Naapurisota – HIFK vs. Jokerit

  • 362 096
  • 1 176

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Pieni pyyntö tulevaa kautta ajatellen enkä usko olevani yksin: tänään ET otteluseurantaa lukeneena kommentointi oli 90% ala-arvoista pippelinmittailua ja hemmetin harvalta tyypiltä löytyi minkäänlaista objektiivisuutta. Mukavampi noita ketjuja olisi lukea jos edes jossain määrin kommenteissa olisi asiallisuutta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni pyyntö tulevaa kautta ajatellen enkä usko olevani yksin: tänään ET otteluseurantaa lukeneena kommentointi oli 90% ala-arvoista pippelinmittailua ja hemmetin harvalta tyypiltä löytyi minkäänlaista objektiivisuutta. Mukavampi noita ketjuja olisi lukea jos edes jossain määrin kommenteissa olisi asiallisuutta.

Touhu on karannut ainakin täällä jatkoajassa aivan käsistä IFK:n ja Jokereiden kannattajien kesken. Itse toivon myös hartaasti, että tulevalla kaudella pippelinmittauskilpailuita ei nähdä noissa seurannoissa. Niitä ei vaan vittu jaksa lukea. Meno on jo pahempaa kuin Rauma - Pori akselilla.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Eilen ainakin otteluseuranta oli yksi siisteimmistä ikinä, kun siellä ei olleet porilaiset sun muut jemmarit kitisemässä. Tänään ymmärrettävästi sen savun jälkeen tuli pientä kinaa.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mielestäni tämän viikonloput taistelut näyttivät siltä, että sota voidaan julistaa loppuneeksi. Onhan tossa jännitteitä, mutta tuntuu, että pelaajat on pakotettu välttelemään lööppeihin joutumista. Taisi olla jo kulisseissa sovittu koko soppa ja IFK hankki mörön for show. Ei pelkästään myydäkseen lippuja, vaan palauttakseen Brändin arvon ajatuksella meillä on kovin jätkä = me olemme kovimpia. Nyt voidaan palata päiväjärjestykseen eli IFK on kovempi ja Jokerit taitavampi. 6-0 kahteen päivään.

Juurikin näin mutta se kovempi derby Blues - IFK pääsee nyt valokeilaan. Ihan läpsyttelyjän Jokereiden ja IFK:n runkosarja kohtaamiset viime kaudella oli. Jokerit dominoinut IFK:ta jo pitemmän aikaa niin koti kuin vieraskentillä.
Sinisten ja punasten kohtaamisessa on kyllä tunnetta aina riittänyt ja voitotkin on menny suhteellisen tasan. (pl. Nordiksella pelatut)
 
Mä olen aivan saatanan iloinen että näissä viikonlopun peleissä ei nähty oikeastaan minkäänlaisia sekoiluja tai perseilyitä kentällä ylipäänsä. Oli kiva että oma jengi voitti molemmat pelit mutta loppupeleissä henkkoht tärkeintä oli ettei mitään ylimääräistä nähty kentällä ja ennenkaikkea ettei kukaan loukkaantunut näissä kemuissa kummastakaan joukkueesta. Ruudun ja Gilliesin rupattelut ja käsimerkitkin näyttivät lähinnä sympaattisilta läpänheitoilta eikä ainakaan omaan silmään näkynyt mitään neandertaalisia munanmittailuja mihinkään suuntaan. Toivottavasti alkaisi nyt näiden rehtien pelien myötä se pahin kohina laantumaan näiden jengien välillä niin mediassa kuin täälläkin.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi olla jo kulisseissa sovittu koko soppa ja IFK hankki mörön for show.

Tai sitten mörkö kertoo terveisiä Villeltä, kun hetki on Ramin mielestä oikea. Koston tie on vaarallinen tie jne., mutta vähän luulen että Raimo ja Ville eivät ole kulisseissa sopineet kenenkään kanssa yhtään mitään. Todella vaikea sanoa miten tässä käy, mulla ei ole mitään tuntoa siihen millä fiiliksillä HIFK:n pukukopissa tällä hetkellä ollaan. Tuntuu vaan hassulta että asia olisi taputeltu sillä, että Gillies sietää Jarkkoa matsin ajan. Katsokaa se Semirin temppu uudestaan narulta, jos on unohtunut miltä se näytti.

Tännekin vielä kuva ammattilaisten leppoisasta läpänheitosta:

http://www.hifk.fi/images/sized/images/uploads/714/ifk-jok_07__large-700x466.jpg

Pelkäänpä että lopulta niitä lööppejä vielä saadaan. Ilma puhtaaksi ennen uusia haasteita eri liigoissa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaasan Ruispaloja Trevorkin syö, mutta tekee tuosta ämmästä kyllä solmun heti kun saa luvan. Mahdollisesti pudotuspelien alla tjsp. Hyvää yötä ja mörön kuvia.

"Isiii, sängyn alla on mörkö."

"Ei ole, se on vaan Trevor Gillies. Nyt pää tyynyyn, Jarkko!"
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Vaasan Ruispaloja Trevorkin syö, mutta tekee tuosta ämmästä kyllä solmun heti kun saa luvan.

Luvan? Ettekös te jullit juuri ole viimeisen vuoden aikana jeesustellut siitä käskyttämisestä kyllästymiseen asti? Vai onko luvan antaminen eri asia kuin käskyttäminen?
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

rauha palasi Helsinkiin , Jokeri jätkät hiihtelivät kusi sukissa pitkin kaukaloa. Jokeri fanit yrittivät vielä keskeyttää pelin savusoihduin ettei Gillies tee vielä rumempaa jälkeä kaukalossa. Huh onneksi viikonloppu on ohi. :)
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Jostain luin että keskinäisissä maratonvoittotilastoissa mentiin svedujen ohi, 257-256. Onko näin? Onkohan tossa mukana myös playoff- ja harjoitusmatsit?

Narri hymyilee, Stadin ykkösenä lepäilee. Ei julli haasteta enää anna, on Jarkko kypärän alla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jostain luin että keskinäisissä maratonvoittotilastoissa mentiin svedujen ohi, 257-256. Onko näin? Onkohan tossa mukana myös playoff- ja harjoitusmatsit?

Narri hymyilee, Stadin ykkösenä lepäilee. Ei julli haasteta enää anna, on Jarkko kypärän alla.


Tasan on nyt puntit 95/95/34. Tilasto siis runkosarjavoittojen osalta. Poffit mukaan laskettuna ollaan toki edellä. Vielä on pelejä jäljellä.
 

ilu

Jäsen
Tasan on nyt puntit 95/95/34. Tilasto siis runkosarjavoittojen osalta. Poffit mukaan laskettuna ollaan toki edellä. Vielä on pelejä jäljellä.

Tässä ilmeisesti mukana ainoastaan varsinaisen peliajan jälkeiset tulokset? JA-voitot ja VL-kilpailut huomioiden tilanne taitaa puolestaan olla 103/103/19. HIFK:lla 753 maalia, Jokereilla 740.

Tappeluvoitot toki selvästi HIFK:lle.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tässä ilmeisesti mukana ainoastaan varsinaisen peliajan jälkeiset tulokset? JA-voitot ja VL-kilpailut huomioiden tilanne taitaa puolestaan olla 103/103/19. HIFK:lla 753 maalia, Jokereilla 740.

Tappeluvoitot toki selvästi HIFK:lle.


Joo, en ole tuota taulukkoa alunperin itse laskenut. Itse suosin tuota laskentatapaa jossa tapaelit on merkitty tasapeleiksi huolimatta siitä, että se jommalle kummalle kääntyi. Ennen kun ei jatkoajan jälkeen ollut tapana mennä voittomaalikilpailuun. Toisaalta ei se tulokseen näytä vaikuttavan.
 

ilu

Jäsen
Joo, en ole tuota taulukkoa alunperin itse laskenut. Itse suosin tuota laskentatapaa jossa tapaelit on merkitty tasapeleiksi huolimatta siitä, että se jommalle kummalle kääntyi. Ennen kun ei jatkoajan jälkeen ollut tapana mennä voittomaalikilpailuun. Toisaalta ei se tulokseen näytä vaikuttavan.

VL-kilpailujen osalta olen yleisellä tasolla samaa mieltä, mutta kyllä JA-voitto (etenkin vanhoilla 2/0-pistejaoilla) mielestäni on syytä rinnastaa varsinaisen peliajan voittoon.
 

Andrew

Jäsen
Tasan on nyt puntit 95/95/34. Tilasto siis runkosarjavoittojen osalta. Poffit mukaan laskettuna ollaan toki edellä. Vielä on pelejä jäljellä.

Tämä on mielenkiintoinen tilasto. Jokerit voisi vielä tällä kaudella kääntää tämän tilaston itselleen.

Paljon tulee vielä tällä kaudella tapahtumaan. Luulen nimittäin, että sekä Jokerit että HIFK vaihtaa valmennuksen ennen Joulua. Aika näyttää.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Tappeluvoitot toki selvästi HIFK:lle.

Mietin tuossa ohimennen kuinka monta kertaa HIFK jantteri on otellut ns heikkoa narria vastaan ja toisinpäin. Okei Peltonen /Ben-Amor on selkeä samoin Allu/Lampinen episodi.

Iiro Järvi /Waltteri Immonen , Matti Hagman / Pekka Strander , Trevor Doyle / Jani Rita , Toni Mäkiaho / Petri Varis , Anssi Melametsä/ Sakari Petäjäaho . Tulivat noin 30 sek miettimisen jälkeen mieleen missä Äijä vie ja narri vikisee.

Sitten tulee mieleen toisinpäin tilanne missä Sean Gagnon vetää Jan Calounia kerran vähän kuten Gillies Ruutua .

Hardcore osastolla Stolk/ Halkidis , Helenius/ Ustrunul,Brennan , Vopat / Kankaanperä, Sandwith niin jos nämä Äijä vs Mikki Hiiri otetaan pois niin kovan luokan matsit menee aika tasan . ;)

Yksi surullinen juttu nousi mieleen Nielikäinen/Vandenbousse.
 
Viimeksi muokattu:

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mikäli oikein ymmärsin, niin Talviklassikko tulee säilymään ohjelmistossa Jokereiden siirryttyä KHL:ään. TK:n jäädessä ainoaksi naapurisodan ainoaksi näyttämöksi voisi ajaa tapahtumaan samaa konseptia mitä NHL:n ja KHL:n All-Stars peleissä on eli laukaisukisaa yms. Muita ideoita?
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli oikein ymmärsin, niin Talviklassikko tulee säilymään ohjelmistossa Jokereiden siirryttyä KHL:ään.

Käsittääkseni tuosta ei minkäänlaisia oikeita päätöksiä ole vielä olemassa, vaan lähinnä on puolin ja toisin heitelty ilmoille mielenkiintoa järjestämiseen jatkossakin.
 

444

Jäsen
Mä en kyllä oikein näe mitään porkkanaa noissa tulevissa (pl. tämä kausi) Talviklassikoissa. Ei ole mitään panosta, mutta molemmille joukkueille kuitenkin riskejä. Yleisönä syttyisin otteluun yhtä paljon kuin jotain Magnitogorskia tai Ottawa Senatorsia vastaan, eli en yhtään. Todennäköisesti lippujen hinnat myös nousisivat, kun olisi oikein maailmanluokan kiekkoa tiedossa.
Mutta järjestää saa toki, eiköhän sinne muutama katsoja paikalle raahautuisi.
 

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Käsittääkseni tuosta ei minkäänlaisia oikeita päätöksiä ole vielä olemassa, vaan lähinnä on puolin ja toisin heitelty ilmoille mielenkiintoa järjestämiseen jatkossakin.

Niin tai näin. Olisi ainakin mielestäni hienoa jos samankaltainen All-Stars konsepti tulisi Talviklassikkoon.
 

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en kyllä oikein näe mitään porkkanaa noissa tulevissa (pl. tämä kausi) Talviklassikoissa. Ei ole mitään panosta, mutta molemmille joukkueille kuitenkin riskejä. Yleisönä syttyisin otteluun yhtä paljon kuin jotain Magnitogorskia tai Ottawa Senatorsia vastaan, eli en yhtään. Todennäköisesti lippujen hinnat myös nousisivat, kun olisi oikein maailmanluokan kiekkoa tiedossa.
Mutta järjestää saa toki, eiköhän sinne muutama katsoja paikalle raahautuisi.

Mä olen kyl täysin eri mieltä. Luulen että tähän voisi porukka syttyä talviklassikkoon jopa enemmän kuin tähän mennessä koska tapahtuma olisi "one-timer" kohtaaminen kaudessa. Sen verran ikävä rakasta vihollista varmaan tulee että kyllä porukkaa tuo kiinnostaisi ja kivahan se olisi verrata liiga/KHL joukkuita keskenään.

Onhan noita näytösotteluja nyt järjestetty aikaisemminkin (NHL joukkueita vastaan ja viimeaikoina mukaan tullut KHL joukkuitakin) ja kyllä hyvät ottelut on kiinnostanut jengiä vaikka varsinaista panosta ei olisikaan ollut. Panos ottelussa olisi varmaankin näyttää että kuinka liiga-ifk pärjäisi KHL-jokereita vastaan ja siitähän vasta kuittailua tulisi jos Jokerit sen ottelun häviäisi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä olen kyl täysin eri mieltä. Luulen että tähän voisi porukka syttyä talviklassikkoon jopa enemmän kuin tähän mennessä koska tapahtuma olisi "one-timer" kohtaaminen kaudessa.

Niin, minun mielestäni on vaikea sanoa, miten porukka tuosta innostuisi. Näen mahdollisuuksia siihen, että tapahtuma olisi onnistunut, mutta myös siihen ettei se kovin paljoa innostaisi.

Olisiko kiekko näytösottelu-höntsää vai kunnon peliä? Ensimmäisen vaihtoehdon osuessa kohdalle ei ainakaan itseäni kiinnostaisi tapahtuma yhtään.

Suomessa ei kovasti innostusta ollut noihin 90-luvulla järjestettyihin, änäristä matkittuihin all stars-tapahtumiin.

Panos ottelussa olisi varmaankin näyttää että kuinka liiga-ifk pärjäisi KHL-jokereita vastaan ja siitähän vasta kuittailua tulisi jos Jokerit sen ottelun häviäisi.

Kun kyse on yksittäisestä ottelusta, en näe mitenkään ihmeellisenä asiana, että Hifk voittaisi. Ja mistäs sitä tietää, millainen seura Hifk on muutaman vuoden päästä, mikäli KHL:n läntinen vastine Euroliiga ottaisikin tuulta alleen?
 

scholl

Jäsen
Niin, minun mielestäni on vaikea sanoa, miten porukka tuosta innostuisi. Näen mahdollisuuksia siihen, että tapahtuma olisi onnistunut, mutta myös siihen ettei se kovin paljoa innostaisi.

Olisiko kiekko näytösottelu-höntsää vai kunnon peliä? Ensimmäisen vaihtoehdon osuessa kohdalle ei ainakaan itseäni kiinnostaisi tapahtuma yhtään.

tuossa on juuri se riski, jos ei pelata tosissaan niin ihmiset eivät syty. Voidaan järjestää kerran, mutta toisella kerralla floppaa. Toisekseen jos Jokerit eivät ole liigassa mukana niin kyllähän se naapurisota laimenee. Miksi IFK-kannattajia kiinnostaisi ottelu Jokereita vastaan, jos he eivät ole enää edes kilpailijoita? Se on vähän kuin yläasteelta osa menee lukioon ja osa amikseen niin silloinhan sitä amisjengiä ei näe enää ikinä sen jälkeen. Ei meidän tarvitse mennä Jokereille ilkkumaan siitä, etteivät ole lukiossa. Pitää mennä eteenpäin, jyvät erottuvat akanoista jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös