni vaivaa perustella listaani myöhemmin. Jos esim. AJ Niemi ei ole seuraikoni, niin eipä niitä taida liigassa ihan hirveästi tällä hetkellä pelata muissakaan joukkueissa.
 

Gemondo

Jäsen
Seura > pelaajat

Samaa mieltä itsekkin. Mutta. Ainakin minulle vain se oma seura, en tunne sääliä jos hifkin tai minkä vain muun seuran ikonit eivät siellä omassa seurassaan jostain syystä viihdy uransa loppuun asti vaan haluavat tulla edustamaan Jokereita, sen takia varmaan ottaisikin henkilökohtaisesti niin koville jos OMASTA SEURASTA joku ikoni loikkaisi aidan toiselle puolelle.
Ja sitä en siis täysin ymmärrä mikä siinä oksettaa jos loikka on meillepäin? (Ja pelaajassa itsessään ei koe mitään oksettavaa, vrt. Kuhta)
 
Viimeksi muokattu:

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No pistäppä sitten niitä kriteereitä, jotka tekevät pelaajasta seuraikonin, jos esim. nämä pelaajat eivät niitä ole (pelimäärissä myös playoffit):

- Antti-Jussi Niemi, 7 MM-kisat, 1 Olympialaiset ja 108 A-maaottelua. 472 peliä SM-liigaa, kaikki Jokereissa.
- Ossi Väänänen 7 MM-kisat, 1 Olympialaiset, 1 World Cup ja 81 A-maaottelua. SM-liigaa Jokereissa 345 ottelua.
- Tomi Mäki, 2 A-maaottelua ja 452 peliä SM-liigaa Jokereissa.
- Jani Rita, 2 MM-kisat ja 44 A-maaottelua. 538 peliä SM-liigaa Jokereissa.

Mukana on myös meriitit maajoukkueesta, koska oletan seuraavan argumentin olevan, ettei joidenkin listalla olevien pelaajien taso riitä seuroikoni-statukseen. Kirjoittamalla nämä jo nyt ylös säästän itseltäni vaivaa perustella listaani myöhemmin. Jos esim. AJ Niemi ei ole seuraikoni, niin eipä niitä taida liigassa ihan hirveästi tällä hetkellä pelata muissakaan joukkueissa.

Kyse on mielipiteistä, kirjoitin että mun mielestä teillä ei ole tyyppejä joita mä koen seuraikoneiksi. Väänänen on ehkä poikkeus. Seuraikoniksi pääsemiseen ei riitä välttämättä X määrä pelejä, vaan vaikutus seuraan itsessään ja tietysti ennen kaikkea miten kannattajat kokevat kyseisen pelaajan.

Teiltä seuraikoneiksi lasken Immosen, Variksen, Strömbergin, Säilynojan, Janeckyn, Selänteen ja Sulanderin. Ja tietysti Ben-Amorin, kuvastaa teidän jengin arvoja oikein hyvin.

AJ Niemi on musta aivan yhdentekevä pelaaja vaikka olisi hakannut tuhat matsia narrinutussa. Tomi Mäki who? Kokonaisuuden kannalta aivan mitäänsanomaton heppu. Rita on ookoo pelaaja, mutta ei sen ihmeempää.

Onhan meilläkin Kurvinen tahkonnut vaikka kuinka kauan, mutta onko seuraikoni? No ei taatusti ole.

Mutta mielipiteitähän nämä, jokaisella omansa.
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Huikea kommentti ottaen huomioon kenen nimi sinulla komeilee tuossa suosikkijoukkue kohdassa. Oma poika eiks je?

Semir Ben-Amor ei ole pelannut yhtään ottelua SM-liigaa pedopaidassa. Tiedän henkilökohtaisestikin, että jullien juniorijoukkueissa pelaa Jokereiden kannattajia ja narrien junnuissa julleja. Nuorena pelataan missä voidaan. Että huikeaa kommentointia vaan sieltä suunnasta.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Olisi mukava kuulla löytyykö näiden omien kriteereidesi puitteissa HIFK:sta yhtään seuraikonia. Ainoa pelaaja, joka tuolla listalla voisi olla on Toni Söderholm, eikä hänkään ole saavuttanut mitään sellaista, joka nostaisi hänet tässä asiassa AJ:n ohi. Ja tuo Ben Amor heitto kuvastaa kyllä valitettavan hyvin tämän sivuston tyyliä puhua mistään asioista. Miten tästäkään asiasta ei voida puhua ilman jotain naurettavaa provoilua tai paskan jauhantaa?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
winston: Olen kanssasi satakymmenen prossaa samaa mieltä Semiristä. Kuvastaa erittäin paljon jokeriarvoja mennä polvilleen blokkaamaan pakin lämäriä viivasta vaikka ilman kypärää.

Tietysti halusit olla nokkela tuolla heitollasi, mutta kannattaa miettiä pariin kertaan, onko se nyt niin kliffaa yrittää paskoa järkevänä ja hyvänä uudelleen alkanut keskustelu vain siksi että yrittää heittää sutjakkaa naljailua naapurille - mitä onneton provosi ei tietenkään ollut.
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
winston: Olen kanssasi satakymmenen prossaa samaa mieltä Semiristä. Kuvastaa erittäin paljon jokeriarvoja mennä polvilleen blokkaamaan pakin lämäriä viivasta vaikka ilman kypärää.

Hah, mukava huomata, että en ole ainoa henkilö, joka tuon muistaa. Ton tilanteen (ja monen muun) takia mulla Semirin nimi tuossa nimimerkin alla lukeekin. Taklaa vastustajaa niin, että kypärä lähtee ja sen jälkeen polvillaan ottamassa lämäriä vastaan. Arvostan ihan vitusti.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Jotenkin mietityttää, kun naapurin puolella nyt ei kovin pahoillaan oltu viime vuosina, kun Jokeritaustaisia pelaajia lappasi joukkueesseen mielin määrin. Toki Jokerileima ei ollut mallia Ruutu, mutta kuitenkin. Sitten alkaa hirveä parkuminen, kun niitä omia vanhoja nimiä siirtyy naapurin leipiin. Joko kyseessä on kaksinaismoralismi tai sitten jokin muu.

En nyt kovin mielelläni noi IFK-taustaisia pelaajia meidän miehistössä katso (Ruutu on ehkä poikkeus, jotenkin en kokenut häntä niin pahasti IFK:n mieheksi pitkän ulkomailla pelailun jälkeen ja mies on ollut yksi suosikeistani). Karalahti nyt on sitten hankalempi tapaus. Kotimaisia Karalahden tasoisia tasonsa näyttäneitä puolustajia ei löydy nappia painamalla. Kuitenkin jättäisin hankkimatta. Hirsovitsillä ja Salmelainen ei ole sitten mitää asiaa Jokereihin.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tietysti halusit olla nokkela tuolla heitollasi, mutta kannattaa miettiä pariin kertaan, onko se nyt niin kliffaa yrittää paskoa järkevänä ja hyvänä uudelleen alkanut keskustelu vain siksi että yrittää heittää sutjakkaa naljailua naapurille - mitä onneton provosi ei tietenkään ollut.
V-G-: Jos tutkit meidän ja teidän fanien välisiä keskusteluita täällä, niin järjestäen ne räjähtävät käsiin, kun jommankumman jengin kannattaja tulee flamettamaan. Ehkäpä tuo flamettaminen on osa naapurisotaa, mutta molemmista leireistä löytyy kirjoittajia, joiden ainoa anti ja missio on tällä palstalla paskan ja provojen suoltaminen.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noita seuraikoneita kun miettii niin ei niistä yleensä sopuun päästä. Omasta seurasta kokee yleensä sen pari-kolme pelaajaa/kausi, joille tuota titteliä voi sovitella ja vastustajista ehkä löytää juuri ja juuri sen yhden. Vastustajan pelaajat on yleensä sitä samaa massaa kaikki ja jos nyt vaikka Jokereista pitäisi seuraikoneita ruveta miettimään, joka ei kyllä kiinnosta yhtään, niin Väänänenhän se on jos pakko on joku löytää. Meiltä taas mielestäni pystyy suorilta heittäämään ainakin kolme joille tuo titteli sopii täydellisesti. On niin mielipidejuttuja ettei väittelyyn ole mitään järkeä lähteä.

V-G-: Nyt on ehkä turha syyttää hyvän keskustelun pilaamisesta, naljailusta ja onnettomista provoista HIFK:n kannattajia. Vilkaiseppa tuon yhden kirjoittajan tekstiä joka ei erota t-kirjainta d-kirjaimesta.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Joo ja aikuisena hakataan ketä vaan voidaan eiks je? Kertoo ihan tarpeeks jo, kiitos moi.
Kummasta puhut, Melartista vai Salmesta?

Ihmetyttää, miten monella aikuisella fanilla puuttuu kunnioitus rakasta vihollista kohtaan. Tommonen toisen joukkueen fanien ja pelaajien,etenkin fanien suosiossa olevien pelaajien kuten Tomi Mäki, vähättely näyttää ihan keskenkasvuisten tekstiltä. Kyllä mäkin sillon 10-15-vuotiaana vihasin HIFK:ta.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ihmetyttää, miten monella aikuisella fanilla puuttuu kunnioitus rakasta vihollista kohtaan. Tommonen toisen joukkueen fanien ja pelaajien,etenkin fanien suosiossa olevien pelaajien kuten Tomi Mäki, vähättely näyttää ihan keskenkasvuisten tekstiltä. Kyllä mäkin sillon 10-15-vuotiaana vihasin HIFK:ta.

En kyllä ole kuullu, että jokerifanien keskuudessa Tomi Mäki olisi suosiossa. Kyllä minä kunnioitan Jokereita todella paljon itseasiassa. Ilman Jokereita en varmaan seuraisi sm-liigaa, mutta en arvosta n.90% sen kannattajista. Hieno seura, naurettavat fanit.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi mukava kuulla löytyykö näiden omien kriteereidesi puitteissa HIFK:sta yhtään seuraikonia. Ainoa pelaaja, joka tuolla listalla voisi olla on Toni Söderholm, eikä hänkään ole saavuttanut mitään sellaista, joka nostaisi hänet tässä asiassa AJ:n ohi.

Et kysynyt minulta, mutta näinhän se minustakin on ettei HIFK:ssa seuraikoneja löydy muita kuin Söde tällä hetkellä. Penkin takana sitten ehkä Lundell voidaan laskea. Peltonen on seuraikoni jos hän jatkaa, vaikka hänen statuksensa onkin melko kiistanalainen monien mielestä. Ei ole pelannut niin valtavasti aikuisena HIFK:ssa ja on käynyt kipparoimassa myös toista Helsinkiläistä. Kuitenkin lasken Villen seuraikoniksi, sillä kyllä hänen mielletään kuitenkin olevan se "Ville Peltonen iiiefkoo" ja tätäkin tärkeämpänä seikkana mestaruuden tuominen ja perhetausta. HIFK:ssa tätä perhettä ja n:n polven HIFK-laisuutta nyt vain syystä tai toisesta korostetaan ja tällöin Villen HIFK-leima on vahva jo oletuksena.

Kyllähän 2000-luvun HIFK-ikonit hyvin pitkälti olivat Jere Karalahti ja Kimmo Kuhta. Jere kaikkine toilailuineen miellettiin (ja edelleen mielletään) HIFK:n mieheksi sellaistenkin aivoituksissa, jotka eivät lätkää muuten juuri seuraa. Myös miehen jutut ja toiminta ovat tätä tukeneet ja HIFK-tatuointi taisi täälläkin nousta esille. Hallillakin tuntuu edelleen näkyvän Kiben ja VP:n paitojen ohella eniten juuri Jeren paitoja. Jeren "HIFK-leimaa" on turha vähätellä, vaikka hyväksyisikin hänen siirtymisensä Jokereihin.

Minusta tämä on se "pahin" siirto mitä voi tapahtua, vaikka erinäisistä syistä johtuen se ei harmita niin paljon kun voisi. Peltonen on Jokereissa jo käynyt, Kibe on turvassa lopettaneena... Ehkä Lennun siirto ajatuksena olisi lähellä, mutta toisaalta Lennun ura ei ole vielä niin mittava kuin Jeren. 90-luvun lopun ja 2000-luvun HIFK tiivistyy hyvässä ja pahassa Jere Karalahteen.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
En kyllä ole kuullu, että jokerifanien keskuudessa Tomi Mäki olisi suosiossa. Kyllä minä kunnioitan Jokereita todella paljon itseasiassa. Ilman Jokereita en varmaan seuraisi sm-liigaa, mutta en arvosta n.90% sen kannattajista. Hieno seura, naurettavat fanit.
Kyllä mä sanoisin, että jokerifanit pitää Mäkeä seuraikonina ja arvostaa häntä todella paljon. Ehkä tuo suosio oli hiukan heikosti ilmaistu.

Niin, kyllähän tässä naapurisodassa taitaa olla enemmänkin kyse siitä, ettei fanit arvosta toisiaan tarpeeksi, vaikka itse joukkueita kohtaan arvostusta löytyy. Kun ei arvosteta toisiamme, ajaa se turhiin haistatteluihin ja toisten provosointiin, mikä pahentaa tilannetta edelleen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mikä minussa on vikana, mutta Karalahden mahdollinen Jokerit-siirto ei herätä enää oikeastaan mitään tunteita. Ehkä joku 6-7 vuotta sitten olisi herättänyt, mutta jostain syystä on nykyään aivan sama missä Jere pelaa. Parashan olisi tietysti jos jatkaisi uransa loppuun asti ulkomailla. Toki jos mies on saatavilla kohtuu hintaan, niin ottaisin takaisin. Edelleen yksi suomen parhaimpia puolustajia Euroopassa. Kait se on tässäkin tapauksessa niin, että aika parantaa haavat? En ole enää katkera miehen IFK-töppäilyistä ja olen antanut ne anteeksi, mutta samalla se "rakkaus" näiden vuosien aikana on myös kadonnut.

Ehkä Lennun siirto ajatuksena olisi lähellä, mutta toisaalta Lennun ura ei ole vielä niin mittava kuin Jeren. 90-luvun lopun ja 2000-luvun HIFK tiivistyy hyvässä ja pahassa Jere Karalahteen.

Odotan pelonsekaisin tuntein sitä päivää, kun Lennu yhdistetään ensimmäisen kerran Jokereihin. Onneksi tätä päivää tuskin tulee Nybondaksen aikana. Siinä on meinaan sellainen pelaaja jota Nybari ei tule koskaan päästämään ohitse, jos vaan on halua palata takaisin kotiin.

Mitä tulee noihin Jokeri-pelaajiin IFK-paidassa, niin mun puolesta seuraavien herrojen ei tarvitse ikinä eksyä punapaitaan: Ossi Väänänen, Antti-Jussi Niemi, Tomi Mäki ja Jani Rita. Siinä on neljä herraa jotka edustavat tällä hetkellä pahiten Jokereita. Kuvottaakin joku ajatus Ossi Väänäsestä tai Jani Ridasta meidän paidassa. Toki molemmat ihan eliittipelaajia liigassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös